Bende İzmirdeyim....
En son salihlide orjinal bir turuncu 90 gördüm..O da İstanbuldan alımş... Çil çil motordu....
Nasıl kaçırdınız caaanım motoru...
Bende İzmirdeyim....
En son salihlide orjinal bir turuncu 90 gördüm..O da İstanbuldan alımş... Çil çil motordu....
Nasıl kaçırdınız caaanım motoru...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
bana uzak olana bak..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...-etz-251/detay
birde yakın olanlara..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...28586615/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...28596447/detay
301 e bakacağım olmazsa 251 yedek parça ve usta sorunuda var.
Üretim Yılı1996
Km 635000
Bu ne yaaa....... Bu motor yürüyen mezarlık....
Diğerlerine bakmaya bile değmez...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
merhaba arkadaşlar.ist-sinop seyahatimden benim baş belasının bikaç resimini ekliyecektim ama yapamadım.nasıl resim ekliyoruz acaba. birde elektronik ateşlemede avans ayarını nasıl yapıyoruz bilen varsa bi detaylı anlatım bekliyorum.kalkışta gaza direk cevap vermiyor.avanstan şüpeleniyorum.bulamadımki adam gibi bi usta.sallıyolar yada bilmiyolar.kalkışta kafa kaldırması lazım bu aletin ama yok.bi tarafı kalk gidelim diyo bi tarafı b.. yeme otur yerinde diyo.6 sene önce 97si vardı zor zaptediyordum.
unutma herşey 1 saniye içinde olur.
Sanırım ben yanlış ayarlamışım.Yukarı çıkarken ateşleme ayarının pistonu geriye iteceğini düşünerek aşağıya inerken 3,5mm de ateşlemesini sağladım fakat egszodan pıs pıs diye ses geliyor sadece halbuki bujide akım var.Ateşleme parçasını inceledim biraz üzerinde mikaya preslenmiş tristör var.Makaranın hemen yanındaki mıknatıs, tristörü gate kapısından akım geçirerek devreye akımın gitmesini sağlıyor buda bujiye kıvılcım üretmesi için yeterli akımı gönderiyor.Kafama yatmayan şey yukarı çıkarken yapılan ateşleme nasıl oluyorda pistonu geriye itmiyorda ileriye doğru dönmesine izin veriyor hatta hareketin devamını sağlıyor.Mz etz nin motor monte ve demonte videosunu buldum izledim fakat ateşlemenin aşağıya inerken mi çıkarken mi ateşleme olacağını anlayamadım.Çünkü dil ingilizce. Videodan çat pat anladığım iyi ateşleme ayarının 2,5 ile 2,8 mm arasında olduğu.Akşama yukarı çıkarken ateşleyecek şekilde ayarlayacağım.Burada en kötü ihtimal ne olur yanlış ayarlama sonucunda...Ayrıca yardımın için çok teşekkür ederim arkadaşım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:24 ----------
Avans ayarları ve ateşleme konusunu arattıdırdım ve aşağıdaki parağrafı buldum. Ateşleme zamanı konusunda düşüncelerimin değişmesine neden oldu.Alttaki parağraf alıntıdır.
"yanmanın olabilmesi için açık alev kaynağı gereklidir...benzinli araçlarda bu alev kaynağı buji kıvılcımıdır...ancak yanma buji ateşlemesi sırasında olmaz...buji ateşlemesi sadece yanma reaksiyonunu başlatan 1 etki yaratır...silindir içine alınan yakıtın yanmasına sıcaklık da etki eder...bu yüzden motor yakıt ve hava sıcaklığı arttıkça motorun verimli çalışması için gerekli olan optimum avans ayarı değeri değişir...sıcaklık arttıkça yanma daha erken olacağı için avansın biraz geciktirilmesi ve piston üst ölü noktada, belki de biraz daha geç ateşlenmesi sağlanmalıdır...böylece yanma zamanı tam ayarlanır ve optimum ateşleme sağlanır..."
Arkadaşlar yeni mz alacaklara tavsiyeniz nedir almadan neyine dikkat etmeliyiz? Ne yapmalıyız?
bu forumda o kadar tecrübeli ustalar varki bana laf düşmez ama bir kaç tavsiyede bulunabilirim
ilk etapda evraklarının tam ve eksiksiz olması lazım bu konu önemli
daha sonra yaşadığın şehirde bulunan modellere bak hangi model daha çok bakmamızın nedeni parça sorunu mesela 1990 model mz alırsan ama yaşadığın şehirde bulamazsan çok büyük bir sorun olur bu senin için (ben esk deyim iki aydır istanbuldan km göstergesi bekliyorum ama hala gelmedi) bunun gibi
diğer motor üzerinde bakman gerekenler ise
Motor yağ kaçırıyor mu?
Silindir kafası ve gövdesinde, yağ karterinde ve şanzıman çıkışında yağ kaçaklarına dikkat edilmeli.
-Teleskobik çatal yağ kaçırıyor mu?
Yağlı kir halkaları ve yağ izleri buralarda yalıtım sorunları olduğunun göstergesidir. Bağlantı körüğü sıyrılarak amortisörlere daha dikkatli bakılmalı.
-Motosikletin başından hiç kaza geçmiş mi?
Motor, egzoz ve elciklerle boyadaki çizikler motosikletin kaza yaptığının işaretidir. Eğer boya ve krom kaplamalar dökülmüşse bu bölgelerde bükülmeler olmuş demektir; bunlar da darbe veya kazaların işaretidir.
-Alınmak istenen motosiklet çalıntı olabilir mi?
Gidon kilidi sallanıyorsa ve gidon dayanakları eksikse motosiklet ya çalınmıştır ya da kaza yapmıştır.
-Arka salıncak yatağında boşluk var mı?
Bunu kontrol etmek için tekerlek yerden kesildikten sonra salıncak kolu şaside sağa sola kaydırılır ve oynayıp oynamadığına bakılır.
-Gidon bilyelerinde boşluk var mı?
Ön tekerlek yerden kaldırıldığında gidonun hiç zorlanmadan ve kesintiye uğramadan sağa sola dönmesi gerekir. Bunu yaparken gidon yataklarından vurulma sesleri gelmemeli. Kontrol yöntemi: Gidon teleçatalın altından iki elle kavranır ve tekerlek havaya kaldırıldıktan sonra öne ve arkaya ittirilmeye çalışılır.
-Fren balataları kullanılmaz halde mi?
Fren kelepçeleri genellikle içeriye bakılmasını sağlayacak deliklere sahiptir. Bu delikten içeriye küçük bir lamba yardımıyla bakılarak fren balatalarının durumu kontrol edilebilir.
-Fren disklerinin durumu nedir?
Disklerdeki derin çizikler balataların dibine kadar kullanılmış olduğunu gösterir. Bu durumda fren disklerinin de yenilenmesi gerekir.
-Motosiklette paslanma belirtileri var mı?
Paslanma çoğunlukla motosikletin görüntüsüne olumsuz etki eder. Ancak egzoz sisteminin krom kaplama değil de boyanmış olması durumunda paslanma sorunları var demektir.
-Susturucunun içinde paslanma var mı?
Kontrol yöntemi: Lastik bir çekiç veya buna benzer yumuşak bir aletle (soğuk durumdaki) susturucuya birkaç defa vurmak suretiyle içinde pas veya diğer yabancı maddelerin olup olmadığı anlaşılabilir.
-Lastiklerin değiştirilmesi gerektiği ne zaman anlaşılır?
Lastiklerin diş derinlikleri 1.6 milimetreden kısaysa değiştirilmesi gerekir. Normal diş derinliği 2 milimetredir.
-Zincirin durumu nasıl?
Zincirin arka tekerlek dişlisine geçen kısımları çekildiğinde parçalar dişliden çıkarılabiliyorsa zincirin ömrü tükenmiş demektir.
-Motorun durumu nasıl?
Su soğutmalı motorlarda: Motorun yağı köpüklü veya yoğun ve yapışkansa silindir kapak contası arızalı demektir. Eğer motor zar zor çalıştırılabiliyorsa ve daha soğukken gürültü ve mekanik sesler çıkarıyorsa ya da egzozdan mavi dumanlar çıkarıyorsa o motosikletten uzak durulmalı.
- Arka amortisör arızalı mı?
Motosiklet yaylanırken veya amortisörden bozulma sesi geliyorsa ve üzerinde yağ lekeleri varsa amortisörün ömrü tükenmiş demektir.
-Jantlar yamuk mu?
Havaya kaldırılan tekerlek hızla döndürülerek bir noktadan takip edilmeli; tekerlek düzenli bir şekilde dönmeli ve "sekiz" çizmemeli. Döküm jantları yamuk olan motosiklet alınmamalı. Telli jantlar tamir edilebilir; ancak masraf çıkarır. Ayrıca jant tellerinin gerginlikleri de kontrol edilmeli. Bunun için tellere bir tornavidayla vurmak yeterli (telden çıkan ses hep aynı olmalı).
Deneme sürüşü satıcı bir deneme sürüşüne onay veriyorsa saklayacak pek bir şeyi yok demektir; çünkü deneme sürüşünde teknik aksaklıklar (çeken yürüyen aksam, kötü frenler veya tekleyen motor) çoğunlukla kendini gösterecektir.
gerisi ustalara kalmış SAYGILARLA
a_celik_esk, gerçekten çok teşekkür ederim, tavsiyelerinin bana çok faydası olacak.
Platin ayarı konusunda tecrübemi bende ekleyeyim.
Özellikle forumdaki bilgilerden sonra bende de platin ayarı yapma hevesi oluştu.Kafam biraz karışık halde yapılan ayarlardan sonra olan ayak bileğime oldu. Sanırım piston üst noktaya çıkmadan ateşlemenin başlama olayını abarttım yada yanlış anladım.Marşa basarken daha puf!!!Zaten 2 zamanlı birde böyle olunca temelli eşeğe döndü kerata.En son ustaya götürdüm ayarlattım.olay da bitti.Peki nasıl olıyormuş bu işistonu üst ölü noktaya getir.0,4 mm ye platini ayarla bu kadar.Efendim Hayırlı ramazanlar bu arada...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Bilek kütük gibi şiş şu anda gerçi dünden beri tepme kalmadı.Bu arada teper diye tereddütlü basıyorsun ya dalga gaçer gibi daha bir hevesle tepiyor alet.
Peki yeni soruyla başlayalım haftaya:Rölanti devri kaç olmalıdır?Benimki şu anda 1500 lerde.Az daha düşürdümmü daha bir tatlı çalışıyor kerata bu defada akü şarj lambası yanıyor.Şunuda yazayım dün usta bu halde bırakmıştı eve gelince yükselttim bende.Evet yorumlar...Ramazan miskinleştirmesin MZ cileri hadeee.....
Ben de aranıza katıldım!! Benim katılış sebebim çok farklı olmakla birlikte, bana yardım edebileceğinizi düşünüyorum. Biz 3 arkadaş bir go kart projesine başladık. Go kart'ı Ankara Eymir gölü, Mogan parkın içinden geçen yol gibi yollarda kullanacağız. Kullanabileceğimiz pistimiz de var; ama her zaman oraya gidemeyeceğiz. O yüzden amortisörlü, diferansiyelli, 4 disk frenli bir go kart yapalım dedik. Yokuş çıkıp inebilmesi açısından güçlü bir motor ve şanzımana ihtiyacımız olduğunu düşünüyoruz. Şanzımanımız da manuel olsun istiyoruz. Aklımıza ilk motorsiklet motoru ve şanzımanı geldi. Biraz araştırma yaptıktan sonra MZ'nin bize uygun olduğuna karar verdik. MZ 150 veya 250 düşünüyoruz. Ankara'da oturan arkadaşlar olarak, birçok hurdacı parçacı gezdik; ama motorsiklet parçası vs. Bulamadık. Ankara'da motosiklet parçacıları/hurdacıları neresidir?? Biz tercihen sadece şanzımanıyla birlikte motor, ve devir saatini arıyoruz. Nerede bulabiliriz? Eğer bulamaz isek ruhsat problemli, bakımsız bir motosiklet de alabiliriz... Ankara'da nerede bulabiliriz söylerseniz çok seviniriz!
Bir de mz'ler hakkında birkaç sorumuz var:
1) MZ motorlarında benzin pompası sistemi nasıl çalışıyor?
2) MZ'de motor şanzıman birleşik, şarj dinamosu da orada mı yoksa başka yerde mi?
3) MZ'de frenler hidrolik mi?
Şimdiden çok teşekkür ederiz.
sadece sıraladığın sorulara cevap vermeye çalışayım.
1)MZ de benzin pompası yok deponun altında benzin musluğunu açıyorsun olay bitiyor.Bildiğim kadarıyla yağ pompası var ama yağı benzinin içerisine karıştırsanda olur bir sorun olmaz.
2)şarj dinamosu krank miline bağlı aynı zamanda ateşleme sistemide burada
3)ön disk hidrolik arka kampana mekanik
Rolantisi 1200 devir falan normali.... Yani töm töm sayma sesini duyacaksın...
Şarz lambasının söndüğü nokta ideal olanıdır...
Aynı fikir bendede vardı.... Ama Yapmaktan zitade motorun rüzgar alabilmes için türbinler oluşturmak gerekir... Cc yüksekliğine bağlı hararet sorunu yaşamamak için... Çünkü go kartta çıkabileceğin maksimum sürat 60-70km... Bu da motorun bazan soğuma problemi yaratır....
Bunun için eski bir mz alıp faydalanabilirsiniz...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
herkese hayırlı ramazanlar arkadaşlar bnm bir sorunum var mz etz 251 var elimde ve geçen gün çeşmeden gelirken motor durdu birden neyse bi motorcu bulduk filan akü şarj etmiomuş aküyü bağlayıp şarj ettik izmire geldim tabi motorcuda konjektör arızalı filan dedi bulduk aldık taktık ama yinede sorun dvm ediyor sizce sorun neden kaynaklanıyor olabilir
Maşallah, temiz motor kazasız belasız sürüşler.
Teşekkür ederim.Kazasız belasız sürüşler hepimize olur inşaalah.Daha öncede yazdığım gibi 1.ve 7.sahibi benim. Geçtiğimiz mart ayında aldığımda bu durumda değildi tabi.Meşakkatli geçen 35 günün sonunda yenileyebildim eski sevgilimi.Ayrılığımızda zaten mecburiyetten olmuştu...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)