Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Temmuz 2010, 19:48
#1361
Suvari Oğlu kardeşim söyledığinde haklısın ancak benim bilgisayarım biraz sorunlu bazı harfleri yazarken birbirine giriyor. Ve o yazıyıda yazarken biarz acelem vardı pek ilgilenmedim inan bu yazıyı yazarkende aynı sekılde bırbırıne gırıyo zorlanıyorum. Her neyse sorunum bu yardımcı olabılen arkadasların yardımını beklıyorum. yani farkınyadım solemesende olurdu.
Reklamlar
-
21 Temmuz 2010, 00:34
#1362
mz 301 adlı üyeden alıntı
Suvari Oğlu kardeşim söyledığinde haklısın ancak benim bilgisayarım biraz sorunlu bazı harfleri yazarken birbirine giriyor. Ve o yazıyıda yazarken biarz acelem vardı pek ilgilenmedim inan bu yazıyı yazarkende aynı sekılde bırbırıne gırıyo zorlanıyorum. Her neyse sorunum bu yardımcı olabılen arkadasların yardımını beklıyorum. yani farkınyadım solemesende olurdu.
Kardeş sorunun bilgisayarla ilgili ise mesele kalmamıştır, iyi sürüşler dilerim.
-
22 Temmuz 2010, 12:23
#1363
saol ama benim mz in sorununa cevap atılmamıs bi yardımcı olun arkadaşlar motor yatıyor aşağıda biemnm lazım artık
-
22 Temmuz 2010, 20:42
#1364
mz 301 adlı üyeden alıntı
saol ama benim mz in sorununa cevap atılmamıs bi yardımcı olun arkadaşlar motor yatıyor aşağıda biemnm lazım artık
Eski Alman elektronik veya platinli olsaydı sana harfiyyen anlatabilirdim şuraları kontrol et diye..Çünkü bu tiplerde böyle sorun sadece fırçalar ve kömürden başka bir sebebden olması mümkün değil..Düzenek belli çünki..Dinamo-diyotlar-konjokter..
Ama yerli MZ lerde 1-2 tane açdım .hatırladığım kadarı ile tüm bu düzenek dinamonun önündeki düzenekde halledilmiş.Bu düzenekle dinamo arasındaki bağlantıları kontrol etmende fayda var.kömürler düzgün görünebilir hatta fırçalar bile.Ama kömürle fırçaların arasına gözle farkedilmez yağ gelmişse yada fırçalar tam tmeas sağlamıyorsa bu kesilme olabilir.(çalışır vazyette iken bez tut)
Ama benim kanım yan kapağı açınca gördüğün meksefenin üzerindeki elektronik devrede sorun var.yada bağlantılarında.
Ne gül olmak kolay ne de bülbül!Bülbül olmayı istersen bir ömür boyu yanacaksın!Gül olmayı seçtiysen bir ömür boyu solacaksın
-
22 Temmuz 2010, 21:39
#1365
Bu gün şehir içinde karşıdan karşıya geçerken nereden geldi anlamadım kırmızı renkli Alman 251 ETZ geçti, bir an ne oldu anlıyamadım, herhalde hayâl gördüm diyorum halâ, çünkü motor daha pırıl pırıl, oturaklardaki yazılar bile koyu beyaz, ses dersen tın tın tın (Abdulhamidin saz heyeti gibi) saf MZ sesi, arabaların arasından kayboldu gitti, ben derin hülyalara dalmışımki kamyonet kornasıyla zıpladım. İnanın böyle MZ görmedim muhtemelen ilk sahibi, zira çok itinalı biniyordu arkadaş, umarım bir daha karşılaşırız, bu kez yalvar yakar o motora binmem şart oldu, satması içinde ayrıca ısrarım olacak tabii. Saygıyla kalın...
-
23 Temmuz 2010, 02:25
#1366
arkadaşlar merhaba.14 ünde atladım mz ime ver eline sinop.20 sinde döndüm.istanbul-sinop 1300 km yol yaptım tık demedi kerata.giderken gündüz gittim ve ALP TUNAY arkadaşımızın tavsiyelerine uyarak motoru dinlendirerek 5-6 mola verdim.dönüşte gece sürekli bastım 3 molayla geldim.molalarda benim için.tek marş beni hiç üzmedi yalnız km.de 220-230 yaktı.işte soru : buji yeni,karbüratör yeni,hava filtresi yeni.peki neden olabilir başka bu yakıt sorunu.dönüşte gaz iğnesini en aşağıya indirdim yani sekmanı en üste taktım ama yakıta hiç faydası olması aksine tahminim yeterince benzin alamadı hafif tekleme ve boğulmaya başladı.sizce rektefiye istiyo olabilirmi?öyle ise nasıl anlarız? yorumlarınızı bekliyorum.herkeze keyifli ve güvenli sürüşler
-
23 Temmuz 2010, 03:38
#1367
sabrigul adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba.14 ünde atladım mz ime ver eline sinop.20 sinde döndüm.istanbul-sinop 1300 km yol yaptım tık demedi kerata.giderken gündüz gittim ve ALP TUNAY arkadaşımızın tavsiyelerine uyarak motoru dinlendirerek 5-6 mola verdim.dönüşte gece sürekli bastım 3 molayla geldim.molalarda benim için.tek marş beni hiç üzmedi yalnız km.de 220-230 yaktı.işte soru : buji yeni,karbüratör yeni,hava filtresi yeni.peki neden olabilir başka bu yakıt sorunu.dönüşte gaz iğnesini en aşağıya indirdim yani sekmanı en üste taktım ama yakıta hiç faydası olması aksine tahminim yeterince benzin alamadı hafif tekleme ve boğulmaya başladı.sizce rektefiye istiyo olabilirmi?öyle ise nasıl anlarız? yorumlarınızı bekliyorum.herkeze keyifli ve güvenli sürüşler
Rektefeyi nerden çıkardın?... 2 teklemeye rektefe mi olur?....
Hava filtren yeni ise mutlaka hava ayarını yaptırman gerekir... Ya da yapman... Karbüratörün de yeni ise güzel bir platin ayarı ile daha az yakmasını sağlayabilirsin....
İğneyi en yukarda yapman havuzda toplanan benzini kısman manasına gelir ki çok ya da az yakmasıyla alakası yoktur... Sadece belli devirlerde yetiştiremez benzini... Taa ki havuzu doldurana kadar....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
23 Temmuz 2010, 04:33
#1368
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Rektefeyi nerden çıkardın?... 2 teklemeye rektefe mi olur?....
Hava filtren yeni ise mutlaka hava ayarını yaptırman gerekir... Ya da yapman... Karbüratörün de yeni ise güzel bir platin ayarı ile daha az yakmasını sağlayabilirsin....
İğneyi en yukarda yapman havuzda toplanan benzini kısman manasına gelir ki çok ya da az yakmasıyla alakası yoktur... Sadece belli devirlerde yetiştiremez benzini... Taa ki havuzu doldurana kadar....
teşekkürler alp bey cevabınız için.yalnız benimki elektronik ateşleme.2003 model seyhan251.bana 2 usta rektefiye;2 usta karbüratör dedi ben karbüratörü seçtim.kalkışta boğulma yaşıyordum düzeldi ama tam değil.değiştirmeden önce 0,25 falan yakıyordu.ateşleme ise elektronik sistemde bunu nasıl ayarlayabilim acaba..saygılar.
-
23 Temmuz 2010, 12:05
#1369
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
24 Temmuz 2010, 02:19
#1370
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Motorun kitler hiç çalışmaz, ya da langır lungur sesler gelir, sekmanlar kırılmıştır ; taa ki o zaman rektefe ister motor...
Madem elektronik ateşleme ; eksoz borusunun içini şişletmeni tavsiye edebilirim... Kurum dolmuş olabilir....Eksozun delğinden 1.5 metrelik şişi sokup içeriye çakıcaksın... Şişin takıldığı yere bir delik daha açıcaksın..
Karbüratör memelerini büyütmen motorunun çekişini, hızını artırır..
teşekkürler alp bey tecrübelerinizi paylaştığınız için.benim meme 118 lik.daha büyüğünü takmak yakıt sarfiyatını arttırmazmı peki.
-
24 Temmuz 2010, 04:02
#1371
sabrigul adlı üyeden alıntı
teşekkürler alp bey tecrübelerinizi paylaştığınız için.benim meme 118 lik.daha büyüğünü takmak yakıt sarfiyatını arttırmazmı peki.
En az 125 lik olucak... tam verim isterseniz 135...
Hava ayarları tam yapılırsa aşırı bir fark olmuyor... Benim motorumda 125 likti yanılmıyorsam ... Çok fazla bir yakıtı yoktu... Ama ibreyi sona getiriyordu..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
24 Temmuz 2010, 19:08
#1372
üstad (alp_tunay) .şimdi 2 motor arasında karar vermeye çalışıyorum .honda cbr150 ile bu geçen ay baktığım mz 251 arasında kararsız kaldım biri 20 yıllık makina diğeri sıfır bir 1500 tl (adam aşşağıya vermem diyor .ben 1200 vermiştim ona bile razı olmadı) yada gidicem 4150 tl ye sıfır alıp binecem .ama biri 13 hp biri 21 hp zaten bir scuterim var bunuda hafta sonları uzun yol gezi motoru olarak kullanmak istiyorum . yani bu alacağım fazla km yapmayacak .bu nedenlede fazla para vermek istemiyorum . ama 20 yıllık bir makinayada 1500 çok diye düşünüyorum .sen ne düşünürsün
-
25 Temmuz 2010, 21:50
#1373
saolun arkadaslar motorun sorunu cozuldu turp gıbı masaallah okuyucuyu komurlerın degdıgı yatak artık adını unuttum affedın ve akuyu degıstırdm sorunum cozuldu motor eskısı gıbı artık fısek gıbı yanı. bu gun deneme fırsatım oldu yuvacık barajına gıttım gayet serı cekısı guzel fakat duz yolda sabıt gaz verınce ozellıkle dusuk hızlarda motor cok kotu raks yapıyor. herkezınkımı aynı acaba?
-
28 Temmuz 2010, 12:33
#1374
arkadaşlar motorumu yeni rektefe yaptırdım 1997 model bu 2. rektefesi ilk rektefe 2002 de yapılmış size sorum nasıl kullanmam gerek ne yapmam gerek birde rektefe ayarı bozulur mu?bozulursa nasıl anlarım bilen bir arkadaş varsa yardımcı olabilir mi
-
28 Temmuz 2010, 15:40
#1375
Rektefe ayarıda nedir?İlk defa duydum.İlk kullanılacak veya rektefe olan motorlarda araca göre değişmekle beraber ilk 500-1000 km lerdeki soft-yumuşak kullanıma rodaj devresi diyoruz.Her nekadar bazıları böyle bir şey yok desede uyulmasında genel kanı olarak fayda vardır.Buda viteslerdeki hız sınırlarını korumakla mümkün.Yoksa rektefe ayarı bozulur diye bir kavram olmaması gerekir.Olsa olsa hor kullanmadan,bakımsızlıktan,yağlama noksanlığından vs... dolayı kısa sürede yıpranma olur.MZ kitapçığım yok şu an elimde,sana şöyle yardımcı olayım:1.vites 20km,2.vites 30 km 3.vites 50 km 4.vites70 km, 5 vites 90 km hız sınırlarını ilk 500 km boyunca aşma sorun olmaz.Sadece benzin deposundan benzine yağ katılarak yağlama yapılırsa yağlama oranı 50:1 dir. Buda 17 litrelik depoda 340 gram yağ demektir.Bu oranı Yağlama tankından yapıyorsa kendi ayarlar.Lakin bu ilk devrede çokdaha az miktarda yağlamayı artırmak kanısındayım.Benzin deposundan yağlama yapılıyorsa 40:1 yapılabilir.Buda 17 lt lik depoya 425 gram yağ konacak demektir.Yağlama tankından dozajlama yapıyorsa benzin deposuna (dolu olduğu tahminen) 100 gr yağ atılabilir.
-
04 Ağustos 2010, 16:14
#1376
MZ ciler sıcaktan bunaldı diyeceğim ama MZ i olan da sıcaktan bunalırmı yaw?1 hafta olmuş kimse yazmamış?!Hoş bende hala resim ekleyeceğim üşengeçlik işte.Bu arada motor takozunun lastiğini değiştirdim keyfiyetten.harika oldu.Atlayalım MZ e arkadaşlar ;iyi sürüşler vede serinlemeler....
-
04 Ağustos 2010, 21:15
#1377
Ver Mz ini de 2 turda biz binelim..Hem de zevkle...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
05 Ağustos 2010, 00:21
#1378
Bak sennn Mz ye binmek isteyene..
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Şimdi Rx ciler atlar konuya....
Aaaa atlamışlar bile....
Sakın Mz alma arkadaşım.. Tukaka motordur ..yaramaz..Seni yolda bırakır... Kamyon kadar benzin yakar... Önü istanbula giderken arkası Bursaya uğrar...
-
05 Ağustos 2010, 00:31
#1379
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
05 Ağustos 2010, 01:35
#1380
rx köpeğin olsun alp.
Bir türlü uygun fiyata mz bulamadım birkaç motor var onlarda yatmış durmuş toplanması gerekiyor etrafımda ne usta var nede yedek parça. İstanbul ümraniyedeyim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler