şanzıman yağını soruyorsan 1 litre olmalı sanırım..
bu arada bende motorumdaki arızayı buldum arkadaşlar..bir kaç sayfa önce bahsetmiştim şanzıman kilitlendi diye uzun bir araştırma ve uğraştan sonra buldum şanzıman ve motor su almış krank milinin bilyeleri paslanmış kış boyu yattığı için. bu arada vurdurarak açmıştım ben keşke öyle yapmasaydık neyse olan oldu motor bölümünü söktüm göndrdim tamirciye inş haftaya tekrardan kavuşacağım motoruma
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
şanzuman yağı tamı tamamına 900 cl dir arkadaşlar.Yada yağı korsunuz sol kapak vites pedalının üstünde tek bir somun vardır.Onu açar yağı boşaltırsınız dengeye gelir.Yağ seviye civatasıdır kendisi.
teşekkür ederim,az önce fark ettim civatayı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:40 ----------
dostum bu arada zar zor buldum yayı taktım fakat,sen yayı kur demiştin ya hatta zor demiştin yayı nasıl kuracağım ben hiç bir şey anlamadım.Bak bak bir hal oldum.
arkadaşlar orjinal mz elciği arıyorum bana yardımcı olurmusunuz nerden temin edebilirim
eskişehirdeyim bu arada banka yoluyla kargo yoluylada her şekilde aklınızda varsa benimle paylaşınız
mz için şahsi bir fikrimi yazayım. iki zamanlı bir motor olduğu için benzine yağ karıştırmak gerekiyor ama bu makinaya bir yağ pompası vasıtası ile yağ pistonun alt bölümüne gönderiliyor burada şöyle bir sorun olabilir düşüncesindeyim . benzin kısmende olsa buhar şekline geliyor ,ama yağ damlacık halinde . bu iki farklı durum özellikle yüksek devirlerde sorun oluşturacağı düşüncesindeyim çünkü silindir içindeki yan portlardan yeterince yağlanmış benzin geçemeyecektir .ve yağın bir kısmı pistonun alt bölümünde kısmende olsa dönüp duracaktır . ha eğer uzun yolda 3000 ve 5-6 bin devirlerde bir sorun olacağını zannetmem ama şehir içi kullanılıyorsa eğer dur kalk lar esnasında eksozdan kısmen de olsa bir süre duman çıkacaktır . şahsi fikrim karbüratörün gaz pistonundan önceki olan bir yerine yağ pompasının çıkış hortumu bağlanırsa daha verimli olur diye düşünüyorum . ve böylece benzin ve yağ daha iyi karışım olur . aslında en güzeli benzine karıştırmak ama şu sakıncası var. motor akşamdan sabaha kadar kullanılmayınca kısmende olsa yağın bir miktarı yoğunluğu nedeni ile depo tabanına çöküyor. ve motoru ilk çalıştırdığınızda daha fazla yağlı benzin karbüratöre gidiyor .bu şu anlama gelir .depoyu ful doldurduk ,ve yağ da karıştırdık.eğer gün içinde kısa km ler ile kullanılıyorsa ve bir depo yakıt bitirmek 10 15gün sürerse son km lerde daha az yağla karışmış benzin harcıyoruz demektir.ve belki ilk başlarda fark edilmez ama orta bir sürede piston ve sekman aşıntısı olacaktır.yanılıyormuyum.?
Polge; yayı yerine takıpta marş kolunu geri çekip bıraktığında yerine sıkı birşekilde kapanıp oturuyorsa mesele yok demektir.Gevşek kalıpta yarıda kaldığı durumlarda(ki o zaman çıkarır o cırcır ! sesini ) bir tur fazladan attırıp takıyorlar.Anlattığından anladığım kadarıyle seninkinde öyle bir durum görülmüyor tak çalıştır.Kazasız sürüşler.
Concorde 787;Bende bu 2 zamanlılarda yağlama olayına baya kafa yordum.Lakin dediğin gibi yağın damlacık şeklinde olupta yağlama yapması diye bir şeyin olmadığını en sonunda anlamış bulunmaktayım.Yağ benzin karışımı (bu dozajlama da olsa aynı) silindir içine yani sıcak ortama girdiği anda bu iki kardeş aynen ayrılıyor birbirinden.Benzin le beraber kısmi yağ yanma sonrası dışarı atılsa bile , yağın fazlası daimi olarak altta kaldığından yağlama hiç bir zaman kesilmiyor.Bunu nereden anlıyoruz egzostan gelen fazla yağdan
mz781 dostum yayı taktım kola bastım ve kol aşağıda kalıyor,kurupta takma gibi bir şansımda yokkurma işini kapak kapalıyken yapmalıyım fakat nasıl.
Daha önce de yazdım:Büyük ağızlı bir tornavida veya onun yerini tutacak sağlam bir metal ile marş kolu ortasındaki yarıktan çevir yayı.Bu arada kol takılı ama gevşek olsın.Yardımcın olursa iyi olur cebelleşmezsin en azından.yani bir kişi marş milini çevirsin diğeride uygun gerginliğe ulaştığında kolu yerine takmaya çalışsın.Aslında mekanizmayı bu şekide çevirerek bir diş atımı içeride ayarlamaya çalışıyorsun ama olduğu kadarıyle bu şekilde dıştan ayarlamaya çalış ...
arkadaşlar mz motor arayan arkadaş varsa kütahyada mavi 1991 model satışı hemen verilecek temiz 26 plakalı motor var 900 lira fiyatı kaçırılmayacak fırsat şu anda kimsenin alamayacağı garantisinide veririm satan kişi üniversitede hoca hiç bir sitede ilanı yok
MZ.LERİ KÖTÜLÜYENLER VE ONUN CANDAMARINI ANLAMAYAYNLAR ..EŞEK BİNMESİNİ BİLE BİLMEZ
uzun bir tamir sonrası motoruma kavuştum arkadaşlar...Ön ve arka lastik basınç değerlerini bilen varmı acaba...herkese kazasız belasız keyifli sürüşler.
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
ön 150 kPa (1.5 kp/cm²)
arka 190 kPa (1.9 kp/cm²)
Yani ön 21
arka 27 diyor ama ;yine klasik bir laf edecem:bizim buralara fazla geliyor bu havalar kaldırmıyor
teşekkür ederim dostum..site site gezdim ama bulamamıştım bar değeri olarak, ağzına sağlık..zaten bu forumun en sevdiğim yanı herkes tecrübelerini bilgilerini elinden geleni yapıyor, forum olarak herkese teşekkürler..
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
Ön 26
Arka 32 normaldir....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
kardeş sana bir danışayım dedim. 9000 km de bir mz buldum ,bulunduğum yerde . biraz boyası dökük ve oturak döşemesi biraz hasarlı. üzerinde ki orjinal karbüratörünü çaldırmışlar .yerine java 250 laserin karbüratörü uydurulmuş . motorun hiç kazası yok ,gayet düzgün bir yürümesi var benzindeposunun içi cok küflü .fe sürekli pas çözülüyor galiba . ön ve arka lastiği geçen yıl değiştirilmiş. ama ön ve arka lastik ölçüleri farklı ,arka lastik küçük. makinanın sahibi bu makinaya 1500 istiyor ben 1200 teklif ettim ama adam 1500 den aşağıya inmiyor .sence ne dersin? bir tamirci gözüyle bakarsam fena bir makina değil . biraz orjinalciyim.karbüratör kafamı kurcalıyor . sıfır karbüratör bulmak mümkünmü . yada benim düşüncem bu makinaya diyaframlı tip karbüratör takmak.fikrin i alabilirmiyim
Javanın karbüratörü büyük gelir... Hem çok yakar hem de kaçmaz....
Sıfır karbüratör bulmak mümkün... Ankara da tanıdıkların varsa yıba çarşısında mutlaka karbüratör bulursun...
Depodaki pası özmek çok zordur..Bir kere pas yürüdümü gerisini alamassın... Önüne geçmenin tek yolu deponu her daim dolu tutucaksın... Musluktan sonra benzin filtresi takarsan iyi olur....
Fiyatı pahalı... Anlattıklarına göre.... 1000 lira ederi...
Arka lastikler orjinalinde ufaktır....
Dediğim gibi sıfır karbüratör bulmak mümkün.... Hiç başka şey uydurmaya gerek yok....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
mesleğimi yazmıştım .iki zamanlı motorları tamir etmekteyim .hem şamandralı karbüratör,hemde diyaframlı tip karbüratörlü motorları yapıyorum . çalışma sitemine göre diyaframlı tip karbüratörler ,şamandralı tip karbüratörlere göre yakıtı havaya daha fazla toz halinde karıştırabiliyorlar . ve toz halindeki yakıt bariz bir yakıt ekonomisi sağlıyor .bu benim fikrim .tabii makinayı alabilirsek önce .. adama 1000 tl dedim ,hiç konuşmayalım bile dedi bilmiyorum bir yem attım 1200 ü yiyecekmi .tek tesellim motorun hiç kurcalanmamış olması ...
arkadaşlar merhaba.kalkışta boğulma sorunu yaşıyordum daha dün çıkma karbüratör buldum taktım düzeldi gibi
AMA ateşlemedede bi sorun var.buji kablosunu çıkardım bi çakıyo bi çakmıyo.buji yeni.acaba ateşleme bobinindenmi yoksa sargılardanmıdır.nasıl anlarız bi fikri olan varsa llütfen.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)