251 Mz kaç yapar 301 Mz kaç yapar. Yakıtlarını sormuyacağım.
Yamaha Rx 115 ve 135 ile karşılaştırılırsa hangileri denk olabilir.
benim fun251le gördügüm hız 150
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------
dostum akıl vermek gibi olmasın ama onu yapana kadar istedigin mz i alır domuzburun yaparsın ilandakinden on kat güzel olur harcayacagın para en fazla 500 lira
Now the world is gone. Im just one.
motordan gazla doğru orantılı olarak bi vuruntu sesi geliyo tak tak tak şeklinde.mz'i olan bi arkadaşım aynı sorundan ustaya götürdüğünde devirsiz kullanımdan dolayı krank bilyası ses yapıyo bi sorun olmaz demiş.hiç bilgisi olanınız varmı arkadaşlar.doğrumudur.yada ne olabilir başka.uzun yola gidicem 1 ay sonra.bi sorun çıkarırmı ki.
birde motorun kalkışta boğulma sorunu çözülmedi bi türlü 2kişi rampada bi durursan hapı yuttun boğulup kalıyorsun. aksine şimdide 3.vitesten sonra biraz hızını alınca stop etmeye başladı.debriyaja basıp bırakıyorum yola devam biraz hızlanınca aynı.2.viteste öööle gezip duruyorum.ustaya gittim hava ayarı falan yaptı ama nafile.yeni karbüratör dedi. acaba sadece karbüratör ile sorun hallolurmu.yada başka bişeyde olabilirmi.....
bende amma yazdım arkadaşlar kusura bakmayın.utanmasam gelip yapın dicem.herkeze iyi geceler.
Krank ihmale gelmez,uzun yola çıkmayın.
sabrigül kardeşbenim motordada şuan benzer bir sorun var... eğer motor tamirinden biraz anlıyosan karbüratörü sök (gaz teli ve jigle telini sökmene gerek yok) yakıt haznesini alttan çıkar şamandranın hazneye benzin dolunda bastığı bir jet var... şamandrayı çıkar ( çıkarmadan ona ulaşamazsın) onu sök ve rahatça hareket edip etmediğini kontrol et.... benim karbüratörde o rahatça hareket etmiyor ve görevini yapamıyor..
bazen hazne doluyor şamandra onu basamadığı için karbüratör tahliyesinden sürekli yakıt sızıyor dışarı... bazende yukarda kalıyo ve benzin gelişini engelliyo haznedeki benzin azaldığı için motor boğuluyor...
büyük ihtimal sorun o parçadadır diye tahmin ediyom.. şimdiden kolay gelsin bu arada karbüratör parçalarına nazık davran lütfen deforme olmasınlar mümkünse....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:19 ----------
valla hocam bende etz 251 var kadranı ve devir saati bozuk ama hızı gayet tatmin edici tek silindir bir motor için... latife bir yana bi çok videoda 140 dayadığını gördüm (251 in hız kadranının sonu 140) ve hala devirlenmeye devam ediyorlardı... devir kesici olmadığı için bu motorlarda pistonu karterden çıkarana kadar hızlanırsın... ben bir kere zorladım motoru ( yeni aldım sayılır) motorun son viteste (5.vites) devri kesilmiyor 6. vites olsada girsem diyor... inanın o kadar yani
Ruhunu değil; lastiğini yak...
rica ederim bi faydam dokunursa ne mutlu bana... bence sorun büyük ihtimalle karbüratörden kaynaklanıyor... zaten iki zamanlı motorlar basit sistemlerdir sorun çıkaracak çok fazla parçası yok...
ayrıca yakıttaki pislikler o jetleri tıkayabiliyor... basınçlı hava ile dikkatlice temizlemekte fayda var...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:09 ----------
teşekkür ederim hocam, gerçekten keyif veren bir motor....
mzlerin sevmediğim tek yanı frenajı çok kötü onun dışında göze batan aksi bir huyu yok...
Ruhunu değil; lastiğini yak...
[QUOTE=ismetv8;1983583]Bütün mz cilere selamlar uzun bir aradan sonra
Maalesef uzun bir süre sadece yazılanları okuyarak izleyeceğim bundan sonra forumu,uzun uğraşlar sonunda ayağa kaldırıp, performansına,sağlamlığına hala inanamadığım 251 alman 90 model mz mi satmak durumundayım çocukların okul masrafı daha ağır basıyor,Mz bilen seven birine gitmesi daha iyi olur düşüncesi ile
buraya yazmayı düşündüm affınıza sığınarak,Motorum 90 model 251 alman mz şanzımanında hava soğutma kanalı olanlardan daha önceki yazılarımda sorunları yazılıydı sağolsun alp bey sayesinde bu problemler çözüldü+yeni bir karbüratör ve yeni bir arka lastik takıldı 2 side sıfır(toplam 220 tl) birde 2 hafta sonuna mal olan el emeğim bir boya çalışması.
Motoru trafikten çekilen araç ve motorları satan bir hurdacıdan almıştım dolayısı ile plakası yok! şu an saat gibi çalışıyor (NGK buji+yeni platin ve ayarı sayesinde)
parça olarak dağıtmaya kıyabilen veya yeni başlayan birisi için dikkatli olmak şartıyla başlangıç motoru olabilir,yada benim gibi yıllar sonra mz özlemini gidermek için arayan birisine,jantları aliminyum (telli)darbesi yok arka salıncak boşluğu sıfır,söktüğümde tüm rulmanlar beni şaşırtmıştı çünkü sağlam çıkmıştı
bana yağlayıp yerine geri takmak kaldı ,yağ pompası sağlam ve üzerinde,ben tavsiye üzerine kullanmıyorum depoya katıyorum yağı,km saati ve devir saati çalışmıyor km dişlisini çıkma olarak buldum am takmaya vaktim olmadı elimde eski çıkma neyi varsa beraber vereceğim alana.2 yıl sonra emekliyim ilk işim yine bir mz alıp toplamak ve saklamak
Fiyat olarak 350 tl düşünüyorum
Motor satıldı,herkese çok teşekkür ederim
Şanzuman kilitlenmesi sorunum var çalıştırma kolu basmıyor..kış boyunca yattı motor kışın bi ara baktığımda da kilitliydi alp tunay abi 5.ci viteste vurdur demişti o zman açmıştım fakat şimdi açamıyorum başka bir yolu varmıdır yada arıza hakkında bilgisi olan varsa aydınlatırsa memmun olurum
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
marş ayağı basmıyorsa kitlenmiştir bendede olmuştu pistonu gömlegi hep değiştirdiler.
Kış boyu yatmakla marş pedalı kilitlenmez.Arkadaşın dediği gibi piston-silindir sorunu var galiba:(
şehirde olsam kolayda kendi çabalarımla yapmak zorundayım :::(
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:02 ----------
motor en son kullanıldığında saat gibiydi herhangi bi sorunu yoktu sıkıştırma falan da yaşamadı anlamadım gitti
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
senin yapman imkansız bir şey motor sökülecek taşlama işlemi yapılacaak piston takılacak eğer piston kitlediyse tabiki.
bilgiler için tşkler arkadaşlar
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
Bu piston kilitleyen kaçıncı mz bilmiyorum, sayısını unuttum artık.Kendi motorumunkide kilitlemişti bir arkadaşımınkide.Bu motorlar iyi güzelde piston kilitleyen başka motor duymadım ben.Hayır basit birşey de değil.Piston yahu.
piston olduğu kesin değilki arkadaşım şanzıman dişlileride olabilir ama açmayı başardım fakat bi sürtünme sesi var yarın motoru kendim sökeceğim sonuçları yazarım belki birilerinin işine yarar
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)