Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Haziran 2010, 00:01
#1241
Reklamlar
-
04 Haziran 2010, 04:06
#1242
osaday adlı üyeden alıntı
251 sporstarda benim ön keçeler patlak :/ nasil değiştiriceğim konusunda fikri olan varmı tarif edermisiniz çok zorlarmi beni burda 50tl demişlerdide hazır sokukken ben yapsam daha mantıklı gibi duruo
nasil geçe alıncak bide sökümü filan nasil söken arkadaşlar bi detaylı tarif ederseniz çok sevinriimmm
daha önce anlatmıştık.direksiyonun altındaki maşanın somunlarını açacaksın
amortisörün yaylarını çıkartıyorsun.alt maşayı yukarı doğru kaldırıyon (yani amortisör kapanıyo/kısalıyo)
maşanın altından 10-11 olması lazım tam hatırlamıyom lokmayla açacan.
bu arada üst delikten bir demir çubukla bastıracan.yuvarlak bi keçe var
eskisini görünce aynısından alırsın.
[COLOR="Silver"]
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:54 ----------
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
-
04 Haziran 2010, 11:00
#1243
Ben kendi formülümü yazayım.Ön tekeri çıkarıyorum.lokma anahtar ile amortisör silindiri alt yuvasındaki somunlarıda çıkartıyorum.eski yağı boşalt,temizle,yenisini koy ve tak.Hah burda ki püf nokta şu Kashmar54 ünde belirttiği gibi vede servis kitabında yazdığı şekliyle bu alt somunların iyi sıkılması gerekir.Yani demir çubukla basmak gerekir diye şekilde yazmasının amacı da bu.Bunu sağlamak için amortisör silindirine yağı koyduğumda tabi keçesinide değiştiriyorum yavaşça ön milin içine sokuyorum,bu arada işaret parmağım alt yuva deliğini tıkamış vaziyette.Bu haliyle gelen yağın basıncını net şekilde hissediyorum.Alt kısımdaki pul pistonun((alttan sökülecek somun un üstündeki geniş pul şekildeki) dibe geldiğini anladığım anda çok yavaş şekilde bunu da aşıyorum.ve silindiri yerleştiriyorum.Şimdi püf nokta şu:Motorun üzerine birini oturtarak bende dizim vasıtasıyla silindiri kaldırabileceğim en üst seviyeyeye kaldırarark alt yuvadaki somunu sıkıyorum.Bçylece "üstten demirle bastırılacak "dediğimiz mil dönmeden somun tam anlamıyla sıkılmış oluyor. Zaten amaç ta bu.Unutmadan en alttaki yağın çıkmamasını sağlayan küçük conta eski ise değiştirin.Bunu klingirik conta ile kendiniz keserekte yapabilirsiniz.
-
04 Haziran 2010, 15:12
#1244
verdiğin linkteki yerdende alabilirsin dikkat ettiysen iki zamanlı bujisi yazıyor NGK koduda doğru aynı buji yani, istersen ngk türkiye ofisiyle de irtibata geçebilirsin ben bulamadığımda kendilerinden istemiştim göndermişlerdi orjinal ngk buji fişide istemiştim sanırım onun kodu LB05F U_Karabiyik@ngk.com.tr
osaday adlı üyeden alıntı
sinan kardeşim çok teşekkürler paylaşımın için gerçektenn çok yararlı oldu motorun perfonmasini etkiliceğine eminim walla çok mutlu ettin beni burdan buji dioz bosh ngk dioz modeli belli olmadan verio adamlar
)
ngk b8hs bize lazım olan sanirim 2 adet
ayvalıkte zor bulunuyor bunlar
http://www.tekneyatmalzemeleri.net/c...mrk=142&slmt=2
daki siteden alsam marin filan diye geçio gerçi 2 tane var ama sonuçta ngk b8hs problem çıkarmı sence? çok teşekürler paylaşm içinn
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:25 ----------
çok teşekkürlerr
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------
arkadaşlar birşey sormak istiyormm
251 sporstarda benim ön keçeler patlak :/ nasil değiştiriceğim konusunda fikri olan varmı tarif edermisiniz çok zorlarmi beni burda 50tl demişlerdide hazır sokukken ben yapsam daha mantıklı gibi duruo
nasil geçe alıncak bide sökümü filan nasil söken arkadaşlar bi detaylı tarif ederseniz çok sevinriimmm
-
05 Haziran 2010, 16:00
#1245
-
07 Haziran 2010, 16:22
#1246
vites değiştirme milinin dibinden çok az miktarda yağ sızıntısı var.Uzun uğraşlardan sonra zor topladım makineyi.Nerde hata yaptım veya göremedim bilmiyorum.Tekrar açmak şu an çok zor geliyor bana.Neden olabilir?Ne yapabilirim?Şu an için sorun keyfe keder düzeyinde ama,hastalık işte
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:33 ----------
Birde ayak koyma demiri bulabilirmiyim?Yardımcı olacak arkadaş varsa sevinirim.Zira bulamadım buralarda:(
-
07 Haziran 2010, 21:08
#1247
MZ781 adlı üyeden alıntı
vites değiştirme milinin dibinden çok az miktarda yağ sızıntısı var.Uzun uğraşlardan sonra zor topladım makineyi.Nerde hata yaptım veya göremedim bilmiyorum.Tekrar açmak şu an çok zor geliyor bana.Neden olabilir?Ne yapabilirim?
Eğer çok azsa, yere damlamıyorsa hiç elleme.
Ama birkaç günde yağı eksiltecek kadar damlama yapıyorsa şöyle yapabilirsin:
-Vites pedalını sök sadece mil kalsın.
-Dişli kutusundaki yağı boşalt.
-Hiçbiryeri sökmeden sadece keçeyi sök.Nasıl yapıcam dersen, keçenin üzerine 2 tane vida sık, vidaların kafasından 2 pense yada elinde hangi alet varsa onunla çek gelsin.Yada kendin daha iyi bir yöntem bulabilirsin çalışırken.Demek istediğim o keçe parçalanarak çıkacak, başka yolu yok.
-Yeni keçeyi takarken keçenin dış çevresine ve vites miline silikon gres sür.Mobilin zincir yağlama spreyi var, o da olur.
Keçeyi elinde örnekle gidersen sanayide rulmancı dükkanları olur, orada bulabilirsin.
-
08 Haziran 2010, 01:21
#1248
motordan gazla doğru orantılı olarak bi vuruntu sesi geliyo tak tak tak şeklinde.mz'i olan bi arkadaşım aynı sorundan ustaya götürdüğünde devirsiz kullanımdan dolayı krank bilyası ses yapıyo bi sorun olmaz demiş.hiç bilgisi olanınız varmı arkadaşlar.doğrumudur.yada ne olabilir başka.uzun yola gidicem 1 ay sonra.bi sorun çıkarırmı ki.
-
08 Haziran 2010, 09:50
#1249
Jawa teşekkürler...bende birisinin bunu demesinden korkuyordum
-
08 Haziran 2010, 10:45
#1250
slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım.
benim arabam oldugu halde gittim bir tane MZ 301 aldım hastalık işte. şimdi o motoru parçalayıp yeniden toplayacagım zaman zaman fotolarını ekleyeceğim.bir tanıdıgım krom kaplamacı ile çok samimi ona krom kaplamaları yaptıracagım.sanra gerisini boyatım devammmm.bakalım nasıl olacak.
-
08 Haziran 2010, 12:35
#1251
Bir dakika hiç bir yeri sökmeden sadece keçeyi sök.Bunu biraz daha açarmısın jawa;anlayamadım olayı?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:22 ----------
Pardon anlaşıldı şimdi
-
08 Haziran 2010, 13:51
#1252
Krom kaplama ile ilgili olarak; bazı motorlarda görüyorum silindir petekleri krom kaplama yaptırılıyor, çok yanlış! Silindir peteklerinin ısı iletimi engelleniyor.Krom kaplı petekler yada kat kat boya atılmış silindirler daha fazla hararet yapar, motorun ömrünü kısaltır.Silindiri mümkünse boyamamak en güzeli.Bkz: bmw silindirleri, yada diğer pekçok motor.
Zaten krom olan yerleri yenilemek elbette iyi birşey ona diyecek sözüm yok.
-
10 Haziran 2010, 03:15
#1253
arkadaşlar 2dir yazıyorum.yokmu fikri olan biri...
kalkışta motor boğuluyor geç alıyor.tek kişi neysede 2 kişi ufak bi rampada boğuluyor ve stop ediyorr.sebebi ne olabilir.yardım lütfennn.
-
10 Haziran 2010, 03:28
#1254
sabrigul adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 2dir yazıyorum.yokmu fikri olan biri...
kalkışta motor boğuluyor geç alıyor.tek kişi neysede 2 kişi ufak bi rampada boğuluyor ve stop ediyorr.sebebi ne olabilir.yardım lütfennn.
bir kez kalktıktan sonra devrini alınca güzel gidiyormu yoksa çekiş her zamanmı düşük, ayrıca devirli kullanıyormusun motoru yani ne zamandır mz kullanıyorsun ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:17 ----------
Sergeant adlı üyeden alıntı
bir kez kalktıktan sonra devrini alınca güzel gidiyormu yoksa çekiş her zamanmı düşük, ayrıca devirli kullanıyormusun motoru yani ne zamandır mz kullanıyorsun ?
hocam ikidir yazıyorum deyince cevap vereyim dedim soruna ama sen yazana kadar ben yatıyorum üzgünüm
Now the world is gone. Im just one.
-
10 Haziran 2010, 12:29
#1255
1990 mz 150
1990 senesinde sıfır mz almıştım bodrum gezsi yaptım inanılmaz keyifli bir motordu orjinal alman olanları sonra burda bir firma yapmaya başladı motor bozulmaya başladı eski kalitesi düştü
-
10 Haziran 2010, 22:54
#1256
sabrigul adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 2dir yazıyorum.yokmu fikri olan biri...
kalkışta motor boğuluyor geç alıyor.tek kişi neysede 2 kişi ufak bi rampada boğuluyor ve stop ediyorr.sebebi ne olabilir.yardım lütfennn.
Önce hava filtresini kontrol etmek lazım.Temiz değilse yada filtre değiştireli çok olduysa yeni filtre takılmalı.Aynı şekilde benzin filtresi varsa (bazen harici olarak hortuma takılıyor) buna da bakmak lazım.Eskiyse değiştirmeli.Son olarak karbüratör kontrol edilmeli.Yanlış hava ayarı yada tıkalı bir yerler olabilir.Doğru hava ayarı nedir diye sorma, bende bilmiyorum.Karbüratörle aram iyi değil.
-
11 Haziran 2010, 03:32
#1257
Sergeant Nickli Üyeden Alıntı bir kez kalktıktan sonra devrini alınca güzel gidiyormu yoksa çekiş her zamanmı düşük, ayrıca devirli kullanıyormusun motoru yani ne zamandır mz kullanıyorsun kalkışta boğulma yaşıyorum.devrini alınca gidiyor.
motoru yeni aldım.ama daha önce 97 model kullandım 2 sene kadar.bu 2003 model.97 modelde aldığım verimi bunda alamıyorum.
-
11 Haziran 2010, 10:41
#1258
Sabrigül;kanımca debriyaj balataları yenilenecek.
-
12 Haziran 2010, 03:37
#1259
Merhaba Beyler ,
Bir Orjinal Mz etz 301 i Bu hale getirmek için tahminen kaç tl Harcamak gerekir ? Ve bu ilandaki motorda değişen parçalar Hangileridir ? Yardımcı olabilicek Arkadaş Varsa Yardım bekliyorum Orjinal mz etz 301 alıp bunun Aynısını yapmayı düşünüyorum
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...u-mz-301/detay
-
12 Haziran 2010, 15:59
#1260
arkatekere disk
arkadaşlar slm
bende 301 çelik jantlı mz var arka tekeri disk fren yapabilirmiyim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler