iğneyi aşağı indirmekten maksat tam gaz açınca iüne tam yukarı çıkmıyo
böylece memeyi tam açmamış oluyo.dopal olarak az benzin çekiyo.son hız dediğim
130 u geçmiyo.ama motorun uzamasında problem yok.çekişde düşüş yok.
tabi yüksek devir kullanınca yakıt doğal olarak artıyo.
bu arada kontak olayını çözdüm.
Bugün 96 model 301'in hava filtresini sıfır taktım, karbüratör iğne sekmanını en yukarı taktım, hava ayarını hafif açtım ve karbüratör memeside 90'lık. Bu şartlarda fazla basmamak kaydıyla çoğunluğu şehirler arası olmak üzere deneme yaptım, 10 TL.lik benzinle 60 km. yol yaptım. Buda yaklaşık km.de 170 kuruş yaktığını gösteriyor, 301 MZ'e göre bu yakıt normal gibime geliyor, daha az yakan arkadaş varmı bilemiyorum. Başka öneri varsa yazın lütfen paylaşalım.
fena diil hoca ideale yakın benim motorda 251lik o civar yakiyor perfonmasından memlunsan tmmdır bnce
tmm dir tesekkur ederim bu hafta ici bi bakim yapicam bende 0 gibi olucak ins grenajlari filanda aldim baya parça sey soledi bugun motorcum meme bulmadimda burdan bi adres verdi izmirde hızlı bülent diye numara verdi aradim bayan çıktı pazartesi bidaha gidicem yanlismi aldim gibilerinden adamda hertürlü cikma orjinal parça varmış izmirde ;) bide karbürator memesini burda bulamadım onu konuştum 301 ile 251 in farklı olmasi lazim filan dedi bklm ben sökeyim bi motoruda aşınmış mı benimki kaçlık iyice öğreneyim ;)
tmm dir tesekkur ederim bu hafta ici bi bakim yapicam bende 0 gibi olucak ins grenajlari filanda aldim baya parça sey soledi bugun motorcum meme bulmadimda burdan bi adres verdi izmirde hızlı bülent diye numara verdi aradim bayan çıktı pazartesi bidaha gidicem yanlismi aldim gibilerinden adamda hertürlü cikma orjinal parça varmış izmirde ;) bide karbürator memesini burda bulamadım onu konuştum 301 ile 251 in farklı olmasi lazim filan dedi bklm ben sökeyim bi motoruda aşınmış mı benimki kaçlık iyice öğreneyim ;)[/QUOTE]
Osaday Kardeşim, ben karbüratör 90'lık memesini aldım, ince diş olduğu için MZ'e uymadı, başka yerden yine 90'lık kalın diş aldım oldu, kavrama ve çekişte sorun yok, sürat sadece 115-120'yi geçmiyor, memeyi 4 TL.ye aldım, yan sanayiden ziyade orijinali bulabilirsen daha sağlıklı olur zannedersem. Orijinalin rengi daha parlak sarı duruyor, kolaylıklar diliyorum herkese...
Senin yan ayaklığı öğrendim.... Onlar orjinal mz yan ayaklığıymış.... Mz parçası satan toptancılarda kaldıysa ellerinde bulabilirmişsin....
Ankarada Uğur motor (Yıba çarşısında)
Bir de Beypazarında Murat usta vardı... Onda her türlü Mz parçası bulunuyordu... Hemde oldukça makul fiyatlarda.... Telefonunu çok aradım ama bulamadım... Sanırım daha önceki sayfalarda yazmıştım biyerlere...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
tesekkurler ilgin için bi bakıma alayim motoruda bakarim içinden ne çıkcağınıda bilmiyorum suan orjiali cikar muhtemelen ama belli olmaz eylülde aldim iste motoru....
hmm çok saoll walla yordum senide ama dedigin kişileri bulmaya çalışıcam forumdan ve googledan filan sonucu aktaririm çok teşekkürler gerçekten iyi oldu
Alp abi geçenlerde MZ in arka fren balatası aramıştım yiba çarşısında uğur motorda dahil MZ in doğru dürüst parçası yok bulamadım zaten her yer çin motoru ve yedek parçası dolu konyada gürler motor diye firma var internet siteside var ordan bir sorun bence http://www.gurlermotor.com/
(arkadaşlar elinde fazladan mz direksiyon borusu olan varsa bi irtibata geçelim)
ya kuralkanda 25 lira 10 lirada kargo ücreti var.
bi sorarsan iyi olu bakalım ordan kaça gelecek bana.
aslında öyle çıkma falan bakmıştım ama neyse.
birde ybr lerin direksiyonunu soracam.nasıldır taksam olurmu,rahatmı
hiç kullandın mı hocam sen?
( ya bu sayfa görğntğlenemiyor muhabbetinden sebep aynı mesajı
kaç kere yazdım,bune yawf )
Arkadaşlar, Peugeot Ramzeyleri bilirsiniz Mobilet tarzı olanını yani, onlara ait olan yan ayaklar var tabi sağlam metalden olanından olmak kaydıyla (siyah renkli), MZ'in sol ayak tarafından orta ayağı kullanmak istediğimizde ona değmeyecek şekilde uzaklığını ayarlayarak ve yan ayağın ayaklık demirine temas edecek kısmınıda U şeklinde çarkla oyarak güzelce kaynak yaptırdım. MZ.lere uzun gelen bu yan ayağıda motor hafif yatık duracak şekilde boyunu ayarlıyarak kestik, pabucunu tekrar kaynattık, kaynak değen yerleride sprey boya ile boyadık sonuç çok hoş oldu. Çalıştırırken ayağıma çarpmasın diye yan ayak indirme aparatını (U şeklindeki ince telden olanı) biraz kısalttık, bir inceleyin derim. Yani yan ayak motorun tam ortasına geldi, yayıda epey sağlam olduğu için ufak bir ayak teması ile yerine geçiyor ve kapalı iken duruşuda estetik oldu. Yan ayak arayan arkadaşlara belki alternatif olur. Yan ayaklığa 17,5 TL. istendi 15'e anlaştık, (Umarım anlatabilmişimdir, biraz uzun oldu ama göremeyeceğiniz için tek tek yazmak durumunda kaldım, idare edin lütfen)Selamlar herkese...
hocam geç yazıyorm eve geç gelidm kusura bkma bugun sordum senin direksiyonu yok filan dedi 2 yer bi yedek cikma parcaci var burda ona sordum son adam ucmus 50 lira filan diyor bide temizliği tartışılır :S en iyisi kuralkandan alman gibi sanki perşembe balıkesire gitme ihtimalim var gidebilirsem olursa aklımda olucaksın sorucam
hmm anladim demek istediğini çok teşşekkürler alatımın için ben denicem bulmayı ayaklık en olmadı en son çare snn dediğin ayaklık olabilri veya olabilicek en uygun ayaklığı alıp uydurmaya çalışıcam seninde anlattığın gibi teşekkürler
slm arkadaşlar bende siteyi yeni gördüm katıldım aranıza bendede 301 etz mz var bordo renk 98 model bende memnunum motorumdan mz'in üzerine motor tanımam seviyesindeki motorlar arasında roket gibi maşallah görebilen zaten bi kalkarken görebiliyo sonrası yok görüntü zaten,görebilene aşk olsun 4 zamanlı motorlardan bin kat daha iyi motor dayanıklı ve çok çok seri bir motor görüşmek üzere
arkadaşlar merhaba.bende mz251 almak istiyorum aybaşında ve onlada bi ist-sinop yapıcam inşallah.acaba 2000 2002 ile 2003 2004 arasında bi fark varmıdır.hangisini tavsiye edersiniz.ve mz ile böyle bi yolu tavsiye edermisiniz.takribi gidiş 750 km civarı.önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar.
Sabri kardeş, İstanbul'dan Sinap'a MZ ile gidip gelişinde motordan bir sorun çıkacağını sanmam, tabi sonuçta buda bir araç. Belirttiğin model yıllarındaki teknik özellikleri en iyi Alp Tunay beyefendi bilir, sana en kısa sürede tatmin edici bir cevap verecektir. Şimdiden güle güle kullan, benim nacizane tek tavsiyem; HANGİ ARAÇ OLUR İSE OLSUN YAVAŞ KULLANMANDIR. Saygıyla kal...
cevabın için sağol süvari oğlu kardeşim.6-7 sene önce 97 model 251im vardı.çok keyifli bi motordu.sonra gittik bi çin malı jinlun aldık.gerçi oda fena değildi makina olarak.kardeşim onla sorunsuz sinop yaptı geldi.sıfırdı tabi ama sonra dökülmeye başladı.mz in tadı damağımda hala.benim korkum şu bahsedilen şanjuman kitleme olayı varmış.bi kere başıma geldi ama motor kitlemişti.motoru yeni yaptırmıştık heralde avans ayarındandı 140la giderken birden kitlendi arka teker.nasıl takla atmadan durduk hala bilmiyorum.uzun süre 120 130 falan gitsem şişme falan yaparmı acaba uzun yolda. İLGİNİZE ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDİYORUM.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)