Arkadaşlar 57. sayfada 2T yağ konulan hazneden yağ akıtmasından bahsetmiştim, sorunu halletmek için sözde en iyi MZ ustasına gittim. Önce yağ haznesi delinmiş değişecek dedi, ben meseleyi anlatınca yağ haznesinin arka tarafında ucu yukarıya bakan ve yaklaşık 15 cm.lik oturağa doğru dikey çıkan benzin hortumu kalınlığındaki tahliyeden atar dedi ve yağ azalınca keser dedi. Kesmek ne mümkün, motor çalışmadığı halde sabaha kadar kendiliğinden yağ akıtıyordu. Bizim çok bilmiş usta ahkâmı kesti ya. Dün sıradan bir oto elektrikçi arkadaşa uğradım, öylesine bu sorunu söyledim ona ve şıp diye sorunu çözdü, meğer tahliyeye takılan 15 cm.lik hortumun ucu deforme olmuşta yerinden çıkma noktasına gelmiş, elektrikçi yeni hortumu taktı ve işlem tamam.
Sonuç, kullandığımız aracın dilinden en iyi yine biz anlarız, hemen ustaya teslim olmayın, koyduğu teşhisi bir kerede siz düşünün derim.
11 yıldan berı aynı motosıkletı kullanıyorum 2000 model seyhan 251 cc ama asırı yakıyor usta benzin pompası aşınmış dedi karbüratör arıyorum komple
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Arkadaşlar benzin memesini daha küçük bir meme ile değiştirmek yakıt tasarrufu sağlarmı, sağlar ise kaç numaralı memeyi tavsiye edersiniz.
Soru MZ'lerle ilgilidir.
Herkes keyifli kazasız motor gezileri dileklerimle...
karbüratör memesi daha önce deiştirilmemişse orjinali 118 lik meme takılıdır bunu 105 likle deiştirebilirsin güçte fazla sıkıntı yaşamıyorsun ama hızda 150 den yukarı çıkamıyorsun depoyu fulledim 350 km de yedek depoya geçtim ortalama 20.8 kuruş km de yakmış fakat ben düzensiz ve birazda bastım uzun yolda çok nadir 110 km düştüm genelde 140 ila 150 km hızla gittim uzun yola o yüzden pek tasarruf sağlayamadım hatta fazla süratle gittiğim için yakıt sarfiyatımda artmış ben bir depoyla 400 veya 450 km gitmeyi planlıyordum işin özü normal hızlarda bu rakamı bulcağıma inanıyorum sende suvari oğlu diyosanki ben sürat yapıcam ama azda yaksın bu pek mümkün deil tasarruf yapıcam hızımıda kontrol edicem 100 pek geçmicem dersen bence 105 lik taktır faydasını görürsün
105'lik meme takip deneyeceğim yakıt durumunu, yalnız Bektanist kardeş sen ne yaptın öyle be 140-150 km. hız yapmalar falan. Güzel kardeşim gideceğimiz yer bizi nasıl olsa bekliyor, bu kadar sürat bence çok çok fazla, lütfen bulabilirsen sen 40'lık falan meme taktır, istesende hız yapamazsın dolayısıyla motorcu arkadaşlarımızdan birinin başına bir şey gelme ihtimali azalır. Saygıyla kal, kazasız sürüşler diliyorum.
96/301 MZ'in üzerinde bulunan 118'lik yerine 105'lik meme aradım şu an itibariyle bulumadım, 90'lık taktım, sürat 115-120'yi geçmiyor bu sürat bana yeterli, çekişte bir sorun yok, sizce 90'lık uygunmu, sıkıntı yaparmı, az benzin gelmesi sorun yaratırmı. Eski MZ'cilerin tecrübeli bilgilerini bekliyorum, saygıyla kalın...
Hiç bir sorun olmaz... Madem hızından memnunsun.......
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Arkadaşlar herkese kolay gelsin.Her gün bir yeri bozulan Motorumu ani bir kararla heryerini söktüm.Boyasından tesisatına kadar kadar her şeyi değişitirdim.Segmanlarda cebimde akşama onlarıda takıp motoru toplayacağım.Rodaj süresi biraz sıkıcı geçecek benim için.
Bir önceki sahibinin icatlarına hayranlık duydum.Bolca macun, keten,yarım yamalak parçalar.Biyel kolunun segmanlarının bir tanesinin yarısı yoktu. Nasıl olmuşta ordan çıkmamış şaşırdım.Devir saatinin dış kabıda yokmuş mukavva ve bant sarmış üstüne.Ön fren keçesi kaçırıyor diye sıvı conta sürmüş.Sıvı contayı sordum 2,5tl. Keçeyi 1 tl ye aldım.Jikle teli yerine bağlı bile değildi.teli yerinde tutan dışındaki lastik parçaymış.Tel pastan dış kaba nerdeyse kaynamış.Jikleyi çektiğimde hareket eden telin kopuk olan diğer yarısıymış. Bu motorun bu şartlarda çalışıyor olması, yaptığım yenilemeden sonra beni yolda bırakmayacak daha uzun yıllar kullanabileceğim izlenimi verdi.
Ne demek.... Bildiğim konularda yardımcı olabilirsem arkadaşlarıma çok büyük mutluluk duyarım.....
Ben yarısı kırılmış piston kafasıyla 3 kere antalya 2 kere bursa ya gidip gelmişim... Çok dayanıklıdır..İşallah bu sefer istediğin gibi toplar ve mutlu binersin motoruna...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
İnşallah Alp bey. Rodaj süresinde yakıt deposuna ilave yağ koymanın yararı olurmu.
"Ben yarısı kırılmış piston kafasıyla 3 kere antalya 2 kere bursa ya gidip gelmişim... Çok dayanıklıdır..İşallah bu sefer istediğin gibi toplar ve mutlu binersin motoruna..."
Katılıyorum.Dayanıklılığı tecrübe ile sabittir.bende yeni topladım.Orjinaline sadık kalarak yapılan bakım ve yenilemeler ile uzun yıllar kullanabileceğimiz bir motosiklet bu.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:24 ----------
Bu arada kendi yağ pompası ile yağlamasını yapıyorsa depoya ilave yağ koymanıza gerek yok .Boş yere fazladan kurum demek bu.
Evet yağ pompası çalışıyor.Tavsiyen için teşekkürler.
arkadaşlar bu makinelerin ömrü kaç kmdir???
alsam bitane beni çok yorarmı???
dikkat etmem gereken şeyler nelerdir???
...
Arda kardeş, MZ'lerle ilgili bir çok sayfada gerçekten önemli bilgiler var, okumak hem zevkli hemde bilgi alma anlamında önemli içeriklere sahip. Motorcu arkadaşların espri dolu yazılarınıda bulmak mümkün, buraya üye olan herkes bizim için çok kıymetlidir, bizim kardeşimizdir, ama üstad Alp Tunay beyefendinin yeri bir başkadır.
Motorun ömrüne gelince 24 yıldır bir arkadaşımda var, ailede nüfus çok fazla, MZ'in 30 dakika bile ayağının üzerinde durduğunu, rahat rahat bir dinlendiğini görmedim(Geceler hariç). Yani ustası, acemisi, hızlısı, yavaşı ailede kim varsa ha babam de babam binerler. Bir kerede arıza yapsaya mübarek, bu kadar nasıl dayanır anlaşılmaz, Allah'tan ailedeki erkekler okul, iş vb. sebeplerle biraz dağıldılarda motoru bazen dinlenirken görüyoruz. Dayanıklılık konusunda benim nacizane tespitim bu, umarım bir fikir oluşmuştur sende. Saygıyla kal...
Bir depoya 100-150 gr yağ koymanın hiç bir zararı olmaz..Aksine faydası olur düşüncesindeyim... Ben hep koyardım..Yağ pompamda da sorun yoktu.... Varsın arkadan biraz daha fazla duman atsın.... Zaten en zevkli anı gazladığında duman atarak hızlanması....
Bazan yağ tankından pislik girebiliyor...Bir süre yağ beslemesini yavaşlatabiliyor.... Bu gibi riskleri sıfırlamak için dediğim gibi az miktarda depodan takviye iyi olur...
Sadece rodaj zamanı değil , Mz lerde yağ canın yongasıdır..
Dikkat etmen gereken yegane şey kazası büyük olan makinelerden uzak durucaksın satın alırken.... Aman diyim şaseye dikkat.... Zaten seri ve hızlı aynı zamanda hafif bir makina.. Bir de şasede sorun varsa tehlike anında çok çok daha fazla risk altına girersin....
Mz lerin motorunu eskitenleri görmedim.... Sadece kazadan dolayı şaselerinde tamir olanlarını gördüm..Ya da kaza sebebiyle perte ayrılanları...
Ama daha kimse motorunu pert edememiştir.... 3-4 kez rektefiye payı vardır... her rektefiyede düzgün kullanmımla 80 bin yapsanız insanın bir ömür boyu esktemeyeceği ortadadır...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
walla inanılcak gibi diil ama benim babamda 71 model mz var hala kullanıyor 255 bin filan yapti 2 kere sifirladi kmyi hala problemsiz kullanıyor bendede 251 sporstar var mzciyiz seni eskitir walla
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:27 ----------
karbürator memesini değştiren arkadaşlar yakıt sarfiyatını tam yazarlarsa çok sevinrim bende düşünüyorum çünkü benimki 118lik takılı bildiğim kadarı ile cok basmadan normal kullanınca 120-125kmde 20tl yi silip supuruyor
bide benim için önemli olan farklı bişi yan ayaklık arkadaki yan ayaklığı görüntü olarakta beğenmiyorum çok iyide sağlam durmuyor motor onun üstünde burdaki bazı mzlerde orta sehpanın orda ayaklığı var sonradan aksesuar olarak takmışlar edremitten almış hepsi sordum ama şuan mevcud diil bende yan ayaklığı ortaya almak istiyorum ama parça bulamıyorum bilgisi olan varmı aceba ++ son bişi daha uygun fiyatlı koruma demiri nerden bulabilrim fiyatını bilen varsa yazarsa sevinrim saygılarımla kazasız günlerr
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)