İyi günler arkadaşlar.
Geçen gün ustaya götürdüm benim Mz'i.Kabaca bir rakam olarak 100tl istedi.Altını üstünü sonra hallederiz dedi.Fakat durum müsait olmadığı için bırakamadım motoru. Alternatöre giden üç kablonun aküden bobine akım taşıyarak orada manyetik alan oluşmasına sebep verdiğini, içerde dönen kollektörün böylece elektrik üretmesine imkan sağladığını anlattı. Bu anlatıma istinaden dış bobini söktüm aküyü bağladım aynen mıknatıslanma oldu. Sanırım kollektörde sorun var. Fakat tam emin değilim.Kollektörün arızasını nasıl ölçerim.Yardım edersen sevinirim.Şimdiden teşekkürler.
Kuanza kollektörü söktüğünde 2 adet bilezik göreceksin bunları ölçü aleti ile tek tek ,bilezik ve kollektör gövdesi arasında ölç ,açık devre olması gerekiyor yani şaseye kaçak olmaması gerekiyor sonra iki bileziği kendi aralarında ölç yaklaşık olarak 2 ile 6 ohm arası olması gerekiyor 0 görüyorsan yani kısa devre.kollektör yanmıştır,bence problemin konjektörden veya diyot tablasındaki 1,2 diyotun kısa yada açık devre olmasından kaynaklanıyor,kömürleri de kontrol et daha önceki sayfalarda anlatmıştım alternatör kontrolünü bir bak istersen
Kolay gelsin
34 bp 944 mz 251 etz 1vites 60 2 vites 100 3 vites 130 4 vies allah kerım 5 vites ölum makınası :D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:05 ----------
arkadaşlar bana mz 251 etz koltq ve km saatı lazım nasıl yaparız bulabılen varsa tlfn nu bıraqqsın ulasırım
slm arkadşlar şu anda motorumu satıp 90 model MZ 251 almayı düşünüyorum acaba yakıt olark ne yakıyor. bir depo ile kaç kilometre gidebilirim . ilginize şimdiden teşekkürler. hayırlı şürüşler yolunuz açık olsun.
Arkadaşlar merhaba.İnşaallah bundan sonra bende aranızda olacağım.Yaklaşık 2 haftadır bu forumu takip ediyorum.Çokta iyi oldu.MZ maceram bir ay önce yeniden başladı.Aslında 93 mayısında yılında başlamıştı.99 mayısında ise istemeyerek satmak zorunda kalmıştım.Sonrası daha kötü oldu.Alanlar üzerine almadı.Aldıramadım.Dert oldu içime.Neyse bir ay önce yine haciz gelince o hışımla gidip kavga gürültü on iki yıl sonra geri aldım motoru.Allah (c.c.) a şükürki o sıraları tesadüfen yerini bulmuştum.Berbat bir haldeydi.Önce tarfikten düşürmeyi düşündüm.İş ağırdı masraf ta gerekiyordu.Vazgeçip dağıttım adamakıllı.Bir aylık bir uğraşıdan sonra topladım yeniden.Forumunda çok yardımı oldu bu arada.Bu değerli ve az bulunur bilgileri verenlere teşekkür ederim.Bundan sonra çürüsün elimde vermem artık.Çürüsün demek haksızlık olur.Hani çok sevdiğimiz motorunuz eskiyiverecek hissine hepimiz kapılmış vede korkmuşuzdur ya nekadar yersiz olduğunu anladım.Benden sonra beş el değiştirip yedinci sahibi yine ben olunca ,üstelik onca hor kullanmaya rağmen MZ im yeniden doğunca adeta şok oldum.Dehşet sağlam bir makine imiş...Malzeme çok kalite.O zamanları bu bunu tam olarak farkedemediğim için hayıflanmdım kendi kendime.Hele şimdiki makinelere bakınca peh yani... lafı uzatmayayım artık motorum MZ 251 93 doğumlu, son gelen Almanlardan,ilk ve yedinci sahibi benim aranızdayım inşaallah bundan sonra...
Hoşbulduk.Resimleri en kısa zamanda yüklemeye çalışırım.
hoş geldinn resimleri ciddi bekliyoruz
buda benim eşkiya
Arkadaşlar MZ'in çalıştırma kolunun yanında bulunan ve 2T yağ konulan hazneyi tamamen doldurursak motorun fazla eksoz dumanı yaptığını okumuştum geçmiş sayfalarda bu doğrumu.
Ayrıca o haznenin arkasından arka tekere doğru aşağıya inen yaklaşık 30 cm. uzunluğunda (20 derece eğimli) demir parçasından aşağı yağ damlıyordu.O parçaya yağ ancak benzine karışan yağdan gelir diğer hallerde orada yağ bulunması mümkün değil. Acaba 2T yağı fazla doldurdumda tahliye falan varda oradanmı attı merak ediyorum, hiç karşılaşmadığım bir durum. İlginizi bekliyorum.
Not: MZ781 aramıza hoş geldin.
ilk sorunun cevabını verim bilgi yanlış ağzına kadarda doldursan yağ deposunu fazla duman atmaz ama sen benzinede yağ koyuyorsan ozaman fazla duman atar
2.ci soruna gelince yağ deponun herhangi bir yerinde çatlak var büyük ihtimalle yağ hortumunun yağ deposunun girdiği bölümde ezilme veya çatlama var veya yağ göstergesi senin anlıcağın şekilde şeffaf plastik bir cam var yağ deposunun dış kısmında ordanda kaçırabilir bu benim başıma çok gelen bir hadiseydi en sonunda kendi yöntemimi yaptım körtapayla hallettim işi aklıma bir olasılık daha geliyor şanzımanın yağ kapağı ucunda şeffaf bir hortum olur ucunun ne tarafa gittiğine bakarsan tabi sadece bir fikir belki hortumu o bölüme doğru sarkıtmış olabilirsin umarım yardımım olmuştur
Yağ konusu geçtikçe yazıyorum, yine yazmak istedim. Mz'lerin yağlama sistemine güven olmaz.Benzine bir miktar yağ katmakta fayda var.
Bektanist, motor çok güzelmiş, kazasız belasız. Yakıt sarfiyatı ne durumda?
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)