Jawa tam da dediğin gibi rulman dağılmış.Biraz boş vakit buldum dün rulmanları değiştirdim.Motor şimdi çok daha iyi oldu.Sanki titreşimde bir hayli azaldı gibi geldi.Şimdi sıra ön amortisör keçelerinde önları değiştirmeye çalışacağım.
Jawa tam da dediğin gibi rulman dağılmış.Biraz boş vakit buldum dün rulmanları değiştirdim.Motor şimdi çok daha iyi oldu.Sanki titreşimde bir hayli azaldı gibi geldi.Şimdi sıra ön amortisör keçelerinde önları değiştirmeye çalışacağım.
Alp Bey merhaba,
Konu 96 model 301 MZ ile ilgili, 55 nci sayfada vites sertliğinden bahsetmiştim. Şanzımanda bulunan yağı tamamen boşalttım, 90 numara 900 gr. yağ koydum, motorun solunda vites kolunun önünü kapattığı şanzıman yağ seviyesini gösteren alyanlı vidayı söktüm, yağ seviyesi mormal, ama o vidanın ucundan ne yay ne bilye çıkmadı. Yay ve bilye bu vidanın ucundamı yoksa benmi yanlış algılıyorum başka bir yerdemi. Sonuç olarak viteste fazla bir yumuşama olmadı, çok az yumuşadı.
Usta Alman Mz'lerle yerli Mz'lerde sol motor kapağında bulunan vidaların yerlerinde değişiklik gösterebileceğini söyledi, kafam karıştı. Sizin önerinizi bekliyorum. Selamlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:31 ----------
Alp kardeş, 40'lı sayfaların birinde 39 yaşında olduğunuzu yazmışsınız, benim yaşı duysanız şaşarsınız, motor öyle bir tutkuki bu yaşta bile motora bineceğimde heyecanlanıyorum, 72 yılında Java ile başlayan tutku ilk günkü canlılığıyla devam ediyor. Ayaklarım yere değmiyordu ama o motoroda binmeden duramıyordum. Uzun yıllar ve çok uzun mesafalerce motora bindim ama daha 1 kere bile küçükte olsa kaza geçirmedim, dizimin üstüne bile düştüğümü hatırlamam, bunuda sakin, itinalı, maceraya kaçmadan binmeme borçlu olduğumu sanıyorum. En ufak hatada kendimi yerde sürünür bulacağımı hiç aklımdan çıkarmıyorum. Mz bende ilk çıktığından beri sevdaydı, ama yakın zamanda almak kısmet oldu. Umarım uzun yıllar bineceğim, bütün motorcu arkadaşlara kazasız keyifli yolculuklar dilerim. Karaman İlinden saygıyla...
usta o dediğin yaylı ve bilyeli cıvata motorun altında.yağ seviye vidası vites kolunun arkasında olur.o değşmez. ama yaylı olan şanzımanın altında orda
iki tane cıvata var biri yağı boşaltmak için o değil. vites kolu tarafındaki
onun sökünce içinde bir yay ve ucunda bir bilye var.onun koymayı unutmuş olabilir.keşke yağı koymadan baksaydın ona.onu açınca yağ boşalacak yine
Arkadaşlar herkese kolay gelsin.Dün akşamdan beri benim devir saati çalışmıyor ve şarj ışığı devamlı yanıyor.Neden olabilir?
Bu forumdan okuduklarım sonucunda belirledim bu motoru fakat seçim yaparken biraz acele ettim. Başka Mz lerde vardı, ucuz diye ruhsat sorunu yok diye bunu aldım.Görünüşünde süper fakat mekanik bayağı sorunlu çıktı.Bidiğim en yakın tamirci 28km uzakta. Onuda tavsiye üzerine buldum.Dışaırya çıkma fırsatım pek olmuyor.Son altı aydır hergün işteyim.Pazar dahil.Bir yardımcı bulana kadar bu böyle devam eder gibi geliyor.Kendi çapımda burdan ve internet üzerinden edindiğim bilgilerle tamir etmeye çalışıyorum.Bu nedenle çok fazla sorum oluyor.
:bounce:[COLOR="Red"][B]Aşk Çikolata Gibidir Araya Fıstıklar Girebilir[/B][/COLOR]:queen:::tutkuy::
Devir saatini inceledim biraz fakat tel göremedim.Devir saatinin teli nereye bağlıdır. Benim Mz 1993 model.Model değişince belki bağlandığı yerde değişiyordur diye modelini yazdım
Az önce devir saatinin arkasına baktım.Yine tel göremedim.Fakat üçlü bir kablo var far tasına gidiyor ucu.Bendeki gösterge kare şeklinde acaba farklı olabilirmi?
Saatin mekanik olsaydı şanzımana giden ,fren teline benzeyen bir kılıfın içinde dönen spiral olurdu,eğer kablolar direk devir saatinin içine gidiyorsa elektrikli devir saati vardır 3 kablodan 1. mutlak kontak üzerinden + 12 volta 2cisi bobinin --(eksi) ucuna diğeride devir saati aydınlatması için park lambalarına paralel bağlanıyor olabilir bobinin -(eksi) ucu platinden geliyor yani platin açıp kapandıkça
Diğer olasılık, elektronik ateşleme ve bobin varsa yine bobin - ucu referans alınıyor.
Üçlü bağlantı şekli:
Üç kablo birden devir saatine gidiyorsa yani saat aydınlatma için ayrı bir kablo varsa o zaman saate kontak üzerinden 1 artı, 1şase( yada eksi) veriyorsun 3cü kabloda yine bobin eksi girişine bağlanıyor (platin çıkışı aynı zamanda)
Test için 12v5wattlık bir ampülün bir ucuna direk artı bağla (500 mili amperlik bir sigortayla güvenlik için!)eksi için bobinin uçlarına değdir ampulun yanıp söndüğü uç devir satinin referans ucudur aynı zamanda, ama motor çalışırken zor olabilir bujiyi söküp elle krank milini yavaş yavaş çevirirsen daha net görebilirsin ampulun yanıp söndüğünü,(bir nevi osilatör devresi gibi)
Yeni nesil motorlarda CDİ kullanılıyor platin yok,klasik bobin yok ,hatta aküde yok bağlantı şekli , performans tamamen farklı,ama bozulduğunda yolda kalıyorsun MZ in bu sistemini seviyorum kolay kolay yolda kalmazsın bu sistemle Al bir MZ dünyayı gez!
Umarım bir fikir vemiştir
İsmetv8 dediğin gibi.devir saatinden çıkan üçlü kablo olduğu gibi far tasına gidiyor.Akım dağılımını tasın içideki iki tane grup soketlerle yapmışlar.Farın içine bir sürü kablo gidiyor burası biraz karmaşık.Bahsettiğin sistemde - uç devir saatinin dönmesine + uçta ateşleme bobinine komut veriyor.Doğru anlamışımdır umarım.
Devir saatinin bozulduğu aynı zamanda şarj lambası da direk yanmaya başlamıştı. Arızanın konjektör olduğunu var sayarak yeni konjektörle deneme yaptım. Şarj ışığı yine sönmedi.İmalat hatası olasılığıyla başka yeni konjektörle denedim yine lamba sönmedi.Sağ taraftaki kapağı açtım. Kablolara baktım biraz yerlerinden oynattım bir ara nasıl olduysa şar ışığı söndü ve devir saati çalışmaya başladı.7-8 saniye kadar.Sonra ne kadar deneme yaptıysam yapayım ne yaptığımı bulamadım.Sanırım dinamonun orada bir sorun var. Dinamonun ordaki kabloların nereye takıldığını gösterir bir şema varmı elinde yada bir foto çekip ekleyebilirmisin?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:03 ----------
Bir resim buldum.Bendeki sistemin aynısı.Gri tonlamayla işaretlediğim yere takılı başka bir uç varmı bilmiyorum.Bendekinde mavi-yeşil renkli ucu boşta duran bir kablo var. Onu takmayı deneyceğim umarım ters bir şey olmaz.
Selamlar herkese,
Kuanza,resimden gördüğüm kadar o kablolar U V W olarak kodlanmış,çoğu alternatör Trifaze elektrik üretir yani 3 faz sanayii elektriği olarak adlandırılır piyasa dilinde, bizim alternatörler 380 volt üretmiyor tabiikineyse uzatmayayım
o kablolar koltuğun altında diyot tablosu var direk oraya gider oto alternatörlerinde alternatörün içindedir bu diyotlar,yukardada yazdığım gibi alternatör var motorlarımızda yani alternatif akım üretiyor (dalgalı akım) ama biz DC akım (doğru akım)kullanıyoruz işte bu diyotlar dalgalı akımı doğru akıma çeviriyor kısaca sistem böyle tüm araçlar dahil,diyot tablasını incelersen onun üstündede U V W harflerini göreceksin yani alternatörden çıkan kablolar direk ,
U tabladaki U ya/V tabladaki Vye/W tabladaki Wya direk olarak bağlanır ek yok başka bi yere bağlantı yok bu hattın üstünde sigortada yok (diyot tablası ile alternatör arasında)bunları kontrol et,çoğumuzda olduğu gibi sendede piyasa elektrikçilerinin ezbere uyduruk bağlantıları yüzünden her arızada orjinal tesisat çorbaya dönüyor ilaveler,sigortasız ordan burdan elektrik almalar gibi ,sonunda arbalarımızda motorlarımızda yangına,arızaya hazır hale geliyor tüm motorlarımda ve arabalarımda bunları temizleyip orjinal hale getirmek zorunda kalıyorum yavaş yavaş sende bunu bitirdiğinde sorunun kalmayacak,motorsikletlerde biraz daha şanslıyız oto elktrk parçaları adapte edebiliyoruz,ama piyasada hala şarj dinamosu olarak geçiyor,Dinamo yok artık günümüzde ha benim 1957 BMW de var,67 jawamda da vardı bunlar direk Doğru akım üretiyor ve baş ağrıtıyor ama MZ lerde güncel alternatör var MZ in bir güzel yanı daha !yav seviyom bu motoru(mz kullanıcılar başlığında geriye doğru tararsan bir sürü kaynak var elektrik hakkında şema dahil)
İsmet ben de de r26 vardı bir ara,kardeş sayılırız
Kolpa Adamları
merhabalar bişi sorucaktım bende eylül ayında 2. mz i aldık babamın 71 model mz var es 175 bende kendime mondiali satip sporstar etz251 aldım temiz baya motor daha 20 binde filan 5-6 yıldır binilmiyordu balıkesirden bi depodan aldım vitesinde problem vardı yaptırdım ilk defa makinenin içi açıldı orjinal fabrika contaları duruyordu daha... yalnız biraz boya ister motor ayrıca 1-2 şey düşünüyorm motor için sağ sola böle orjianl mz çantaları oluyor fikri olan varmı nerden temin edebiliceğim hakkında bide arka amortisorlerin durumu iyi değil aziz aslan var edremitte tek parça getirip satan orda sordum ellerinde yok 2 takim orjinale 190 diyorlar :S varmı temin edebiliceğim tanıdığnız ? önerilerinizi bekliyorm saygılarımla
Ben vakti zamanında stop lambası almıştım atasoy otomotivden aslında online satışı yok üretici kendilerini aradım rica ettim sağ olsunlar ilgilendiler ücretini havale ile banka hesaplarına yatırmıştım kargoyla göndermişlerdi sitenin linki aşağıda bir konuş rica et yardımcı olabilirler. sadece MZ değil Jawa parçalarıda yapıyorlar bilginize.
http://www.atasoyotomotiv.com
Kashmar kardeş, senin bahsettiğin MZ motorun alt kısmındaki vites ayar tapasını açtım, yay ve bilye var, Alp Tunay beyefendinin bahsettiği gibi belki fazla baskı yapıyor düşüncesi ile tapa vidasının altına ilave pul attım. Sonuç vites % 50 yumuşadı, uzun yıllır MZ'e binmiş bir usta buldum, oda yakın zamanda debriyaj ayarı yapacak, umuyorumki benim MZ'in (kara borcuğumun) vitesi pamuk gibi olacak.
Alp Tunay ve Kashmar arkadaşlarıma ilgileri için teşekkürler. Artık havalarda güzelleşti motor keyfi başlasa iyi olur değilmi gayrı...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)