Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Mart 2010, 13:18
#1041
kuanza arkadaşım motosikletin hayırlı olsun ciğ benzin atmasının sebebi ateşlemeden kaynaklanıyor bujiyi kontrol et gerekirse degiştir tırnak aralıgını ayarla platini ayarla gerekise degiştir meksefeyi degiştir kalbüratör ü temizle calışması biraz normale gelecekir kolay gelsin
müzisyen agırsiklet şampiyon
Reklamlar
-
16 Mart 2010, 14:05
#1042
osaday adlı üyeden alıntı
bende yeni mz aldim 3. motor evdeki
2. mz oldu aynı zamanda babamın var 71 model bi tane 98 inide aldik simdi 251 sporstar çok temiz balikesirden 20bin km de daha 5-6 yıldır depoda yatıryordu motor
yaza doğru bi boya filan bakımı yapmayi düşünüyorm resimlerini eklerimde birşey sorucam mzlere yanlara böle çanta koyuyorlar bilgisi olan varmi böle motoruda büyük gösterio heybe gibi ama heybe değil ?
Osman sen yaşıyor musun? Bana ulaş ne gerekiyorsa bakalım. Yeni Msnim profilimde ekle beni.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
17 Mart 2010, 11:04
#1043
mzcı teşekkürler. dediğin gibi sorun ateşlemeden kaynaklanıyor sanırım.Bendeki motor elektornik ateşmeyle çalışıyormuş.Sağ taraftaki kapağı söktüm babinlerin olduğu yere yağ-kir çüzücü sprey sıktım resmen katran gibi bir şey aktı.Bende tamamen söküp içini iyice temizledim fakat zamanlama ayarını bozmuşum bunları yaparken şimdi onu düzeltmeye çalışıyorum.
-
18 Mart 2010, 13:33
#1044
arkadaşlar ateşleme zaman ayarının ne zaman ayarlanacağını bilen varmı.Piston inerken mi yoksa çıkarken mi ateşleme olması gerekiyor.Yardımlarınızı bekliyorum.Herkese kolay gelsin.
-
18 Mart 2010, 14:51
#1045
Yukarı çıkarken,daha doğrusu piston üst ölü noktada iken ne kadar ilgili olduğunu bilmiyorum ama, burda başka konularda işin içine giriyor üst ölü noktadan biraz aşağıda olması gerekiyor her motorun farklıdır araba motorları dahil işte bu üst ölü noktadan biraz önce olması değerlerine avans deniyor bu ayarların tam olmaması hiç çalışmaması yada düşük verimde çalışmasına yol açıyor fazla derine dalmadan pratik bir yol:bujiyi sök ,ucu küt bir tornavidayı(sapı buji deliğinden büyük olsun)buji deliğinden aşağı pistona değene kadar sok sonra alternatörün kafasındaki somuna bir anahtar tak ve çevirmeye başla yavaş yavaş!piston yukarı çıkmaya başlayacak bunu elinle hisset yani bi el tornavida yada benzeri bir şeyde diğer el anahtarda olacak piston üst ölü noktaya geldiğinde birden aşağı inmeye başlayacak işte bu nokta kritik bu noktaya geldiğinde anahtarı geri çeviriyorsun yani pistonu yukarı istikamete çekiyorsun ateşleme yeri pistonun tam tepe noktaya geldiği ana 1 cm kaldğı yerde olacak aşağı yukarı tahmini olarak, ee sonra senin aracın eletronik ateşleme platinli olsa tam bu noktada platinin açılıp kapandığını görüp deneyecektik,eğer platin bu noktada yanlış konumda olsaydı piston konumunu sabit tutup platin ayarını buna göre ayarlayacaktık ama elektronikde iş daha değişik görsel olarak şöyle düşün burda platinin yaptığı iş sende alternatör milinin ucunda küçük bir yelpazeye benzer siyah bir parça var bu parça yapıyor,mil döndükçe dönüyor ve bu yelpaze içi yarık bir parçanının içine giriyor ve çıkıyor işte o yarık parça sensor oluyor(opto kuplör elektronikdeki tanımı) senin ayarın yelpazenin bu yarığa girdiği noktadır bu kaba ayar, bu noktaya gelip deneme yap ayar kriterin yelpazenin yarığa giriş mesafei öne yada geriye alarak ayalayacaksın,tavsiyem karbüratör ayarlarınada bak örnek hava ayarını sonuna kadar kıs sonra çyrek tur geriye al rölantiyi biraz yükselt böyle dene+önce 2 defa jikle yap,biraz garip bir anlatım oldu kusura bakma manuelleri olacaktı bende yabancı bi siteden almıştım vakit bulduğumda yüklemeye çalışacağım kolay gelsin
-
18 Mart 2010, 18:36
#1046
Sanırım ben yanlış ayarlamışım.Yukarı çıkarken ateşleme ayarının pistonu geriye iteceğini düşünerek aşağıya inerken 3,5mm de ateşlemesini sağladım fakat egszodan pıs pıs diye ses geliyor sadece halbuki bujide akım var.Ateşleme parçasını inceledim biraz üzerinde mikaya preslenmiş tristör var.Makaranın hemen yanındaki mıknatıs, tristörü gate kapısından akım geçirerek devreye akımın gitmesini sağlıyor buda bujiye kıvılcım üretmesi için yeterli akımı gönderiyor.Kafama yatmayan şey yukarı çıkarken yapılan ateşleme nasıl oluyorda pistonu geriye itmiyorda ileriye doğru dönmesine izin veriyor hatta hareketin devamını sağlıyor.Mz etz nin motor monte ve demonte videosunu buldum izledim fakat ateşlemenin aşağıya inerken mi çıkarken mi ateşleme olacağını anlayamadım.Çünkü dil ingilizce. Videodan çat pat anladığım iyi ateşleme ayarının 2,5 ile 2,8 mm arasında olduğu.Akşama yukarı çıkarken ateşleyecek şekilde ayarlayacağım.Burada en kötü ihtimal ne olur yanlış ayarlama sonucunda...Ayrıca yardımın için çok teşekkür ederim arkadaşım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:24 ----------
Avans ayarları ve ateşleme konusunu arattıdırdım ve aşağıdaki parağrafı buldum. Ateşleme zamanı konusunda düşüncelerimin değişmesine neden oldu.Alttaki parağraf alıntıdır.
"yanmanın olabilmesi için açık alev kaynağı gereklidir...benzinli araçlarda bu alev kaynağı buji kıvılcımıdır...ancak yanma buji ateşlemesi sırasında olmaz...buji ateşlemesi sadece yanma reaksiyonunu başlatan 1 etki yaratır...silindir içine alınan yakıtın yanmasına sıcaklık da etki eder...bu yüzden motor yakıt ve hava sıcaklığı arttıkça motorun verimli çalışması için gerekli olan optimum avans ayarı değeri değişir...sıcaklık arttıkça yanma daha erken olacağı için avansın biraz geciktirilmesi ve piston üst ölü noktada, belki de biraz daha geç ateşlenmesi sağlanmalıdır...böylece yanma zamanı tam ayarlanır ve optimum ateşleme sağlanır..."
-
18 Mart 2010, 19:31
#1047
Bende onu diyecektim.
Piston yukarı doğru çıkarken ateşleme olmamalı, bir yanlışlık var?Yukarı çıkma hareketi bitmeli.Tam tepe noktada ateşleme olmalı, doğrusu budur diye bilmekteyim.
-
18 Mart 2010, 21:28
#1048
Alıntı yaptığım parağrafta, buji kıvılcımı ateşlemeyi başlatığı anda piston hala hareket ediyor.Patlama oluşana kadar devam eden pistonun hareketi yeterli sıkışmayı sağlıyor ve uygun konuma geliyor benim anladığım kadarıyla. Bu ayrıntıyı göz önüne alınca mantıklı gibi geliyor.
-
19 Mart 2010, 01:12
#1049
Selamlar tekrar,şanslısın çünkü ateşlemeyi manyetik elemanla tetikliyor,bir arkadaşımda 301 di yanılmıyorsam opto kuplörle yapıyordu toz aldığındada boğuşuyordu işin daha kolaylaşıyor,aşağıdaki adresteki simülasyon bir fikir umarım http://mistupid.com/automotive/engine2stroke.htm
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------
Yanlış ayarlama sonucunda şu olabilir eğer üst ölü noktadan baya bi önce ayarlayabilirsen motorun çalışır ama şarj lamban sönmezsonra 1.vitese takar ve elini debriyajdan çektiğinde geri geri gittiğini görürsün pratik yaparsan 2-3 metre gidersin başıma gelmişti ciddiyim, şaka bir yana iyi birşey değil tabii 2 zamanlı ve tek silindirli oluşu buna imkan veriyor ama elektronik ateşlemede ayar sınırları buna imkan tanırmı bilmem,platinlide oluyor hemen kontağı kapatıp ayarlıyorsun tabii çünkü tasarım ileri gitmek için
-
19 Mart 2010, 18:50
#1050
-
19 Mart 2010, 19:07
#1051
Yardımcı olabildiysek ne mutlu bize,zaten gerekli tüm bilgiler var forumda benimkisi sadece kendi tecrübelerimi paylaşmak oldu bende herkese teşekkür ederim,son bir paylaşım daha:karbüratör ayarlarını doğrulamak için (hava/benzin karışımı için )motor soğukken bujiyi söküp bakmakta fayda var eğer buji tırnağı ve porseleni açık kahverengi ise ayar ve performans güzel,siyah ise benzin havadan fazla bu durumda bir süre motor normal gitmesine rağmen bir sabah aniden çalışmada zorlanıyor ve performans düşüyor çare doğru ayar yani hava ayar vidasını sonuna kadar sıkıp çeyrek tur veya çok az birşey daha geri alarak ayarlamak sonra yol yapıp soğuduktan sonra kontrol etmek renk uygunsa sorun yok yakıt tüketimi ve performans yerinde!benimkinde böyle
-
19 Mart 2010, 21:07
#1052
Hocam senle daha çok bilgi paylaşmak isterim.Son bir paylaşım daha deme
-
20 Mart 2010, 19:41
#1053
Arkadaşlar Mz Etz 251 lastik ebatlarını bilen varmı?
-
21 Mart 2010, 04:02
#1054
kuanza adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Mz Etz 251 lastik ebatlarını bilen varmı?
arka 110x60x16 ( 110 lastik genişliği,60 yükseklik,16 jant ebatı)
ön 90x90x18
tabi yanak kalınlıkları senin kullanım amacına göre değişir.
asfaltta kullanacaksan ince yanak tercih et,
dağ bayır diyosan kalın yanak. yani ortadaki rakam oluyo.
amortisör keçesine gelince lastiği sökeceksin amortisörü yukarı doğru
itip altındaki vidayı sökecen galiba 10-11 di boru anahtarla.
biraz zahmetli iştir.üst somududa söküp yayı çıkaracan tabi.
keçeyi değiştirik takarken yukardan bişey sokup tutup alttan sıkman lazım
en son yayı takıp yarım çay bardağından az daha fazla yağ koyacaksın
kolay gelsin.
-
22 Mart 2010, 15:58
#1055
Kashmar54 arkadaşım teşekkür ederim. Dün ön fren merkezini alt üst olarak söktüm hortum patlamıştı onu yeniledim.Çarşamba akşamı kısmetse omortisörlere el atmatı planlıyorum.Ön amortisöre konulan yağın özellikleri nedir bu konuda da yardımcı olabilir misin?
-
22 Mart 2010, 21:57
#1056
senin 100km de yakıt ne durumda?kuanza
Dünya üzerinde Türk’ten daha büyük, ondan daha eski, ondan daha temiz bir millet yoktur ve bütün insanlık tarihinde görülmemiştir... M.KEMAL ATATÜRK
-
22 Mart 2010, 22:31
#1057
20tl lik benzinle yani 5,31lt 120km.Bir hayli fazla geldi bana nerdeyse LPG li şahin kadar.Bir kaç eksiği var.Onları tamamladıktan sonra yakıt tasarrufu hakkında araştırma yapacağım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:29 ----------
Sendeki Mz ne yakıyor?
-
23 Mart 2010, 04:42
#1058
piyasada amortisör yağları satılıyo.tabi bunların numaraları var senin ötekinde hagisinden var
bilmiyom.gerçi fazla bişey farketmez.sonuçta 1 bardak koyacan.asıl esnemeyi yaylar yapıyo.
-
23 Mart 2010, 18:45
#1059
100km 4,2
Dünya üzerinde Türk’ten daha büyük, ondan daha eski, ondan daha temiz bir millet yoktur ve bütün insanlık tarihinde görülmemiştir... M.KEMAL ATATÜRK
-
24 Mart 2010, 15:57
#1060
Benim motor bayağı fazla yakıyor.Bunun üstünde durmam gerekli
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler