Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1041

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    kuanza arkadaşım motosikletin hayırlı olsun ciğ benzin atmasının sebebi ateşlemeden kaynaklanıyor bujiyi kontrol et gerekirse degiştir tırnak aralıgını ayarla platini ayarla gerekise degiştir meksefeyi degiştir kalbüratör ü temizle calışması biraz normale gelecekir kolay gelsin
    müzisyen agırsiklet şampiyon


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1042
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı osaday adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende yeni mz aldim 3. motor evdeki 2. mz oldu aynı zamanda babamın var 71 model bi tane 98 inide aldik simdi 251 sporstar çok temiz balikesirden 20bin km de daha 5-6 yıldır depoda yatıryordu motor yaza doğru bi boya filan bakımı yapmayi düşünüyorm resimlerini eklerimde birşey sorucam mzlere yanlara böle çanta koyuyorlar bilgisi olan varmi böle motoruda büyük gösterio heybe gibi ama heybe değil ?
    Osman sen yaşıyor musun? Bana ulaş ne gerekiyorsa bakalım. Yeni Msnim profilimde ekle beni.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  3. #1043
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    mzcı teşekkürler. dediğin gibi sorun ateşlemeden kaynaklanıyor sanırım.Bendeki motor elektornik ateşmeyle çalışıyormuş.Sağ taraftaki kapağı söktüm babinlerin olduğu yere yağ-kir çüzücü sprey sıktım resmen katran gibi bir şey aktı.Bende tamamen söküp içini iyice temizledim fakat zamanlama ayarını bozmuşum bunları yaparken şimdi onu düzeltmeye çalışıyorum.

  4. #1044
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    arkadaşlar ateşleme zaman ayarının ne zaman ayarlanacağını bilen varmı.Piston inerken mi yoksa çıkarken mi ateşleme olması gerekiyor.Yardımlarınızı bekliyorum.Herkese kolay gelsin.

  5. #1045
    ismetv8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2008
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Bmw r 26 1957,Mz 250 1990
    Yukarı çıkarken,daha doğrusu piston üst ölü noktada iken ne kadar ilgili olduğunu bilmiyorum ama, burda başka konularda işin içine giriyor üst ölü noktadan biraz aşağıda olması gerekiyor her motorun farklıdır araba motorları dahil işte bu üst ölü noktadan biraz önce olması değerlerine avans deniyor bu ayarların tam olmaması hiç çalışmaması yada düşük verimde çalışmasına yol açıyor fazla derine dalmadan pratik bir yol:bujiyi sök ,ucu küt bir tornavidayı(sapı buji deliğinden büyük olsun)buji deliğinden aşağı pistona değene kadar sok sonra alternatörün kafasındaki somuna bir anahtar tak ve çevirmeye başla yavaş yavaş!piston yukarı çıkmaya başlayacak bunu elinle hisset yani bi el tornavida yada benzeri bir şeyde diğer el anahtarda olacak piston üst ölü noktaya geldiğinde birden aşağı inmeye başlayacak işte bu nokta kritik bu noktaya geldiğinde anahtarı geri çeviriyorsun yani pistonu yukarı istikamete çekiyorsun ateşleme yeri pistonun tam tepe noktaya geldiği ana 1 cm kaldğı yerde olacak aşağı yukarı tahmini olarak, ee sonra senin aracın eletronik ateşleme platinli olsa tam bu noktada platinin açılıp kapandığını görüp deneyecektik,eğer platin bu noktada yanlış konumda olsaydı piston konumunu sabit tutup platin ayarını buna göre ayarlayacaktık ama elektronikde iş daha değişik görsel olarak şöyle düşün burda platinin yaptığı iş sende alternatör milinin ucunda küçük bir yelpazeye benzer siyah bir parça var bu parça yapıyor,mil döndükçe dönüyor ve bu yelpaze içi yarık bir parçanının içine giriyor ve çıkıyor işte o yarık parça sensor oluyor(opto kuplör elektronikdeki tanımı) senin ayarın yelpazenin bu yarığa girdiği noktadır bu kaba ayar, bu noktaya gelip deneme yap ayar kriterin yelpazenin yarığa giriş mesafei öne yada geriye alarak ayalayacaksın,tavsiyem karbüratör ayarlarınada bak örnek hava ayarını sonuna kadar kıs sonra çyrek tur geriye al rölantiyi biraz yükselt böyle dene+önce 2 defa jikle yap,biraz garip bir anlatım oldu kusura bakma manuelleri olacaktı bende yabancı bi siteden almıştım vakit bulduğumda yüklemeye çalışacağım kolay gelsin

  6. #1046
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    Sanırım ben yanlış ayarlamışım.Yukarı çıkarken ateşleme ayarının pistonu geriye iteceğini düşünerek aşağıya inerken 3,5mm de ateşlemesini sağladım fakat egszodan pıs pıs diye ses geliyor sadece halbuki bujide akım var.Ateşleme parçasını inceledim biraz üzerinde mikaya preslenmiş tristör var.Makaranın hemen yanındaki mıknatıs, tristörü gate kapısından akım geçirerek devreye akımın gitmesini sağlıyor buda bujiye kıvılcım üretmesi için yeterli akımı gönderiyor.Kafama yatmayan şey yukarı çıkarken yapılan ateşleme nasıl oluyorda pistonu geriye itmiyorda ileriye doğru dönmesine izin veriyor hatta hareketin devamını sağlıyor.Mz etz nin motor monte ve demonte videosunu buldum izledim fakat ateşlemenin aşağıya inerken mi çıkarken mi ateşleme olacağını anlayamadım.Çünkü dil ingilizce. Videodan çat pat anladığım iyi ateşleme ayarının 2,5 ile 2,8 mm arasında olduğu.Akşama yukarı çıkarken ateşleyecek şekilde ayarlayacağım.Burada en kötü ihtimal ne olur yanlış ayarlama sonucunda...Ayrıca yardımın için çok teşekkür ederim arkadaşım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:24 ----------

    Avans ayarları ve ateşleme konusunu arattıdırdım ve aşağıdaki parağrafı buldum. Ateşleme zamanı konusunda düşüncelerimin değişmesine neden oldu.Alttaki parağraf alıntıdır.
    "yanmanın olabilmesi için açık alev kaynağı gereklidir...benzinli araçlarda bu alev kaynağı buji kıvılcımıdır...ancak yanma buji ateşlemesi sırasında olmaz...buji ateşlemesi sadece yanma reaksiyonunu başlatan 1 etki yaratır...silindir içine alınan yakıtın yanmasına sıcaklık da etki eder...bu yüzden motor yakıt ve hava sıcaklığı arttıkça motorun verimli çalışması için gerekli olan optimum avans ayarı değeri değişir...sıcaklık arttıkça yanma daha erken olacağı için avansın biraz geciktirilmesi ve piston üst ölü noktada, belki de biraz daha geç ateşlenmesi sağlanmalıdır...böylece yanma zamanı tam ayarlanır ve optimum ateşleme sağlanır..."

  7. #1047

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Bende onu diyecektim.

    Piston yukarı doğru çıkarken ateşleme olmamalı, bir yanlışlık var?Yukarı çıkma hareketi bitmeli.Tam tepe noktada ateşleme olmalı, doğrusu budur diye bilmekteyim.

  8. #1048
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    Alıntı yaptığım parağrafta, buji kıvılcımı ateşlemeyi başlatığı anda piston hala hareket ediyor.Patlama oluşana kadar devam eden pistonun hareketi yeterli sıkışmayı sağlıyor ve uygun konuma geliyor benim anladığım kadarıyla. Bu ayrıntıyı göz önüne alınca mantıklı gibi geliyor.

  9. #1049
    ismetv8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2008
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Bmw r 26 1957,Mz 250 1990
    Selamlar tekrar,şanslısın çünkü ateşlemeyi manyetik elemanla tetikliyor,bir arkadaşımda 301 di yanılmıyorsam opto kuplörle yapıyordu toz aldığındada boğuşuyordu işin daha kolaylaşıyor,aşağıdaki adresteki simülasyon bir fikir umarım http://mistupid.com/automotive/engine2stroke.htm

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------

    Yanlış ayarlama sonucunda şu olabilir eğer üst ölü noktadan baya bi önce ayarlayabilirsen motorun çalışır ama şarj lamban sönmezsonra 1.vitese takar ve elini debriyajdan çektiğinde geri geri gittiğini görürsün pratik yaparsan 2-3 metre gidersin başıma gelmişti ciddiyim, şaka bir yana iyi birşey değil tabii 2 zamanlı ve tek silindirli oluşu buna imkan veriyor ama elektronik ateşlemede ayar sınırları buna imkan tanırmı bilmem,platinlide oluyor hemen kontağı kapatıp ayarlıyorsun tabii çünkü tasarım ileri gitmek için

  10. #1050
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    Arkadaşlar akşam ateşlemeyi ayarladım.Ateşlemeyi piston yukarı çıkarken 2,6mm kala olacak şekilde ayarladım.Ve marş pedalına ilk basışımda çalışmaya başladı.Birazda karbüratöre ince ayar yaptım saat gibi oldu.Gece site etrafında 4 tur attım yaklaşık 1,5km kadar yol yapıyor herhangi bir sorun çıkarmadı.Bugün sabah biraz erken kalkıp tura çıktım yaklaşık 40km kadar yol yaptım yine herhangi bir sorun çıkarmadı.Şimdi gayet mutluyum. Yardımlarını esirgemeyen tüm arkdaşlara özellikle ismetv8 arkadaşıma teşekkür ederim.

    Tabii motor 1993 model olunca ve garajda 1 sene kadar yatınca başka arızaların yüz göstermesi gecikmiyor.Bu sabah farkettim amortisör borusunun üzerinde yağ kalıntıları görünmeye başlamış.Sanırım keçelerden.Şimdi bu keçeleri değiştirmeyi öğrenmem gerekiyor. Amortisörler hakkında her türlü yardıma açığım.Özellikle "keçe nasıl değiştirilir?" konusundaki yardımlara bir hayli ihtiyacım var.Herkese kolay gelsin.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:20 ----------

    Birde motorun resimlerini eklemek istedim.Daha alalı 4 gün oldu fakat bana ateşleme ayarını öğretti)






  11. #1051
    ismetv8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2008
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Bmw r 26 1957,Mz 250 1990
    Yardımcı olabildiysek ne mutlu bize,zaten gerekli tüm bilgiler var forumda benimkisi sadece kendi tecrübelerimi paylaşmak oldu bende herkese teşekkür ederim,son bir paylaşım daha:karbüratör ayarlarını doğrulamak için (hava/benzin karışımı için )motor soğukken bujiyi söküp bakmakta fayda var eğer buji tırnağı ve porseleni açık kahverengi ise ayar ve performans güzel,siyah ise benzin havadan fazla bu durumda bir süre motor normal gitmesine rağmen bir sabah aniden çalışmada zorlanıyor ve performans düşüyor çare doğru ayar yani hava ayar vidasını sonuna kadar sıkıp çeyrek tur veya çok az birşey daha geri alarak ayarlamak sonra yol yapıp soğuduktan sonra kontrol etmek renk uygunsa sorun yok yakıt tüketimi ve performans yerinde!benimkinde böyle

  12. #1052
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    Hocam senle daha çok bilgi paylaşmak isterim.Son bir paylaşım daha deme

  13. #1053
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    Arkadaşlar Mz Etz 251 lastik ebatlarını bilen varmı?

  14. #1054
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı kuanza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Mz Etz 251 lastik ebatlarını bilen varmı?
    arka 110x60x16 ( 110 lastik genişliği,60 yükseklik,16 jant ebatı)
    ön 90x90x18

    tabi yanak kalınlıkları senin kullanım amacına göre değişir.
    asfaltta kullanacaksan ince yanak tercih et,
    dağ bayır diyosan kalın yanak. yani ortadaki rakam oluyo.

    amortisör keçesine gelince lastiği sökeceksin amortisörü yukarı doğru
    itip altındaki vidayı sökecen galiba 10-11 di boru anahtarla.
    biraz zahmetli iştir.üst somududa söküp yayı çıkaracan tabi.
    keçeyi değiştirik takarken yukardan bişey sokup tutup alttan sıkman lazım
    en son yayı takıp yarım çay bardağından az daha fazla yağ koyacaksın
    kolay gelsin.

  15. #1055
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    Kashmar54 arkadaşım teşekkür ederim. Dün ön fren merkezini alt üst olarak söktüm hortum patlamıştı onu yeniledim.Çarşamba akşamı kısmetse omortisörlere el atmatı planlıyorum.Ön amortisöre konulan yağın özellikleri nedir bu konuda da yardımcı olabilir misin?

  16. #1056
    motordelisi_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Tvs apache Rtr 150
    senin 100km de yakıt ne durumda?kuanza
    Dünya üzerinde Türk’ten daha büyük, ondan daha eski, ondan daha temiz bir millet yoktur ve bütün insanlık tarihinde görülmemiştir... M.KEMAL ATATÜRK

  17. #1057
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    20tl lik benzinle yani 5,31lt 120km.Bir hayli fazla geldi bana nerdeyse LPG li şahin kadar.Bir kaç eksiği var.Onları tamamladıktan sonra yakıt tasarrufu hakkında araştırma yapacağım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:29 ----------

    Sendeki Mz ne yakıyor?

  18. #1058
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    piyasada amortisör yağları satılıyo.tabi bunların numaraları var senin ötekinde hagisinden var
    bilmiyom.gerçi fazla bişey farketmez.sonuçta 1 bardak koyacan.asıl esnemeyi yaylar yapıyo.

  19. #1059
    motordelisi_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Tvs apache Rtr 150
    100km 4,2
    Dünya üzerinde Türk’ten daha büyük, ondan daha eski, ondan daha temiz bir millet yoktur ve bütün insanlık tarihinde görülmemiştir... M.KEMAL ATATÜRK

  20. #1060
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    Benim motor bayağı fazla yakıyor.Bunun üstünde durmam gerekli


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler