Arkadaşlar mz 150 mi mz 251 mi almalıyım.daha ilk motorum olucak.17 yaşındayım.Hangisini tavsiye edersiniz?şimdiden teşekkürler
Arkadaşlar mz 150 mi mz 251 mi almalıyım.daha ilk motorum olucak.17 yaşındayım.Hangisini tavsiye edersiniz?şimdiden teşekkürler
mz 150 nin parça sıkıntısı olabilir 251 al.
yağ konusunda; ilk motorum 350 jawanın kullanma kitapçığında 1:40 oranında yağ karıştırılması gerektiği yazıyordu.yani 1 litre benzine 25 ml.(25 gram?) yağ diyordu.jawa çift silindir çift karbüratörlü bir motor.silindir 2 tane olmakla birlikte silindir çapı 251 mz den küçük.dolayısı ile silindir yatağının hacmi de küçük.daha küçük bir alan için 25 ml yağ
konulduğuna göre mz 251 için 35 ml, mz 301 için en az 40 ml. litre başına depoya yağ eklemek gerekir diye yorumlamıştım.kesin yazılı fabrika bilgisi bilen varsa yazarsa sevinirim.
Yağ deposu var, pompa var meselesine gelince.Bir tane mz 251 im vardı."Yağ deposu var" diyerekten sadece benzin doldurup gazlıyordum.Bir gün dik bir rampada piston kırdı.Yağ deposundan silindire giden ince hortum tıkanmış.O depoya pek güvenmeyin bence.Yada sık olarak kontrol edin.Ben pistonu değiştirip yağ deposunu temizleyip tıkanıklığı açtıktan sonra bile bir daha o sisteme hiç güvenemedim ve her benzin alışta depoya yağ ekledim.
Hatta bazı kurye motorlarının yağ deposu yoktur!Sökülmüştür.Mz in yağlama sistemine güvenmeyiniz.
Benim asıl soracağım bir şey var.Bunca sayfa yazı yazılmış baştan bir göz attım ama hepisini okuyamadım.Bu motorların (251-301) repair manual linki nerede?Hiç yazılmadıysa yuh size, paso geyik dönmüş demek ki burada.
Olmaz...Litre başına 50 gram yağ karıştır... Normal binmene devam et....
Püfü falan yok... Herşey açıktır...
jawa dan alıntı.....
Benim asıl soracağım bir şey var.Bunca sayfa yazı yazılmış baştan bir göz attım ama hepisini okuyamadım.Bu motorların (251-301) repair manual linki nerede?Hiç yazılmadıysa yuh size, paso geyik dönmüş demek ki burada.
AĞır ol serin gel.... Uslubuna dikkat......
Hem tembellik yapıyorsun sayfalara bakmıyorsun hem de destur demeden fırçaya kalkıyorsun....
Öncelikle uslup sonra soru nu sorarsın...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
İlginç.Hani nerede link?
Şunları buldum:
http://www.mz-b.de/k251/eetz251.htm
Güzel resimler... Motorun her ayrıntısı görünüyor..... Eline sağlık....
Böyle olması daha güzel olmadı mı?...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Şu var:http://www.mz-b.de/miraculis/aw/download/load.html
Yağ pompası ile ilgili şöyle bir anlatım var: http://www.mz.cx/technik/mikuni/index.htm
Buradan anladığıma göre yağ deposunun hacmi 1.3 litre.Bu miktar ile etz 250 , 1300 km. yol yapar diyor.Yağ karıştırma oranı 50:1 yani ellide biri.1 litre benzin için 20 ml. yağ diyor.Bu oran sanıyorum 251 için.Almancası olan yardımcı olabilir.
Aynı siteden birkaç resim:
Dişli yağı boşaltma tapasını işaret ediyor:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:51 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:33 PM ----------
Yağ pompası parçaları:
Hava filtresi:
12 volt elektrik sistemi:
http://www.mz.cx/technik/elektrik/schaltplan-12v-l.jpg
Elektrik şeması:
http://www.mz.cx/technik/elektrik/st...plan-12v-l.jpg
Terimler:
1 - Batterie
1a - Kondensator
2 - Zündlichtschalter
3 - Lichtmaschine
4 - Gleichrichter
5 - Regier
6 - Ladekontrolleuchte
(bei Standardausführung auch für Kontrolle der Fahrtrichtungsanzeige)
7 - Leergangkontrolleuchte
(nur Luxusausführung)
7a - Schalter für Leergangkontrolle
8 - Schalter für Signalhorn
(Schalterkombination am Lenker)
9 - Signalhorn
10 - Schalter für Lichthupe
(Schalterkombination am Lenker)
11 - Abblendschalter (Schalterkombination am Lenker)
12 - Kontrolleuchte für Fernlicht
13 - Lampe für Scheinwerfer
a Fernlicht
b Abblendlicht
14 - Beleuchtung für Drehzahlmesserskale
(nur Luxus)
15 - Beleuchtung für Tachometerskale
16 - Standlicht im Scheinwerfer
17 - Schlußlicht und Kennzeichenbeleuchtung
(in der Brems-Schluß-Kennzeichen-Leuchte unten)
17a - Steckdose für Begrenzungsleuchten
(nur mit Seitenwagen)
17b - Steckdose für Masse
(nur mit Seitenwagen)
18 - Zündspule
19 - Unterbrecher für Zündanlage
20 - Zündkerze mit Entstörstecker
21 - Bremslichtschalter für Vorderradbremse
22 - Bremslichtschalter für Hinterradbremse
23 - Lampe für Bremslicht
(in der Brems-Schluß-Kennzeichen Leuchte oben)
23a und 23b - Stecker für Bremslicht
(nur ETZ250 mit Seitenwagen)
24 - Blinkgeber
25 - Schalter für Fahrtrichtungsanzeige
(Schalterkombination am Lenker)
26 - Kontrolleuchte für Fahrtrichtungsanzeige
(nur Luxusausführung)
27 - Blinkleuchte vorn links
28 - Blinkleuchte hinten links
29 - Blinkleuchte vorn rechts
30 - Blinkleuchte hinten rechts
30a - Steckdose für Blinkleuchten rechts
(nur mit Seitenwagen)
31 - Schaltsymbole für
a Flachstecker
b Hülse für Flachsteckanschluß
c Masse
d lösbare Verbindung (Schraube oder Klemme)
e feste Verbindung
32 - Erganzungsschaltbild Signalhorn bei Schalterkombination
mit einem Kabelbaum ab 1987
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:51 PM ----------
Şurada mz 301 için 100 km deki yakıt sarfiyatı 5 litre denmiş:http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,301/8031
Yağ pompasınının anlatıldığı linkten, "google translate" yardımı ile birşeyler anlamaya çalıştım...
Anlayabildiğim kadarıyla orada yağ pompasının sağlıklı çalışıp çalışmadığını test etme yöntemi anlatılıyor.Yağın içine bir miktar mürekkep ekleyip 5 km. yol yapıp yağ pompasından silindire giden şeffaf hortuma bakarak yağın nereye geldiği yada ilerleyip ilerlemediği ölçülüyor.
Tekrar belirteyim mz lerin yağ pompaları güvenilmezdir.Her benzin alışta depoya 251 için 20 ml., 301 için 25 ml. yağ eklemek motoru garantiye alacaktır.
50 ml. yağ eklenmesi gereken miktarın tam 2 katıdır.Buji yağlama yapar!
Bir diğer başıma gelen hadise sol taraftaki dişli kapağını açarak bakıldığında en arkadaki rulmanın dağılmasıdır.Öyle ki, rulman alüminyum dan yapılmış dişli yuvasını da kırmıştı.Kendim idareten bir rulman çakıp servise gittim.Servis komple motoru dağıttı, dişli kutusu bloğunu söküp alüminyum kaynakçıda kırılan rulman yatağını kaynattırıp taşlattı.Ve yeni rulman çaktı.Buradaki rulman vites dişli gurubunun arkasındaki milin geçtiği rulmandır.
Debriyaj ile ilgili olarak:
Debriyaj manetini sıktığım zaman debriyaj ayrılmadığı için motoru 1. vitese takamıyordum.Ayaklarımla biraz hız alıp yada yokuş aşağı kayarak vitese geçirebiliyordum.Bir takım debriyaj balatası alıp değiştirdim.Olmadı.O debriyaj tasını belki 20 kere söktüm taktım.Yayları açtım(bozdum!), balataları çeşitli kombinasyonlarda sıralayarak denedim ama olmadı.Servise gittim.Debriyaj koniği denen aşağıdaki resimde 13 numaralı parça:
Ortası konik, krank miline geçiyor.Yuvası genişlemiş, debriyaj manetini çektiğin halde krank üzerinde ileri geri oynamadığı için görevini yapmıyor, debriyaj ayırmıyor.Tecrübesiz bir gözle anlamak imkansız, görünürde birşey yok.Ancak yenisi ile yanyana konduğunda fark anlaşılabiliyor.Servis teknisyeni söker sökmez anladı. Muhtemelen benzeri ile de pek çok kez karşılaştı.Bu parçanın konik iç hacminin limitlerini bilsek kumpas ile ölçüp durumunu anlayabiliriz ancak bende o bilgi yok.
Eğer debriyaj balatası değiştirdiğiniz halde debriyaj halen ayırma yapmıyorsa, bu parçayı söküp bir kumpas yardımı ile ölçerek yenisi ile karşılaştırmakta fayda var.Kumpas 10-15 lira, bu parça 40 lira falan.
ben 5 veya 6 gün her bilgisayar acısımda foruma baktım ama cevap yazılmadıgını görünce ümidi kesmiştim heralde bilen birisi yok diye.ben 2,5 litrelik bir pet şişeye 125 ml yag atıyordum .burada ögrendiğim oranın neredeyse 3 katı .ilgilenen arkadaslara yürekten cok tesekkür ederim .mz için kullanılan özel bi buji varmı acaba ben biraz arastırdım "bosh"marka bujı yazıyordu yada iridyum buji kullansak peformans olarak yükselirmi .birde galiba benim motorun aküsü tam şarj olmuyo heralde akünün voltajı düşük geliyo gibime geldi .
Buji bilgileri:
http://www.mz.cx/technik/elektrik/zuendkerzen.htm
Bosch iyi bir buji.İridyum bujiye gerek yok.Akünü bir voltmetre ile ölçebilirsin.
12.8 volt - dolu
12.6 volt - %75
12.3 volt - %50
12.0 volt - %25
11.8 volt- boş
(kaynak clymer)
[QUOTE=jawa;1627764]Buji bilgileri:
http://www.mz.cx/technik/elektrik/zuendkerzen.htm
Bosch iyi bir buji.İridyum bujiye gerek yok.Akünü bir voltmetre ile ölçebilirsin.
12.8 volt - dolu
12.6 volt - %75
12.3 volt - %50
12.0 volt - %25
11.8 volt- boş
(kaynak clymer)[/QUO]
bügün ölçtürdüm .akü arızalı cıktı artık yenisini takıcaz.kaliteli bişiler bakıyorum cevabın için saol
Bir süre önce regal raptor alma denemem hüsranla sonuçlandı. Sonrasında bisan roadstar almaya çalıştım buda mümkün olmadı. Bulunduğum yerde bir adet tvs apache var 2008 model ancak bunuda alabilir miyim bilmiyorum. Çünki satıcı diğerleri gibi ruhsatla alakalı bir sorun çıkacağı sinyalini verdi. Neyse gördüğünüz gibi motor alma azmim var. Yeni başlayan bir kişi olarak duruşundan hoşlandığım cruiser tarzı motorlara baktım. Sonra fiyat performans oranı yüksek olan tvs ile ilgilendim ancak kurye motoru tarzı olduğu için severek binebilir miyim bilmiyorum. Bir süre önce de sizin konu başlığını gördüm ve danışmak istiyorum. Acaba temiz bir motor bulabilirsem (ki nette birkaç ilan gördüm) mz 251 yada 301 den verim alabilir miyim. Ben motoru çok sık kullanmıyacağım. Bu motorda işi öğrenmeyi ileride de ihtiyaç duyarsam eğer altımda bir güç bulunmasını istiyorum. Mz bu ihtiyacımı karşılar mı. Çok masraf çıkarır mı. Parçası kolay bulunur mu. Ustalarımızın bilgisi olduğu bir motor olduğunu düşündüğüm için işçilikte sorun yaşamayacağımı umuyorum. Sizin tavsiyeniz ne olur. Ben yeni başlayana tavsiye edilen ybr i tip olarak beğenmiyorum, küçük bir motor. Mz yi eski model dahi olsa herhangi bir çinliden daha sağlam olduğunu düşündüğüm için araştırmaya başladım. Ayrıca klasik bir görünüşü de var. Sonuç olarak tecrübeleriniz doğrultusunda samimi tavsiyelerinize ihtiyacım var. (Yaş 32 boy 1.78)
aramıza hos geldin "tamayaytam".
Bu başlığın 5. sayfasında "arbetus" nickli arkadaşın eklediği videolardan ötürü teşekkür ederim.Bu güne kadar gördüğüm en doyurucu ve net motor sökme videosu.Ayrıca farkındayım başlık neredeyse 3 yıllık.Arada muhakkak benzeri hatta aynı bilgi paylaşımı olmuştur.Yazdıklarımın ukalalık değil tekrar hatırlama olarak algılanmasını umuyorum.
Mz'ler (251-301) her ne kadar kick startlı makinalar olsa da bitik akü ile çalışmıyorlar.Ayak ile verilen ve ancak pistonu birkaç tur çevirmeye yeten, dolayısı ile alternatörün enerji üretmesine de yetmeyen kick start hareketi ateşleme bobininden bujiye elektrik akımı iletmiyor.Elle dokunulduğunda bile hissetmek mümkün değil.O yüzden akü konusu önemli.
Normalde 5-6 amperlik akü yetiyor.Daha büyük bir akü daha fazla yük daha fazla para demek.
SKM KANKA MOTORUN GÜZELMİŞ..! BU ARADA BENİM MOTORUMU GÖRMEK İSTEYEN BU SİTEYE TIKLAYABİLİR BU ARADA Bİ MZ 251 İM BİRDE ÇİFT MOTORUM VAR...!-------------> MZ 251---> http://img197.imageshack.us/img197/5019/dshb.png -----------> ÇİFT MOTORUM İSE BURADA---->http://img197.imageshack.us/img197/9031/hrtdj.jpg
BU ARADA MSJ BIRAKMAYI UNUTMAYALIM...!
Karbüratör temizliği ile ilgili olarak...
Karbüratörü söktükten sonra gördüğünüz tüm deliklere basınçlı hava tabancası ile hava tutun.Havanın, deliğin devamındaki bir yerlerden çıktığına emin olun.Gayet basit ve işe yarar bir yöntemdir.
Bu arada yeni karbüratör 60 lira falan.Tamir yaptırmaya kalkarsanız astarı yüzünden pahalı olmasın, dikkat edin, kazık yemeyin.
bende yeni kabiratör taktm 55 liraya suan iyi gibi bi problem yok
akü konusuna gelince benim motorda 12.9 volt akü vardı ölçtürdüm 10 volt falan geldi
12.7 veya 8taktırsak problem olmazmı yani.birde piyasada cin malı aküler dolmus kal,teli bişiler bulamıyorum kullanılabilcecek bi marka biliyorsanız yazarsanız sevinirim
söyle güzelce bi motosiklete binemedik yahu buji yaglamayı hallettik akü cıktı bunuda hallettikmi tamamdır
Voltaj akünün doluluğunu gösterir.Akünün ömrünü tamamlayıp tamamlamadığını göstermez.
Belki akü sağlam, sadece şarj gerektiriyordur."Bitik" derken ömrünü tamamlamış akü manasında kullanıyorum.Şarjı bitmiş akü manasında değil. Bitik bir akü dahi, şarj cihazından alındıktan sonra ölçüm yapıldığında doluymuş gibi gösterebilir.Önemli olan bu durumunu ne kadar koruyabildiği.Kısa sürede voltajı düşüp bitecektir.
Normalde bir akünün ömrü kabaca 2 yıl olarak kabul edilir.Hergün kullanılan bir araç 4 yıl akü problemi çıkarmayabilir.
Yine kabaca, motorun kendi şarj sistemi ile ancak 100 km yol yaptıktan sonra akünün dolduğu kabul edilir.Elbette bu mesafe akünün durumuna, motorun hangi devirde sürüldüğüne göre değişiklik gösterir.
Rölantide çalıştırılan motorun aküsü şarj olmaz.Sistem ancak belli devirden sonra artan elektrik üretimini aküye yollar.Bu genelde kabaca 2000 rpm gibi başlar.
Bu konudaki değişkenler çok fazla.Rakamlar belirttiğim gibi kabaca rakamlardır.
Akü markası olarak mutlu akü iyi bir marka.Mz için uygun ebatta aküsü var bildiğim kadarıyla.Ancak çin malı da olabilir, marş motoru yok, çok fazla güç gerekmiyor mz için.Zaten pek çok bilindik marka artık Çin'de üretim yapıyor.Çin malı diye almaya çekinme.Önemli olan akünün ilk şarjı.Acele etmemek lazım.Akü asidini doldurduktan sonra şarj cihazına bağlayıp tam dolu olmadan çıkarmamalı.Bu arada hızlı şarj yerine uzun süren az amperli şarj yöntemi tercih edilmeli.
aküyü şarz ettiriken fark ettim akünün peteklerinden 2 tanasi falan sarj olmuyodu vede akü sarz olduktan en fazla 4 gün sonra falan bitiyordu ben o yüzden benim akü ölmüş demdim .ben arastırma yaptımda 12-5 aküler 40 lira falan 12-9 lar 65 lira eger 12-9 lar daha iyi olcaksa ondan alayım diyorum motor için hangisi daha iyi olacaktır acaba. Cevapların için saol "jawa"
arkadaşlar mz lerin karbüratörlerini çin markalarınınkiyle değiştirince yakıt yarı yarıya azalıyormuş ??biyerden okumuştum??aslı var mıdır??bide depoya tel olayı varmış anlatırsanız sevinirim
Arkadaşlar 3 ay kadar önce 125 uag mondial aldım.4 zamanlı bir pişmanımki sormayın motorda ufak geldi.Ama benim gözüm hala 1991 model alman etz 251 lerde.çok yanlış yaptım çok .Çok yakar diye korkuttular ama mz türkiyenin motoru.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)