Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #761
    borabuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul-yeşilköy
    Motosikleti
    transalp 700
    Arkadaşlar selam 20 gün önce adana da bi uçuşum vardı gitmişkende tesadüfen gezerken bi motosiklet yedek parça satan bir yere girdim benim motora yağ, bi takım şeyler aldım, ellerinde MZ ait bütün parçalar var ihtiyacı olan vardır diye numarasını veriyim isteyene kargoyla gönderiyolar Camgöz motor 0322 352 17 47 ben eksöz koltuk ve çamurluk istedim hepsinin orjinalleri mevcut göderiyolar herkese kolay gelsin ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #762
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    selam mzciler seyhan250 denen kamyondan kurtuldum yakında yeni bi mzle tek tekerde geliyorum elimizdeki mz showlarımızı ekleyelim buraya bilmeyenler mz in ne oldugunu görsün
    Now the world is gone. Im just one.

  3. #763
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı mzcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    damaskus motor kaç model yani depoyu neden değiştiriyorsun gerci depo kapağın arızalı söyleki karşıyaka sapagında boguldu diyorsunki onun sanzımanla alakası sanzıman kitlenmesi öyle olmaz olduğun yerde kalırsın arka tekeri kitler boğulmasının sebebi ya pislik ğeldi yada kapaktan hava aldığı için motor hava yaptı 5 dakika bekle tekrar çalışır
    yakıt olayına gelince 120 km de 15 ytl yakması lazım en azından benimkisi o kadar yakıyor yagını boşaltmayı deneme hava yaptırabilirsin o zaman hiç yag almaz direk kitler
    şanzıman yagı 90 numara olsun sanzımanın altında iki tane somun var bir tanesi küçük onu sakın acma o vites ayar somunu diğeri ise yag değiştirmen için olan onu ac sanzımanın üst tarafında delikli siyah renkli tapa var oradan yagını koy yag tespit seviyesi sanzımanın sol tarafında alyanlı olan oradan boşalıncaya kadar yag koy
    birde sanzıman kitlemesi sandığın kadar kolay değil eski alman mz lerde sanzımanın soğuması için hava kanalları vardır kitlenmemesi için 150 160 km ğibi hızlarda baya bir sıkıştırman lazım bu serin havalarda sorun olmaz
    bir de depriyaj ı sıkmana gerek yok balatayı bitirirsin onun yerine vites le oyna şöyleki 4 le ğidiyorsun debriyaj a bas 5 al sanzımanın rahatlat sonra 4 e al yani bir yukarı bir aşağı yap ama buna ğerek yok en az 200 km ve üzeri yollar içindir

    1- İlk kırmızıdaki olayı ispatlarsan motoru bırakıcam..Bir daha binmiyecem....

    2- ikinci kırmızıdaki ilk maddeyle bağlantılı.... Hele onu ıspatla birdaha motor da demiyeceğim....

    3- kırmızıdaki olay tamamen ters olacak.... 160 lı km lerde sıkıştırırsan kitlersin....

    4- Kırmızıda da yanlışsın.... Ben her 30-50 km de 10 saniye falan debryajı çekerim... Hiçte balatam bitmedi... 12 sene geçti bitmeden sattım... Yaptığım yol 100.000 km üzerinde.....

    Kulaktan dolma bilgilerle yanıltmayalım arkadaşlarımızı... Yaşadığımız tecrübeleri yazarsak daha faydalı oluruz...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  4. #764
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- İlk kırmızıdaki olayı ispatlarsan motoru bırakıcam..Bir daha binmiyecem....

    2- ikinci kırmızıdaki ilk maddeyle bağlantılı.... Hele onu ıspatla birdaha motor da demiyeceğim....

    3- kırmızıdaki olay tamamen ters olacak.... 160 lı km lerde sıkıştırırsan kitlersin....

    4- Kırmızıda da yanlışsın.... Ben her 30-50 km de 10 saniye falan debryajı çekerim... Hiçte balatam bitmedi... 12 sene geçti bitmeden sattım... Yaptığım yol 100.000 km üzerinde.....

    Kulaktan dolma bilgilerle yanıltmayalım arkadaşlarımızı... Yaşadığımız tecrübeleri yazarsak daha faydalı oluruz...
    üstad mzci hocam mz konusunda uzmandır kulaktan dolma birşey yazacagını sanmam
    Now the world is gone. Im just one.

  5. #765
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Sergeant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad mzci hocam mz konusunda uzmandır kulaktan dolma birşey yazacagını sanmam
    Yazdıklarını ben de okuyorum...Bende sanmıyorum ama bu sefer duyduğu bilgiler sanırım..... Yoksa topik güzel gidiyor....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #766
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı mzcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    damaskus arkadaşım en azından depoyu koltugu ve iki kapağı sök ondan sonra zaten şaşe ortaya cıkar motor salıncakta olduğu için sorun olmaz o şekilde boya şaşeyi değer türlü pek başarılı olamazsın eskiden olsaydı sende yakında olsaydın motoru şaşeye kadar son vidaya kadar söker toplardım ama şu an özel bir şirketteyim hiç vaktim kullanmaya dahi vaktim yok motor içeride duruyor ne oldu ne halde ondanda haberim yok kardeşim msn demişin ama sana arada buradan yardımcı olabilirim çünkü evde bilğisayarım yok şirkettede msn kullanımı yasak
    mzci senin mz i kullanmıyorsan bana ver tekrar bi mz bakıyorum istersen çok iyi bi bilgisayarda verebilirim sana
    Now the world is gone. Im just one.

  7. #767

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    arkadaşlar topik bayagı bir karışmış benim niyetim burada bir şeyler ispatlamak değil vakit buldukca elimden ğeldiği kadar arkadaşlarıma yardımcı olmak çünkü mz artık eski bir makina ve tamirciler artık pek ilğilenmiyorlar 14 yıldır mz kullanıyorum kaç kilometre yaptığımı bilmiyorum ama bayağı cok yaptım makinanın sökmediğim takmadığım toplamadığım şanzıman silindir krank ateşleme sistemi ne bileyim her tarafını zevkle kaç kere topladım ve bir cok arkadaşınkinide kendim üçretsiz hatır için toparladım polemik yaratmaya felan da çalışmıyorum bu yazdıklarım söylediklerimde tecrübeyle sabittir ve bundan sonra bu topic e de bir şey yazmayacağım

    kitlenmemesi kısmında yazım yanlışı yapmışım hızlı yazdığım için zaten dikkatli okunursa anlaşılabilir anlatım bozukluğu yüksek hızlarda kitlenir olacaktı
    ayrıca bu forumda en cok mesaj ğönderen alp tunay abi olduğu halde kendisinin kurmuş olduğu mz sahipleri kısmına neden fazla mesaj ğöndermiyor yada neden arkadaşların sorunlarıyla ilğilenmiyor acaba
    müzisyen agırsiklet şampiyon

  8. #768
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı mzcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar topik bayagı bir karışmış benim niyetim burada bir şeyler ispatlamak değil vakit buldukca elimden ğeldiği kadar arkadaşlarıma yardımcı olmak çünkü mz artık eski bir makina ve tamirciler artık pek ilğilenmiyorlar 14 yıldır mz kullanıyorum kaç kilometre yaptığımı bilmiyorum ama bayağı cok yaptım makinanın sökmediğim takmadığım toplamadığım şanzıman silindir krank ateşleme sistemi ne bileyim her tarafını zevkle kaç kere topladım ve bir cok arkadaşınkinide kendim üçretsiz hatır için toparladım polemik yaratmaya felan da çalışmıyorum bu yazdıklarım söylediklerimde tecrübeyle sabittir ve bundan sonra bu topic e de bir şey yazmayacağım

    kitlenmemesi kısmında yazım yanlışı yapmışım hızlı yazdığım için zaten dikkatli okunursa anlaşılabilir anlatım bozukluğu yüksek hızlarda kitlenir olacaktı
    ayrıca bu forumda en cok mesaj ğönderen alp tunay abi olduğu halde kendisinin kurmuş olduğu mz sahipleri kısmına neden fazla mesaj ğöndermiyor yada neden arkadaşların sorunlarıyla ilğilenmiyor acaba
    Neden mi?....

    Çünkü motorumu değiştirdim....2 sene oldu... Ve burda mz alacaklara almış olanlara yarddım amaçlı bişeyler paylaşmaktayım...
    Diyemem k mz in şununa bu oldu... Çünkü Mz imi sattım...

    Ama elmden geldiğince bildiklerimi paylaşırım.... Hemde seve seve....
    Varsa bidiğin sende paylaşmaya devam et.... 2 kelimeme alınıp küsersen olmaz... Açıklamasını yaparsın...Aklım keserse hak veririm...

    Mz ile Türkyede gitmediğim D.Anadolu ve Güney D.Anadolu hariç her yeri karış karış gezdim.... 1 kere bile yolda kalmadım.... Hatırı sayılır bir km yaptım.... Verdğim tavsiyeler min ol ki Mz lerinize daha uzun süreli sorunsuz binmenz içindir.....

    Herkese Mz lerine mutlu binişler...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #769
    borabuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul-yeşilköy
    Motosikleti
    transalp 700
    Mzci arkadaşım alp bey doğru söylüyo sizler burda herkesin bilgi aldığı fikir danıştığı nadir kişilersiniz sen gel bir yere ayrılma bak ben yakında uçan MZ fotosu koycam buraya ben daha 1 km gitmedim mz le daha daha çok sorularımız olcak sizlere ve belkide yeni alıcak olanların yine sizlere, herkese kolay gelsin iyi günler dilerim...

  10. #770
    kryeck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr125
    Abi ya (mzci) sen gidersen mz yetim kalacak. Önümüzdeki 1-2 ay içinde bir mz alacağım gidersen kime fikir danışacağım?
    alp_tunay kardeşimiz henüz genç olacak ki ben motoru bırakırım gibi esaslı iddaa yapıyor. Kal abicim.

  11. #771
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı kryeck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ya (mzci) sen gidersen mz yetim kalacak. Önümüzdeki 1-2 ay içinde bir mz alacağım gidersen kime fikir danışacağım?
    alp_tunay kardeşimiz henüz genç olacak ki ben motoru bırakırım gibi esaslı iddaa yapıyor. Kal abicim.
    39 yaşında çok genç bir genç.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #772
    [..] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Benim arkadasta vardı 251 likti sanırım makina 5. vitese gecmedıgı halde 120 goruyordu =) İlginç bir makina birkaç kez deneme fırsatım olmuştu.

  13. #773
    borabuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul-yeşilköy
    Motosikleti
    transalp 700
    Alp bey slm malum mz i aldık vakit buldukça kurcukluyom bazı parçalarını değiştircem yenilerinle falan, geçen yağını değiştirdim castrol 90 nosundan koydum fakat o günden beri ordaki alyen vida sıkılmıyo bir türlü sürekli boşa dönüyo çok az yağ kaçırıyo yani tahminim 24 saatte bi çay kaşığı kadardır az gibi gözüküyo ama olmasa daha iyi tabi bide o vidanın boyu 1cm den biraz uzun sanki kısaltılmış kesilmiş gibi normal uzunluğu ne olmalı? ne yapıcam bu konuda? teşekkürler..

  14. #774
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı borabuhara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp bey slm malum mz i aldık vakit buldukça kurcukluyom bazı parçalarını değiştircem yenilerinle falan, geçen yağını değiştirdim castrol 90 nosundan koydum fakat o günden beri ordaki alyen vida sıkılmıyo bir türlü sürekli boşa dönüyo çok az yağ kaçırıyo yani tahminim 24 saatte bi çay kaşığı kadardır az gibi gözüküyo ama olmasa daha iyi tabi bide o vidanın boyu 1cm den biraz uzun sanki kısaltılmış kesilmiş gibi normal uzunluğu ne olmalı? ne yapıcam bu konuda? teşekkürler..
    Alyan vidanın ucunda küçük bir yay vardır... O yayın ucunda da bir bilya... Eğer o yayı ve bilyayı takmassanız vites geçişler zorlaşır...

    Sanırım alyan vidayı yalama etmişsin... Vidanın dişlerine eskilerde kendir şimdilerde teflon denen malzemeyi sararsanız bir nebze azaltırsınız... Ama en kısa sürede vida yatağını ve vidayı gözden geçirmekte fayda var....

    Bu arada ideal şanzuman yağı 90 numara ve 900 gramdır..... Fazla koyarsanız tahliyeden atıcaktır....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  15. #775
    borabuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul-yeşilköy
    Motosikleti
    transalp 700
    Alp bey tam yerini sanırım yanlış yazdım gönderdikten sonra farkına vardım alltaki ana yağ boşaltma ve yanındaki vites le bağlantılı ucunda bilya olan vidadan bahsetmiyorum motorun solunda vites kolunun tam arkasında kalan hani gevşetince yağ akıyosa yağ seviyesi normaldir daha önceki yazılarınızda yazdığınız o alyen vidadan bahsediyorum

  16. #776
    kryeck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr125
    Abicim (31 yaşındayım) mzci'nin yazdıkları doğrudur ve önemli bir yazım hatası vardır buna bakarak "ben motoru bırakırım" demeniz tuhaf kaçtı. mzci abimiz de ciddi ciddi ben gidiyorum dedi. Ne yapalım bizleri böyle yalnız bırakmayı uygun görüyorsa güle güle diyorum.

  17. #777

    Üyelik
    11 Mart 2009
    kimse bırakmasın topiki ya. gerçekten çok faydalı oldu bu site, bu topic, alp tunay ve mzcı abilerim. gerçekten çok faydalı oldunuz. ama hatasızda yazmak kimsenin hüneri değil. ben bir garibanım buraya bilgi almaya geldim :D yanlış verilenleri uyararak düzeltirsek çok müsterih olurum.

    evet gelelim 2. mz hikayeme :D bugun butun günümü mz e ayırdım ve inanın yorgunluktan kolumu kaldıramıyorum :D ama tatmin olamadım tabiki :D çünkü elektrik aksamını ve motorunu ayıramadım motosikletin. elimin ulaşabileceği noktalardaki pasları sprey boya ile kapatmaya çalıştım. ön çamurluk, arka çamurluk, depo, sağ kapağı söktüm, arabanın bagajına attım, ilk fırsatta önce kaportacı ardından boyacıya gidecek. ama gel gelelim sol kapagı sökemedim. bu konuda bilgisi olan varmı_ gerçi bilgisayarı açar açmaz direkt topicime girip cevap yazıyorum, biraz araştırsam bulurum sanırım sol kapağı sökmeyi.

    arka çamurlugu sökerken baya zorlandım. başkada pek zorlıyan kısım olamdı. gidonu söküp biraz parlattım, jikle teli çıktı yerinden biraz uraştırdı :D değişmesi gereken çok parçası var ama kendim bu işi kapıp öyle değiştiricem. egzosu söktüm bakındım ama o egsozdan görsel manada hayır gelmez, fiyatını sordum 70 liraya alıcam sanırım. depoda alıcaktım ama depo kurtarılabilinir miş. o yüzden yatırımı egsoza yapayım dedim. :D

    bir kaç somun civata ve pul kaybettim geri toparlarken :D
    arka amartisörleri şasiye bağladığımız noktada bulunan lastikelr filan taşlaşmış, onların hepsinin bi lsitesini yapıp malzemeciye gidip alıcam sanırım hepsini.

    daha anlatacağım şeyler var kurtulmadınız hemen :D

    aldık başımıza bi iş ama bakalım artık. keşke biraz daha param olsaydıda keşke biraz daha temizini alabilseydim demedende geçemiyorum. ama napalım bunada şükür :D inşallah biraz çalışarak sizin söylediğiniz gibi 10 küsür senedir sürdüğünüz bir makine oluşturabilirim zamanla. ah bi abimiz olsa buralardada, yardımcı olabilse bize, bizde bizden küçüklere ihtiyacları halinde anlatsak bildiklerimizi :(

    artık her usta bakmıyor sizlerinde söylediği gibi :( bakıma sokayım dedim adam surat ekşitiyor altımdaki mz i görünce. ama ben de kafası çalışan biriyim kendimde öğrenip pekala motorumla ilgilenirim. ki sanırımda öyle olacak konu. gözüm korkmasa elektrik aksamınıda sökecektim ama oda daha ilerki zamanalrda inşallah. gün gelecek bütün motoru dağıtıp toplayabileceğim tamircilere boyun bükeceğime kendim öğrenebilirim :D

    herkese selamlar.
    sevgi saygı hoşgörü ile.
    kazasız belasız sürüşler.

  18. #778
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı borabuhara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp bey tam yerini sanırım yanlış yazdım gönderdikten sonra farkına vardım alltaki ana yağ boşaltma ve yanındaki vites le bağlantılı ucunda bilya olan vidadan bahsetmiyorum motorun solunda vites kolunun tam arkasında kalan hani gevşetince yağ akıyosa yağ seviyesi normaldir daha önceki yazılarınızda yazdığınız o alyen vidadan bahsediyorum
    O vida normalinde tornavida başlıdır.. Senin vidayı sanırım değiştirmişler... Bulabiliyorsan değiştirmeni öneririm... Diş atlamıştır...

    Kryck arkadaşım.... Depo kapağının gevşek veya sıkı sıkıya kapalı olmasının ne bir sakıncası ne bir faydası vardır.... Gevşek olursa sallantıdan benzin taşar... Benzin uçar..

    Haaa tam sıkı kapalıyken içerideki basınçtan dolayı benzini tazyikle gönderiyor iye düşünülürse yanlıştır... Çünkü karbüratördeki şamandıranın ucunda iğne vardır..Seviyeyi geçince ne kadar basınç olursa olsun iğneden bir damla benzin geçmez.... Sadece kullandığı benzin miktarı kadar benzin gelir depodan..

    İnce ufak ayrıntılar çok önemlidir.... Püf noktaları çoktur mz in... Alıma geldikçe yeri geldikçe yazacağım...

    Alıntı Damaskus35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama gel gelelim sol kapagı sökemedim. bu konuda bilgisi olan varmı_ gerçi bilgisayarı açar açmaz direkt topicime girip cevap yazıyorum, biraz araştırsam bulurum sanırım sol kapağı sökmeyi.

    .
    O kapağı aküyü çıkarıp arkasındaki vidaları sökerek çıkarabilirsiniz....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #779

    Üyelik
    11 Mart 2009
    alp abi ben aküyü filan söktüüm arkasındaki vidayıda söktüm ama bi kapak geldi elime, dinamo gibi vularlak bişiyin kapağıydı. madem söktüm onuda boyadım.
    ama senin bahsettiğin akünün arkasındaki vidaya ulaşmak için, sanırım aküyü üzerine koydugumuz tablayıda sökmemiz gerekecek anladığım kadarı ile. onu sökmemiştim, yarın sabah erkenden kalkıp hemen o tablayıda sökeceğim ve sol kapağıda almaya açlışıcam bagajdakilerin yanına.

    sağol paylaştıkların için.

    kazasız belasız sürüşler.

  20. #780
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Damaskus35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alp abi ben aküyü filan söktüüm arkasındaki vidayıda söktüm ama bi kapak geldi elime, dinamo gibi vularlak bişiyin kapağıydı. madem söktüm onuda boyadım.
    ama senin bahsettiğin akünün arkasındaki vidaya ulaşmak için, sanırım aküyü üzerine koydugumuz tablayıda sökmemiz gerekecek anladığım kadarı ile. onu sökmemiştim, yarın sabah erkenden kalkıp hemen o tablayıda sökeceğim ve sol kapağıda almaya açlışıcam bagajdakilerin yanına.

    sağol paylaştıkların için.

    kazasız belasız sürüşler.
    O söktüğün hava filtresi....

    Onu değil kenarlarda 2 tane vida olucak......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler