slm arkadaşlar bende mz ciyim :D mzin tamirindende iyi anlarım gözüm kapalı toplarım mzi yani hertürlü yardımcı olurum kemiksiz_et_19@hotmail.com
kemiksiz_et_19@hotmail.com
slm arkadaşlar bende mz ciyim :D mzin tamirindende iyi anlarım gözüm kapalı toplarım mzi yani hertürlü yardımcı olurum kemiksiz_et_19@hotmail.com
kemiksiz_et_19@hotmail.com
aramıza hoş ğeldin arkadaşım
mz delisi arkadaşım bende mz hastasıyım seninle cok iyi anlaşacağız ğibime ğeliyor
müzisyen agırsiklet şampiyon
Mz kontağın altına bağlanan ZADİ marka Kontak Donanımın fiyatını bilen varmı? Kontak sağlam fakat Kontağın altına bağlanan Donanım bozuk ,farların ve sinyallerin sönüyor bir süre sonra yanıyor.
Donanım fiyatı ne Kadar ?
merhaba mz sever arkadaslar sizlere bir sey gostewrmek ıstıyorum buyrun bakın http://www.motosiklet.net/forum/moto...moto-vinc.html
mzcı kardeş anlasırız senle
arkadaşlar ben askere gidiyorum ondan dolayı motoru satıyorum 251 alman mz 1996 model siyah 1000ytl fiyatı kemiksiz_et_19@hotmail.com resminide koyarım
mz delisi arkadaşım motorum 96 model ve alman mz diyorsun en son alman mz 93 modeldir bakır ekzos lu olanlar
müzisyen agırsiklet şampiyon
:queen::bounce:
mzciler geçen sene 17lira olan repsol 2t tam sentetik şu an kadıkoy carrefourda 6.5 lira! haberiniz olsun !
Now the world is gone. Im just one.
selam. öncelikle herkese merhaba. 35-36 sayfanın hepsini okudum
ben izmirdeyim, dün bir mz aldım, yarında gidip satışını alıp, getiricem izmire. orda bi ustada motor şu an karbüratör temizliği akü şarzı filan yapıldı. yarın gittiğimde yağınıda değiştiricem. izmire gelincede bi yerde doğru düzgün bakımını yaptırmak istiyorum. telleri kabloları filan gibi. izmirde bu işi dürüstlük ve hakkı ile yapan tanıdığınız usta varmı acaba? ayrıca bana benzin deposu ve yan kapaklarda lazım yedek parça olarak. yani motorun rengini alan bütün parçalar.
tavsiyeleriniz için şimdiden sağolun.
kazasız, belasız sürüşler.
bide sormayı unutmuşum, beyaz duman mzlerde genetik bi mevzumu? aşırı beyaz duman. bunu nasıl çözeriz?
okuduğum öğrendiğim kadarı ile , 2 zamanlı motorlar için olan motor yağı kullanıcaz bunun içinde castrol t2 2 zamanlı motor yağı en iyi tercih sanırım.
ve ayrıca benzinede yağ katmıyacağız. başka bi önerisi olan varmı?
aldığım motor neredeyse 1 senedir yatıyordu, alıp tamirciye gittik, hayat verdi usta motora. ama ilk marşta çıkan dumandan göz gözü görmedi dükkanda.
usta dedim bu ne? "motor bayadır yattığı için ilk nefes bu kadar normal, kullandıkça ve motorda ısındıkça düzelir. ve duman mevzusu senin motoru kullanmanada bağlı." dedi.
bide sanırım çok yattığından, egzozda kalan yağ birikintileride ilk olarak yanmış olabilir diye düşünüyorum. motorcu değilim, buda ilk motorum ama, biraz okudum bişiler öğrenmeye çalıştım.
lütfen konu hakkında bilgili abiler bişiler yazarlarsa sevinirim.
kazasız belasız sürüşler.
damaskus arkadaşım öncelikle aramıza hoş ğeldin motosikletinde hayırlı olsun mz ler iki zamanlı olduğu için duman verir vermesi de normaldir ilk çalıştırmada tabana çöken yag ve pislik ten dolayı uzun süredir yattığından dolayı bir de silindir soguk ateşleme tam sağlıklı değil fazla duman verir bu durum normal duman işine ğelince duman verir fakat jawaya oranla daha az verir motorun sol tarafında marj kolunun hemen yanında kırmızı vidası olan bir yag kutusu vardır yagı oradan koyarsın mz lerin ğaz kolunda iki tane kanal vardır biri ğaz teli için biri yag teli için sen ğaz verdikce yag teli de geririr ve yag vermeye başlar sanzıman tarafında iki alyanlı kapak vardır onun içinde ki pompa sayesinde silindirin altında ğörürsün serum şeklinde bir hortum vardır oradan yaglar ve ısındıkca duman azalır rahatsız etmeyecek şekilde bir duman cıkar ama duman her zaman olur iki zamanlıdır ve bir çok mz ve özellikle jawa kullanıcıları bu dumanı cok sever hatta sırf o yüzden jawaya binerler yagıda fazlaca koyarlarki iyice duman olsun ortalık izmirdeki tamirci konusuna ğelince o konuda yardımcı olamam çünkü izmir e hiç ğitmedim
müzisyen agırsiklet şampiyon
Her zaman deponu tam doldur... 10 liralık benzin falan alma... Ve 150 gram yağ ekle depodan.... Göreceksin uzun yıllar sorunsuz bir şekilde ve performansından birşey kaybetmeden bineceksin....
Birde tüyo vereyim... Uzun yol yapacaksan eğer yolda her 10 dakikada bir debriyajı 5 saniye çekili tut.... Şanzımanın ısısını düşürerek balataları soğutur bu işlem.... Ve yolda şanzıman kitlenmelerini engeller....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
selamlar
öncelikle cevaplarınız için teşekkürler. motoru bugun getirdim izmire, yaklaşık 120 km yol 5 dakika molayla geldik. geldik diyorum çünkü arabamıda bi arkadaş kullanıyordu, arkamdan eskortluk yapıyordu.
önce 4500-5000 devir kullandım motoru, sonra baktım bu devir çok geldi ve 3500-4000 arası kullandım. hızım 70-80 di. baya güzel bi yolculuk oldu. ama nedendir bilinmez otoyoldan tam karşıyaka sapağına çıktığımda gaz almadı motor. heralde alp tunay abimin söylediği şekilde şansıman şişti biraz bu şansıman kitlenmesinin gaz ile alakası varmı? çünkü gazladım almadı gazı. ve boguldu. bi an için aklıma acaba bujimi öldü diye geçirdim. emin değilim.
motor kaldı. bi 5 dk filan bekledim. sonra tekrar marş ettim ve birinci viteste 20 ile son 1 km yolumuda tamamladım şu an bahçede duruyor motor, ama ufak tefek problemler var. bi depo almam gerekiyor. gerçi buldum burda ama 50 lira dediler. onu alacağım sanırım.
ayrıca yakıt konusundada biraz tecrübe sahibi oldum. sanırım 120 km yol boyunca 25 lira yakıt yaktı. sizce nasıl yakıt durumu?
usta yağ dolu dedi ama ben yinede onu boşaltıp yeni yağ eklemeyi düşünüyorum castrol 2t 2 zamanlı motor yağı.
bide izmirde tamirci tanıdığı olan varsa yönlendirirse sevinirim mz konusunda uzman.
ya bide sormayı unutmuş yine. şanzıman yagı ne marka olucak bu aracın ? ve nereden ekleniyor şanzıman yağı ? :D
damaskus motor kaç model yani depoyu neden değiştiriyorsun gerci depo kapağın arızalı söyleki karşıyaka sapagında boguldu diyorsunki onun sanzımanla alakası sanzıman kitlenmesi öyle olmaz olduğun yerde kalırsın arka tekeri kitler boğulmasının sebebi ya pislik ğeldi yada kapaktan hava aldığı için motor hava yaptı 5 dakika bekle tekrar çalışır
yakıt olayına gelince 120 km de 15 ytl yakması lazım en azından benimkisi o kadar yakıyor yagını boşaltmayı deneme hava yaptırabilirsin o zaman hiç yag almaz direk kitler
şanzıman yagı 90 numara olsun sanzımanın altında iki tane somun var bir tanesi küçük onu sakın acma o vites ayar somunu diğeri ise yag değiştirmen için olan onu ac sanzımanın üst tarafında delikli siyah renkli tapa var oradan yagını koy yag tespit seviyesi sanzımanın sol tarafında alyanlı olan oradan boşalıncaya kadar yag koy
birde sanzıman kitlemesi sandığın kadar kolay değil eski alman mz lerde sanzımanın soğuması için hava kanalları vardır kitlenmemesi için 150 160 km ğibi hızlarda baya bir sıkıştırman lazım bu serin havalarda sorun olmaz
bir de depriyaj ı sıkmana gerek yok balatayı bitirirsin onun yerine vites le oyna şöyleki 4 le ğidiyorsun debriyaj a bas 5 al sanzımanın rahatlat sonra 4 e al yani bir yukarı bir aşağı yap ama buna ğerek yok en az 200 km ve üzeri yollar içindir
müzisyen agırsiklet şampiyon
valla mzcı abi süpersin, senden aldığım bilgiler gerçekten çok değerli.
boş vaktin olursa benim gibi bir gariban mz ci ye bilgilerinden aktarmak istersen şimdi msn adresimi gönderiyorum özel mesaj ile.
sağlıcakla kal.
kazasız belasız sürüşler.
90 model abi bu arada mz im. çok güzel makine ya hastasıyım :D ama işte biraz görüntüsünde sorun var. bu arada abi evet depo kapağı arızalı idi arada bir atıyordu benzin. sonra bende kenara çektim arabadan bi poşet bulup taktım kapağın altına. öyle devam ettim sorun olmadın. sonra ilerde bi daha ayaklarıma bakmak için durunca bu torba çok kalın dedik incelttik baya , ondan sonra sorun olmaya başladı. demekki depo hava alınca yaptı o teklemeyi.
depo hava alınca yapar diosan ondandır kesin. ama depo hava almadan nasıl benzin gidicek alttan ? hava alcak birazcık ki aşağıya gidebilsin benzin sanırım.
ben yarın yağ alayımda şanzuman yağını değiştireyim. bide kablolar teller hepsi değişecek biraz işim var.
depo neden değiştiriosun demişsinde, ben baktım abi bugun bi daha o depo kurtarılır gibi duruyor.
bide komple motoru parçalıyıp, motoru demiyim motorsikleti parçalıyıp şaseyi boyıyasım var, çünkü yer yer cürükleri var (makineyi sökmedende halledebilirim sanırım makineyi gazete ile filan sararak.)
kalın sağlıcakla
kazasız belasız sürüşler.
damaskus arkadaşım en azından depoyu koltugu ve iki kapağı sök ondan sonra zaten şaşe ortaya cıkar motor salıncakta olduğu için sorun olmaz o şekilde boya şaşeyi değer türlü pek başarılı olamazsın eskiden olsaydı sende yakında olsaydın motoru şaşeye kadar son vidaya kadar söker toplardım ama şu an özel bir şirketteyim hiç vaktim kullanmaya dahi vaktim yok motor içeride duruyor ne oldu ne halde ondanda haberim yok kardeşim msn demişin ama sana arada buradan yardımcı olabilirim çünkü evde bilğisayarım yok şirkettede msn kullanımı yasak
müzisyen agırsiklet şampiyon
Arkadaşlar selamlar uzun zamandır yurt dışındaydım gelince hemen sayfamızı okudum yeni mz alan arkadaşlar olmuş hayırlısı olsun, bu arada Onur harikalar yaratmıssın gene bilgilerinle valla iyiki varsın abicim benim mz duruyo hala inşallah vakit bulunca gezerim dün ama 10 gündür çalışmamasına rağmen tek başışta aldı sayende yani herkese kolay gelsin..
haklısın abi. şimdi karşıyakda bi usta buldum, ilk bakışta para vampiri gibi durmadı, aynı dertlerimi onada söyledim. kardeş masraf açma kendine, sök yan kapakları sök depoyu, makineyide gazeteli ile kapla aynen boya. dedim tamam. zaten söyledii kadarıyla makinede sorun yokmuş. bi depo kapağı alıcam bide boş vites müşürü, arkadaş gitti onları almaya.öğleden sonra halloluncak inşalah. bide vitesler tak tuk değişio şanzıman yağı filan değişicek. pazar günüde sökme işlemlerini yapıp, pasları zımpara ile söktükten sonra boyıyabilirsem spreyle çok ala olacak.
kazasız belasız sürüşler.
bora buhara, hayırlı olsun temennilerin için teşekkürler.
herkese selam.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)