Mz 301 Seyhan İle İlgili Anlayan Birileriniz var ise acil yardım edebilirmi bana sormak istediğim bir şeyler varda ?
Mz 301 Seyhan İle İlgili Anlayan Birileriniz var ise acil yardım edebilirmi bana sormak istediğim bir şeyler varda ?
Arkadaşlar 93 alman Mz 251 etz kullanıyorum.Motorumun bu sıralar ivmelenmesi debriyaj tepsikisi gözle görülür derecede azaldı artık şahlana şahlana gitmiyor.Sorunu nedir debriyaj baskı balatayı mı değişmek gerekir yada farkı bi sebepten böyle bişe yaparmı ? (Gaz fişeğini yeni değiştim ve karbüratör tertemizdir.)
İyi Bayramlar arkadaşlar...
1991 model orjinal 251 etz kullanıyorum..
eski model konjektörü yeni model ile değiştirmek istiyorum fakat eski modelde şase dahil 5 uç var yeni modelde ise 2 uç var. bunların bağlantısı nasıl değişecek neler yapmalıyım. Elektrik bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:20 ----------
Bu arada Efsaneyi yeniden şahlandırdık... 91 de sıfır almıştık. Emektar hala bizimle
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Vaay be! Motora bak!... Maaşallah...
elinize saglık yakıyor..masallah..
Tüm arkadaşlara selamlar son zamanlarda ETZ 251'in çekişinde sorun yaşıyorum vites farketmeksizin yarım gazdan sonra boğuluyor önceki devirlerine ulaşamıyor belli devirleri geçemiyor üzerinde ORJINAL HAVA FİLTRESİ NGK B8HS BUJİ bulunmakta, böyle bir durum yaşayan varmı acaba hava ayarı - platin ayarı - buji kablosu akım yetersizliği - gibi yerlerinde şüphelerim var ama karıştırnmak istemiyorum yardımcı olacak varsa sevinirim
rölanti ayarıyla oynanmış olabilir ilk sebep bu 2. sebep ise karbüratör memesi tıkanmış olabilir söküp temizlemen gerekir. hava filtresinde kirlenme söz konusu olabilir ama işin mantıklı yönü karbüratör memesi.
MZ 98 model sensör beyinli ve şarj Ünitesli motor için elektrik konusunda yadıma çok ihtiyacım var aküyü şarj ediyorum 15 gün sonra boşaniyor heraket halinde kırmızi şarj lampası söniyor yani şarj ediyor ama 15 gün sonra boşaniyor sebebi nedir acaba yardım bekliyorum
Şimdi hocam
1 milyomcuya git, orada 10-15 TL ye volt amper ölçen alet var taş çatlasın 20TL ondan al ..
O alet zaten çok işine yarar mutlaka bulunması gereken faydalı bir alet.
Alıp geldiğini var sayıyorum..
Kontagı kapat, akü başlarından birisini çıkart aleti amper kısmına getir. uçlardan birisini akü başına digerini akü kaplosuna koyup devre yaptır.
bak bakayım amper degeri alıyormusun.
Bunun cevabını ver sonra gene gel sor ona göre sana adamı adım cevap verelim
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
O alet yine lazım sana motor çalıştır,
voltaj ölçmek ve çalışırken sarj mı oluyor deşarj mı oluyor.
Şimdi bunları yapıyorsun.
Önce bir sorunu tespit edelim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------
Böyle bir clasik motorun olup da elin anahtar tutmasını bilmiyorsa , işin zor ..
bu söylediğim komlike bir şey değil.
Ayrıca ustaya güvenme kendin bak.
motor çalışırken voltajı ölçüktük tam şarj etmiyor 11.ve 11.2 civarında bişey gösteriyordu sanki sacmaliyor far korna vs net olarak çalışmiyor tam gaz verdığim zaman korna caliyor ama rölantide korna calmiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------
mesajta belirtığım gibi voltajı ölçüktük tam şarj etmiyor 11.ve 11.2 dedım ama mesajımı düzeltiyorum motorcuya gözterdım şarjı cok fazla cıkariyor dedi 19 falan diyor şarj ünitesi arızalı diyor...
şerif kardeş cevap bekliyorum
Hocam sistem esasında basit ,
Konjeköt(regülatör volt düzenleyici)
Stattör bu da bakır bobinlerin sarılı olup elektirik üreten parça
Öncelikle hangi parçanın arızalı oldugunu tespit etmek gerek .Gerisi kolay ..
Benim tahminim stattör deki bakalitlerin zaman ile aşınıp yeteri kadar elektirik üretmediği ama sadece tahmin ..
mz 251 98 model koltuk altında konjektör yok hepsi bir arada sadece şarj ünitesi var
Merhaba, 89 model mz 251 var. Motor 4 senedir yatiyor. Kendim genel bir bakim yapmak istiyorum. İnternetten parçaları nereden alabilirim. Birde yan kapaktaki ateşleme ile ilgili elektronik devreyi bulabilirmiyim
Teşekkür ederim
Mz parçaları com da Arka lastikte "kışlık" ibaresi var. Normal lastik arıyorum diye sordum. Bu ebatlarda normal lastik üretilmiyor dediler. Doğrumudur? Yardımlarınızı bekliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------
Bir başka konuda da danışmak istiyorum. Motorun on fren disk değil. Arka fren gibi balatalı. Arka fren balatasi alsam on frene uyarmi?
Parçaları sipariş vereceğim. Önümüzdeki günlerde fotoğrafları paylaşırım. Motor 20 senedir bende. 4 yıldır yatıyor. Yardimlarinizla insallah toplayacagim.
Çapını bi ölç göbeğin aynı mı değilmi. Diske çevirsen çok daha iyi olur. Mz canavar gibi motor. Freni iyi olmalı. Arka fren zaten tutmuyor ön disk olsun iyi tutsun.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)