Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Temmuz 2015, 02:22
#3221
burac45 harika motor bulmuşsun.Güle güle kullan Allah (c.c.) kaza bela vermesin. Benzin sızdırma durumu karbüratör alt havuzundaki şamadıra yükseklik ayarından onu ayarla o karbüratörün kıymetini bil orijinal o. devir kesmesi platin ağzı fazla açık olabilir.İnce bir ayar ama sakın çekiçle tıklamak tornavida ile kanıttırmak gibi hareketlere girmeyin. Motorda karşılaşacağın en büyük problem ustalık.Ne yazıkki piyasada anlayan adam yok. Yoksa zor bir yanıda yok MZ in .Dilinden anladınmı saat olur saat.
Gaccall senin sorun debriyaj ayar vidasından gibi. Hakkettiğinden fazla yada yanlış sıkılmış sıkıştırılmış olabilir.
Reklamlar
-
08 Temmuz 2015, 00:16
#3222
dün gece tekrar dağıttım karburatörü.şamandıra ayarını iyi yaptım ve benzin iğnesiniiyice temizledim konik olduğu için en ufak bir pislik açık kalmasına sebep oluyor.bu arada musluğumun sızdırdığını farkettim depoda fazla benzin olduğu zaman baskı yapıyor kapalı olsada benzini inceden akıtıyor ek bir musluk daha taktım karburatörun manifolta oturan kısmını ince zımparaladım..oring yok conta yok tam anlamıyla düz olması lazımki hava almasın.sonuç itibarı ile damlama derdimiz de ortadan kalktı.sökmeden önce rölanti iyiydi vidayı hiç ellemedim şimdi yüksek çalışıyor hatta kendi kendine yükseliyor.tek sıkıntı bu kaldı sebep nedir ne olabilir üstadlar.sayenizde motor ustası oldum yahu
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:12 ----------
bunuda çözdüm hatamız basitmiş.benzin iğnesini tutan sekman yerinden çıkıp yarım tur dönmüş.bu da iğnenin kastırmasına ve benzin pistonunun tam oturmamasına yol açmış.şimdi herşey yerli yerinde saat gibi çalışıyor. 2.musluk ta damlatma problemimi çözdü. maşallah yoldada zımba gibi 2. viteste gazı uzatınca tekerin yerden kesildiğini hissediyorum daha ne olsun.
-
09 Temmuz 2015, 13:18
#3223
beyler motoru yeni yapılmış mz alınır mı ne diyosunuz ??
-
10 Temmuz 2015, 03:09
#3224
MZ781 adlı üyeden alıntı
burac45 harika motor bulmuşsun.Güle güle kullan Allah (c.c.) kaza bela vermesin. Benzin sızdırma durumu karbüratör alt havuzundaki şamadıra yükseklik ayarından onu ayarla o karbüratörün kıymetini bil orijinal o. devir kesmesi platin ağzı fazla açık olabilir.İnce bir ayar ama sakın çekiçle tıklamak tornavida ile kanıttırmak gibi hareketlere girmeyin. Motorda karşılaşacağın en büyük problem ustalık.Ne yazıkki piyasada anlayan adam yok. Yoksa zor bir yanıda yok MZ in .Dilinden anladınmı saat olur saat.
Gaccall senin sorun debriyaj ayar vidasından gibi. Hakkettiğinden fazla yada yanlış sıkılmış sıkıştırılmış olabilir.
hocam cevabın için teşekkürler ben hallettim problemi sorun telin blokta bağlandığı debriyaj tablasındaki birikmiş yağların başkalaşım geçirmesinden kaynaklanıyormuş sağlam bir temizlikle gözlerime inanamadım
ama malum jawanın debriyajı yine sert yine sert..
birde şehiriçi trafikte çok çabuk şişiyor debriyaj buna önerisi olan varmıdır?
ANGARAJ
-
17 Temmuz 2015, 18:11
#3225
Bayramınız mübarek olsun...
-
17 Temmuz 2015, 18:29
#3226
herkeze iyi bayramlar arkadaslar ben motorumun debriyaj balatalarını değişirdim fakat motor cekmemeye basladı balataları dogru taktıgımdan eminim ama nedense cekişten baya bi düştu neden olabilir yardım lutfen ha bide zincir, gerdirdim fazla gerdirmiş olabilirmiyim bundanda kaynaklanırmı
-
17 Temmuz 2015, 23:53
#3227
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
Jawa topiği olmadığı için bende burdan bir soru sorayım müsadenizle,
Bende 90 model bir jawa 350ts var fakat bunun debriyaj sertliğinden çok muzdaribim,
Bu öyle bir sertlikki neredeyse iki elle çekmek gerekiyor kolu o derece sert,
fakat vites geçişlerinde herhangi bir problem yok,
Debriyaj balatası+saçlar ve debriyaj telini yeni değiştirdim üstelik.
Konu hakkında bilgisi fikri olan yardımcı olursa çok sevinirim.
Debriyaj yaylarını da değiştirseydin keşke... Pamuk gibi olurdu.
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
18 Temmuz 2015, 23:42
#3228
abiler biri yardım etsin lütfen sorunu çözemedim bide debriyaj balatasının oldugu taraftan çıt çıt ses geliyor bifikri olan yokmudur
-
19 Temmuz 2015, 00:10
#3229
OldHammer adlı üyeden alıntı
abiler biri yardım etsin lütfen sorunu çözemedim bide debriyaj balatasının oldugu taraftan çıt çıt ses geliyor bifikri olan yokmudur
Çıtırdama sesi bir şeyin oturmadığını gösteriyor...
Ya saçları oturtamadın ya da balataları...
Debriyaz kapağını aç , birde ordan dinle...
Sesi duyamadığımız için bişey söyleyebilmek zor..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
25 Temmuz 2015, 13:09
#3230
arkadaşlar iyi günler 97 mz sporstar 301 motorum var .Elektronik ateşleme olan motoru zamanında arızalanınca platinliye çevirdi usta ama seriliği gitti motorun.şimdi yine elektronik ateşlemeye dönmek istiyorm.mz orjinali de olur yada bazı çin motorların ateşlemesi uyuyormuş bunlara .bu konuda tecrübeli arkadaşlar bana yol gösterirse sevinirim
-
08 Ağustos 2015, 03:07
#3231
-
08 Ağustos 2015, 17:49
#3232
arkadaslar bu debriyaj işini çözemedim bir türlu takıyorum ya kaçırıyor yada debriyaj tas gibi oluyor ayırmıyor bunun baska bi ayarı falan varmıdır motorda çekişten dustu baya su an debriyaş cok sert ve geride ayırıyor balataların vıdalarını gevşetiyorum bu seferde kaçırıyor eski balataları taktım gine aynı su balataları nasıl değiştirip ayarlarım detaylı şekilde anlatabilecek biri varsa çok sevinirim
-
21 Ağustos 2015, 15:23
#3233
Muhtemelen debriyaj tasını toplarken hata yapıyorsun. Anladığım kadarı ile fazla sıkım var. Yayları sıktıktan sonra içteki balataları sıkıştıracak kadar tasın iki parça halinde esnemesi lazım. Olmadı galiba. Nasıl anlatacağımı bilemedim. Anlatması yapmasından zor.nette arattır bir takım videolar var onları izle.
-
21 Ağustos 2015, 19:45
#3234
vidoları izledim aynısını yapıyorum ama nafile su an kaçırmıyor debriyaj ama tam ayırmıyor usta debriyaj gobeğindeki somunu keski ile açmış somun yarım yamalak bişi olmus ondan şüpheleniyorum ondan olabilirmi sizce vakit bulamadıgım için daha göbeği sökemedim ama ondan değilse de boş yere sokmus olcam sizce ondan olabilirmi
-
23 Ağustos 2015, 12:28
#3235
-
26 Ağustos 2015, 12:24
#3236
Selamlar abiler ablalar. Forumda yeniyim. Bu başlığın çoğunu okudum. Bende bir mz istiyorum ve alacağım bu aralar. Birkaç sorum olacak. Mz etz 251 ile 301 arasındaki görünüş farkliliklari nedir ?
(Ağırlık, lastik boyutu, depo boyutu vs)
Hayalim bu motoru alıp kişiselleştirmek. Üzerinde oynanmaya açık bir motor mudur ? Sahibindende bir cafe racer görmüştüm 251 den. Bende buna benzer bir çalışma yapmak istiyorum.
Bu motorda tecrübeli arkadaşlara son olarak sormak istediğim, şunu değiştirip şöyle yapsak daha kullanışlı, hızlı, güzel olurdu dediğiniz birşey var mı ?
Saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:44 ----------
Bir de diğer bir forumda bu motorun frenajının iyi olmadığını söylemişler. Ben hiç düşünmemiştim. Frenaj çok önemli. Siz bu konuda ne dusunuyosunuz ? Eğer frenaj kötüyse iyi yapmak için ne gerekir ?
-
28 Ağustos 2015, 12:01
#3237
Merhaba freni cbf den ve ybr den daha iyi bana göre.. En azından bana öyle geliyor alışkanlık meselesi.. İlerde benimde MZ e cafe projem var şu an arkadaşla kuba cafe yapma aşamasındayız.. Her neyse zaten hızlı bir motosiklet 251 ya da 301 dışardan anlaman imkansız gibi bir şey.. Orjinal bir cafe yaptığın sürece bence mükemmel olacaktır..
-
28 Eylül 2015, 10:55
#3238
Herkese merhabalar, öncelikle geçmiş bayramınız mübarek olsun. Forumda qm250 topic'ine zaman zaman yazılarım olmuştur. Yaklaşık 1 ay önce 92 model ETZ 251 aldım bi arkadaşımdan. Bu motorlar gerçekten sahip seçiyor sanki. Almaya giderken bile 3 kere yolda kaldım önce ateşleme kesti, sonra gizli kontak temassızlık yaptı en son da debriyaj yerinden çıktı ayak marşı basılı gibi kaldı. Neyse sorunları çözdük bir şekilde ama bu sefer gaz yememe problemi çalışmama problemi başladı. Karbüratörden şüphelenip yeni karbüratör taktım buji üzerinden benzin damlattım yine de çalışmadı. Sonrasında eksi karbüratörü yerine taktım çalıştı gaz yemesi değişti. Pazartesi günü 5. viteste giderken birden yine debriyajı yerinden çıkardı ve arka lastik kitler gibi yaptı kendimi yol kenarına zor attım. Şimdi siz değerli arkadaşlarıma bir sorum olucak. Bu debriyaj işini nasıl yapabiliriz? Devir göstergesinin sonsuz dişlisini ne kadar da sıksam yine de gevşiyor. Buna nasıl bir çözüm bulabiliriz ?
-
29 Eylül 2015, 23:38
#3239
Hayırlı ve de geçmiş olsun.Devir göstergesi yuvarlak olanlardan herhalde. Öyle bir tecrübem olmadığı için sonsuz dişli sorunu hk bir şey demem doğru olmaz. Lakin debriyaj çıkması ne demek? Açarsan cevaplayabiliriz.
-
02 Ekim 2015, 14:44
#3240
MZ781 adlı üyeden alıntı
Hayırlı ve de geçmiş olsun.Devir göstergesi yuvarlak olanlardan herhalde. Öyle bir tecrübem olmadığı için sonsuz dişli sorunu hk bir şey demem doğru olmaz. Lakin debriyaj çıkması ne demek? Açarsan cevaplayabiliriz.
Evet devir göstergesi yuvarlak olanlardan son alman Debriyaj çıkması demek, debriyaja bastığında ayırmıyor, şöyle düşün motor boş viteste iken debriyaja basıpta ayak marşına bastığında kranka hareket veremiyorsun. Problemim bu, sanki debriyaj basılı gibi kalıyor. Sol ön kapağı açıyorum armut başını ayarlayıp vidayı sıkıyorum çalışıyor ama belli bir süre sonra yine koparıyor..
2006 Ramzey Qm250- 1992 Mz ETZ 251
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler