Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3221
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    burac45 harika motor bulmuşsun.Güle güle kullan Allah (c.c.) kaza bela vermesin. Benzin sızdırma durumu karbüratör alt havuzundaki şamadıra yükseklik ayarından onu ayarla o karbüratörün kıymetini bil orijinal o. devir kesmesi platin ağzı fazla açık olabilir.İnce bir ayar ama sakın çekiçle tıklamak tornavida ile kanıttırmak gibi hareketlere girmeyin. Motorda karşılaşacağın en büyük problem ustalık.Ne yazıkki piyasada anlayan adam yok. Yoksa zor bir yanıda yok MZ in .Dilinden anladınmı saat olur saat.
    Gaccall senin sorun debriyaj ayar vidasından gibi. Hakkettiğinden fazla yada yanlış sıkılmış sıkıştırılmış olabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3222

    Üyelik
    29 Haziran 2015
    dün gece tekrar dağıttım karburatörü.şamandıra ayarını iyi yaptım ve benzin iğnesiniiyice temizledim konik olduğu için en ufak bir pislik açık kalmasına sebep oluyor.bu arada musluğumun sızdırdığını farkettim depoda fazla benzin olduğu zaman baskı yapıyor kapalı olsada benzini inceden akıtıyor ek bir musluk daha taktım karburatörun manifolta oturan kısmını ince zımparaladım..oring yok conta yok �� tam anlamıyla düz olması lazımki hava almasın.sonuç itibarı ile damlama derdimiz de ortadan kalktı.sökmeden önce rölanti iyiydi vidayı hiç ellemedim şimdi yüksek çalışıyor hatta kendi kendine yükseliyor.tek sıkıntı bu kaldı sebep nedir ne olabilir üstadlar.sayenizde motor ustası oldum yahu ��

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:12 ----------

    bunuda çözdüm hatamız basitmiş.benzin iğnesini tutan sekman yerinden çıkıp yarım tur dönmüş.bu da iğnenin kastırmasına ve benzin pistonunun tam oturmamasına yol açmış.şimdi herşey yerli yerinde saat gibi çalışıyor. 2.musluk ta damlatma problemimi çözdü. maşallah yoldada zımba gibi 2. viteste gazı uzatınca tekerin yerden kesildiğini hissediyorum daha ne olsun.

  3. #3223

    Üyelik
    26 Mayıs 2015
    beyler motoru yeni yapılmış mz alınır mı ne diyosunuz ??

  4. #3224
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burac45 harika motor bulmuşsun.Güle güle kullan Allah (c.c.) kaza bela vermesin. Benzin sızdırma durumu karbüratör alt havuzundaki şamadıra yükseklik ayarından onu ayarla o karbüratörün kıymetini bil orijinal o. devir kesmesi platin ağzı fazla açık olabilir.İnce bir ayar ama sakın çekiçle tıklamak tornavida ile kanıttırmak gibi hareketlere girmeyin. Motorda karşılaşacağın en büyük problem ustalık.Ne yazıkki piyasada anlayan adam yok. Yoksa zor bir yanıda yok MZ in .Dilinden anladınmı saat olur saat.
    Gaccall senin sorun debriyaj ayar vidasından gibi. Hakkettiğinden fazla yada yanlış sıkılmış sıkıştırılmış olabilir.
    hocam cevabın için teşekkürler ben hallettim problemi sorun telin blokta bağlandığı debriyaj tablasındaki birikmiş yağların başkalaşım geçirmesinden kaynaklanıyormuş sağlam bir temizlikle gözlerime inanamadım
    ama malum jawanın debriyajı yine sert yine sert..
    birde şehiriçi trafikte çok çabuk şişiyor debriyaj buna önerisi olan varmıdır?
    ANGARAJ

  5. #3225
    mz_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    MZ ETZ 150, MZ ETZ 251, MR 150 Vulture
    Bayramınız mübarek olsun...

  6. #3226

    Üyelik
    29 Mart 2015
    Motosikleti
    1992 mz etz 251,1990 etz 150,2011motoran furia 125
    herkeze iyi bayramlar arkadaslar ben motorumun debriyaj balatalarını değişirdim fakat motor cekmemeye basladı balataları dogru taktıgımdan eminim ama nedense cekişten baya bi düştu neden olabilir yardım lutfen ha bide zincir, gerdirdim fazla gerdirmiş olabilirmiyim bundanda kaynaklanırmı

  7. #3227
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jawa topiği olmadığı için bende burdan bir soru sorayım müsadenizle,
    Bende 90 model bir jawa 350ts var fakat bunun debriyaj sertliğinden çok muzdaribim,
    Bu öyle bir sertlikki neredeyse iki elle çekmek gerekiyor kolu o derece sert,
    fakat vites geçişlerinde herhangi bir problem yok,
    Debriyaj balatası+saçlar ve debriyaj telini yeni değiştirdim üstelik.

    Konu hakkında bilgisi fikri olan yardımcı olursa çok sevinirim.
    Debriyaj yaylarını da değiştirseydin keşke... Pamuk gibi olurdu.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #3228

    Üyelik
    29 Mart 2015
    Motosikleti
    1992 mz etz 251,1990 etz 150,2011motoran furia 125
    abiler biri yardım etsin lütfen sorunu çözemedim bide debriyaj balatasının oldugu taraftan çıt çıt ses geliyor bifikri olan yokmudur

  9. #3229
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı OldHammer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abiler biri yardım etsin lütfen sorunu çözemedim bide debriyaj balatasının oldugu taraftan çıt çıt ses geliyor bifikri olan yokmudur
    Çıtırdama sesi bir şeyin oturmadığını gösteriyor...
    Ya saçları oturtamadın ya da balataları...
    Debriyaz kapağını aç , birde ordan dinle...
    Sesi duyamadığımız için bişey söyleyebilmek zor..
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #3230

    Üyelik
    25 Temmuz 2015
    arkadaşlar iyi günler 97 mz sporstar 301 motorum var .Elektronik ateşleme olan motoru zamanında arızalanınca platinliye çevirdi usta ama seriliği gitti motorun.şimdi yine elektronik ateşlemeye dönmek istiyorm.mz orjinali de olur yada bazı çin motorların ateşlemesi uyuyormuş bunlara .bu konuda tecrübeli arkadaşlar bana yol gösterirse sevinirim

  11. #3231
    bulbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Motosikleti
    mz etz 1992
    merhabalar arkadaslar
    tunay kardes (yeni)karburatorun manifolda girdigi yerden hava kaciriyor saglam taktigimdan eminim vidalarinida guzel siktim birde tinerle motorun blok kisminin sol kapagini sokmeden tinerle boya fircasiyla boyasini sokmek istiyorum acaba aradaki conta veya keceye tiner zarar verirmi herkese kazasiz surusler
    not bazi arkadaslar ozelden msj atiyor bende cevaplayamiyorum zamanimda olmuyor kusuruma bakmayin saygilar

  12. #3232

    Üyelik
    29 Mart 2015
    Motosikleti
    1992 mz etz 251,1990 etz 150,2011motoran furia 125
    arkadaslar bu debriyaj işini çözemedim bir türlu takıyorum ya kaçırıyor yada debriyaj tas gibi oluyor ayırmıyor bunun baska bi ayarı falan varmıdır motorda çekişten dustu baya su an debriyaş cok sert ve geride ayırıyor balataların vıdalarını gevşetiyorum bu seferde kaçırıyor eski balataları taktım gine aynı su balataları nasıl değiştirip ayarlarım detaylı şekilde anlatabilecek biri varsa çok sevinirim

  13. #3233
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Muhtemelen debriyaj tasını toplarken hata yapıyorsun. Anladığım kadarı ile fazla sıkım var. Yayları sıktıktan sonra içteki balataları sıkıştıracak kadar tasın iki parça halinde esnemesi lazım. Olmadı galiba. Nasıl anlatacağımı bilemedim. Anlatması yapmasından zor.nette arattır bir takım videolar var onları izle.

  14. #3234

    Üyelik
    29 Mart 2015
    Motosikleti
    1992 mz etz 251,1990 etz 150,2011motoran furia 125
    vidoları izledim aynısını yapıyorum ama nafile su an kaçırmıyor debriyaj ama tam ayırmıyor usta debriyaj gobeğindeki somunu keski ile açmış somun yarım yamalak bişi olmus ondan şüpheleniyorum ondan olabilirmi sizce vakit bulamadıgım için daha göbeği sökemedim ama ondan değilse de boş yere sokmus olcam sizce ondan olabilirmi

  15. #3235
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Merhaba arkadaşlar.
    Sizlere bir kaç şey danışmak istiyorum. Şuan bildiğimiz köylü dediğiniz bir CG sahibiyim. Beklentilerimi karşılayan güzel motorum var çok şükür. Ama içimde her zaman 2 zamanlı motorun yeri ayrıdır. Ve bende RX olsun MZ olsun 2 zamanlı cross lar olsun çok ilgi sardım ve almayı kafama koydum. Ama alırsam yüksek güce sahip olanını almak istediğimden MZ 301 buldum bi tane tanıdık arkadaş vasıtasıyla. Motor MAŞALLAH çok temiz. 99 yada 2000 model olduğu söylendi. Ruhsata daha bakamadım. Daha yakından göremedim ama bir kaç fotosunu aldım. Çokda uzatmadan, şimdi bu makineyi aldıktan sonra veya almadan önce neyine dikkat etmem lazım. Alırken bir bakışta sonuçta herşeyini çözemicem ama en dikkat etmem gereken şey nedir, özellikle şurasına bak burasını dinle bak burası olmazsa olmaz dediğiniz CİDDİ tavsiyelerinizi bekliyorum hepinizden. Ve birde bu model MZ ler kanuni mi oluyor ? Kanuni olsada bi sıkıntısı olurmu ? Sonuçta benim zevkim o tatlı duman ve o tın tın tın çalışma sesinin yanında verdiği müthiş sürüş keyfi Uzun olduysa kusura bakmayın, ciddi önerileriniz gerçekten şuan benim için çok önemli. Yakıt konusunu çok düşünüyorum ama aslan besleyen sütünü esirgemicek o zevki tatmak istiyorum sadece
    Fotosuda bu. İnş kısmet olurda alabilirim. MAŞŞALLAH'ınızı esirgemeyin arkadaşlar

    Herkeze iyi forumlar, tekeriniz düz bassın

  16. #3236
    Hsncn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Kawasaki en500
    Selamlar abiler ablalar. Forumda yeniyim. Bu başlığın çoğunu okudum. Bende bir mz istiyorum ve alacağım bu aralar. Birkaç sorum olacak. Mz etz 251 ile 301 arasındaki görünüş farkliliklari nedir ?
    (Ağırlık, lastik boyutu, depo boyutu vs)

    Hayalim bu motoru alıp kişiselleştirmek. Üzerinde oynanmaya açık bir motor mudur ? Sahibindende bir cafe racer görmüştüm 251 den. Bende buna benzer bir çalışma yapmak istiyorum.

    Bu motorda tecrübeli arkadaşlara son olarak sormak istediğim, şunu değiştirip şöyle yapsak daha kullanışlı, hızlı, güzel olurdu dediğiniz birşey var mı ?

    Saygılar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:44 ----------

    Bir de diğer bir forumda bu motorun frenajının iyi olmadığını söylemişler. Ben hiç düşünmemiştim. Frenaj çok önemli. Siz bu konuda ne dusunuyosunuz ? Eğer frenaj kötüyse iyi yapmak için ne gerekir ?

  17. #3237
    hsn01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2012
    Şehir
    Adana / Yüreğir
    Motosikleti
    Mz ETZ 251 / 1991
    Merhaba freni cbf den ve ybr den daha iyi bana göre.. En azından bana öyle geliyor alışkanlık meselesi.. İlerde benimde MZ e cafe projem var şu an arkadaşla kuba cafe yapma aşamasındayız.. Her neyse zaten hızlı bir motosiklet 251 ya da 301 dışardan anlaman imkansız gibi bir şey.. Orjinal bir cafe yaptığın sürece bence mükemmel olacaktır..

  18. #3238
    GFBerker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey QM 250- Mz etz 251
    Herkese merhabalar, öncelikle geçmiş bayramınız mübarek olsun. Forumda qm250 topic'ine zaman zaman yazılarım olmuştur. Yaklaşık 1 ay önce 92 model ETZ 251 aldım bi arkadaşımdan. Bu motorlar gerçekten sahip seçiyor sanki. Almaya giderken bile 3 kere yolda kaldım önce ateşleme kesti, sonra gizli kontak temassızlık yaptı en son da debriyaj yerinden çıktı ayak marşı basılı gibi kaldı. Neyse sorunları çözdük bir şekilde ama bu sefer gaz yememe problemi çalışmama problemi başladı. Karbüratörden şüphelenip yeni karbüratör taktım buji üzerinden benzin damlattım yine de çalışmadı. Sonrasında eksi karbüratörü yerine taktım çalıştı gaz yemesi değişti. Pazartesi günü 5. viteste giderken birden yine debriyajı yerinden çıkardı ve arka lastik kitler gibi yaptı kendimi yol kenarına zor attım. Şimdi siz değerli arkadaşlarıma bir sorum olucak. Bu debriyaj işini nasıl yapabiliriz? Devir göstergesinin sonsuz dişlisini ne kadar da sıksam yine de gevşiyor. Buna nasıl bir çözüm bulabiliriz ?

  19. #3239
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Hayırlı ve de geçmiş olsun.Devir göstergesi yuvarlak olanlardan herhalde. Öyle bir tecrübem olmadığı için sonsuz dişli sorunu hk bir şey demem doğru olmaz. Lakin debriyaj çıkması ne demek? Açarsan cevaplayabiliriz.

  20. #3240
    GFBerker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey QM 250- Mz etz 251
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı ve de geçmiş olsun.Devir göstergesi yuvarlak olanlardan herhalde. Öyle bir tecrübem olmadığı için sonsuz dişli sorunu hk bir şey demem doğru olmaz. Lakin debriyaj çıkması ne demek? Açarsan cevaplayabiliriz.
    Evet devir göstergesi yuvarlak olanlardan son alman Debriyaj çıkması demek, debriyaja bastığında ayırmıyor, şöyle düşün motor boş viteste iken debriyaja basıpta ayak marşına bastığında kranka hareket veremiyorsun. Problemim bu, sanki debriyaj basılı gibi kalıyor. Sol ön kapağı açıyorum armut başını ayarlayıp vidayı sıkıyorum çalışıyor ama belli bir süre sonra yine koparıyor..
    2006 Ramzey Qm250- 1992 Mz ETZ 251


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler