Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Haziran 2015, 18:59
#3201
platin ayarı asırı bozuksa ateşleme yapmayabilir yakıtı ama sen once bi buji ateşliyormu ona bak bujiyi çıkart motorun metal bir kısmına yaklastırıp marşa bas kıvılcım atıyormu bak eğer atıyorsa elektrik sisteminde bi sorun yoktur meksefe ye gelince ben elektirik tesisatını yenilettim usta meksefeyi iptal etmiş motor sorunsuz calısıyor eger kıvılcım atarsa buji platin ayarı yaptırırsın
Reklamlar
-
05 Haziran 2015, 21:36
#3202
OldHammer yardımların için çok teşekkürler sorun kontaktaymış farklı bir kontak yaptım kendime şimdi buji ateşleme yapıyor lakin daha öncede dediğim gibi motor çok iyi değil tesisatı çok yıpranmış şimdi ateşleme var ama bobin çabucak ısınıyor onuda bugün farkettim sebebini bilmiyorum acaba bobinin gövdesi şaseye temas etmelimi yoksa yalıtılmalımı? yarın karbüratör temizliği yapıcam motor şu anda çalışmıyor platin ayarıda gerekecek sanırım nasıl yapıldığı hakkında en ufak bi fikrim yok :D
-
06 Haziran 2015, 16:48
#3203
dostum bobini tutan kelepçe vardır zaten yalıtmana gerek yok lakın bobin ısınıyorsa tofaş bobini ile değitirebilirsin ateşlemede daha saglam olur 25 tl falan olması lazım platin ayarı ben hiç yapmadım ama forumda anlatanlar olmus arastırmıstım o yorumları okuyarak yapabilirsin karburatorude 1 gece sentetik tinerin içide beklet tertemiz olur
-
21 Haziran 2015, 02:56
#3204
Motoru sonunda çalıştırdım lakin çok kötü birşey oldu rölantiyi ayarladım bi 5 dakka o vaziyet çalıştı biraz gazı açtım tok bir sesle birlikte stop etti ve ayak marşına basınca sanki buji hiç yerinde yokmuş gibi kompresyon sıfır gözle görülür birşey yok ne olmuş olabilir?
-
21 Haziran 2015, 09:45
#3205
OSMAN0058 adlı üyeden alıntı
Motoru sonunda çalıştırdım lakin çok kötü birşey oldu rölantiyi ayarladım bi 5 dakka o vaziyet çalıştı biraz gazı açtım tok bir sesle birlikte stop etti ve ayak marşına basınca sanki buji hiç yerinde yokmuş gibi kompresyon sıfır gözle görülür birşey yok ne olmuş olabilir?
Sekman kırmış olabilir....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
21 Haziran 2015, 23:06
#3206
Bugün bujiyi söktüm şırıngayla 2 kere yağ sıktım pistonun üstüne bujiyi tekrar taktım ayak marşına bi kaç kere bastım üst kapakta egzoz manifoldunun 5 santim üst tarafından yağ sızdırdı zannedersem üst kapak zaten çatlakmış basınca dayanamayıp yarılmış gibime geliyor başka fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim
-
21 Haziran 2015, 23:52
#3207
Merhaba Arkadaşlar, aranızdaki yerimi 2. MZ i mi alarak iyice sağlamlaştırmış oldum heralde. 89 model bulgaristan çıkışlı. Yağ pompası orjinalden yok ve ön fren kampana tip. motor zil gibi. herşeyi faal. 15 yıldır çalışmıyormuş 2 dk sonra çalıştı. eve getirmek için 180 km yol yaptım tık demedi. galiba çok şanslıyım.
Merak edenler için fotoğrafı
-
22 Haziran 2015, 00:12
#3208
BENCE TSBİTİN DOGRU BASKA TURLU YAG SIZDIRMAZ SORUNUN UST KAPAKTADIR SEN YİDE PİSTON VE SEGMENLERİDE KONTROL ET BASKA TURLU CALISTIRMA motoru
-
22 Haziran 2015, 00:34
#3209
MuZip adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar, aranızdaki yerimi 2. MZ i mi alarak iyice sağlamlaştırmış oldum heralde. 89 model bulgaristan çıkışlı. Yağ pompası orjinalden yok ve ön fren kampana tip. motor zil gibi. herşeyi faal. 15 yıldır çalışmıyormuş 2 dk sonra çalıştı. eve getirmek için 180 km yol yaptım tık demedi. galiba çok şanslıyım.
Merak edenler için fotoğrafı
http://i.hizliresim.com/zAoLGg.jpg
Ayiptir sormasi kaca patladi?
-
22 Haziran 2015, 01:03
#3210
bence motora şırınga ile yağ sıkarken bujinin orayada yağ damlatmış olabilirsin. Bujinin takıldığı yerde yağmurlu havalarda veya motoru yıkarken su birikmesini önlemek amacıyla tam olarak dediğin yerden (egzoz manifoldunun 5 cm yukarısında) bir delik bulunuyor. Bu deliği manifolt tarafından bakarsan göremezsin muhtemelen yağ kir orasını iyice görünmez hale getirmiştir. sorun silindir kapağının altındaki contadan da olabilir. contanın altına pislik kaçmış ise komprasyon kaçar. ama tamamen zembereği boşalmış saat gibi de sıfır komprasyon olmaz. Bence silindir kapağı sağlamdır. o basınçla slindir kapağı çatlayacak olsa bir çoğumuz aynı sorunu yaşardı.
Motoru 1300 liraya aldım. ama gözü kapalı gittim. yani şansıma ne çıksa alacaktım. motoru iyi çıktı. 33000 de hiç tamir görmemiş. ufak tefek bakım istiyor.
saygılar
-
22 Haziran 2015, 01:16
#3211
Tahliye deliği aklıma gelmedi gittim kontrol ettim gerçektende öyle muzip kardeş haklı orda bi tahliye yeri var yağda tam ordan akıyor egzozu söktüm ışık yardımıyla segmanlara pistona baktım yerli yerinde hareket ediyor ama bir anda kompresyon neden sıfıra düşerki bu gidişle kapağı sökecem heralde ... Bu arada yeni motorun hayırlı uğurlu olsun güle güle bin inşallah 180 km tık demeden geldiyse randumanı süper demektir .
-
22 Haziran 2015, 02:05
#3212
benden nacizane öneri silindir kapağını yeniden sökmeden bujini değiştir birde öyle dene. bujinin alt etek kısmında aliminyum bir pul var. bu pul sızdırmazlığıda sağlıyor. eğer bujiyi çok takıp çıkarmışsan bu pul zamanla yıpranır. ayrıca bujinin yatağı, zamanında buji gereğinden fazla sıkıldıysa aşınmış ve yeniden diş açılması gerekli olabilir. bence sorun buji deliği ile alakalı. bunları kontrol ettikten sonra hala sorunu çözemezsen o zaman mecbur silindir kapağını sökersin. Ama aklıma başka neden gelmiyor. Kulağını bujiye yaklaştırıp marş koluna elinle basarsan kaçak olan yerden fıs fıs ses gelir ona göre sorunu bulursun bence.
İyi dileklerin için teşekkür ederim. kolay gelsin.
-
23 Haziran 2015, 16:15
#3213
MuZip adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar, aranızdaki yerimi 2. MZ i mi alarak iyice sağlamlaştırmış oldum heralde. 89 model bulgaristan çıkışlı. Yağ pompası orjinalden yok ve ön fren kampana tip. motor zil gibi. herşeyi faal. 15 yıldır çalışmıyormuş 2 dk sonra çalıştı. eve getirmek için 180 km yol yaptım tık demedi. galiba çok şanslıyım.
Merak edenler için fotoğrafı
http://i.hizliresim.com/zAoLGg.jpg
Hayırlı olsun motorun kralını bulmuşsun.
-
29 Haziran 2015, 22:26
#3214
-
30 Haziran 2015, 00:47
#3215
foto nasıl yükleniyor acaba
-
30 Haziran 2015, 01:46
#3216
hizliresim.com a fotoğrafları yükledikten sonra açılan sayfadan forum yazan kısımdaki link i kopyala ve burada fotoğrafı koymak istediğin yere yapıştır. bu kadar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------
burac45 adlı üyeden alıntı
herkeze selamlar.aranıza yeni katıldım.yakın zamanda bi tanıdık vasıtası ile 251 MZ sahibi oldum.motorsiklet ilk sahibinden 15.000 km de 91 model orjinal alman.garajda muhafaza edilmiş 7 yıl marş basmamış toz içindeydi.buji-akü ve benzin üçlüsüyle yarım saat uğraşıp (jikle takılı kalmış) çalıştırmayı başardım.kilometrede 30 kuruş yakmasına rağmen çok büyük bir zevkle uzun kısa mesafede sehiriçinde çok rahat kullanıyorum.kendime göre ufak tefek revizelerim oldu mesela sinyalleri led yaptim gösterge aydınlatmalarını beyaz yaptım flashçakar ön park arka fren lambası,xenon far ilavelerini yaptım.bugünlerde ufak bi problemim var sanırım hava ayarı kaçtı 5000 devirin üzerinde kesme yapıyor sizce sorun ne olabilir.110'u geçemiyorum sorun yapmadan önce 140'ın üzerinde vurup vurup geri dönüyordu ibre...
http://<a href="http://hizliresim.co...b7.jpg</a></a>
http://<a href="http://hizliresim.co...nE.jpg</a></a>
http://<a href="http://hizliresim.co...qr.jpg</a></a>
bende kısa zaman önce 15 yıldır kullanılmayan bir motor aldım. hatta yukarıda fotoğrafı var. aynı sorunları bende yaşadım. yüksek devirde kesme dediğin problem birinci olarak motora giden benzinin yetişmemesi nedeni ile olur. 7 yıldır yatan motorun önce benzin musluğunun sökülüp temizlenmesi gerekiyor. musluğun deponun içinde kalan kısmında kaba bir süzgeç var. onu ve deponun için öncelikle temizlemelisin. sonra sıra karbüratöre geliyor. karbüratörü söktükten sonra hava ile güzelce ve dikkat ederek temizlemelisin. ama dikkat et şamandıranın ayarını bozma sonra yapılması problemli oluyor. hatta çin malı motorlara takılan küçük benzin filtreleri var onlardan da tak ben öyle yaptım çok memnunum. daha sonra da buji ve başlığını kablosuyla beraber yenile bence kablonun izolasyonu zamanla bozulmuş olabilir. bujiye gitmesi gereken elektrik atlama yapar şaseye gider. bu da ateşlemenin sağlıklı olmamasına neden olur. bunu da yaptıkdan sonra platin ayarına bak yada baktır. gerekirse mekzefeni yenile. ben bu dediklerimin tamamını 1 günde kendim yaptım. ayrıca km de 30 kuruş çok bence. bende ilk aldığımda yaklaşık 25 kuruş yakıyordu. konyadan mekanmotor u buldum. karbüratör tamir takımını aldım. fiyatı 10 lira. bütün memeleri değiştirdim. özellikle ana memenin yakıta büyük katkısı var. orjinali 130 luk olan memeyi 125 e çevirdim. şu anda yakıt durumum çok iyi. sakin kullanımda 1 litre ile 35 km yi görüyorum. ayrıca xenon far sök bence. çok akım çeker ve akünün yeteri kadar şarj edilememesine neden olur. akü ne kadar zayıf olursa ateşleme de o kadar sağlıksız olur. bu dediklerimi yap bakalım. ne olacak görelim.
Hayırlı ramazanlar.
-
30 Haziran 2015, 22:27
#3217
teşekkür ederim ilginiz için zaten.filtre ve karburator temizligini ozenle yapmistim.malum depo biraz paslıydı.xenon far yeni taktim yani takmadan öncede aynısını yapıyordu :( geriye birtek platin meksefe kalıyor ondanda ben anlamıyorum benzin memesini ufaltma isini baskasıda soylemisti.ancak su an karburatoru dagıtmaya korkuyorum cunki temizlemek icin actiğımda alt kapak contası sızdırma yapmıştı.sıvı conta ile maçı idare ediyor contanın yenisini manisa'da bulamadım.klingrik conta denedim o da sızdırdı.riski göze alıp karburatoru tekrar dagitcaz artık nabalım.
-
03 Temmuz 2015, 11:10
#3218
Jawa topiği olmadığı için bende burdan bir soru sorayım müsadenizle,
Bende 90 model bir jawa 350ts var fakat bunun debriyaj sertliğinden çok muzdaribim,
Bu öyle bir sertlikki neredeyse iki elle çekmek gerekiyor kolu o derece sert,
fakat vites geçişlerinde herhangi bir problem yok,
Debriyaj balatası+saçlar ve debriyaj telini yeni değiştirdim üstelik.
Konu hakkında bilgisi fikri olan yardımcı olursa çok sevinirim.
-
04 Temmuz 2015, 00:36
#3219
Bu alternatöre bu konjektörü nasıl bağlarım?
-
06 Temmuz 2015, 00:36
#3220
sonunda karbüratörü dağıtma riskini göze aldım.depomuzdaki pas yüzünden karbüratör memeleri tıkanmış gibi gözüküyordu komple en ince parçasına kadar pırıl pırıl yapıp veri topladım el atmışken depoyuda söküp içini komple temizledim.bi nebze pastan kurtuldum...ancak daha büyük bir sıkıntım var şimdide alttaki tahliye sürekli benzin damlatıyor karburatörün içindeki benzini hatta bazen hortumdaki benzini dahi atıyor..hele ki musluğu açık unutmak felaket doğuruyor.galiba ben bu karburatörü değiştirmeden rahat edemicem:(.elinde karburatör bulunan varmı bi onu sorayım dedim.birde şanzıman yağı değistiricem elimde bol miktarda 15w40 yağ var sizce sorun olurmu ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler