Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Mart 2015, 00:10
#3141
merhaba arkadaslar
muzip kardes o delikten yag gelme sebebi bende bilemiyorum ama cogu mz lerde geliyor dedigin conta tutkallarindan denemek istiyorum bakalim yag damlatma sorununu halledebilecekmiyiz
mz lerin orjinal karburatoru BVF* 30N/3-1, ama 93 modelden sonra turkiyede BING 84/30/110-A uretildi sonra avrupada uretilmeye baslandi benim bloktanda tuhaf ses gelmeye basladi 5 10 saniye kesilip geliyor sanki disli bir yere surtuyormus gibi
kazasiz surusler
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
merhaba 585858 bu siteye gir arama olarak kolay ve fiyatlarida uygundur
http://www.shop.zweirad-schubert.de/de/mz-ersatzteile
kolay gelsin
Reklamlar
-
04 Mart 2015, 03:05
#3142
teşekkür ederim peki ben bu parçaları nasıl alabilirim gümrükte sorun olurmu? ne gibi işlem gerçekleşiyor? almanyada ki akrabalara mı söylesem. onlar gelince getirebilirler mi gümrükte ne derler?
-
04 Mart 2015, 12:51
#3143
bulbul adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaslar
muzip kardes o delikten yag gelme sebebi bende bilemiyorum ama cogu mz lerde geliyor dedigin conta tutkallarindan denemek istiyorum bakalim yag damlatma sorununu halledebilecekmiyiz
mz lerin orjinal karburatoru BVF* 30N/3-1, ama 93 modelden sonra turkiyede BING 84/30/110-A uretildi sonra avrupada uretilmeye baslandi benim bloktanda tuhaf ses gelmeye basladi 5 10 saniye kesilip geliyor sanki disli bir yere surtuyormus gibi
kazasiz surusler
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
merhaba 585858 bu siteye gir arama olarak kolay ve fiyatlarida uygundur
http://www.shop.zweirad-schubert.de/de/mz-ersatzteile
kolay gelsin
Peki bu BVF ve Bing karbüratörler arasında yakıt ve performans olarak fark var mı. Ayrıca çift kademeli gaz yeme olayını ben bilmiyorum. Birde karbüratör olarak yurtdışında mikuni ve amal karbüratörleride etz 250 modelinde denemişler ve en iyi yakıt performans oranını mikuni vm30 modelinden almışlar.
Yağ damlatma konusunda dediğim gibi motoru yıkama esnasında şanzuman havalandırma tapasından su girme ihtimali üzerinde duruyorum. Bu zamana kadar şanzuman yağı olarak hiç castrol kullanmadım. Yakında debriyaj balatalarını ve şanzuman yağını beraber değiştireceğim. Castrol 90 numara hypoid yağ koyacağım. Bakalım ne olacak. Sonuçları paylaşacağım.
Çeşitli karbüratör modellerinin etz 250 e takılarak yapılan karşılaştırmaları bu linkte.
http://www.realclassic.co.uk/techfiles/mz_carb_swap_etz250.html
-
05 Mart 2015, 20:09
#3144
merhabalar ne kadar mz sitesi varsa bahsettigin karburator markalarina rastlamadim ama en iyisi bing parasida tuzlu kolay gelsin
585858 kardes almanyada siparis edecegin parcalari almanyadaki akrabalarin adresini verebilirsin ucretini odemek icinse ister turkiyeden ister akrabalarin da yapabilir izin zamaninda valizlerin altinda sakli olarak getirebilirler getittirecegin parcaya bagli oksoz oturak oyle buyuk parcalar biraz zor ama kucuk parcalar sorun cikarmayacak sekilde saklanabilir selamlar
-
07 Mart 2015, 01:56
#3145
Sağ olun teşekkür ederim yardımlarınız için.
Mz e platin ayarı yaptıktan sonra gaz yememe sorununu çözemedim alp beyin dediğini yapıp hava ayarı yapmaya çalıştım fakat etkisiz olduğunu görünce karbüratördeki şamandıra ayarından şüphelendim, ve aklıma gelen başıma geldi şamandıra yeniden içine benzin almış ve görev görmez hale gelmiş. Yeni bir şamandıra ısmarladım birde conta pazartesi takım ayrıntıları yazacağım nasipse.
Bu mz sevgisi bir başka yahu dostlar.
-
09 Mart 2015, 18:44
#3146
-
10 Mart 2015, 02:09
#3147
Arkadaslar, motoru 4.vitesle dolduruyorum 5.vitese atıyorum motkr boğuluyor gaz yemiyor. Ve hızı düşüyor. 5.viteste çeyrek gaz gidersem sorun yok.
Yardım lütfen
-
11 Mart 2015, 00:50
#3148
Evet arkadaşlar bugün mz in karbüratör şamandırasını taktım ve hava ayarı yaptım; motor rolanti de düzgün çalışıyor fakat 5000 6000 devirden yukarı çıkmıyor sonuna kadar gaz kolunu çeviriyorum fakat nafile kesik kesik gaz yiyor ne yaptıysam 6000 devri geçiremedim.
Şimdi bu sorun neyden olabilir? Yardımlarınızı bekliyorum.
-
11 Mart 2015, 00:53
#3149
585858 adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşlar bugün mz in karbüratör şamandırasını taktım ve hava ayarı yaptım; motor rolanti de düzgün çalışıyor fakat 5000 6000 devirden yukarı çıkmıyor sonuna kadar gaz kolunu çeviriyorum fakat nafile kesik kesik gaz yiyor ne yaptıysam 6000 devri geçiremedim.
Şimdi bu sorun neyden olabilir? Yardımlarınızı bekliyorum.
dostum karbüratörün bing mi ?
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
-
11 Mart 2015, 01:13
#3150
585858 adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşlar bugün mz in karbüratör şamandırasını taktım ve hava ayarı yaptım; motor rolanti de düzgün çalışıyor fakat 5000 6000 devirden yukarı çıkmıyor sonuna kadar gaz kolunu çeviriyorum fakat nafile kesik kesik gaz yiyor ne yaptıysam 6000 devri geçiremedim.
Şimdi bu sorun neyden olabilir? Yardımlarınızı bekliyorum.
Şamandra ayarını , karbüratör benzin havuzunun en fazla dolacak şekilde ayarlamalısın...
Büyük ihtimalle benzin yetiştirmiyor...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
11 Mart 2015, 01:25
#3151
Ama şamandıram yeni geldi ve olduğu gibi taktım üstelik bu servis videosunu izledim ölçü veriyor metreyle ölçüyorsun belki görmüşsünüzdür baktım yeni şamandıra aynı ölçü hiç ellemedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
buji kablosundan olabilir mi? yada herhangi bir elektronik aksamdan. şamandırayla hiç oynamak istemiyorum bir kere eyildimi daha düzen tutmuyor. çatlayıp içine benzin alıyor.
-
13 Mart 2015, 14:27
#3152
tuna_tour adlı üyeden alıntı
dostum karbüratörün bing mi ?
mesajınızı yeni gördüm, karbüratörüm orjinal 1989 karbüratör bing mi değil mi bilmiyorum şundan
http://www.shop.zweirad-schubert.de/de/bvf-vergaser-30n3-1-etz250251301
-
13 Mart 2015, 14:54
#3153
585858 adlı üyeden alıntı
Ama şamandıram yeni geldi ve olduğu gibi taktım üstelik bu servis videosunu izledim ölçü veriyor metreyle ölçüyorsun belki görmüşsünüzdür baktım yeni şamandıra aynı ölçü hiç ellemedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
buji kablosundan olabilir mi? yada herhangi bir elektronik aksamdan. şamandırayla hiç oynamak istemiyorum bir kere eyildimi daha düzen tutmuyor. çatlayıp içine benzin alıyor.
Şamandırayı elleme...
Musluğu açıp çalıştırın..İyice dolsun...
Sonra stop edin...
Musluğu kapatıp havuzu sökün...
Benzini dökmemeye çalışın...
Havuzdaki benzin yeterlimi göz ile kontrol edin...
Eğer yarının altındaysa dediğim gibi şamandıra ayarı gerekir...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
13 Mart 2015, 17:43
#3154
Merhaba dostlar.
Uzun zamandır motorumun debriyaj balatasından bitti bitecek diye endişeleniyordum. Bugün biraz turlayım dedim. 2 - 3 km yaptıktan sonra debriyaja bastığımda şanzumandan tıkır tıkır sesler gelmeye başladı. Acaba balata tamamen bitmiş olabilir mi. Şunu da belirteyim motorun çekişinde falan herhangi bir düşme olmadı. Tamirciye gittim kendisi yokmuş oğlu baktı ama pek anlamıyor galiba ama bu ses baskı sesine benziyor dedi. Gidiyor ama bu ses geldikten sonra hiç binmedim. Görüşlerinizi bekliyorum.
-
13 Mart 2015, 19:16
#3155
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Şamandırayı elleme...
Musluğu açıp çalıştırın..İyice dolsun...
Sonra stop edin...
Musluğu kapatıp havuzu sökün...
Benzini dökmemeye çalışın...
Havuzdaki benzin yeterlimi göz ile kontrol edin...
Eğer yarının altındaysa dediğim gibi şamandıra ayarı gerekir...
Alp bey motoru dün gittim çalıştırayım dedim her zaman ki gibi çalışmadı 22 defa vurdum, bir iki öksürdü ama çalışmadı. Bugün gittim 8 vuruşta çalıştı ilkin tekledi sonra biraz daha biraz daha derken çalıştı 6000 devirden sonra kesik kesik gaz yiyor 7 bine ulaşmıyor.
dün çalışmayıpda bugün çalışması garip. na zamandır bu durum var.
sizin dediğinizi deneyeceğim karbüratörde ama gaz yeme sorununu halletsek bile (buruya dikkat) bu motor zil gibi gaz yediği zamanlarda bile çalışmama sorunu vardı öyleki bazen 5 vuruşta bazende katiyen çalışmazdı keyfi bilirdi vurdurup çalıştırırdım.
Şimdi elektrik aksamından şüpheleniyorum sorun nerelerde olabilir. Herhangi bir kablo kaçağı olabilir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------
Ayrıca bugün çalıştırdığım da acaba jikleden mi diyerek çalışırken jikleyi çektim stop etti sonra yeniden çalıştırdım çalıştı sıcakken çalışması daha kolay ama aradan bir iki gün geçerse bu olay oluyor yakın akrabamda da mz vardı alman onda böyle sıkıntılar yoktu bir kaç vurmada çalışırdı ama bunda çalıştırma sorununu bir türlü çözemedim gitti. Bende siz değerli mz severlere danışıp akıl akıldan üstündür prensibini uygulamaya çalışıyorum.
-
13 Mart 2015, 21:50
#3156
MuZip adlı üyeden alıntı
Merhaba dostlar.
Uzun zamandır motorumun debriyaj balatasından bitti bitecek diye endişeleniyordum. Bugün biraz turlayım dedim. 2 - 3 km yaptıktan sonra debriyaja bastığımda şanzumandan tıkır tıkır sesler gelmeye başladı. Acaba balata tamamen bitmiş olabilir mi. Şunu da belirteyim motorun çekişinde falan herhangi bir düşme olmadı. Tamirciye gittim kendisi yokmuş oğlu baktı ama pek anlamıyor galiba ama bu ses baskı sesine benziyor dedi. Gidiyor ama bu ses geldikten sonra hiç binmedim. Görüşlerinizi bekliyorum.
Senin sorun büyük ihtimal debriyaj bilyasında...
Ses daha da çoğalıp iyice dağılmadan değiştirin....
585858 adlı üyeden alıntı
Alp bey motoru dün gittim çalıştırayım dedim her zaman ki gibi çalışmadı 22 defa vurdum, bir iki öksürdü ama çalışmadı. Bugün gittim 8 vuruşta çalıştı ilkin tekledi sonra biraz daha biraz daha derken çalıştı 6000 devirden sonra kesik kesik gaz yiyor 7 bine ulaşmıyor.
dün çalışmayıpda bugün çalışması garip. na zamandır bu durum var.
sizin dediğinizi deneyeceğim karbüratörde ama gaz yeme sorununu halletsek bile (buruya dikkat) bu motor zil gibi gaz yediği zamanlarda bile çalışmama sorunu vardı öyleki bazen 5 vuruşta bazende katiyen çalışmazdı keyfi bilirdi vurdurup çalıştırırdım.
Şimdi elektrik aksamından şüpheleniyorum sorun nerelerde olabilir. Herhangi bir kablo kaçağı olabilir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------
Ayrıca bugün çalıştırdığım da acaba jikleden mi diyerek çalışırken jikleyi çektim stop etti sonra yeniden çalıştırdım çalıştı sıcakken çalışması daha kolay ama aradan bir iki gün geçerse bu olay oluyor yakın akrabamda da mz vardı alman onda böyle sıkıntılar yoktu bir kaç vurmada çalışırdı ama bunda çalıştırma sorununu bir türlü çözemedim gitti. Bende siz değerli mz severlere danışıp akıl akıldan üstündür prensibini uygulamaya çalışıyorum.
Sorun avans (platin) ayarında da olabilir...
Ama düşük devirde normal olup yüksek devirde teklemesi bence benzin yetiştirmemesi...
Siz karbüratör havuzunu kontrol edin önce daha sonra tekrar düşünelim...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
14 Mart 2015, 01:12
#3157
Platin ayarı da yaptım banamısın demiyor. yarın vaktim olursa dediğiniz gibi çalıştırıp sonra stop edip alt kazanı üzerinde bir sökeyim bakalım içinden ne kadar benzin olacak. peki diyelim ki benzin az geliyor. yüksek devirlerde yetiştiremediğinden motor tam devir çalışamıyor. ama rolantide sıkıntı yok yada elimle gaz kolunu tuttuğumda 2000 devirde sabit çalışıyor, peki neden ilk çalıştırmalarda bu kadar zorlanıyorum 22 defa marş koluna vurup çalıştıramamak benzin eksikliğinden nasıl kaynaklanır bundan kaynaklansa o zaman çalıştığında benzini bitirip stop etmesi gerekmez mi? şuradan biliyorum bendeki diğer mz de onunda şamandıra ayarıyla uğraşmıştım bir müddet gazlıyordum ayaklıkta sonra benzin bitip stop ediyordu. bende şamandırayı tekrar ayarladım sonra düzelmişti.
-
14 Mart 2015, 01:44
#3158
585858 adlı üyeden alıntı
Platin ayarı da yaptım banamısın demiyor. yarın vaktim olursa dediğiniz gibi çalıştırıp sonra stop edip alt kazanı üzerinde bir sökeyim bakalım içinden ne kadar benzin olacak. peki diyelim ki benzin az geliyor. yüksek devirlerde yetiştiremediğinden motor tam devir çalışamıyor. ama rolantide sıkıntı yok yada elimle gaz kolunu tuttuğumda 2000 devirde sabit çalışıyor, peki neden ilk çalıştırmalarda bu kadar zorlanıyorum 22 defa marş koluna vurup çalıştıramamak benzin eksikliğinden nasıl kaynaklanır bundan kaynaklansa o zaman çalıştığında benzini bitirip stop etmesi gerekmez mi? şuradan biliyorum bendeki diğer mz de onunda şamandıra ayarıyla uğraşmıştım bir müddet gazlıyordum ayaklıkta sonra benzin bitip stop ediyordu. bende şamandırayı tekrar ayarladım sonra düzelmişti.
Sabah ilk çalıştırırken kontağı açmadan 2 kere marşa basın...
Dolsun ...
Sonra jikleyi az çekip kontağı açıp öyle çalıştırmayı deneyin...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
14 Mart 2015, 02:36
#3159
-
14 Mart 2015, 12:48
#3160
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Sabah ilk çalıştırırken kontağı açmadan 2 kere marşa basın...
Dolsun ...
Sonra jikleyi az çekip kontağı açıp öyle çalıştırmayı deneyin...
Zaten bunları yapıyorum. benim o diğer mz de de oluyordu hemen 4 zamanlı yeni motorlar gibi değildi çalışması nispeten nazlıydı ama benim motorda durumu farklı ne boğulma gibi ne jiklelik öyle olsa analarım bazen motor hiç parlamıyor yani vurunca anlarsınız ya çalışıp çalışmadığını.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
tuna_tour adlı üyeden alıntı
Tuna bey lastikden ne kullanıyorsunuz ebat marka fiyat verirmisiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler