ön camın çok yakışmış motora.
ön camın çok yakışmış motora.
98 beyaz mz alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. oh be.
,Resim isterük...
Hayırlı olsun... Güle güle bin...
Merhaba arkadaşlar.
Motorun sağ taraftaki kapağın altında boş vites müşürünün altındaki bir yuva ve yuvanın içinde bilyeye benzer bir parça var.Buradan sürekli azar azar yağ geliyor.Buradan yağ gelmesinin amacı zinciri yağlamak mı ya da yağ gelmemesi mi gerekiyor. İnternetten bulduğum ingilizce kılavuzun tamamını okudum ama bu şekilde bir zincir yağlama sistemi bulunduğuna dair bir bilgi yok.
2. olarak arka tekerin hiza ayarını kusursuz bir şekilde nasıl yapabilirim? Zincir gerdirmeler üzerinde bazı motorlarda çentik ya da işaretler oluyor ancak maalesef Mz ler de yok. Metre kullanarak yapmaya çalıştım ama pek başarılı olmadı.
yamyamaha fotoğrafları ben de bekliyorum.
Lastiklerin arka çatala (maşaya) olan uzaklıklarını eşitleyerek yapabilirsin...
Bunun için öncelikle zinciri ger...
Sonra biraz boşluk ver , daha sonra her iki tarafı da maşalara eşitle...
arkadaşlar foto çok yakında. tel bozuk oldugundan ( ve her şeyi telefon dediğimiz makineden yapmaya alıştığımızdan. ) ilk fırsatta foto çekip paylaşacagım..
arkadaslar mzler için çok güzel videolar var. ama mz in ön ve amatisoru tamirini gösteren videolar belgeler var mı. amatisorler hariç her yerini bir güzel sökerken ve takarken tamirini gösteriyorlar.
yada ben ulaşamadım. bu konuda bana link ata bilirmisiniz.
amortisör tamiri kullanım kılavuzunda var ama video olarak var mı bilmiyorum. Hiç denk gelmedim ben. Ama kılavuzda ayrıntılı bir şekilde fotoğraflarla anlatılıyor. Kılavuzu burada daha önce paylaşmıştım. Bulamazsanız yardımcı olurum.
Buldum ihtiyacını gördüm. Güzelde oldu kerata sanki fabrikadan yeni çıkmış gibi.
120x80x16 Michelin arka lastik aldim, deseni oldukça güzel ve yere saglam basıyor ayrica 1 cm geniş olduğu için görüntüde oldukça hoş durdu. Şuan kampanyada 160 tl.
Ön lastik için ıslak zeminde kaymayan öneri alabilirim
Merhaba arkadaslar kardes benimde ayni sorun oluyordu silikon ile deligi doldurdum ama nafile yine yag damlatti basa bela bisey motoru parkettigin yerler yag lekeleri ile doluyor disarisi okadar onemli degil ama evde fayanslari batiriyor o delige arabalarin contalarin uzerine surulen yapistirici ile doldursak olurmu acaba herkese kolay gelsin
Yağ damlatma sorununu ben şimdilik hallettim. Dediğim yerleri sıvı conta ile kapattım ve 1 gün motora hiç binmedim. Ancak sorunun kaynağını galiba buldum. Motoru yıkarken galiba şanzumanın havalandırma tapasından basınçlı su giriyor ve bir kaç yıkamadan sonra motorda kullanıldığı için yağ ile su karıçıyor. Normalde kendi hallerine bıraksanız karışmaz ama inanın şanzumanın sıcaklığı ve basıncı sayesinde yüksek devirde karışıyor ve sonuç olarak yağ inceliyor. İncelen yağ da en ufak yerlerden bile sızıntı yapabiliyor. Bir önceki mesajımda belirttiğim yerden gelen yağı zincir yağlama amacıyla bilerek yapmış da olabilirler ama bir kesinlikle zincir içindir diyemiyorum. Tabi bu tamamen benim tahminim. Ustaların görüşünü de almak lazım. Birde sıvı contayı uygularken iyice temizleyip yağdan arındırıp öyle uygulamak gerek. birde sıvı contanın kaliteli bir marka olması lazım. Loctite çok iyi bence.
Benim merak ettiğim diğer bir konu ise forumda da bahsi geçen 2 kademeli gaz meselesi. Tam olarak nedir ve sadece bing karbüratörlü modeller için mi geçerlidir. yoksa BVF karbüratörlü modellerde de mümkün mü,
Herkese iyi sürüşler...
Sevgili mz sever dostlar; debriyaj değişimi ayrıntılı olarak anlatacak varmı? ama ayrıntılı olsun lütfen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
Bu arada sorunum şu motor vitese geçmiyor zorlanıyor; vitesten olduğunu pek düşünmüyorum.
önerisi olan varsa yazsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------
püf noktaları neler onları da unutmayalım.
ZEMHERİ!
Teşekkür ederim alp bey; o zaman debriyaj değişmeme gerek kalmadı sanırım.
Debriyaj teli sünmüş olabilir diye debriyaj balatasını değiştirmeden teli değiştireyim dedim, bir sorun daha ortaya çıktı debriyaj ayar somunu dediğiniz o yandaki büyük somun yalama olmuş kapak gövdesinden yani ilk önce tornacıda bunu yaptırıp teli değişip takayım olmaz ise debriyaj balatalarını öyle değişelim diyorum ne dersiniz?
http://www.mzparcalari.com/mz-250-251-301-debriyaj-ayar-cubuk-kovani.html
http://www.mzparcalari.com/mz-250-251-301-sanziman-yan-kapak-sol.html
bu iki parçadan da kaynaklanabilir ama söküp bi bakmam lazım acaba tornacıda yaptırılabilir mi?
ZEMHERİ!
Hocam bu parçada debriyajn teli kovanına yakın olan delikteki Büyük somunu gevşetip ,
Onun içindeki kanallı sonsuz dişlinin tornavida ve çekiç darbeleri ile azar azar ileri geri vurularak yapılan ayardan bahsediyorum...
Umarım yanlış anlaşılmamıştır....
Debriyaj teli kovanındaki ayar somunundan sadece telin gerginliğini ayarlayabilirsin...
Burdan bana anlatmak basit geliyor ama yapması da basit aslında...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Dediğiniz parçayı açacağım sonrada ayar yaparım inşallah, gelişmeleri buraya paylaşırım.
Birde alp bey benim motorda çalıştırmada sıkıntı var şöyle ki; motoru çalıştıracağım zaman bazen 20 30 kere vuruyorum abartısız ayaklarım yoruluyor bazen vurduruyorum motor çok zor çalışıyor sıcak olduğu zamanda aynı sayılır gidiyorsun çalışmıyor sente de yaptığım oldu bir türlü halledemedim.
Bu arada akü yeni buji yeni benzinde pislik yok. kafaya benzin döküp çalıştırdığımda da aynı şeyi yapıyor çalıştırmalar sıkıntılı elektronik bir sorun var çözemiyorum.
ZEMHERİ!
Ben pek karbüratörden olduğunu sanmıyorum çünkü yazın o ayarı yapmıştım. evvelden beri motor bu çalışmama sorunu var. motor orjinal 25 bin km de 89 alman her şeyi orjinal.
Şöyle bir şey daha aklıma geldi; boşta gaz verirken yarı devirden sonra gaz yemiyor, ama viteste gidince sonuna kadar gaz yiyor. bugün soğuk havada bir kere vurdum bir iki çalışacak gibi olduktan sonra öldür Allah çalışmadı, yazında böyle oluyor çalıştı çalıştı yoksa daha çalışmıyor. ilk bakışta boğuluyor gibi ama değil. Platinin oradan bir ara akşam vakti elektrik atladığını gördüm şimdi oraya naylon koyup denemem icap edecek.
sorunu bulmam lazım motorum güzel temiz ama en azından şu çalışmama sorununu ve gaz yememe sorununu halletmem gerekecek, aklınıza herhangi bir şey gelirse yazın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------
Ben pek karbüratörden olduğunu sanmıyorum çünkü yazın o ayarı yapmıştım. evvelden beri motor bu çalışmama sorunu var. motor orjinal 25 bin km de 89 alman her şeyi orjinal.
Şöyle bir şey daha aklıma geldi; boşta gaz verirken yarı devirden sonra gaz yemiyor, ama viteste gidince sonuna kadar gaz yiyor. bugün soğuk havada bir kere vurdum bir iki çalışacak gibi olduktan sonra öldür Allah çalışmadı, yazında böyle oluyor çalıştı çalıştı yoksa daha çalışmıyor. ilk bakışta boğuluyor gibi ama değil. Platinin oradan bir ara akşam vakti elektrik atladığını gördüm şimdi oraya naylon koyup denemem icap edecek.
sorunu bulmam lazım motorum güzel temiz ama en azından şu çalışmama sorununu ve gaz yememe sorununu halletmem gerekecek, aklınıza herhangi bir şey gelirse yazın.
Evvelki seneler platin değişimi de yapmıştım yine aynı sorun oldu orada acaba başka bir yer mi bozuk bağlandığı yerlerde felan bir bozukluk olabilir mi? İllaki sitede başına gelen biri vardır çok kurcalanmış bir makine değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------
ayrıca alman bir site vardı mz yedek parçalarıyla ilgili bileniniz var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
http://www.sausewind-shop.com/mz-ersatzteile/etz-251-301/03-elektrische-ausruestung/3-06-drehstromlichtmaschine/lichtmagnetzuendanlage-mz-etz-250-alle-all-types-12v-180w.html
bunun gibi çok site var ama dışarıdan parça getirmenin yükümlülükleri nelerdir acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/Zylinder-Motor-Getriebe-Kolben/175ccm--250ccm-und-300ccm/Kurbelwelle-ETZ-250---251---301.html
ZEMHERİ!
Arkadaşlar Mz ime on cam taktim. https://m.facebook.com/erdal.salman.73594/albums/a.1416414188624515.1073741832.100007678414609/?photo_id=1564244537174812&mds=%2Fphotos%2Fviewer% 2F%3Fphotoset_token%3Da.1416414188624515.107374183 2.100007678414609%26photo%3D1564244537174812%26pro fileid%3D100007678414609%26source%3D48%26refid%3D5 2%26ftid%3Du_0_p&mdf=1
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)