Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Mayıs 2014, 15:04
#2961
baran900 adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaşlar.
97 model 251 lik mz bendeki.
Arka lastik islak zeminde çok kayiyor bu lastikle aynı tipte daha kaliteli bir lastik varmı. Mz in arka lastiği farklı biliyorsunuz. Basit tipsiz düz lastiklerden takmak istemiyorum.
Katalog konusunda bir bilgi vereyim. Youtubede mzin fabrika uretimi ve toplanmasi ayrıntılı olarak videoları mevcut.
Kazasiz surusler hepinize
Aynı lastik sorunu bende de var arka lastik 2002 ön lastik 2007 üretimi. Çokca araştırmama rağmen internette Taiwan ve Çin malı lastikler haricinde sadece Michelin lastikler var. Bunun dışında Kenda diye bi markanın lastikleri var ama Taiwan malı. Jantların orjinal ise latik konusunda çok fazla seçeneğin yok.
Ustalara da bir sorum olacak. Motosikletimin direksiyonunda hafif bir yamukluk vardı yani direksiyonu hafif sola çevirdiğiniz de düz gidiyorsunuz. Bende hemen ön çatal helezonlarını tutan bağlantıları gevşettim ancak tekrar sıkarken döküm aliminyum alt direksiyon mili gövdesinin tek tarafı çatladı ve kırıldı. Daha önceden çatlakmış çünkü kırılan parçanın bir kısmında pas ve küf vardı. Şu anda direksiyonu sağa sola çevirdiğim zaman göbekten ses geliyor (daha önce) yoktu. Sorum şu olacak alt gövdeyi nasıl olsa değiştirmem gerekiyor. Ancak üst gövdeyle beraber mi değiştirmeliyim ? Birde direksiyondaki bu yamukluk helezonlardan ya da iç kısımdaki pistondan kaynaklanıyor olabilir mi? Ne yapmam gerekiyor? Motosikleti 2 hafta önce aldım ve hem forumu canlandırmak hem hemde motoruma gerekli bütün bakımları yapmak istiyorum. Çünkü niyetim uzun yola çıkmak ve sorun olabilecek herşeyi şimdiden halletmek en iyisi olacaktır. Motoru aldığımdan beri elimi attığım heryerden sorun çıkıyor. Şu ana kadar yedek parça ve ustalığa 800 tl harcadım ve bu saatten sonra geri dönmek istemiyorum. Özellikle ustaların yardım ve cevaplarını bekliyorum. Herkese hayırlı sürüşler dilerim. Altta kırılan parçanın fotoğrafı mevcut.
Reklamlar
-
12 Mayıs 2014, 15:13
#2962
Oturağı ve depoyu söküp çıplak halde motorun gerisine geçip üst çizgiye (farazi) bakmadıktan sonra yamukluğun nerede olduğu anlaşılmaz. Helezonlar ve de pistonlardan dolayı yamukluk oluşmaz. Ön millerde eğrilme varsa olur ancak. Üst çatalı değiştirmene gerek yok. Döküm onlar esneme özelliği yoktur bir sorun durumunda kırılırlar sadece.MZ den anlıyorsan yaparsın yoksa işin zor arkadaş. Heleki eski ve başkasından alınmış motorlarda.Kolay gelsin.
-
22 Mayıs 2014, 13:40
#2963
Motorumun marş yayını değiştim. şimdide biey farkettim yeni bir sorun; motorun üst motor kulağuı değilde motoru tutan yağdanlığın ordaki iki saplama gevşemiş birisini sıktım oturdu diğeri yalama olmuş karşılık civatası şasidemidir gövdedemi sanırım motru inddirecez anca tornada olur.
Motor kısmını üst kulağı çıkarıp egsozu çıkarıp karbüratörü çıkarıp komple indirebilirmiyim indiren varmı?
Görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
-
26 Mayıs 2014, 11:56
#2964
slm arkadaşlar daha önceki paylaşımlarımdan bilirsiniz 1992 mz 251'im var motor hiç bana 251'cc gibi gelmiyor rampalarda aniden bir bayılma yapıyor seri girince çıkıyor ama az bir gaz kestiğimde 2.viteste dahi pusuyor gaz yemiyor rampada 2 kişi kalkarken debriyajı bitirecek neredeyse kalkmıyor 2 zamanlı olduğu içinmi böyle yapıyor yakıtta normalinden fazla yakıyor taksiye binsem hesaplı geliyor bu arada ben parça kaçtığı için bloğu sökmüştüm pistonda çok az bi sallanma var aşınma dan dolayı mı? çekiş yok bilemedim sadece sekman attırsam fark edermi şanzuman hiç temizlenmedi ve tamir görmedi ama hiç sıkıntı yok bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim..saygılarrrr
-
29 Mayıs 2014, 16:15
#2965
585858 motor filan indirme.Karşılayan kısımda yine kulakçık.Yalama olmuştur. 12-13 yıldız anahtarını ortadan kestim.13 lük kısmının içine arap yapıştırıcısını sürüp 13 somunu içine yapıştırdım.Sağ dan daracık alana sokup karşısından sıktım oldu bittti.Anahtar da orda kaldı.Eğerki birgün indirirsem kulakçığı yenilerim.
MZ Cİ SONER Dostum muhtemelen karbüratör hava ayarın iyi değil.Anlatman ona benziyor.tabikide silindirden olma ihtimali de var ama burdan bir şey demem mümkün değil.En azında karbüraör ayarına bir baktır.
-
30 Mayıs 2014, 10:58
#2966
mz ci soner senin sorunun banada karbüratörden gibi geldi çok fakir karışımda çakışıyor
-
30 Mayıs 2014, 15:10
#2967
atomhamdi adlı üyeden alıntı
mz ci soner senin sorunun banada karbüratörden gibi geldi çok fakir karışımda çakışıyor
atomhamdi sen haklısın galiba mz lerde yakıt azaltmak için karbüratöre tel koyuyorlar bilirsin memenin içine bende ondan var o olmayınca da tofaş gibi yakıt yakıyor motor zevki kalmıyor insanda ne yapmak lazım buna sence...
MZ781..karbüratör eski ilk karbüratörü sanırsam etz olandan galiba bing karbüratör taksak fark edermi yakıttan
-
30 Mayıs 2014, 21:33
#2968
Aynı olay bendede olmuştu.Ne kadar temizlediysemde düzelmedi.En sonunda iç kanallarda mikro çatlak olduğuna ( ) karar verip rafa kaldırdım.Çıkma bulup takmıştım. Eski ustalardan birinin yerine gittim iki beşlik bozmaya birkaç gün önce.Kendine toplamaya MZ 251 bulmuş .Onu parçalıyordu özene bezene.Derken üzerinden çıkan karbüratörü tiner kutusuna attı.Hayırdır dedim? Bir gün bekletiyormuş öyle ,en güzel böyle açılıyor dedi.Trink ampul yandı yani...Denemeye değer.
-
31 Mayıs 2014, 21:30
#2969
öncelıkle merhaba arkadaslar bende kanuni seyhan 251 var resimdeki blogu sokmek için ne yapmam gerek resımdekı gıbı soktum ama sagtaraftakı somunu sokup blogu cıkartamıyorum onu nasıl sokerız??
-
31 Mayıs 2014, 23:45
#2970
MZ781 adlı üyeden alıntı
Aynı olay bendede olmuştu.Ne kadar temizlediysemde düzelmedi.En sonunda iç kanallarda mikro çatlak olduğuna (
) karar verip rafa kaldırdım.Çıkma bulup takmıştım. Eski ustalardan birinin yerine gittim iki beşlik bozmaya birkaç gün önce.Kendine toplamaya MZ 251 bulmuş .Onu parçalıyordu özene bezene.Derken üzerinden çıkan karbüratörü tiner kutusuna attı.Hayırdır dedim? Bir gün bekletiyormuş öyle ,en güzel böyle açılıyor dedi.Trink ampul yandı yani...Denemeye değer.
Eyvallah kardeşim karbüratörün içinde çok kanal var biz göremiyoruz bunu bi deneyip öyle kullanacam daha da olmassa sağlamlığını bir tarafa bırakıp motordan zorda olsa vazgeçip satıp cc küçültmem lazım mz lerin yakıtına çözüm bulunmuyor 100 - 150 lik motorlar 10 tl ye gezmediği yer yok biz 25-30 tl ye onlar kadar gezemiyoruz. benzin 5 lirayı geçti herkes için aynı değil ama bende bu motorun miladı dolmak üzere sanırsam..hepinize saygılar..
-
02 Haziran 2014, 12:47
#2971
hih_webci adlı üyeden alıntı
O somunun tepesi özelliğini yitirdiğinden çıkmıyor muhtemelen.Sağlam Büyük ve kaliteli bir tornavida ile bir daha uğraş.Önce sağa sonra sola gevşet.Yok denedim hepsini diyorsan tek yolu kaldı: Matkap. Önce kalşteli ve ince uçla ama kesinlikle yavaş yavaş ve merkezini şaşmadan delerek vede matkap ucunu bir büyüterek cıvatanın başını yemek. Bunu kendine güvenmiyorsan yapma.Ehil birine yaptır.Arada kapağı yemekte var.Somun demişsin ama resimde arka-üstteki cıvatadan bahsediyorsun sanırım.Cevabı ona göre yazdım.
-
03 Haziran 2014, 13:36
#2972
hih_webci adlı üyeden alıntı
merhaba arkası metal bir tornavida bul ve tornavidayı vidaya yerleştirdikten sonra çekiç ile 3-4 kez tıkla , tornavidanın sapına bir bez parçası dola elin kaymaması için iki elinle bütün yükünü tornavidaya vererek yüklen açmak için
-
04 Haziran 2014, 18:08
#2973
mzci soner arkadaşım keşke yakın olsaydık hallederdik ama yapılmayacak bir şey değil telleri hangi memeje koymuşlar ana meme mi yoksa düşük gaz memesi mi yani karbüratörün altındaki benzin havuzuna giren meme mi eğer o ise telleri kademe kademe çıkart. Ama öncelikle motor sıcakken karbüratördeki benzin ile ne kadar mesafew gidiyor onu bir ölç en azından telleri çıkardığında motor çok mu yakıyor az mı yakıyor çok fazla km gitmeden anlarsın sürekli aynı yerde aynı kullanım tarzı ile ölçüm yap ben hep öyle yaparım yakıtın çok fazla artmadığı gidişinin düzeldiği durumda burakırsın.eğer tek birtane kalın tel var ise teli çıkarıp iğneyi bir yada iki tık uzatırsın. Bu anlattıklarımı anlaman için biraz uğraşmış olman lazım hiç birşey anlamadı isen hiç dokunma daha fena olabilir. kısmen anladı isen anlamadığın yerleri sorabilirsin. Bir de motor rektefe istiyorsa yine aynı hatayı yapar.
-
06 Haziran 2014, 01:09
#2974
Mükemmelsiniz mz781 ve sinan teşekkür ederim o iş tamam söktüm alüminyumla kaynattım topladım.
ve bir yerdede gördüm bing karbürator sokup tınere koyunca ıyıce temizleniyormus. (kmde 50 kurus yakıyor)bende daha az yaksın dıye soktum tınere koydum koyarken alt kapaktakı kece yırtıldı ve topladıgımda benzın kacırıyor. sıvı conta sıksam olurmu?. birde resimli toplama sekli varmı belkıde yanlış topladım... üst telin girdigi yeri felanda sokmüştüm
-
06 Haziran 2014, 13:05
#2975
251 mi çok yakıyor 301 mi
-
06 Haziran 2014, 15:15
#2976
mantar conta oto sanayide satılıyor uygun kalınlıkta alıp kesip kullanabilirsin
http://www.mzparcalari.com/mz-etz-25...rubu-parcalari
http://www.youtube.com/user/knoest2000/videos
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
-
07 Haziran 2014, 20:53
#2977
-
09 Haziran 2014, 01:34
#2978
Sıvı conta olmaz benzini yiyince parçalanıp tıkanır. haberiniz olasun
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------
MZ781 adlı üyeden alıntı
585858 motor filan indirme.Karşılayan kısımda yine kulakçık.Yalama olmuştur. 12-13 yıldız anahtarını ortadan kestim.13 lük kısmının içine arap yapıştırıcısını sürüp 13 somunu içine yapıştırdım.Sağ dan daracık alana sokup karşısından sıktım oldu bittti.Anahtar da orda kaldı.Eğerki birgün indirirsem kulakçığı yenilerim.
MZ Cİ SONER Dostum muhtemelen karbüratör hava ayarın iyi değil.Anlatman ona benziyor.tabikide silindirden olma ihtimali de var ama burdan bir şey demem mümkün değil.En azında karbüraör ayarına bir baktır.
EYVALLAH. Teşekkürler
-
09 Haziran 2014, 18:49
#2979
atomhamdi adlı üyeden alıntı
mzci soner arkadaşım keşke yakın olsaydık hallederdik ama yapılmayacak bir şey değil telleri hangi memeje koymuşlar ana meme mi yoksa düşük gaz memesi mi yani karbüratörün altındaki benzin havuzuna giren meme mi eğer o ise telleri kademe kademe çıkart. Ama öncelikle motor sıcakken karbüratördeki benzin ile ne kadar mesafew gidiyor onu bir ölç en azından telleri çıkardığında motor çok mu yakıyor az mı yakıyor çok fazla km gitmeden anlarsın sürekli aynı yerde aynı kullanım tarzı ile ölçüm yap ben hep öyle yaparım yakıtın çok fazla artmadığı gidişinin düzeldiği durumda burakırsın.eğer tek birtane kalın tel var ise teli çıkarıp iğneyi bir yada iki tık uzatırsın. Bu anlattıklarımı anlaman için biraz uğraşmış olman lazım hiç birşey anlamadı isen hiç dokunma daha fena olabilir. kısmen anladı isen anlamadığın yerleri sorabilirsin. Bir de motor rektefe istiyorsa yine aynı hatayı yapar.
sağol arkadaşım yardımın için ben bunla ilgili epeyce uğraştım dediklerinin hepsini anladım tel benzin havuzundaki memede şamandıranın ortasında olanda(başka meme göremedim) tek tel var toplu iğnenin ince olanından çok teller denedim büyük olunca motor yerinden kalkmıyor aslında saçma bişey gibi geliyor bu tel işi bana ama yinede yapıyorum genelde yüksek viteslerde düşük gazda gidiyorum faydası yok senin dediğin gibi karbüratördeki benzinle nekadar gittiğini ölçüp teli değiştirip tekrar ölçerim ama vites değiştirme ve gazlamalardan dolayı değişiklikler olur gibime geliyor aynı yerlerde aynı viteste gitmek lazım bunu yaparsam bi sonuç alırım bu arada sende mz mi var profilinde 301 var yazıyor onun yakıtı nasıl sen ne değişiklikler yapıyorsun motorda yardımların için sağol..
-
10 Haziran 2014, 00:05
#2980
Ben mz in karbüratörüne sigorta teli koymuştum işin doğrusu verimli olmuyor depom kirliydi devamlı tıkanıyordu depoyu temizledim bu serferde 1. viteste gaz açtığımda tat vermiyordu bende teli söktüm sonunda; verimini düşürüyor, az yaksın derseniz fazla gaz koluna asılmamak gerekir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler