Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Mart 2014, 01:09
#2921
MZ781 adlı üyeden alıntı
Şu an ayak marşına basabiliyormusun?Segmandan kastın iğne sabitleyicisi olsa gerek.Hafif bir parça vede ince ezilebilir.Krank yuvasınada kaçabilir bu halde.Kaçarsa ne olur?:Binlerce devirde dönen mekanizma ezebilir onu.Bilya aralarına girermi?girer(parçacıkları).Zarar verirmi verir.Egzos çıkışına kadar bütün gidebilirmi? Biraz zor.Peki ne yapmak gerek?Motor arka burcundaki üst saplamayı sök,takozu sök,motor aşağı eğiliecek,silindir kapağını ve silindiri çıkar.Pistonu yavaş yavaş çevir.Şansın varsa gelir.Sarı bir parça mıknatıslı bir alet işe yararmı bilemiyorum.Denemek lazım yinede.O boşluk dar bir yer.Sökük haldeyken içerisini 2 zamanlı yağ ile doldur yukarı çavirme esnasında dalgalanmayla gelebilir.(Yalnız takarken yağı geri al bir hortumla en çok yarım çay bardağı kalacak şekilde bırak)Komple blok sökme işine kendine güvenmiyorsan girme.Başa çıkamazsın.Bak!Bu işlemleri yapmadan önce egzosu sökeceksin zaten.Onun için önce egzosu sök hem silindirden ,hem alt deve boynuyla susturucu arasından,hemde susturucuyu.Tıklat bakalım yere yavaşçana kendisi veya parçaları gelecekmi?Nasibin vardır belki diğerlerine gerek kalmaz.Kolay gelsin .Neticeyi alalım.İlginç olay yani.
Öncelikle bilgilerin için teşekkür ederim kardeşim ayak marşı çalışır durumda evet iğne sabitleyicisi kaçtı yarın dediğin gibiyapmayı düşünüyordum servis filmini de izledim şansım varsa bütün olarak bulurum ve inşallah motor iyi durumdadır yoksa ustası yok buralarda zaten askere gideceğim olmassa 1-2 sene kadar yatacak motor durduk yere çıkan şey moralimi bozdu bu arada bunu yaparsam çin malı karbüratör buldum 50 tl kadar bunun hakkında bilginiz varmı orjinalini bulamassın dediler randıman alırmıyım paylaşımlarınız için teşekkürler neticeyi paylaşacağım....
Reklamlar
-
15 Mart 2014, 13:04
#2922
Şahin__ adlı üyeden alıntı
orijinal olmasa işe yaramaz ben orijinal istiyorum bulabileceğimiz bir yer varsa yardımcı olursanız çok sevirim
-
15 Mart 2014, 20:21
#2923
Bahsi geçen siteyi aradım sordum ellerinde 1 adet orjinal beyin olduğunu söylediler.Sitede telefonu var ara konuş işine gelirse siparişini ver Not:Sordum orjinal beyin 150 TL imiş...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------
MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı
Öncelikle bilgilerin için teşekkür ederim kardeşim ayak marşı çalışır durumda evet iğne sabitleyicisi kaçtı yarın dediğin gibiyapmayı düşünüyordum servis filmini de izledim şansım varsa bütün olarak bulurum ve inşallah motor iyi durumdadır yoksa ustası yok buralarda zaten askere gideceğim olmassa 1-2 sene kadar yatacak motor durduk yere çıkan şey moralimi bozdu bu arada bunu yaparsam çin malı karbüratör buldum 50 tl kadar bunun hakkında bilginiz varmı orjinalini bulamassın dediler randıman alırmıyım paylaşımlarınız için teşekkürler neticeyi paylaşacağım....
http://www.mzparcalari.com/mz-etz-25...rubu-parcalari
Bu sitede bir çok orjinal mz parçası var.Daha 2 gün önce 6 çeşit sipariş verdim sorunsuz geldi.Biraz pahalı ama bing karbüratör var sitede 350 TL
-
16 Mart 2014, 00:11
#2924
%99,9 ihtimal motorun birşeyi yoktur.Garaja bırakırken yaptığı bağırma gaz pistonunun takılı kalmasından.Krank yuvası tam krank a göredir 2 zamanlılarda.Onun için içindeyse bulursun gibime geliyor.İğne sabitleyicisi yapısı itibariyle motora zarar verme imkanı pek yok.Sadece ufalandıysa bilya arasına girer o sorun çıkarır.
Bu arada önce bahsettiğin gaz yememe durumu senin sabitleyici ile ilgili anlamışsındır.Çünkü:gazı verdin,gaz pistonu yukarı kalktı.ama iğne sabitleyicisi anlaşıldığı kadarı ile önceden yuvasında değilse yada oynamışsa yerinden iğne arkadan yukarı kalkacaktır.Buda geç gaz yeme sonradan fırlama gibi hareketler yaptırır.Netten sabitleyici siparişi ver sorun hallolur.Şayet karbüratörün kendisindeyse hurdacıları gez çıkma bul.Kolay gelsin.
-
17 Mart 2014, 20:54
#2925
MZ781 adlı üyeden alıntı
%99,9 ihtimal motorun birşeyi yoktur.Garaja bırakırken yaptığı bağırma gaz pistonunun takılı kalmasından.Krank yuvası tam krank a göredir 2 zamanlılarda.Onun için içindeyse bulursun gibime geliyor.İğne sabitleyicisi yapısı itibariyle motora zarar verme imkanı pek yok.Sadece ufalandıysa bilya arasına girer o sorun çıkarır.
Bu arada önce bahsettiğin gaz yememe durumu senin sabitleyici ile ilgili anlamışsındır.Çünkü:gazı verdin,gaz pistonu yukarı kalktı.ama iğne sabitleyicisi anlaşıldığı kadarı ile önceden yuvasında değilse yada oynamışsa yerinden iğne arkadan yukarı kalkacaktır.Buda geç gaz yeme sonradan fırlama gibi hareketler yaptırır.Netten sabitleyici siparişi ver sorun hallolur.Şayet karbüratörün kendisindeyse hurdacıları gez çıkma bul.Kolay gelsin.
Bugün motorun üst bloğunu açtım şansın varmışki içeri kaçan parçayı piston yukarıda bujinin ateşleme yaptığı yerin yanına yapıştırmış ezilmiş parça şükürler olsun pistonda sıkıntı yok dediğin gibi pistonun hareketi silindire sıfır olduğundan araya alamamış ama piston biraz kurum bağlamış bu normalmi ince birşey ile kurumu kazısam zararı olurmu bilgileriniz için teşekkür ederim....
-
18 Mart 2014, 10:35
#2926
MZ'Cİ SONER adlı üyeden alıntı
Bugün motorun üst bloğunu açtım şansın varmışki içeri kaçan parçayı piston yukarıda bujinin ateşleme yaptığı yerin yanına yapıştırmış ezilmiş parça şükürler olsun pistonda sıkıntı yok dediğin gibi pistonun hareketi silindire sıfır olduğundan araya alamamış ama piston biraz kurum bağlamış bu normalmi ince birşey ile kurumu kazısam zararı olurmu bilgileriniz için teşekkür ederim....
piston üzeri karbon bağlaması normaldir ve çok aşırı derecede karbon birikintisi yoksa temizleme, oradaki karbon birikintisi pistonun fazla ısınmamasına yardımcı olur.
-
20 Mart 2014, 01:58
#2927
sinan adlı üyeden alıntı
piston üzeri karbon bağlaması normaldir ve çok aşırı derecede karbon birikintisi yoksa temizleme, oradaki karbon birikintisi pistonun fazla ısınmamasına yardımcı olur.
üstad yüzeyi komple kapanmış tabaka biraz kalındı az olsaydı dediğin gibi dokunmazdım sonuşta yanma olayı oluyor kurum bağlaması normal ama sanki yakıtı yakamayacak durumda gibiydi kurum dan piston güzükmüyordu ben onu temizledim motorun çalışması değişti rölantide stop ediyordu şimdi etmiyor bende şaştım kaldım bana stop etme olayını karbüratör pistonu aşınması dediler fakat aynı karbüratör var motor normale döndü ben diyorumki piston benzini yakamayacak kadar kurumlanmış olabilir başka görüşü olanlar var ise paylaşsın
-
21 Mart 2014, 02:49
#2928
Arkadaşlar bu arada mz in direksiyon kilidinin anahtarını kaybettim nasıl sökülüyor bu hiç bi bilgim yok
-
21 Mart 2014, 13:48
#2929
Motorumun beyni telef olunca bende platin taktırmıştım.Soru şu;Arızalı olan devir saati için nasıl bir yol izlemeliyim? Elektrikçiye sordum devir saatinin yenisini takacaksın dedi...Anlamadığım şeyse motorumdaki devir saati dijital yani mekanik bir aksamla (dişli vb) çalışanlardan değil.İlla tekrardan yeni beyinmi taktırmalıyım devir saatinin devreye girip çalışması için? Ustalardan yardım bekliyorum.(devir saati yeni model dışı nikelajlı yuvarlak tip)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
Buda devir saatinin resmi
http://hizliresim.com/wvr3Dm
-
28 Mart 2014, 14:49
#2930
Selamlar, Mz de çalışmama sorun unereden kaynaklanabilir? Bazen çalışıyor bazende vurudmak gerekiyor bi yerlerde sorun var ama bulamıyorum.
-
29 Mart 2014, 00:35
#2931
585858 adlı üyeden alıntı
Selamlar, Mz de çalışmama sorun unereden kaynaklanabilir? Bazen çalışıyor bazende vurudmak gerekiyor bi yerlerde sorun var ama bulamıyorum.
Bunun bir çok nedeni olabilir ateşleme sistemi yada yakıt emme den kaynaklanabilir ateşleme sistemi parçalarını kontrol etmen de fayda var parçalar yarı çalışır durumda olabilir (bobin,buji,buji başlığı,platin,meksefe,yeterli akü voltajı vs...)
-
01 Nisan 2014, 01:45
#2932
Artık açıp baktıktan sonra yazacam sorunları, dediğiniz gibi herşey olabilir havalar soğuk akü şarzda.
-
04 Nisan 2014, 04:31
#2933
devir dahil 1200
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:27 ----------
habibler arnavutköyde ilkay usta var ilkay akkaya ondan bulabilirsin orjinalini
telefonu 0537 253 41 42
-
05 Nisan 2014, 01:13
#2934
merhabalar,benim merak ettiğim bir konu var mz ile ilgili.bir arkadaşımda kanuni seyhan 251 var,ön arka çelik jant,lastikler dubleks,arka lastiği geniş normale göre.bana anlattığı olay şu,motor 160 ı görüyor diyor.bende ibrede görür dedim.ama GPS de göremez dedim.ben geçtim ve süreyim dedim. sürdüğümde ben fazla serilik göremedim.yani öyle anlatıldığı gibi değil .şöyle gidiyor böyle uçuyor.ben motoru sürerken dip gazda gittim,her viteste ve bana 150 lilik motordan farklı gelmedi.beni tatmin etmedi.hızına gelince gps de max 105 dedi.ibresi 145 te kaldı.tabi bunda benim boy kilo orantımın da farkı var sanırım.boy 1.82 kilo 140 geliyorum.arkadaşımda gps deki km yi görünce çok şaşırdı.gps yalnış dedi.neye dayanarak böyle dediyse artık.sonuç olarak mz motorunu gps ile hızını ölçen varmı.kaç km hız yapıyor max gps de.herkese kolay gelsin.
-
08 Nisan 2014, 01:43
#2935
Selamlar, ayak marş yayının değişimini detaylı anlatabilirmisiniz? Tek tek ne aypmak gerek. Alp Tunay bey okuyorsanız siz değiştirdiniz mi?
-
08 Nisan 2014, 03:52
#2936
585858 adlı üyeden alıntı
Selamlar, ayak marş yayının değişimini detaylı anlatabilirmisiniz? Tek tek ne aypmak gerek. Alp Tunay bey okuyorsanız siz değiştirdiniz mi?
Hiç değiştirmedim ama değişmesi oldukça zahmetli....
Arkadaşlarım şamrel lastikleri ile bağlıyordu bu zahmete katlanmamak için...
Sanırım motor yarılıyordu....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
08 Nisan 2014, 12:45
#2937
585858 adlı üyeden alıntı
Selamlar, ayak marş yayının değişimini detaylı anlatabilirmisiniz? Tek tek ne aypmak gerek. Alp Tunay bey okuyorsanız siz değiştirdiniz mi?
1-Ayaklığın bela olmaması için alttaki vidalarından uzunu yada iki kısa yı sök onu aşağı doğru yatır.
2-Yağı yağ tapasından motor altındaki en sağdaki büyük somunu açarak boşalt.Sol kapak alt ortadaki civatayıda açarak aynı şekilde kapaktanda boşalt.Çünkü yağ şanzumandan çok sol kapakta bulunur.Debriyaj volan dişlisi vasıtasıyle yağı sal kapak ve şanzuman arasından çevirir MZ.
3-Kapaktaki diğer 4 adet uzun cıvatayı (alyanda olabilir) sök.Başları tornavidalı ise işe başlamadan önce sağlam ve de kuvvetli bir tornavida bulki başlarındaki yivi sıyırmasın.Burası önemli çok uğraşırsın yoksa.
4-Soldaki debriyaj ayar ayar mekanizmasındaki üç civayı aynı şekilde sök.İçindeki conta ve ayar sacını çıkar.Bu arada büyük kapak ve küçük kapaktaki civatalar tornavida başlı ve özelliği kaybolmuş başına bela olacak gibiyse aynı uzunluktaki alyan başlılarla değiştir onları.
5-Küçük kapak altındaki 21 olması lazım somunu sök.Sök derken bunu yapman için pistonu ve grubunu bloke etmen gerek .Bunu ben buji dişinde ama daha uzunca bir aparat yaptırarak çözüyorum.Pistonu üst nokta yakınına alarak silindir içine yeni bir çamaşır ipini salarak ta yaptım bir iki kere riskli ama .Bunuda bil.
6-Sol kapağı çıkar.
7-Kick start ın şanzuman girişindeki dişliyi,küçük yayları vede diğer geçmeli iki dişliyi en uçtaki çelik yayı çıkararak grubu çıkar.
8-Büyük mengeneye kick start mili zarar görmeyecek şekilde oturt.
9-Kapağı hafif döndürerek oluşan boşlukta dıştaki ayak pedalını ve saplamasını çıkart.
10-Mili ve büyük yayın kıvrık uçlarından destek aldığı yerlerden kurtararak çıkart.
11-Grup komple sökülmüş oldu.
12-Takarken aynı şekilde geri geri hareket edeceksin.
Şimdi:
1-Vida somun vs sıkışmış olabilir zorlama en uygun aletle açmaya çalış yoksa bozarsın çok uğraşırsın.
2-yay konusunda tam bir tarif yapmak zor lakin bakınca anlayacaksın.
3-MZ Maintenance diye giden servis videoları var .Nette araşatır.Sana Fikir verir.Youtube kapalı başka sitelerden ara
4-Ezbere gitme yoksa bu güreş müsabakasına döner.
5-KOlay gelsin...
6-Ha birde sorun neydi yaw niye söküyoruz bunu?Gevşek te geri atmıyp çır çır yapıyorsa başka bir şey diyeceğimde.
-
09 Nisan 2014, 12:29
#2938
-
10 Nisan 2014, 11:38
#2939
B planı iptal ,A planına devam.
-
21 Nisan 2014, 04:04
#2940
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler