arkdaslar ben sivaslıyım daha once dayı oglunun mz ıne bındım hayran kaldım gecenlerdede bı tane gordum resmen sıfır gıbıydı musterı oldum dırek ama fıyatı uygun gelmedı yıne alrıdım ancak benzını cok yakıyor bu soruna bı cozum bulabılsem anında alacagım hıc dusunmeden 30 km 15 lıra yakıyor dayı oglunun 251 ı bu konuda yardımcı olabılecek varmı okdar da saglam kı anlatamam yanı alacam ıns
O BENİM KANGALIM
benim motor 20 liraya 90km gidiyor o motorun iyi bir bakıma ve ustaya ihtiyacı var gibi
Slm arkadaşlar. Buda benim 251,
Motosiklet her vidasına kadar söküldü ve boyandı...
Elektrik tesisatı elden geçti.
Motor komple bakıma alındı. Rulmanlar değişti.
En sonunda motor bu hale geldi. Burada daha komplike bir çalışmayı paylaşmak isterdim ama insan kendisini işe kaptırınca fotoyu falan unutuyor...
Buda benim ETZ150,
elinize emeğinize sağlık çok güzel bir motor olmuş
Hah şölee be yaw!Forum şenlendi.Güzel çalışma emeğinize sağlık elleriniz dert görmesin.En kısa zamanda bende paylaşayım bir 251 toplama vakasını.
bende motoruma alarm ve xenon far taktım
ama resim nası yüklicem bulamıyorum
---------- Post added at 13:41 ---------- Previous post was at 13:22 ----------
eko29 kardeş ben şu redwalf olayına biraz takıldım yapmayı denicem ancak nereye sorduysam 250 cc ve üstü diyafram bulamadım o yamaha rd 350 demiştin ya o motorun ise kendisi bile yok bizim burlarda ki parçasını bulayım.. bide önceki sayfada demişsin ki 19 21 22 dişli var ben 21 çok aradım bulamadım birtürlü bizim butarafta parça biraz sınırlı galiba şunu dicem 19 alma sakın motor çok serileşiyor tamm ama vites atmaya yetişemezsin 12345 hop vites bittii.. yani almadıysan 21 yada 22 al bence bulursam bende alcam ama bulamıyorum..
---------- Post added at 13:45 ---------- Previous post was at 13:41 ----------
güzel bi çalışma olmuş bende daha yeni topladım aynı şekilde her vidası söküldü boyandı yenileri takıldı... güzel bi motorun var kazasız belasız binersin inşallah
---------- Post added at 13:52 ---------- Previous post was at 13:45 ----------
kardeşim sen o kontak üzerindeki pilastiği ters mi taktın bana mı öyle geliyo
Topladığım motorun ilk halini çekemedim.Üşendim daha doğrusu,sonradan başladım ne hikmetse çekmeye...
Sonuç:
Bunu toplamaktaki amacım kullanmak değil alttlaki siyah MZ ime yedek parça stoğu yapabilmek
Teknik hata!Akşam bir daha yükleme yapayım
Bu toplamış olduğum motorun amacı yedek parça için kendini muhafaza etmesi idi.Bu siyah motor devamlık kullandığım MZ
HERKEZE SLM GİRESUN-TİREBOLU DAN MURAT BEN
ARKADAŞLAR ESKİDEN 90 MODEL ALMAN 251 KIRMIZI HERŞEYİYLE ORJİNAL VE FULL AKSESUAR MZ İM VARDI KAZA YAPTIM FAKAT ARDINDAN 1999 MODEL MZ ALDIM.SİYAH MZ 301.
BUNU 2 YILDIR KULLANDIM ANCAK SORUN YAŞAMAYA BAŞLADIM VE SEKMAN ATMAK İÇİN TAMİRCİME GÖTÜRDÜM.AÇTIĞIMIZDA YATAKLAR ÇİZİLMİŞTİ ALTTAKİ SEKMAN KIRILMIŞ YARIYA YAKINI PARÇALANIP BLOK İÇİNDE KAYBOLMUŞ BLOK DERİNCE ÇİZİLMİŞ O HALDE UZUN SÜRE KULLANMIŞIM VE ARIZALAR TETİKLEMEYE BAŞLAMIŞ.....
ARADA ÇALIŞMAMALAR NETİCESİNDE VURDURMALARLA KONJEKTÖR VE BOBİN+ BEYİN (SENSÖRÜ) YAKMIŞIZ...ŞANZIMAN 3.VE 4. VİTES DİŞLİSİ GİTMİŞ.SEKROMEÇİN BİRİSİ GİTMİŞ NASIL ÇALIŞIYORSA ÖYLE HAYRETLERE KALDIM. SONUCU SORMAYIN TAM BİR TRAJEDİ....ARIZA GİDERMEYE BAŞLADIĞIMIZDA 2012 EYLÜLÜN SONLARIYDI..
1- ÖNCE 251 BLOK BULDUK TEMİZ PİSTON+SEKMAN ALDIM YENİ TAKTIK YERİNE EGZOST BOĞAZI BLOKTAN YALAMA ÇIKTI SÖK Bİ DAA...301 BLOK BULDUM PİSTON DAHİL GICIR GICIR 76,5 SEKMAN BULAMADIM )) SONRA BİR 301 DAHA 70,5 PİSTON-SEKMANTAKTIK OLDU...
2- ZAR ZOR ÇALIŞTIRDIK ŞANZIMANDAKİ SORUNU ANLADIK SÖK BİDAA ŞANZIMAN YAP...
3- ATEŞLEME OLMADI SIKINTI VAR KONJEKTÖR DEİŞTİRDİM...SORUN DEVAM ETTİ TOFAŞ BOBİNİNİ ÇIKARTTIM MZ ÇIKMA BOBİNİMİ TAKTIM ÇALIŞTI ERTESİ GÜN İŞE GİDERKEN 5. KM DE YOLDA KALDIM ))
4- SÖK ONU BAŞKA BUJİ TAK ÇALIŞTIR ÇALIŞTI 5KM SONRA BİDAAAA..TABİİ BU ARADA KARBÜRATÖRDÜR DİYE 2 DE KARBÜRATÖR DEİŞTİM MZ ORJİNAL VE BİDE KANUNİ SEYHAN 251 KARB..KENDİ KARBÜRATÖRÜM KALDI ELİMDE AMA ONUNDA ELEMANLARINA ZARAR VERDİM SANIYORUM... .BOBİN DEİŞTİR BİDAA... EN SON SENSÖR ARADIM 140 TL MİŞ + BOBİN 50 TL + KARBÜRATÖR 100 TL YANİ MASRAF BAKTIM 300 OLACAK TEKRAR- BENDE GİTTİM PLATİN VE MEKSEFE ALDIM ALT METAL ELEMANLARIM VARDI ESKİ 90 MODEL MZ Mİ ELEKTRONİK YAPMIŞTIM O PARÇALARI TAKTIM BOBİNİN - EKSİ UCU PLATİNE VE MEKSEFEYE GİRDİM AMA BU MEKSEFENİN GÖVDEYE MONTAJ APARATI YOKTU ÜSTÜNDE....BOBİNE GELEN + UCU İPTAL ETTİM...SONRA HARİKA ÇALIŞTI SENTİL AYARINI BEN ELEKTRONİKTEN BİLDİĞİM GİBİ PİSTONUN ÜST NOKTADA AŞAĞI DÖNMEDEN BUJİ ATEŞLER VAZİYETTE YAPTIM SAAT GİBİ ÇALIŞIYOR MAKİNA AMA RAMPA AŞAĞI 2. VİTES UZUN GAZ BASMADA İNİŞ YAPTIM RAMPA BİTİNCE STOP ETTİ YEDEK BUJİ TAKTIM ÇALIŞTI SÖKTÜĞÜM BUJİ YAĞLIYDI ÇOK..
ŞİMDİ SİZDEN İSTEĞİM FİKİR
YAĞ POMPAM FAZLAMI AÇIK?
PLATİN SENTE AYARIM MI BOZUK?
BOBİNMİ BOZUK?
MEKSEFEMİ GÖVDEYE DEĞER VAZİYETTE OLACAK (MKSEFE YERİ OLMADIĞINDAN BLT BLOK BOŞLUĞUNA YAN YATIRIP,STREFORLA SIKIŞTIRDIM MEKSEFEYİ KÖŞEYE)
AŞIRI VOLTAJIN SEBEBİ NEDİR? (KONJEKTÖRÜ YENİ DEİŞTİRMİŞTİM 12V 67 V ACABA ESKİ DÜZENDE UĞRAŞIRKEN BOZULMUŞ OLABİLİRMİ GAZA BASINCA FAR SANKİ YANIYOR YAAA )
ACİL FİKİR NOLUR YAAA ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
2000 YADA 2002 SEYHAN 301 FULL YAPSIN RÜZGARLIK DAHİL ALDIĞINDA ŞANZIMAN BEYİN PİSTON SEKMAN VE YATAKLARA BAKTIRSIN ATEŞLEME SIKINTISI VARSA ŞAYET TEK MARŞTA YENİ BUJİYLE ALMIYORSA BEYİN (SENSÖR) VE BOBİNİ AYNI ANDA DEİŞTİRİP KALİTELİ BİR SENTİL AYARIYLA SENELERCE BİNEBİLİR. BOJİYİ SÖK BUJİ KABLOSUNA TAK AÇ MOTORA ALYANLA HAREKET VER PİSTON AŞAĞI DÖNMEDEN EN ÜST NOKTADA BUJİ ATEŞ VERDİYSE HAYAT SANA GÜZEL BUNUN İÇİN SENSÖRÜN MONTAJ NOKTASINDAKİ 2 VİDAYI HAFİF GEVŞET HASSAS AYARA KADAR İNCE BİR ÇEKİÇLE TIK TIK YAPARAK O NOKTAYI AŞAĞI DÖNMEDEN BUJİ ATEŞİNİ GÖR OKY. BU MODELİ DEMEMİN AMACI AKSESUAR VE EKSTRA AYAK TAKMAYA KORKULUK TAKMATA DAHA ELVERİŞLİ OLDUĞU İÇİN DİYORUM..
ASLINDA MOTOR HANGİSİ SOLİMMİ ALMAN MZ İN 90 MODELİ FULL TOPLAYACAKSIN RUHSATI SAĞLAM OLANINI İSTANBUL DA 300 400 TL BULURSUN DİĞER ELEKTRONİĞE DÖNÜŞTÜRME ATEŞLEME AKSESUAR İÇİN GÖSTERGELER VE PİSTON SEKMAN DÜZENİNE DE 1500 TL HARCA 2000 TL LİK MOTORA 10 SENE SORUNSUZ BİN DÜNYADA BAŞKA MOTOR YOK SANARSIN İNAN..
İlginç bir yazı olmuş
Yağ pompasının fazla açık olmasından bu sorun olmaz.
Platin ayarını anladığım kadarı ile iyi yapıyorusn.
Motor rölantide tekleme yapıyor gibiyse bobinden olabilir..Tofaş bobini demişsin.O olurmu bilmiyorum DAha iyisimi Planet bobini bul tak 25 TL sı civarı.O uyar Sorunda biter.
Selamlar... Öncelikle MZ781 nickli abimizin çalışması için ellerine sağlık. Yedek yapılabilecek bir motor için çok iyi ve orjinal. Şu an anladığım kadarıyla binilebilecek durumda.
mmurattca nickli arkadaşımız bayağı bir çile çekmiş gibi gözüküyor. Burada yazdığı arızalara rağmen bu motoru gitmesi bu motorlarla niçin uğraştığımızı gösteriyor. MZ'lerde avans ayarı çok önemlidir. Zaten bu gibi yazılar daha öncede değerli arkadaşlarımız tarafından yazıldı. Burada buji yağlanması bujinin doğru ateşleme yapamadığını gösteriyor. Yani buji bozulmuş. Yenisini takıyorsun 5km gidiyorsun pat gene motor patırtılı çalışıyor ve yine yağlama görüyorsun bujide. Burada öncelikle elektrik bağlantılarını kontrol et. Mümkünse gece motoru çalıştır ve elektrik atlaması var mı bir bak. Meksefeyi topraklama olacak şekilde statörün üstüne monte et. Sorun çözülmezse MZ781 abimizin dediği gibi bobini değiştir. Ama unutulmamalıdır ki MZ'lerde karbüratör çok önemlidir. Bununla beraber avansın iyi ayarlanması gerekir. Doğru yapılmayan avans ayarı da buji arızalarına sebep olur. Olaya parça-bütün olarak bakmak gerekir...
s.a. arkadaşlar uzun zaman sonra motoruma kavuştum ancak bi sıkıntı var marş kolu yayı kırılmıştı taktım ancak sanırım yayı gerdiremedim marş kolu çok aşağıda basıyor bundan dolayı geç çalışıyor bide cızır cızır ses geliyor kapağı sökmeden yayı gerdire bilir miyim? bu konuda fikri olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Cızır cızır ses gelmesi dişli geri atmıyor onun için.Kapağı sökmeden yay gerilirmi sorusuna gelince.Gerilir,lakin zor bir çalışma olur.Nedeni ise marş kolunu mile sabitleyen saplamanın sıkışık bir durumda olup zor çıkmasından dolayı.Bir kişi kuvvetli ve ağzı geniş bir tornavida ile kick start milinin ucundaki yiv den mili sağa doğru kolla beraber çevirir.Diğer bir kişi saplamayı koldan ve milden kurtarır(işte büütün zorluk burada,bu durumda saplama çok zor çıkıyor hatta hiç çıkmayabiliyor çünkü içerideki yayın tonusuda bunu etkiliyor.)Tornavidayı tutan kişi hiç geri kaçırmadan tekrar takılabilecek duruma gelinceye kadar bir tur çevirir.Tekrar kol ve saplama takılır.Lakin olmazsa kapak sökülür.Buradaki zorluk mili sabit tutmakl vede çevirmekte.Baya kuvvetli b iri ve uygun büyüklükte hatta baya büyük tornavida lazım.Hoş kapağı söküncede zorcana bir iş.Mengeneye oturtursanız kolay.Anlatım karışık olabilir ama anlatmasıda yapması kadar zor.Kolay gelsin.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)