Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Kasım 2012, 14:22
#2701
Yaa arkadaslar bu mz'le acemı olan arkadlara tavsıye atmıyelım buu makınalar saakaya gelmez EKO29 nıclı arkadasın dedıgı gıbı ustunden fırlatır vallahı ama buda bı gercekkı bıkere o koltuga oturanda mzlerden vazgecemez ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
Valla hocam adama helalolsun yapmıs vallahı zevkler ve renkler ;)
Reklamlar
-
08 Kasım 2012, 14:33
#2702
eko29 adlı üyeden alıntı
İşte bu ... Gıcır gıcır 0 km de mz...
Ölmez o motor...
Taş gibi yıllarca çalışır....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
08 Kasım 2012, 20:40
#2703
Alp abi yaptığı motor modifikasyonlarını bi yorumla sana zahmet reed valve olayını bu adamda yapmış
-
10 Kasım 2012, 01:18
#2704
Arkadaslar ıstanbulda tavsıye edebılecegınız mz ustası varmı ?
-
15 Kasım 2012, 23:22
#2705
-
16 Kasım 2012, 01:02
#2706
Mz etz 251 adlı üyeden alıntı
BUDA BENİM MOTORUM
http://www.motosiklet.net/forum/memb...icture9307.jpg
ELİMİZDEN GELDİĞİNCE FAAL HALE GETİRDİK....
http://www.motosiklet.net/forum/memb...icture9305.jpg
MOTORU SIFIR YAPILDI BÜTÜN PARÇALARI TEK TEK SÖKÜLÜP BOYANDI
SONRA TEKRAR TOPLADIK
BUNU TEK BAŞIMA YAPAMAZDIM TABİKİ BABAM TAMİRCİ OLMASA BU HALE GETİRMEK İÇİN GİDECEK MASRAFIDA ÖĞRENDİM
BİRİNE LAZIM OLABİLİR DİYE YAKLAŞIK 750 VEYA 1000 CİVARI FİYAT ÇIKARDILAR AMA BEN 550 GİBİ Bİ FİYATA SIFIRDAN
TOPLADIM
)))
http://www.motosiklet.net/forum/memb...icture9304.jpg
http://www.motosiklet.net/forum/memb...icture9303.jpg[COLOR="Silver"]
---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 20:57 ----------
REED VALVE dediğin olay yani anladığım kadarıyla diyaframdan bahsediyorsun bu diyafram mobylette lerden dolayı çok tanınan bişeydir ama mz e neden böyle bi parça ilave etmiş anlam veremedim mz in zaten buna ihtiyaç duymayan bi karbrötörü yok mu? ayrıca o diyafram yaprakları yanmıyor mu mobylettelerde dahi diyafram yanıyor yada yırtılıyordu mze dayanabiliyormu acaba bilen varsa yazsın da iyi bişeyse ki sanmıyorum bizde yapalım
Motorun çok güzelmiş kazasız belasız binersin inşallah
reed valve olayını polanda lı gavurlar yapmışlar motorlarına bi denemek lazım aslında
-
17 Kasım 2012, 00:51
#2707
Mz etz 251 adlı üyeden alıntı
BUDA BENİM MOTORUM
http://www.motosiklet.net/forum/memb...icture9307.jpg
ELİMİZDEN GELDİĞİNCE FAAL HALE GETİRDİK....
http://www.motosiklet.net/forum/memb...icture9305.jpg
MOTORU SIFIR YAPILDI BÜTÜN PARÇALARI TEK TEK SÖKÜLÜP BOYANDI
SONRA TEKRAR TOPLADIK
BUNU TEK BAŞIMA YAPAMAZDIM TABİKİ BABAM TAMİRCİ OLMASA BU HALE GETİRMEK İÇİN GİDECEK MASRAFIDA ÖĞRENDİM
BİRİNE LAZIM OLABİLİR DİYE YAKLAŞIK 750 VEYA 1000 CİVARI FİYAT ÇIKARDILAR AMA BEN 550 GİBİ Bİ FİYATA SIFIRDAN
TOPLADIM
)))
http://www.motosiklet.net/forum/memb...icture9304.jpg
http://www.motosiklet.net/forum/memb...icture9303.jpg[COLOR="Silver"]
---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 20:57 ----------
REED VALVE dediğin olay yani anladığım kadarıyla diyaframdan bahsediyorsun bu diyafram mobylette lerden dolayı çok tanınan bişeydir ama mz e neden böyle bi parça ilave etmiş anlam veremedim mz in zaten buna ihtiyaç duymayan bi karbrötörü yok mu? ayrıca o diyafram yaprakları yanmıyor mu mobylettelerde dahi diyafram yanıyor yada yırtılıyordu mze dayanabiliyormu acaba bilen varsa yazsın da iyi bişeyse ki sanmıyorum bizde yapalım
Resimler gözükmüyor bende.Benim pc de mi bir sorun var acaba .
-
17 Kasım 2012, 01:05
#2708
Deathghost adlı üyeden alıntı
Resimler gözükmüyor bende.Benim pc de mi bir sorun var acaba .
Gözüküyor ama senin arama motorundan olabilir belki
Yada resimlerden
---------- Post added at 23:05 ---------- Previous post was at 22:55 ----------
eko29 adlı üyeden alıntı
Motorun çok güzelmiş kazasız belasız binersin inşallah
reed valve olayını polanda lı gavurlar yapmışlar motorlarına bi denemek lazım aslında
Amin hepimize kazasiz belasiz sürmek nasip olur inşallah
gerçekten bi denemek lazim pazartesi bi sorcam parcacilara
eğer mz e olacak bi parça bulursam alip denemeyi düşünüyorum
biraz araştirdim ve yazilanlara göre tam da ihtiyacimiz olan şey gibi söyleniyor motor her kompresörde benzini geri gonderip tekrar cekiyormus yazilanlara gore.buda benzinin geri gitmesini onleyip dilindire daha cabuk benzin ulastirip daha cabuk bir patlamayla serilesiyirmus.ama dogruysa bu tabiki.seri bir motoru dahada serilestirmek cok daha guzel olur gibime geliyo
-
19 Kasım 2012, 17:41
#2709
Slm mzci arkadaşlar... Şu an yeni topladığım motorda (ETZ 251) bir iki sorunla karşılaştım ve sizlerle paylaşmak istedim. Birincisi, motoru aldığım kişi motoru rektefiye ettirmiş ama debriyaj tarafını toplayamamış motor da bayaa bir dışarda yatmış. Neyse ben oraları hallettim ve motoru çalıştırdım. Motor baya bir uğultulu çalışıyor yani sekmanlar biraz sıkıyor galiba zaten silindiri yerleştirirken biraz zor geçti. Ama kompresyonda bir sıkıntı olmuyor. Yeniden sekmanları kontrol etmelimiyim yada başka bir yerde mi (krank, krank rulmanları falan) bir sorun var acaba? İkincisi motor rolentide çalışırken gaz verdiğimde yüksek devire çıkıyor ve yavaş yavaş devir normal haline geliyor yani bir süre yüksek devirde kalıyor (4000-5000 rpm arası) ve tellerde falan bir sorun yok sağlıklı çalışıyor. Bu muhtemelen karbüratörden kaynaklanıyor sanırım. Ama nerden ve nasıl çözeriz önerileri olan varsa sevivirim...
-
21 Kasım 2012, 00:19
#2710
mz_17 adlı üyeden alıntı
Slm mzci arkadaşlar... Şu an yeni topladığım motorda (ETZ 251) bir iki sorunla karşılaştım ve sizlerle paylaşmak istedim. Birincisi, motoru aldığım kişi motoru rektefiye ettirmiş ama debriyaj tarafını toplayamamış motor da bayaa bir dışarda yatmış. Neyse ben oraları hallettim ve motoru çalıştırdım. Motor baya bir uğultulu çalışıyor yani sekmanlar biraz sıkıyor galiba zaten silindiri yerleştirirken biraz zor geçti. Ama kompresyonda bir sıkıntı olmuyor. Yeniden sekmanları kontrol etmelimiyim yada başka bir yerde mi (krank, krank rulmanları falan) bir sorun var acaba? İkincisi motor rolentide çalışırken gaz verdiğimde yüksek devire çıkıyor ve yavaş yavaş devir normal haline geliyor yani bir süre yüksek devirde kalıyor (4000-5000 rpm arası) ve tellerde falan bir sorun yok sağlıklı çalışıyor. Bu muhtemelen karbüratörden kaynaklanıyor sanırım. Ama nerden ve nasıl çözeriz önerileri olan varsa sevivirim...
birincisi mzler çabuk devir kazanıp geç kaybeder.yani gazı saldığında devir 4 zamanlı motor gibi düşmez. düşerse sorun vardır zaten sıkan bişey vardır ki düşüyodur.yani o bi sorun değil.
motorun uğultuyu vitesdeyken mi yapıyor yoksa boştada var mı? uzun zaman yatmış diyosun bundan dolayı krank rulmanları veya piston rulmanı bozulmuş olabilir.ama viteste yapıyorsa biraz yapması normal ancak çoksa vites dişlilerinin rulmanları bozulmuş olabilir.
-
21 Kasım 2012, 13:13
#2711
[QUOTE=Mz etz 251;2866588]birincisi mzler çabuk devir kazanıp geç kaybeder.yani gazı saldığında devir 4 zamanlı motor gibi düşmez. düşerse sorun vardır zaten sıkan bişey vardır ki düşüyodur.yani o bi sorun değil.
motorun uğultuyu vitesdeyken mi yapıyor yoksa boştada var mı? uzun zaman yatmış diyosun bundan dolayı krank rulmanları veya piston rulmanı bozulmuş olabilir.ama viteste yapıyorsa biraz yapması normal ancak çoksa vites dişlilerinin rulmanları bozulmuş olabilir.[/QUO
Motor ilk çalıştığı anda boştayken uğultulu çalışıyor. MZ'lerde sekman sesi normal birşey ama burada biraz fazla uğultu oluyor. Motor ilk aldığımda kötü bir durmdaydı. Sekmanlar hafiften silindire yapışmıştı. Krank biraz sıkıyor, zor dönüyordu. Mazotla açtırdım. Aldığım kişi rektefiye yaptırmış ama motoru çalıştırmamış, dediğin gibi krank veya şanzıman rulmanlarında bir sıkıntı olabilr ama viteste iken herhangi bir ses değişikliği falan olmuyor. Esasen bloğu komle açıp bakmak lazım ama elimde gerekli çektirmeler yok. Şimdi silindiri tekrar çıkarıp elimdeki başka bir MZ'in sorunsuz piston-gömleğiyle deneyiceğim...İlgilendiğin için teşekkürler.
-
21 Kasım 2012, 17:26
#2712
Motoru indirip silindiri çıkardım. Ses krank rulmanlarından geliyor. Mazotla tekrar alıştırdım ses biraz azaldı (zaten yağ çamur gibi olmuş) ama devam ediyor. Bu şekilde kullanılabilir mi yoksa rulmanları değiştirmek mi lazım?
-
22 Kasım 2012, 00:06
#2713
mz_17 adlı üyeden alıntı
Motoru indirip silindiri çıkardım. Ses krank rulmanlarından geliyor. Mazotla tekrar alıştırdım ses biraz azaldı (zaten yağ çamur gibi olmuş) ama devam ediyor. Bu şekilde kullanılabilir mi yoksa rulmanları değiştirmek mi lazım?
Değiştirmessen ileride başına daha büyük sorun açabilir...
Hazır açılmışken değiştir...
İlk tercihin SKF oldun..
Bulamassan NSK ...
Kesinlikle başkasını kullanma...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
23 Kasım 2012, 20:42
#2714
buda benim mz im nasıl abiler
-
24 Kasım 2012, 18:01
#2715
Güzel motor... Orjinale benziyor. Kaç model bu?(1990-91?)
-
24 Kasım 2012, 18:04
#2716
Güzel motor kazasız belasız binersin inşallah.
-
24 Kasım 2012, 23:33
#2717
mz_17 adlı üyeden alıntı
Güzel motor... Orjinale benziyor. Kaç model bu?(1990-91?)
1992 model.full orjinal motor şansımıza denk geldi sağlam adamdan aldık tertemiz bir motor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------
Mz etz 251 adlı üyeden alıntı
Güzel motor kazasız belasız binersin inşallah.
teşekkürler allah razı olsun
-
25 Kasım 2012, 22:46
#2718
-
26 Kasım 2012, 22:00
#2719
-
26 Kasım 2012, 22:31
#2720
bulbul adlı üyeden alıntı
Bişey olmaz.. O kadar mudara değil... Ama yağ çok önemli...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler