Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Haziran 2012, 13:12
#2541
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Devir 70 lira..
Sigorta 50 ile 100 lira arasında değişir bulunduğun ile göre...
Plaka 35 lira
e1v ek2 belgesi 20 lira
onları doldurması 10 lira
ruhsat sayfaları 50 şerden 100
en az 10 lirada TŞFD bağış...
Muayene hariç bu fiyatlara..
Çok para eski motorlar bu yüzden alınıp satılmıyor.Sitede başlık açtım kimse bilemedi, yardımlarınız için tekrardan teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Devir 70 lira..
Sigorta 50 ile 100 lira arasında değişir bulunduğun ile göre...
Plaka 35 lira
e1v ek2 belgesi 20 lira
onları doldurması 10 lira
ruhsat sayfaları 50 şerden 100
en az 10 lirada TŞFD bağış...
Muayene hariç bu fiyatlara..
Çok para eski motorlar bu yüzden alınıp satılmıyor.Sitede başlık açtım kimse bilemedi, yardımlarınız için tekrardan teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
Alp bey size bir soru sormuştum şanzuman yağıyla ilgili.dediğiniz üzere 90 numara yağ aldım 1 lt ve şanzumana koydum yalnız üsten koyduğum yerden tornavida sallandırıyorum ucu yağ olmuyor böylemi olması gerek, bir blginiz var mı?
Reklamlar
-
28 Haziran 2012, 21:32
#2542
1 lt yağ 100 cc fazla bile gelir.ama elleme dursun artık.Yüksek devir yapmadıksan sonra sorun yok.Yaparsanda atar arka tekerin önünü yağlar.Çok ayarlamak istersen vites kolunun hemen üzerinde küçük bir vida var sök onu son damla gelene kadar beklet böylece ayara gelir.
Tornavidayı soktuğunda herzaman yağ bulaşmaza ve ya seviyesini oradan anlayamazsın.Çünkü çalışma anında yağın önemli bir kısmı sol kapağın içine dolar.Oradan ters dönen volan dişlisi hemen üzerindeki boşluktan şanzumana doğru yağı çevirir.Şanzumana üsten giren yağ dişlilerin üzerindeki metal havuzcuktan dişlileri banyo şeklinde yağlar az bir kısmıda şanzuman dşililerinin altında kalan kısımla dönme sayesinde yağlanır.yani yağ sol kapak ve şanzuman boşluğu içinde döner.Otomobillerdeki gibi şanzuman ayrı olsaydı dediğin şekilde seviye ölçülürdü.Ama motorun yekpare yasısı neticesinde böyle olmak zorunda yoksa sol kısım için yağı ayrı koymak gerekecek veya şanzumandaki basınç fazla olacaktı.Buda zamanla conta oradan blok hasarlarına yol açardı.
-
29 Haziran 2012, 01:33
#2543
MZ781 adlı üyeden alıntı
1 lt yağ 100 cc fazla bile gelir.ama elleme dursun artık.Yüksek devir yapmadıksan sonra sorun yok.Yaparsanda atar arka tekerin önünü yağlar.Çok ayarlamak istersen vites kolunun hemen üzerinde küçük bir vida var sök onu son damla gelene kadar beklet böylece ayara gelir.
Tornavidayı soktuğunda herzaman yağ bulaşmaza ve ya seviyesini oradan anlayamazsın.Çünkü çalışma anında yağın önemli bir kısmı sol kapağın içine dolar.Oradan ters dönen volan dişlisi hemen üzerindeki boşluktan şanzumana doğru yağı çevirir.Şanzumana üsten giren yağ dişlilerin üzerindeki metal havuzcuktan dişlileri banyo şeklinde yağlar az bir kısmıda şanzuman dşililerinin altında kalan kısımla dönme sayesinde yağlanır.yani yağ sol kapak ve şanzuman boşluğu içinde döner.Otomobillerdeki gibi şanzuman ayrı olsaydı dediğin şekilde seviye ölçülürdü.Ama motorun yekpare yasısı neticesinde böyle olmak zorunda yoksa sol kısım için yağı ayrı koymak gerekecek veya şanzumandaki basınç fazla olacaktı.Buda zamanla conta oradan blok hasarlarına yol açardı.
Yan taraf taki vida hafif yalama olduğundan ötürü silikonlatılıp kapatılmış.ama ikinci paagrafta anşattıklarınızı hiç böyle düşünmemiştim, aydınlatıcı bilgilerinizden ötürü teşekkürler.
-
29 Haziran 2012, 10:32
#2544
585858 adlı üyeden alıntı
Alp bey size bir soru sormuştum şanzuman yağıyla ilgili.dediğiniz üzere 90 numara yağ aldım 1 lt ve şanzumana koydum yalnız üsten koyduğum yerden tornavida sallandırıyorum ucu yağ olmuyor böylemi olması gerek, bir blginiz var mı?
Üstten yağ koyduğunuz yerden ölçemessin...
Şanzımana denk gelir tornavidan..
Sol alt yanda gömülü şekilde duran bir tornavida başlı vida var..
Onu biraz gevşetince yağ akmaya başlıyorsa yağı vardır...
1 litre koymuşşasan sorun yok...Fazlası ile zaten zinciri yağlar...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
29 Haziran 2012, 12:21
#2545
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Üstten yağ koyduğunuz yerden ölçemessin...
Şanzımana denk gelir tornavidan..
Sol alt yanda gömülü şekilde duran bir tornavida başlı vida var..
Onu biraz gevşetince yağ akmaya başlıyorsa yağı vardır...
1 litre koymuşşasan sorun yok...Fazlası ile zaten zinciri yağlar...
Çok teşekkürler 1lt koydum.
-
30 Haziran 2012, 20:26
#2546
mrb dun motorun yagini degistirdim 90 numara yag koydum ama kutunun uzerinde arabalar icin vites kolu resmi vardi bugunde motordan lakir lakir ses geliyor depriyaj siktigimda degismiyor acaba yagdan olabilirmi yoka baska arizami tsk
-
30 Haziran 2012, 21:40
#2547
Motosikletlere özel 90 numara yağ yok .90 numara dişli yağı diye geçer ,bilinen bir marka olursa iyi olur tabi.Bahsettiğin durum bir arıza veya başlangıcını gösteriyor sanki
-
30 Haziran 2012, 23:23
#2548
tamam eminim 90 numara disli yagi kutunun uzerinde araba vites kolunu gosterince arizayi direkt yaga baglayacaktim bloku komple yeni almistim uzun zaman beklemis ustaya taktirdim 100 km yagini degistir demisti dun yagini bosalttim 200 gr yag cikti yagda simsiyahti demekki bloku taktiktan sonra usta yagini koymamis bugun yanina gittim izine ayrilmis zaten gelen seste balatalardan geliyor gibi neyse aklinizda olsun alttan yag bosalan yerini fazla sikmayin vidanin etrafi catliyor elinizde kalir sonra blok ararsiniz demin benim oglan kontagi acik birakmis calistiramadim bobin olmus elimde yeni birtana vardi taktim hemen calisti
-
01 Temmuz 2012, 19:50
#2549
Cümleten merhaba.. Bizim motor bu sıralar benzin akıtıyor, karbüratörün alt kısmından.. Fazla değil ama yinede elimi sürdüğüm vakit sızıntı belli ediyor kendini..Karbüratörü temizledik.. Daha sonra benzin musluğu kapatıp hortumdaki benzini bitirdim motor stop etti.. Ertesi sabah baktığımda yine sızıntı vardı.. Acaba sorun karbüratörde şamandıradamı yoksa benzin musluğundamı.. Ya da başka bir problem mi ?
-
02 Temmuz 2012, 01:04
#2550
hsn01 adlı üyeden alıntı
Cümleten merhaba.. Bizim motor bu sıralar benzin akıtıyor, karbüratörün alt kısmından.. Fazla değil ama yinede elimi sürdüğüm vakit sızıntı belli ediyor kendini..Karbüratörü temizledik.. Daha sonra benzin musluğu kapatıp hortumdaki benzini bitirdim motor stop etti.. Ertesi sabah baktığımda yine sızıntı vardı.. Acaba sorun karbüratörde şamandıradamı yoksa benzin musluğundamı.. Ya da başka bir problem mi ?
Şimdi arkadaş ben geçen güzden bellidir ki bu karbüratörden çok çektim.şamandıram sarıdandı söker takarken elim değdi ayarını bozdum dedim ve kurcaladım durdum.bir ayar yaptım az benzin geldi bir ayar yaptım tahliyeden attı.
sorunu buldum sarıdan yapılan şamandıram zamanla gözle görülmeyecek derecede yıpranmış ve içine benzin almış artık şamandıra işe yaramaz hale gelmiş.şamandırayı söktüm elimde salladım ses geliyor tabi önce su dolu bir kaba attım.sonuçta içine benzin dolmuş 1 milimlik matkapla delindi ve boşaltıldı sonrada lehimledik.
Ama senin sızıntı karbüratör alt contasından olabilir.benim görüşüm, bunları kontrol et.
-
06 Temmuz 2012, 17:11
#2551
Arkadaşlar merhaba,
96/301 MZ. im sabahları çalıştırmadan önce uzun süre çalıştırma koluna (kontak kapalı iken) defalarca jikleyi kapatarak basıyorum, sonra kontağı açıp basıyorum. İnanın sağ bacağım nerdeyse duruyor halsiz kalıyor yinede neden sonra çalışıyor. Yani sabahları çalıştırmak çok zor, bir kere çalıştıktan sonra hafifçe çalıştırma koluna dokunmamla hemen çalışıyor, sorun sabahları çalıştırmakta.
Belki bujidendir diye 3 gün önce sıfır buji taktım yine aynı, geçen yıl tasarruf karbüratörü taktırmıştım ilk zamanlar iyiydi zamanla kendiliğinden ayarımı bozuldu karbüratörün bilemiyorum. Orijinal beyin arızalandı o zaman iyiydi, sonra platin taktık yine zor çalışıyordu, tekrar çıkma beyin buldum taktım ama sabah çalışmama sorunu devam ediyor.
Konu hakkında bilgisi olan, sebebi çözebilecek önerilerinizi bekliyorum.
Hepinizin işi gücü rast gelsin, sevgi ve muhabbetle kalın...
[COLOR="Magenta"][I][B]LÜTFEN DAHA YAVAŞ, ÇÜNKÜ YAŞAMAK ÇOK GÜZEL.[/B][/I][/COLOR]:rendeer:
-
08 Temmuz 2012, 00:27
#2552
motomz çok zor bi durum değildir alp_ tunay abimiz görürse cevap yazacaktır
Bende bi soru sorayım bugün karbüratörün gaz iğnesini en altın bi üstüne taktım hava ayarınıda tamamen sıkıp 2.5 tur açtım gidişinde şu an bi sıkıntı yok sizce doğru olmuşmudur ne kadar açmak lazım hava ayarını
-
10 Temmuz 2012, 09:13
#2553
Hava ayarı için civatanın şu kadar sıkılması bu kadar açılması diye bir şey yok.Standart olsaydı oraya bir civata değil bir hava deliği korlar olur biterdi.Hava ayarı karbüratör şamandırası,rolanti ayar vidası ,iğnesinin durumuna göre farklı ayarlanır.En basitinden şöyle anlarsınız.Motorun gaz yemesi yerindeyse ,tatlı bir çalışması varsa ayar olmuştur.Yoksa zaten stop eder.
-
10 Temmuz 2012, 23:38
#2554
Çalışması gayet iyi ben yinede bir sorayim dedim saolasın
-
11 Temmuz 2012, 01:03
#2555
bu ön diskten gelen çiiiiv gibi sinir bozucu sesi nasıl önlerim ön taraftan bir yerden geliyor ama birşey sürtüyor gibi demir demire sürtüyor gibi
-
12 Temmuz 2012, 03:58
#2556
merhaba arkadaşlar internette gördüm paylaşıyım dedim mz motorunun kullanım çeşitliligi http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...71965372/detay
-
17 Temmuz 2012, 16:29
#2557
İşte yurdum insanından mühendislik örneği.Şaka bir yana beğendim gerçekten.Özellikle benzin deposu klasik olmaya aday.
-
23 Temmuz 2012, 15:14
#2558
selam olsun mz kullanıcılarına..benim motorda bi sorun çıktı arkadaşlar..çalıştırma kolu sanki debryaj basılı gibi yarım iş görüyor..tam komprössör yapmıyor..bide vites geçişleri eskisi gibi çıt çıt geçmiyor sanki arası uzamış gibi bayağı boşluk oluşmuş vitesler arasında..
YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..
-
23 Temmuz 2012, 21:19
#2559
marş kolunu yerine getiren yay kırılmış olabilir bakmadan bir şey denilmez sol taraftaki şanzıman kapagı sökülecek marş kolu kamaya dikkat et çıkmasın orada yay var muhtemelen kırılmış o yay degişecek geçmiş olsun
müzisyen agırsiklet şampiyon
-
09 Ağustos 2012, 01:59
#2560
Arkadaşlar merhaba, gerçekten yardıma ihtiyacım var. Fikri olan Allah rızası için yardımcı olsun.
89 model mz 251 ifa motorum var. 15 senedir kullanıyorum. Ama şimdi yatıyor ateşleme sisteminde sorun var.
Motorum elektronik ateşleme idi. Bir kaç sene önce ateşlemesi arızalandı. Usta elektronik ateşlemeyi iptal edip platine çevirdi.
Bu şekilde bir kaç sene kullandım. Elektronik ateşlemeli iken daha iyiydi. Geçenlerde yedek parçacıdan elektronik ateşleme tertibatı aldım.
Elektronik ateşleme tertibatının iki tane ucu var. Parça aldığım yer, eski ateşleme sistemini çıkardıktan sonra.
Elektronik ateşleme tertibatının iki ucunu, ateşleme bobininin iki ucuna takmamı söylemişti.
Bende oyle yaptım. İlk başlarda motorun yarı turunda sürekli ateşleme yapıyor, diğer yarısında ateşleme kesiliyordu. Hatta motor çalışmıştı da.
Sonrasında ateşleme tamamen kesildi.
Kendim elektrikciyim ama oto elektrikçisi değil. Motor köyde muayene filan yok. Motordan anlayan ustada pek yok. Bende onun için kendim yapmaya çalışıyorum.
İnşallah yardımcı olacak birileri çıkar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler