Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2541
    585858 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2011
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    BMW 1955 r25 Mz 1990 251 Honda cb 125 e
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir 70 lira..
    Sigorta 50 ile 100 lira arasında değişir bulunduğun ile göre...
    Plaka 35 lira
    e1v ek2 belgesi 20 lira
    onları doldurması 10 lira
    ruhsat sayfaları 50 şerden 100
    en az 10 lirada TŞFD bağış...
    Muayene hariç bu fiyatlara..
    Çok para eski motorlar bu yüzden alınıp satılmıyor.Sitede başlık açtım kimse bilemedi, yardımlarınız için tekrardan teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir 70 lira..
    Sigorta 50 ile 100 lira arasında değişir bulunduğun ile göre...
    Plaka 35 lira
    e1v ek2 belgesi 20 lira
    onları doldurması 10 lira
    ruhsat sayfaları 50 şerden 100
    en az 10 lirada TŞFD bağış...
    Muayene hariç bu fiyatlara..
    Çok para eski motorlar bu yüzden alınıp satılmıyor.Sitede başlık açtım kimse bilemedi, yardımlarınız için tekrardan teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------

    Alp bey size bir soru sormuştum şanzuman yağıyla ilgili.dediğiniz üzere 90 numara yağ aldım 1 lt ve şanzumana koydum yalnız üsten koyduğum yerden tornavida sallandırıyorum ucu yağ olmuyor böylemi olması gerek, bir blginiz var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2542
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    1 lt yağ 100 cc fazla bile gelir.ama elleme dursun artık.Yüksek devir yapmadıksan sonra sorun yok.Yaparsanda atar arka tekerin önünü yağlar.Çok ayarlamak istersen vites kolunun hemen üzerinde küçük bir vida var sök onu son damla gelene kadar beklet böylece ayara gelir.
    Tornavidayı soktuğunda herzaman yağ bulaşmaza ve ya seviyesini oradan anlayamazsın.Çünkü çalışma anında yağın önemli bir kısmı sol kapağın içine dolar.Oradan ters dönen volan dişlisi hemen üzerindeki boşluktan şanzumana doğru yağı çevirir.Şanzumana üsten giren yağ dişlilerin üzerindeki metal havuzcuktan dişlileri banyo şeklinde yağlar az bir kısmıda şanzuman dşililerinin altında kalan kısımla dönme sayesinde yağlanır.yani yağ sol kapak ve şanzuman boşluğu içinde döner.Otomobillerdeki gibi şanzuman ayrı olsaydı dediğin şekilde seviye ölçülürdü.Ama motorun yekpare yasısı neticesinde böyle olmak zorunda yoksa sol kısım için yağı ayrı koymak gerekecek veya şanzumandaki basınç fazla olacaktı.Buda zamanla conta oradan blok hasarlarına yol açardı.

  3. #2543
    585858 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2011
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    BMW 1955 r25 Mz 1990 251 Honda cb 125 e
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 lt yağ 100 cc fazla bile gelir.ama elleme dursun artık.Yüksek devir yapmadıksan sonra sorun yok.Yaparsanda atar arka tekerin önünü yağlar.Çok ayarlamak istersen vites kolunun hemen üzerinde küçük bir vida var sök onu son damla gelene kadar beklet böylece ayara gelir.
    Tornavidayı soktuğunda herzaman yağ bulaşmaza ve ya seviyesini oradan anlayamazsın.Çünkü çalışma anında yağın önemli bir kısmı sol kapağın içine dolar.Oradan ters dönen volan dişlisi hemen üzerindeki boşluktan şanzumana doğru yağı çevirir.Şanzumana üsten giren yağ dişlilerin üzerindeki metal havuzcuktan dişlileri banyo şeklinde yağlar az bir kısmıda şanzuman dşililerinin altında kalan kısımla dönme sayesinde yağlanır.yani yağ sol kapak ve şanzuman boşluğu içinde döner.Otomobillerdeki gibi şanzuman ayrı olsaydı dediğin şekilde seviye ölçülürdü.Ama motorun yekpare yasısı neticesinde böyle olmak zorunda yoksa sol kısım için yağı ayrı koymak gerekecek veya şanzumandaki basınç fazla olacaktı.Buda zamanla conta oradan blok hasarlarına yol açardı.

    Yan taraf taki vida hafif yalama olduğundan ötürü silikonlatılıp kapatılmış.ama ikinci paagrafta anşattıklarınızı hiç böyle düşünmemiştim, aydınlatıcı bilgilerinizden ötürü teşekkürler.

  4. #2544
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı 585858 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Alp bey size bir soru sormuştum şanzuman yağıyla ilgili.dediğiniz üzere 90 numara yağ aldım 1 lt ve şanzumana koydum yalnız üsten koyduğum yerden tornavida sallandırıyorum ucu yağ olmuyor böylemi olması gerek, bir blginiz var mı?
    Üstten yağ koyduğunuz yerden ölçemessin...
    Şanzımana denk gelir tornavidan..
    Sol alt yanda gömülü şekilde duran bir tornavida başlı vida var..
    Onu biraz gevşetince yağ akmaya başlıyorsa yağı vardır...
    1 litre koymuşşasan sorun yok...Fazlası ile zaten zinciri yağlar...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #2545
    585858 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2011
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    BMW 1955 r25 Mz 1990 251 Honda cb 125 e
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstten yağ koyduğunuz yerden ölçemessin...
    Şanzımana denk gelir tornavidan..
    Sol alt yanda gömülü şekilde duran bir tornavida başlı vida var..
    Onu biraz gevşetince yağ akmaya başlıyorsa yağı vardır...
    1 litre koymuşşasan sorun yok...Fazlası ile zaten zinciri yağlar...
    Çok teşekkürler 1lt koydum.

  6. #2546
    bulbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Motosikleti
    mz etz 1992
    mrb dun motorun yagini degistirdim 90 numara yag koydum ama kutunun uzerinde arabalar icin vites kolu resmi vardi bugunde motordan lakir lakir ses geliyor depriyaj siktigimda degismiyor acaba yagdan olabilirmi yoka baska arizami tsk

  7. #2547
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Motosikletlere özel 90 numara yağ yok .90 numara dişli yağı diye geçer ,bilinen bir marka olursa iyi olur tabi.Bahsettiğin durum bir arıza veya başlangıcını gösteriyor sanki

  8. #2548
    bulbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Motosikleti
    mz etz 1992
    tamam eminim 90 numara disli yagi kutunun uzerinde araba vites kolunu gosterince arizayi direkt yaga baglayacaktim bloku komple yeni almistim uzun zaman beklemis ustaya taktirdim 100 km yagini degistir demisti dun yagini bosalttim 200 gr yag cikti yagda simsiyahti demekki bloku taktiktan sonra usta yagini koymamis bugun yanina gittim izine ayrilmis zaten gelen seste balatalardan geliyor gibi neyse aklinizda olsun alttan yag bosalan yerini fazla sikmayin vidanin etrafi catliyor elinizde kalir sonra blok ararsiniz demin benim oglan kontagi acik birakmis calistiramadim bobin olmus elimde yeni birtana vardi taktim hemen calisti

  9. #2549
    hsn01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2012
    Şehir
    Adana / Yüreğir
    Motosikleti
    Mz ETZ 251 / 1991
    Cümleten merhaba.. Bizim motor bu sıralar benzin akıtıyor, karbüratörün alt kısmından.. Fazla değil ama yinede elimi sürdüğüm vakit sızıntı belli ediyor kendini..Karbüratörü temizledik.. Daha sonra benzin musluğu kapatıp hortumdaki benzini bitirdim motor stop etti.. Ertesi sabah baktığımda yine sızıntı vardı.. Acaba sorun karbüratörde şamandıradamı yoksa benzin musluğundamı.. Ya da başka bir problem mi ?
    Listen to Your Heart

  10. #2550
    585858 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2011
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    BMW 1955 r25 Mz 1990 251 Honda cb 125 e
    Alıntı hsn01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cümleten merhaba.. Bizim motor bu sıralar benzin akıtıyor, karbüratörün alt kısmından.. Fazla değil ama yinede elimi sürdüğüm vakit sızıntı belli ediyor kendini..Karbüratörü temizledik.. Daha sonra benzin musluğu kapatıp hortumdaki benzini bitirdim motor stop etti.. Ertesi sabah baktığımda yine sızıntı vardı.. Acaba sorun karbüratörde şamandıradamı yoksa benzin musluğundamı.. Ya da başka bir problem mi ?
    Şimdi arkadaş ben geçen güzden bellidir ki bu karbüratörden çok çektim.şamandıram sarıdandı söker takarken elim değdi ayarını bozdum dedim ve kurcaladım durdum.bir ayar yaptım az benzin geldi bir ayar yaptım tahliyeden attı.
    sorunu buldum sarıdan yapılan şamandıram zamanla gözle görülmeyecek derecede yıpranmış ve içine benzin almış artık şamandıra işe yaramaz hale gelmiş.şamandırayı söktüm elimde salladım ses geliyor tabi önce su dolu bir kaba attım.sonuçta içine benzin dolmuş 1 milimlik matkapla delindi ve boşaltıldı sonrada lehimledik.
    Ama senin sızıntı karbüratör alt contasından olabilir.benim görüşüm, bunları kontrol et.
    yasin59 bunu beğendi.

  11. #2551

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Motosikleti
    MZ/96 - 301
    Arkadaşlar merhaba,
    96/301 MZ. im sabahları çalıştırmadan önce uzun süre çalıştırma koluna (kontak kapalı iken) defalarca jikleyi kapatarak basıyorum, sonra kontağı açıp basıyorum. İnanın sağ bacağım nerdeyse duruyor halsiz kalıyor yinede neden sonra çalışıyor. Yani sabahları çalıştırmak çok zor, bir kere çalıştıktan sonra hafifçe çalıştırma koluna dokunmamla hemen çalışıyor, sorun sabahları çalıştırmakta.
    Belki bujidendir diye 3 gün önce sıfır buji taktım yine aynı, geçen yıl tasarruf karbüratörü taktırmıştım ilk zamanlar iyiydi zamanla kendiliğinden ayarımı bozuldu karbüratörün bilemiyorum. Orijinal beyin arızalandı o zaman iyiydi, sonra platin taktık yine zor çalışıyordu, tekrar çıkma beyin buldum taktım ama sabah çalışmama sorunu devam ediyor.
    Konu hakkında bilgisi olan, sebebi çözebilecek önerilerinizi bekliyorum.
    Hepinizin işi gücü rast gelsin, sevgi ve muhabbetle kalın...
    [COLOR="Magenta"][I][B]LÜTFEN DAHA YAVAŞ, ÇÜNKÜ YAŞAMAK ÇOK GÜZEL.[/B][/I][/COLOR]:rendeer:

  12. #2552
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    motomz çok zor bi durum değildir alp_ tunay abimiz görürse cevap yazacaktır
    Bende bi soru sorayım bugün karbüratörün gaz iğnesini en altın bi üstüne taktım hava ayarınıda tamamen sıkıp 2.5 tur açtım gidişinde şu an bi sıkıntı yok sizce doğru olmuşmudur ne kadar açmak lazım hava ayarını

  13. #2553
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Hava ayarı için civatanın şu kadar sıkılması bu kadar açılması diye bir şey yok.Standart olsaydı oraya bir civata değil bir hava deliği korlar olur biterdi.Hava ayarı karbüratör şamandırası,rolanti ayar vidası ,iğnesinin durumuna göre farklı ayarlanır.En basitinden şöyle anlarsınız.Motorun gaz yemesi yerindeyse ,tatlı bir çalışması varsa ayar olmuştur.Yoksa zaten stop eder.

  14. #2554
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    Çalışması gayet iyi ben yinede bir sorayim dedim saolasın

  15. #2555

    Üyelik
    01 Mart 2012
    Şehir
    LÜLEBURGAZ/KIRKLARELİ
    Motosikleti
    90' MZ ETZ 251
    bu ön diskten gelen çiiiiv gibi sinir bozucu sesi nasıl önlerim ön taraftan bir yerden geliyor ama birşey sürtüyor gibi demir demire sürtüyor gibi

  16. #2556
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    merhaba arkadaşlar internette gördüm paylaşıyım dedim mz motorunun kullanım çeşitliligi http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...71965372/detay

  17. #2557
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    İşte yurdum insanından mühendislik örneği.Şaka bir yana beğendim gerçekten.Özellikle benzin deposu klasik olmaya aday.

  18. #2558

    Üyelik
    07 Temmuz 2008
    Şehir
    adana/ feke
    Motosikleti
    mz 251 etz 1998
    selam olsun mz kullanıcılarına..benim motorda bi sorun çıktı arkadaşlar..çalıştırma kolu sanki debryaj basılı gibi yarım iş görüyor..tam komprössör yapmıyor..bide vites geçişleri eskisi gibi çıt çıt geçmiyor sanki arası uzamış gibi bayağı boşluk oluşmuş vitesler arasında..
    YOKLUĞUM SİLAHIM,AŞK PUSATIMDIR..

  19. #2559

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Motosikleti
    mz 251
    marş kolunu yerine getiren yay kırılmış olabilir bakmadan bir şey denilmez sol taraftaki şanzıman kapagı sökülecek marş kolu kamaya dikkat et çıkmasın orada yay var muhtemelen kırılmış o yay degişecek geçmiş olsun
    müzisyen agırsiklet şampiyon

  20. #2560

    Üyelik
    04 Ağustos 2012
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    MZ IFA 251 1989 Yamaha X-MAX 250 2017
    Arkadaşlar merhaba, gerçekten yardıma ihtiyacım var. Fikri olan Allah rızası için yardımcı olsun.
    89 model mz 251 ifa motorum var. 15 senedir kullanıyorum. Ama şimdi yatıyor ateşleme sisteminde sorun var.
    Motorum elektronik ateşleme idi. Bir kaç sene önce ateşlemesi arızalandı. Usta elektronik ateşlemeyi iptal edip platine çevirdi.
    Bu şekilde bir kaç sene kullandım. Elektronik ateşlemeli iken daha iyiydi. Geçenlerde yedek parçacıdan elektronik ateşleme tertibatı aldım.
    Elektronik ateşleme tertibatının iki tane ucu var. Parça aldığım yer, eski ateşleme sistemini çıkardıktan sonra.
    Elektronik ateşleme tertibatının iki ucunu, ateşleme bobininin iki ucuna takmamı söylemişti.
    Bende oyle yaptım. İlk başlarda motorun yarı turunda sürekli ateşleme yapıyor, diğer yarısında ateşleme kesiliyordu. Hatta motor çalışmıştı da.
    Sonrasında ateşleme tamamen kesildi.
    Kendim elektrikciyim ama oto elektrikçisi değil. Motor köyde muayene filan yok. Motordan anlayan ustada pek yok. Bende onun için kendim yapmaya çalışıyorum.
    İnşallah yardımcı olacak birileri çıkar...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler