Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Ekim 2011, 19:35
#2161
tahsin301 bence senin motor sekman veya piston istiyor, motorun kaç km de?egsoz değişimi bana alakasız geldi tabi bilmediğim bir şey varsa bilemem.bide ayrıyetten mz ler 2 zamanlı olduğundan bayırlara gelmeden kaptırman lazım.bende orjinal 26000 km de (ilk sahibiyim) mz 251 1991 var temiz o bile bayırlarda 2 kişi kalkamaz zorlanır.birde bayır dediğin nasıl bir bayır ben dik bayırlardan bahsediyorum.
Reklamlar
-
11 Ekim 2011, 22:17
#2162
585858 adlı üyeden alıntı
tahsin301 bence senin motor sekman veya piston istiyor, motorun kaç km de?egsoz değişimi bana alakasız geldi tabi bilmediğim bir şey varsa bilemem.bide ayrıyetten mz ler 2 zamanlı olduğundan bayırlara gelmeden kaptırman lazım.bende orjinal 26000 km de (ilk sahibiyim) mz 251 1991 var temiz o bile bayırlarda 2 kişi kalkamaz zorlanır.birde bayır dediğin nasıl bir bayır ben dik bayırlardan bahsediyorum.
telefondan yazdigim icin bazen karisiklik oluyor. Motorum 2001 mdel 301 seyhan 30.000kmde daha önce boyle bir sorun yoktu gecen bir arkadaşim motoru honlattirsan iyi olur dedi ben gecen contayi yenilemek icin blogu söktüm pistonda hafif cizikler vardi benim de aklima pistonu segmani degismek geldi ama usta diyoki gerek yok motor en az 50. 000kmyi görmeli
---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 19:23 ----------
Rampalar dik ama aşiri degil aşirisinda gitmiyor zaten. Önceden çayir bayır dinlemez şu anda gidemedigi yerden cok rahat gider ve de kalkardı. 15gun once hava filitresini bujisini degiştim.(ngk br6hsa) b8hs yi de denedim daha kötü. Castrol 2t racing yag kullaniyorum. Yakiti shellden aliyorum. Hava ve avans ayarı tamam(buji belli ediyor). Deposunu, muslugunu, karbüratörünü temizledim. Yani depo kapaginin hava deligine kadar hepsini kontrol ettim. E daha ne olsun üzerinde toz bile durmuyor. sakinan göze çöp mü battı yoksa. Aklima egsoz veya pistonu degişmekten başka birşey gelmiyor yada bu egsozun temizlemesi olmaz mi 30.000kmde bir motorun egsozu nasil tikanir hayret 8 sene de birçok mz kullandım ilk kez boyle durumla karşilasiyorum. Motoru hor kullanmam genelde 3500 devir (100km/h) kullanirim. Cok konustum galiba kusura bakmayin. Artik burdaki bilgiler işıgında çogunluk ne derse onu yapacagım. tabii Alp beyin yorumu da benim için önemli... İlgilenen arkadaşlara şimdiden canı gönülden teşekkür ederim.
-
11 Ekim 2011, 23:37
#2163
silindirdeki çizikler kompresörü azaltacağı için motorda güç kaybı yapar.
debriyaj balatalarınıda kontrol etmekte fayda var
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
-
12 Ekim 2011, 15:37
#2164
tahsin 301 merhaba tahsin bey siz iki zamanlı castrol yag kullanıyorsunuz ekzosu kolay kolay tıkamaz pas sökücü ilaçlar var ondan sıkın temizler ama sorun eksozla alakalı degildir büyük ihtimal ekzosu değiştirseniz orjinal eksoz bulmak zor o eksozun verdigi tatlı sesi alamazsınız canınız sıkılır aslında alman mz lerindeki bakır ekzos olsa iyide neyse konuyla alakalı degil bence iyi bir kalbüratör ayarı hava ayarı debriyaj ayarı zincir ayarı bunlar sorununuzu çözebilir kolay gelsin
müzisyen agırsiklet şampiyon
-
12 Ekim 2011, 23:41
#2165
Selamlar arkadaşlar Mz lerde ekzoz tıkanabiliyor uzunca metal bilr çubuk veya şişle ekzozu şişleyince işe yarıyor diyorlar birde 100km/h ı kaç devirde görüyorsunuz çelik janlar düblex değil fakat çevirmek çok kolay
-
13 Ekim 2011, 13:19
#2166
mzcı adlı üyeden alıntı
tahsin 301 merhaba tahsin bey siz iki zamanlı castrol yag kullanıyorsunuz ekzosu kolay kolay tıkamaz pas sökücü ilaçlar var ondan sıkın temizler ama sorun eksozla alakalı degildir büyük ihtimal ekzosu değiştirseniz orjinal eksoz bulmak zor o eksozun verdigi tatlı sesi alamazsınız canınız sıkılır aslında alman mz lerindeki bakır ekzos olsa iyide neyse konuyla alakalı degil bence iyi bir kalbüratör ayarı hava ayarı debriyaj ayarı zincir ayarı bunlar sorununuzu çözebilir kolay gelsin
mzci bu egsoz konusunda sana katılıyorum hatta şurda 4 ay önce dışında bazı yerdeki paslanmalar nedeniyle eksozu degişmeye kalktım. yeni eksozun sesi berbattı geri verdim. o zaman motorda hız konusunda bir degişiklik olmadi. Debriyaj kaçırması oldugunu duşünmüyorum.
zincir ayari tam. 1-1.5 cm boşluk var
aklıma son olarak yakiti degiştirmek veya piston segman degişmek geliyor. Yine de yorumlarından dolayı tüm arkadaşlara teşekkur ederim...
-
13 Ekim 2011, 21:58
#2167
öncelikle biz teşekkür ederiz yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bizlere.ben mzlerde eksoz temizlenmesini ilk defa duyuyorum.birde senin motor 2001 zaten eksoz türk yapımı mesela bizlerdeki eksozlar (89, 92) bakırdan dolayısıyla ses tınısı orjinal güzelbir ses, fakat benim mzlerde başıma gelenbir durum var eğer egsozu güzel takamassan kötü bir ses çıkar eksozu takmak ustalık ister söken varsa bilirler.ben söktüm ve eski düzenini sesini yakalayana kadar eksozla epey bir mücadele yaşadım, yerine zor oturdu.
-
15 Ekim 2011, 04:25
#2168
merhaba kashmar54 kardes 92 model mz var takim olarak kanuni celik jant aldim disliyi masaya takarken siyah kapakla beraber masanin arasina pul konuyormuydu eski disliyi sokerken dikkat etmedimde sanki zencir tam disliye oturmuyor gibi birde zencir ayari nasil yapiliyor zencir baklalarinin arsindaki yuvarlaklardan biri kirik acaba bisey olurmu seneler once arkadasla motorla gezerken zencir kopmasi sonucu kaza gecirdik simdi motorumu test yapmaya korkuyorum selamlar
-
15 Ekim 2011, 04:40
#2169
bulbul adlı üyeden alıntı
merhaba kashmar54 kardes 92 model mz var takim olarak kanuni celik jant aldim disliyi masaya takarken siyah kapakla beraber masanin arasina pul konuyormuydu eski disliyi sokerken dikkat etmedimde sanki zencir tam disliye oturmuyor gibi birde zencir ayari nasil yapiliyor zencir baklalarinin arsindaki yuvarlaklardan biri kirik acaba bisey olurmu seneler once arkadasla motorla gezerken zencir kopmasi sonucu kaza gecirdik simdi motorumu test yapmaya korkuyorum selamlar
Benim zincirin arasında da üç beş kopuk vardı baya bi şansımı denedim Allah tan bi tatsızlık olmadı.. Sonradan gittim öğrendim ki çin mali on lira orjinali 25 lira yani japonlar gibi 90 -100 lira değil yeni zincir hemen yeniledim Sana da tavsiye ederim..
-
15 Ekim 2011, 12:05
#2170
bulbul adlı üyeden alıntı
merhaba kashmar54 kardes 92 model mz var takim olarak kanuni celik jant aldim disliyi masaya takarken siyah kapakla beraber masanin arasina pul konuyormuydu eski disliyi sokerken dikkat etmedimde sanki zencir tam disliye oturmuyor gibi birde zencir ayari nasil yapiliyor zencir baklalarinin arsindaki yuvarlaklardan biri kirik acaba bisey olurmu seneler once arkadasla motorla gezerken zencir kopmasi sonucu kaza gecirdik simdi motorumu test yapmaya korkuyorum selamlar
hatıladığım kadarıyla orda pul yok.
o zinciri kullanmasan iyi olur.
zincir ayarı nasıl yapılıyo derken nerdenmi yapılıyo yoksa nasıl olmalımı?
arka tekerin somunlarını gevşetip,gerdirme somununu sıkarak veya gevşeterek yapacan zincir ayarını
ayarıda zincirin orta kısmının alt tarafını yukarıya şaseye doğru kaldıracan
yukarı aşağı 3 cm gidip gelmesi gerek
zincir muhafazası olduğu için anlamayabilirsin.
ozaman yukarı kaldırınca şaseye hafifçe değecek şekilde yap yeter
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
-
15 Ekim 2011, 20:03
#2171
Arkadaşlar mz lerin yanlara grenaj takılıp yarış motoru gibi durmasını sağlayan aparatlar özel olarakmı yapılıyor yoksa piyasada satılıyormu?bilginiz varmı?
-
16 Ekim 2011, 13:46
#2172
yardiminiz icin tesekkurler zenciride degistirmek gerekiyor galiba havalarda sogudu motoru takoza cekip eskiyen parcalari yavas yavas degistirmek lazim selamlar
-
18 Ekim 2011, 14:58
#2173
zencir ayarini yaparken gerdirme vidalarinin sag sol her ikisinide sikip gevsetecez degilmi tek tarafli yani sag taraftakini biraz gerdireyim dedim olmuyor ozemanda teker masa arsinda ortali durmuyor bilginiz varmi acaba selam
-
26 Ekim 2011, 22:22
#2174
Slm arkadaşlar,
geçenlerde motorda güç düşüklüğü nedeniyle ilgili bir sorun vardi. 3gun önce segmani degiştim silindiri sildirdim ama hicbir degişiklik olmadi. motor sıcakken de sogukken de kalkışta stop edecek gibi oluyor. şimdı sirada karburatörü komple söküp parcalayıp temizleyip yeniden takmak var. o da olmazsa sıra elektrik tesisatında. bu işin peşini bırakmayacagım. Gerekirse motoru sıfırdan dizecegim. Burdan da paylaşacağım. Belki birgun aynı sorunla karşılaşanın işine yarar.
SELAMLAR
-
26 Ekim 2011, 23:35
#2175
debriyajıda bi kontrol etseydin
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
-
27 Ekim 2011, 02:26
#2176
bulbul adlı üyeden alıntı
zencir ayarini yaparken gerdirme vidalarinin sag sol her ikisinide sikip gevsetecez degilmi tek tarafli yani sag taraftakini biraz gerdireyim dedim olmuyor ozemanda teker masa arsinda ortali durmuyor bilginiz varmi acaba selam
Aynen dediğin gibi yapıcaksın.... Yoksa sudan geçtiğinde 2 tane teker izi görürsün..Motorun düz gitmez....
Arka tekerleği beşiğe tam ortalayacaksın... Göz kararı değilde eline bişey alıp ölçü ile yapabilirsin..
Sakın zinciri çok germe.. O kırık zinciri asla kullanma...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------
TAHSİN301 adlı üyeden alıntı
Slm arkadaşlar,
geçenlerde motorda güç düşüklüğü nedeniyle ilgili bir sorun vardi. 3gun önce segmani degiştim silindiri sildirdim ama hicbir degişiklik olmadi. motor sıcakken de sogukken de kalkışta stop edecek gibi oluyor. şimdı sirada karburatörü komple söküp parcalayıp temizleyip yeniden takmak var. o da olmazsa sıra elektrik tesisatında. bu işin peşini bırakmayacagım. Gerekirse motoru sıfırdan dizecegim. Burdan da paylaşacağım. Belki birgun aynı sorunla karşılaşanın işine yarar.
SELAMLAR
Büyük ihtimal karbüratörün hava ayarı ile ilgili... Bir temizle memeleri daha sonra hava ayarı yap... Rolantisi 1000-1300 falan olsun...[COLOR="Silver"]
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
27 Ekim 2011, 23:56
#2177
Slm arkadaşlar,
Dün karbûratörü söktüm. En ince ayrıntısına kadar parçaladım. temizledim, taktim , karbüratörün iğnesinden gaz ipliğine kadar iyice ayar çektim çok şûkür motor düzeldi. Konuyla ilgilenen arkadaşlara canı gönülden teşekkür ederim.
herkese kazasız belasız günler
-
29 Ekim 2011, 03:00
#2178
alp kardes yardim icin sagolasin motora bindigimde hemen aklima zencir geliyor bende ona gore surat yapmiyorum sparis ettim gelecek selamlar ayrica hepimizin cumhuriyet bayrami kutlu olsun vandaki depremzedelerede allah sabir versin
-
30 Ekim 2011, 02:13
#2179
Arkadaslar oncelıkle herkeze merhaba. benımde hayatımdakı ılk motor mz 150. daha ayaklarım motordan yere deymıyordu. babam kullandırıyordu. motor halen bızde. babamdan bıze kaldı.
ve benımde soyle bı problemım var. Gecen sene duz yolda gıderken motor stop ettı. tekrar tekrar denedım calıstırmayı bıraz calısıyo. 150-200 mtre gıdıyodu yıne duruyodu. bende anlamadıgım ıcın cektım eve bıraktım öle. tamırcıyede goturmedım. bu senede kardesımle bi ele aldık motoru dagıttık. zaten epey eskımışti. bastan toplamak Niyetindeyiz. yardım ederseniz cok mutlu oluruz.
-
02 Kasım 2011, 18:26
#2180
alp bey mz 251 karbüratörünün şamandıra ayarını bozdum ya çok benzin gelip tahliyeden atıyor yada çok kapatım hiç benzin gelmiyor ayarını tutturamıyorum yardım ederseniz sevinirim.şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler