Arkadaşlar s.a benim bi sorum olacak yardım ederseniz sevinirim bizim cbf bir depo ile (yani yedeğe düşene kadar)
kaç km gider benimki şehir içi şehir dışı karışık 325 km gitti. 400-450 giden varmış forumlarda okudum kafayı yicem benimkimi
fazla yakıyor? sizce normalmi yoksa bi ustaya fln mı göstersem?
Benimki 7000 km'de şuan bir depo ile 400-450 km arası yapıyorum. Ama sakin kullanırım, şehir dışı yollarda da kullanıyorum. Servise bir söylesen iyi olur.
hava filtresi yeni yağ yeni ama hala cok yakıyor galiba subaplara baktırmadım ama ondan sıkıntı olsa subaplardan ses gelmezmi?
ben bi karburatör ayarına baktırayım en iyisi sizce 325 km cokmu az?
motor 23 bin kmde
Dostlar selamlar
CBF 150 rodajdayken bir depo ile ortalama kaç km gider? Normaldeyken ne kadar gidiyor?
Motoru aldığım zaman yedek deponun benzinle dolması için 20 liralık almıştım. O bitip yedeğe düştükten sonra depoyu doldurdum. Şuan motor 350km civarında ve bir depo ile 280km civarı gitti. Sonra yedeğe düştü.
Normalde 350-400 civarı diyorlar. Normalmidir?
benimki 2015 model sifir almistim 2 bakim gordu..5000 km de istanbulda sehir ici kullaniyorum 1 depoda 290 km yi gorursem dua ediyorum iyi yaptim diye.
is yerim 2600 metre..bi abiye dedigimde motor henuz tam isinmadan vardigin icin fazla yakiyor dedi.motoru iyice isitmadan cikmamama ramen..biraz hak verdim..bide benzini tam dolduruyorum silme.
Merhaba arkadaşlar, benim aklıma birşey takıldı . Ben motoru ilk çalıştırmada illaha çikleyi çekmem gerekiyor hava sıcak olsa bile bunun sebebi nedir ?
cbf için fabrika lastikleri üstünde yazın değiştirmek istiyorum öneriniz nedir.sadece haftasonu binildiğinden çok km yapmıyorum.kışlık alıcaktım kış bitti
ben 20km de duroları michelin ile değiştirdim.cidden çok fark etti tavsiye ederim
benimkide oyle cbf 150 lerde normali bu anormal herhangibisey yok.bazen yazin cok sicaklarda jigleyi cekmeden marsa basayim deneyeyim diyorum sansa bir sure stop edeckmis gibi oluyo 1-2 dakika sonra isinana kadar normale donuyor.ama genelde 30 saniye de olsa 1 dakika da olsa jigleyi cekmeden calismiyor.
bu durum beni cok rahatsiz etmiyor.sonucta karburatorlu motor.
sibief in kronik sorunu altın elbiseli bile videosunda bahsedio takma kafana bütün cbf lerde aynı
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------
dostum.benim cbf de anlas ın capra modeli var kesinlikle tavsiye ederim hem ıslakta hem kuruda çok iyi hem ucuz bi araştır derim.
aslında bu durumun cbf 150 ile alakası yok..genel fizik kurallarına göre her motorlu arac ilk çalıştırmada yanma odası ısısı istenen düzeyde olmadığı için stop etmeye meyillidir..yani arçlarda veya üst segment motorlarda otomatik jigle gibi bişey var ..biz hissetmeden rölantiyi devri az yükseltip istenen ısıya getiriyor ve standart rölanti devrine geliyor sürücü hissetmeden..her motorlu arac da en az 1-2 dakika motor çalışır vaziyette beklenmesi lazım..bizim tek günahımız otomatik jiglemizin olmaması ve bu istenen yanma odası ısısının manuel olarak bizim sağlamamız gerektiği...Ağutos ayı ortasında bile olsa en az 1 dk beklemek ve jigleyle ısıtmak lazım..kendi rölantisinde ilk çalıştırmada çalışması çok zor..12-18 saat stop etmişse motor jiglesiz olmuyor...ama 2-3 bazen 4 saat stop etmişse rlöanti kurtarıyor kendi kendine idare edebiliyor..tamamen iklimsel detaylarla alakalı...birde kapalı avm otoparkı yerde beklemişse motor jigleye gerek kalmadan ilk çalıştırmada kendisi rölantide çalışabiliyor...ama dışarda ilk çalıştırma jigle şart..ben 30-40-50 saniye jiglede çalıştırıyorum her sabah sonra jigleyi kapatıp kendi rölantisinde en az 1 dk çalıştırıyorum..oyalanyorum seleyi siliyorum yani motoru özellikle bekliyorum çantaya bişiler koyuyorum vs öyle yola çıkıyorum...ve ilk anda düşük hızlarda yine motoru ısıtmayı tercih ediyorum..yani ilk 1 km abanmıyorum motora...he ben çalıştırır 30.saniye yola çıkarım derseniz piston kafasında çizikler başlıyor aşınıyor yağ eksiltme başlayıp motorunuz 25-30 binde bitiyor..diğer dikkatli kullanımda ise 50-60 binde motor bitiyor yani benim gözlemlerime göre..yani motor bitmesindekikastım motor verimliliği yağ eksiltmeye bağlı azalıyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------
kesinlikle hiç düşünmeden Mişlen taktır farkı yaşa...biraz tuzlu belki ama değer..ben dğeiştireli 2 hafta oldu...2015 Ağutsodunda taktırdığım mişlen taımları 2500 den 16500 kmye kadar kullandım..ömrünü bitirdi birazda fazla kaldı arka lastik 4-5 fitil istedi uzun aralıklarla inceliyor sonucta lastik düzleşiyor...
koca kışı orjinal lastiklerle Angara gibi biyerde kullanmak da eyi cesaret kışın motor yatıyosa tabi sorun yok...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Teşekkür ederim beyler buna sevindim
@goreny,@giritli ve @mete_han
Bende şüpheleniyordum açıkçası )
90 lı yılların ortalarında mobiletim vardı..pejo star 103 L..onun gaz kolunun dibinde alt kısmında itmeli jigle vardı..yani basit bir tel karbüratörün tepesinden hava yolu açardı..düşün yani mobilette bile manuel jigle vardı...ilk çalıştırmada o jigleye asılırdık...motoru sehpada ısıtırdık ara gazla..ama jigleye asılmadan hayatta çalışmazdı motor..o mantıkla jigle çok önemli..ilk çalıştırmada 1 dakika bekleme süresi çok önemli...hatta sıkılmadan 1 dakika jigle 1 dakika da kendi rölantisinde kalması motorunuzun ömrü açısından faydalıdır...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Arkadaşlar selamlar, sevgiler.
CBF 150 'nin üretimi durdu gibi bir söylenti var. Nedir bu durumun aslı ?
bugün ilgnç birşey oldu..hava soğuktu bende can sıkıntısına işyerimin önünd eolan makinamı tam jigle ile ısıtayım dedim..ve sonra işyerime girdim..sonra unutmuşum ulan olcka işmi ..15 dakka sonra ulan bu ses nerden geliyor diyorum yüksek rölanti sesi..benim cbf böğürüyomuş... işte eyle..
valla aga 10 yıldır aynı hikaye ama Honda Tr bize bu makinayı itelemeye devam ediyor...
ha euro4 normları falan cbfe nasıl olcak onuda bilmiyorum..Honda dangalak firmadır euro4 abs falan bu motora hayatta yapmazlar..o yüzden bu sene netleşir durum...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)