Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Temmuz 2015, 21:24
#36841
Aksine yolda çok dikkatli giderim, hatta buradakilerin çoğuna göre gereksiz dikkatli giderim. Sağ şeridin dibinden gitmeye karşı yorumlarımı okumuşsundur . İnsanın bazen iş güçten kafası dağınık oluyor. Ben sadece burada yazmıyorum, her gün yaz kış işe motorla giderim, yanlış anlaşılma olmasın. Bu kazada hatanın bende olduğunu kabul ediyorum ama şunu da biliyorum ki o yol kuru olsaydı mutlaka dururdum. Panik frenlemem gayet iyiydir fakat bunda mesafe çok kısaydı ve ıslaklıkları geç gördüm. Öndeki araca vurmakla düşme riskini alıp fren dozunu arttırna arasında karar vermem gerekti ve frenlemeyi seçtim, yemedi. Yavaşlayabildiğim kadar yavaşlayıp üç dört metre falan kala düştüm. Neyse bugün lastikleri ve çamurluğu taktırdım. Çamurluk beklediğimden çok daha iyi oldu. Dün rengine akşam saatlerinde baktığımdan düzgün görememişim, güneş altında tonu gayet iyi. Lastikler ise zımba gibi, resmen yere yapışıyorlar. Gidon artık sağa sola biraz daha zor dönüyor gibi geldi. Eskisiyle aynı dozda frenleyince kaydırmak mümkün değil. Islakta daha denemedim ama en azından artık kafam daha rahat olacak. Depo giydirmesini boyayanlar varmış, onlarla bir görüşeceğim. 130 TL ise değiştirebilirim ama servis çamurluğa 170 deyince bunun fiyatını sormadım. Sorsam 250 falan der herhalde.
Reklamlar
-
04 Temmuz 2015, 23:01
#36842
Seko adlı üyeden alıntı
Aksine yolda çok dikkatli giderim, hatta buradakilerin çoğuna göre gereksiz dikkatli giderim. Sağ şeridin dibinden gitmeye karşı yorumlarımı okumuşsundur
. İnsanın bazen iş güçten kafası dağınık oluyor. Ben sadece burada yazmıyorum, her gün yaz kış işe motorla giderim, yanlış anlaşılma olmasın. Bu kazada hatanın bende olduğunu kabul ediyorum ama şunu da biliyorum ki o yol kuru olsaydı mutlaka dururdum. Panik frenlemem gayet iyiydir fakat bunda mesafe çok kısaydı ve ıslaklıkları geç gördüm. Öndeki araca vurmakla düşme riskini alıp fren dozunu arttırna arasında karar vermem gerekti ve frenlemeyi seçtim, yemedi. Yavaşlayabildiğim kadar yavaşlayıp üç dört metre falan kala düştüm. Neyse bugün lastikleri ve çamurluğu taktırdım. Çamurluk beklediğimden çok daha iyi oldu. Dün rengine akşam saatlerinde baktığımdan düzgün görememişim, güneş altında tonu gayet iyi. Lastikler ise zımba gibi, resmen yere yapışıyorlar. Gidon artık sağa sola biraz daha zor dönüyor gibi geldi. Eskisiyle aynı dozda frenleyince kaydırmak mümkün değil. Islakta daha denemedim ama en azından artık kafam daha rahat olacak. Depo giydirmesini boyayanlar varmış, onlarla bir görüşeceğim. 130 TL ise değiştirebilirim ama servis çamurluğa 170 deyince bunun fiyatını sormadım. Sorsam 250 falan der herhalde.
bana manisa servisi 2 hafta önce ön sol kafa grenajına 214 tl demişti...
-
05 Temmuz 2015, 22:18
#36843
Kilometre teli o kablo biraz yag sizmasi normaldir yeni yaglama yapildiysa akmistir.Ileri geri oynamasi da normal biraz bosluk olacak.Amartisorlerden gelen yag olmasin.Yagiz456
-
05 Temmuz 2015, 22:57
#36844
dün servise sordum hava sıcaklığından dolayı sızıntı olabilir dedi. sorun yokmuş
-
06 Temmuz 2015, 22:58
#36845
yagiz456 adlı üyeden alıntı
bana manisa servisi 2 hafta önce ön sol kafa grenajına 214 tl demişti...
desenize ben DUKE almakla akılılık yapmışım CBF parçaları KTM den pahalı olmuş
haberiniz olsun bende sağa sol orjinal mavi granaj grii far çerçevesi ve far var bunları uygun fiyata vericem isteyen olursa
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
07 Temmuz 2015, 19:03
#36846
Herkese iyi forumlar..
Ben yaklaşık 2 hafta içinde ehliyetimi almış olacağım ve motor araştırması yapıyorum
Bundan 2 yıl önce yuki-110 bir cub motorum vardı ve çalındı yaklaşık 2 ay kadar kullanmıştım.
İki model arasında kaldım, Kuba Çita 180-FC ve Honda CBF-150.. Çita'nın sıfırı 2.8000 olduğu için cezbediyor, malum öğrenciyiz.
Max 3,500 bütçem var. Sizce hangi motoru almalıyım? Motoru aldığımda ev-okul arası olarak sürekli kullanacağım yani uzun süreli bir motor lazım. Günlük Min. 20km motorun üstünde yol yapacağım ve ara hızlanmalar önemli. Ne kadar hızlı gittiği değil frene bastığım anda durması önemli benim için.
Sizin önerileriniz nelerdir? Teşekkür ederim.
-
07 Temmuz 2015, 19:53
#36847
arkadaşlar yeniden rahatsız ediyorum ama kusura bakamyın, bugün motosikletimi sattım yarın bir tane cbf incelemeye gideceğim ve beğenirsem alacağım..
2013 model, 9000 km, lastikleri yeni (ne olduğunu bilmiyorum), full koruma demiri, topcase (umarum yanında veriyordur çok lazım)
sahibinden.comda ilanı yok ancak ilanı kaldırmadan önce 5000 lira demişti. ben piyasayı bilmiyorum sizce motorun sahibinden.comdaki şişirilmiş fiyatları göze almazsak ederi nedir?
-
07 Temmuz 2015, 20:14
#36848
Kocaeli İl Temsilcisi
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yeniden rahatsız ediyorum ama kusura bakamyın, bugün motosikletimi sattım yarın bir tane cbf incelemeye gideceğim ve beğenirsem alacağım..
2013 model, 9000 km, lastikleri yeni (ne olduğunu bilmiyorum), full koruma demiri, topcase (umarum yanında veriyordur çok lazım)
sahibinden.comda ilanı yok ancak ilanı kaldırmadan önce 5000 lira demişti. ben piyasayı bilmiyorum sizce motorun sahibinden.comdaki şişirilmiş fiyatları göze almazsak ederi nedir?
4.800'e anlaşın , 5.000 tl çok .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
08 Temmuz 2015, 18:17
#36849
-
08 Temmuz 2015, 20:38
#36850
Kocaeli İl Temsilcisi
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
herkeze merhabalar, bende bugün ikinci motorum olarak cbf'i alarak aileye katıldım.. forumda aktif biriyimdir yakında motoru çözer herkezin yardımına koşmaya başlarım
öncelikle söylemek isterimki gv 250 den sonra trafikte gerçek anlamda görünmez oldum.. şimdiye kadar 40 km sürdüm 20 tane önüme kıran araba olmuştur. motor çok sessiz ve titreşimsiz, dedikleri kadar varmış. ayrıca konforluda..
gücü doğal olarak yetersiz geldi, birde gv de düşük devir kullanma alışkanlığımda var yüksek devir yaptırınca garip oluyorum
vites değiştirme aralığı 6-7 bin devir sanırım daha performanslı kullanımda ise 7-8 arası değiştirmek gerekiyor..
yan ayaklığı orjinalmi değilmi çok bakmadım ancak, şu anda takılı olan çok kısa. birisi hafif ittirse anında devrilir, bunun çözümü varmıdır yoksa değiştirmek mi gerekiyor?
hangi marka yağ koymamı tavsiye edersiniz? (motula falan 35 lira vermem)
geri kalanları şimdi kitapçığını indirip ordan okuyacağım, buyrun resimler
http://i40.photobucket.com/albums/e2...pssusqmpki.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e2...psjl3y7bhl.jpg
Hayırlı olsun kazasız belasız . Cbf şehiriçinde rahat kıvrak motordur . Ama uzun yolda gücü , sizi çok sıkacak canınızı . 5-6 bin devir aralarında vites arttırmanız idealdir , hem fazlada yakmamış olursunuz . Yağ olarak eğer motul , ipone gibi yağlara 35 tl civarı veremeyecekseniz . 25 tl'ye Castrol 10w 40 koyun başka yağ koymayın . Cbf yağı seven bir motordur , eğer sen motoruna sağlam yağ koymazsan o yağı içer bitirir . Sonra başına büyük masraflar açar . En geç 2.000 km'de bir yağı değiştirin mutlaka . 1.000 km'de bir de yağı kontrol edin . Eğer eksiklik varsa 1.000 km'de birde yağ ekleyin üstüne . Ortalama 1000 km'de 100 gram ile 200 gram arası yağ eksiltir cbf . En ideal seyir aralıkları 80 ile 90 km arasıdır . 90 km'den sonra bağırmaya başlar . 100 km hızın üstüne fazla çıkarmayın motoru . Fazla sıkıştığı için yağ eksiltme eğilimide ona nazaran artacaktır .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
09 Temmuz 2015, 02:49
#36851
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun kazasız belasız .
Cbf şehiriçinde rahat kıvrak motordur . Ama uzun yolda gücü , sizi çok sıkacak canınızı .
5-6 bin devir aralarında vites arttırmanız idealdir , hem fazlada yakmamış olursunuz . Yağ olarak eğer motul , ipone gibi yağlara 35 tl civarı veremeyecekseniz . 25 tl'ye Castrol 10w 40 koyun başka yağ koymayın . Cbf yağı seven bir motordur , eğer sen motoruna sağlam yağ koymazsan o yağı içer bitirir . Sonra başına büyük masraflar açar . En geç 2.000 km'de bir yağı değiştirin mutlaka . 1.000 km'de bir de yağı kontrol edin . Eğer eksiklik varsa 1.000 km'de birde yağ ekleyin üstüne . Ortalama 1000 km'de 100 gram ile 200 gram arası yağ eksiltir cbf . En ideal seyir aralıkları 80 ile 90 km arasıdır . 90 km'den sonra bağırmaya başlar . 100 km hızın üstüne fazla çıkarmayın motoru . Fazla sıkıştığı için yağ eksiltme eğilimide ona nazaran artacaktır .
anladım bazı konularda aydınlattınız teşekkür ederim. peki motor 9 binde şuanda bile eksiltirmi yoksa ilerleyen kilometrelerdemi başlar?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------
bu arada 130 bastım diyenlerin motorunu almayın 120 den sonra redlineye giriyor
-
09 Temmuz 2015, 05:11
#36852
İyi günler. Servis 1000km bakimindan sonra 4000km.de gelin demişti.Motor şuan 2700kmde yağ değiştirmeye gerek varmıdır?
Babam geçen biraz yağ eksiltmiş diyip üzerine 5w-30 yağ koydu.Zararı olurmu sizce? Olursa hemen değiştireceğim.
Bu arada ilk bakimda serviste 10w-30 yağ koydular honda nın kendi yağıymış.Okuduğum yazilarda herkes 10w-40 koyuyor.Sizce servis yanlış yağmı koydu.Kafam iyice karıştı.Yardımcı olursaniz cok sevinirim.
-
09 Temmuz 2015, 08:33
#36853
4000 km'de gelin dediyse 4000 binde git. 2700'de neden değişsin ki ? İkincisi de burada herkes bu işe bayılsa da motora içeride bulunandan farklı bir yağ ilave etmek bence doğru değildir. Madem ilave edeceksiniz, o zaman aynısını ilave edin. Ayrıca motorun yağ eksiltme olayı artık psikolojik bir hale geldi. CBF 150 kırmızı devir çizgisine sürülmediği müddetçe şu anda yağ falan eksiltmiyor. Baban da eminim zamanında yaşanan yağ eksiltme problemlerini bildiğinden, çubuktaki az bir oynamadan huylanıp eksilttiğini düşünmüştür Oysa her ölçüşte o kadar fark görülür artı ölçerken motor hangi pozisyondaydı (orta sehpa, yan ayak) ve ne zaman ölçüldü (yeterince dinlenmiş miydi, hemen duruduktan sonra mı ? vs) ?
Başkalarını ne yağ koyduğu önemli değil. Honda kendi marka yağını koyuyorsa güvenebilirsiniz. O yağ olmadığında benimkine de servis Castrol 10W40 koymuştu. Fakat asla farklı yağları karıştırmayın. Şimdi bir sorun çıksa ve Honda bunu duysa direk suçu sizin 5W30 yağa atar. "Bu kadar sıcakta o yağ konur mu ?" der
-
09 Temmuz 2015, 21:07
#36854
Seko adlı üyeden alıntı
4000 km'de gelin dediyse 4000 binde git. 2700'de neden değişsin ki ? İkincisi de burada herkes bu işe bayılsa da motora içeride bulunandan farklı bir yağ ilave etmek bence doğru değildir. Madem ilave edeceksiniz, o zaman aynısını ilave edin. Ayrıca motorun yağ eksiltme olayı artık psikolojik bir hale geldi. CBF 150 kırmızı devir çizgisine sürülmediği müddetçe şu anda yağ falan eksiltmiyor. Baban da eminim zamanında yaşanan yağ eksiltme problemlerini bildiğinden, çubuktaki az bir oynamadan huylanıp eksilttiğini düşünmüştür Oysa her ölçüşte o kadar fark görülür artı ölçerken motor hangi pozisyondaydı (orta sehpa, yan ayak) ve ne zaman ölçüldü (yeterince dinlenmiş miydi, hemen duruduktan sonra mı ? vs) ?
Başkalarını ne yağ koyduğu önemli değil. Honda kendi marka yağını koyuyorsa güvenebilirsiniz. O yağ olmadığında benimkine de servis Castrol 10W40 koymuştu. Fakat asla farklı yağları karıştırmayın. Şimdi bir sorun çıksa ve Honda bunu duysa direk suçu sizin 5W30 yağa atar. "Bu kadar sıcakta o yağ konur mu ?" der
Orta sehpadaydi yeterince dinlenmişti.Cok bi yağ eklemedi toplasan bi cay bardağının 4te1i kadar ama ben huylandim birsey olacak diye.
-
10 Temmuz 2015, 00:25
#36855
semih1963 adlı üyeden alıntı
Orta sehpadaydi yeterince dinlenmişti.Cok bi yağ eklemedi toplasan bi cay bardağının 4te1i kadar ama ben huylandim birsey olacak diye.
ben fikrimi söyleyecek olursam, babanızın koyduğu yağ ile motorun içindeki yağ karıştığında bunun motora kötü bir etkisi olacaksa bile çok uzun vadede ve çok küçük zararlar olucaktır. yani motora birşey olmaz merak etmeyin bir dahaki yağ değişiminde değiştirirsiniz problem çözülmüş olur..
-
11 Temmuz 2015, 04:10
#36856
-
11 Temmuz 2015, 12:26
#36857
Rodaj nerdeyse bitmis zaten anlik 8000 devire cikmakla birsey olmz.Cinlama dedigin cikirti sesi olmasin subaplardandir sanirim.10w40 yagdan baska yag koyma elf, mobil, castrol, opet bunlarin hepsi iyidir sentetik olani tercih edersen daha iyi.Ben elf 10w40 basesentetik denen yagi kullaniyorum memnunum 23 tl fiyati total benzinliklerde var.
-
11 Temmuz 2015, 17:52
#36858
sinka251 adlı üyeden alıntı
Rodaj nerdeyse bitmis zaten anlik 8000 devire cikmakla birsey olmz.Cinlama dedigin cikirti sesi olmasin subaplardandir sanirim.10w40 yagdan baska yag koyma elf, mobil, castrol, opet bunlarin hepsi iyidir sentetik olani tercih edersen daha iyi.Ben elf 10w40 basesentetik denen yagi kullaniyorum memnunum 23 tl fiyati total benzinliklerde var.
Aynen ustam çıkırtı sesi ama motor sıcakken yağ inceliyor heralde uzun yolda mecbur 6500-7000 devir gittim işim olmasına rağmen zorlamadım motoru ama yinede motor ısındı ve ses yaptı şuan şehir içi gezdiğim için herhangi bişey yok herşey yolunda. Sanırım yağ inceliyor motor ısınınca sübaplar genleşiyor dolayısıyla ince yapışan yağ sübabı tam yağlayamayıp sese neden oluyor. Doğru olabilir mi?
Neyse ben 1000 olunca bakıma sokup rolanti ayarına da baktırayım şimdi alışmadan yağ değişimi yapmıyım.
Ayrıca hep 7000 de gitmedim yav köy içlerinden de geçtiğim için hızımı her 20 -30 km de bir düşürdüm 40 lara. Ben malımın kıymetini bilirim
-
11 Temmuz 2015, 19:20
#36859
rölanti ayarı kitapçıkta yazıyor, sanırım karbratörün orda bir vida var elle çeviriceksiniz motor sıcakken 1.400 d/d ayarlayın tamamdır
-
11 Temmuz 2015, 23:59
#36860
Cronos adlı üyeden alıntı
Abiler motor 720 km ye geldi. Uzun yol yaptım ama 90 km yolda 1-2 kere 8.000 devire çıktım tabi hemen bıraktım.tabi çoğunlukla 6.500-7000 devir arası kullandım. Şimdi motor ısınınca 4.500-5000 devir arası bi çınlama sesi geliyor acaba zorladıkmı? hava sıcak oldugu için hararet yaptırıp bozdukmu nettik
Biraz araştırdım rodaj süresinde sübapları bilerek gevşek? bırakıp kendilerine yer yapması gerekiyor diye bi açıklama okudum. Bazı arkadaşlar sübap ayarı yaptıktan sonra kesildiğini söylüyorlar. Bazıları yağ eksilttiyse yapar diyorlar bazıları da kalitesiz yağdan diyorlar tabi bu son yazdıgım beni ilgilendirmiyor sanırım çünkü rodaj dönemindeyim. 7000 devir çokmu geldi naptı motora arada bir 8.000 devir gördüm bayır aşşağı hemen debriyajı çektim yavaşlayıp tekrar gaz verdim 1-2 kere bu kadarcıktan da bişey olurmu yahu? nasıl hondaymış bu
Napayım arkadaşlar bu zırıltı sesiyle yaşayanlar da var motora sübap ayarı yaptırıp devam edende var. Mesela arkadaş motordan ses geliyodu ama motoru açtırmaya karşı olduğum için ses devam etti tabi ben duymazdan geldim kendiliğinden yağ değişimi yapa yapa kesildiğini söylemiş. Erken bakıma mı soksam 1000 e ne kaldı şurda? Bide yol bittikten sonra şehir içine girip yavaşladım. vites düşürürken farkettim vites geçişleri pamuk gibiydi motorun. Akşam çalıştırdım yine taş gibiydi acaba yağdanmı bu sorunların hepsi?
Bide yağı ne koyalım abiler? Orjinal yağ vites geçişlerini sertmi yapıyor? Motul koydurursam 10 tl gibi bi farkı var sadece veya iphone. Hangisini tavsiye edersiniz? Castrol ve orjinal honda yağını koydurmayı pek düşünmüyorum da teşekkürler
arkadaşlar bu çıkırtı dediği sesi tartışalım bende aynı dertten müzdaripim. ben sürekli uzun yol yapıyorum ve 50 km yaptıktan sonra motor sağlam ısınınca bu sesi yapıor. motorun bandırmadaki honda yetkili servisine gittiğimde ısınmaktan dolayı normaldir dedi.
ben güvenmedim izmirdeki yükseliş e götürdüm hatta videosunu çektim sesin ve ustaya dinlettim ve akabinde bundan dolayı subap ayarlarını kontrol edermisiniz dedim. onlarda AŞIRI ISINMADAN EGZOSUN genleşesinden ileri geldiğini ve normal olduğunu belirtip subap ayarlarında bir sorun olmadığını sölediler.
şimdi bu sölediklerim ışığında sizlerin yorumunu alabilirmiyim ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler