Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #36681

    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125
    Serkan 67-78 isimli kardeş ben yaklaşık 3 yıldır ybr 125 kullanıyorum senin anlattığın gibi bir rahatsızlığım yok, yakıt olayını tek geçerim bir depo benzinle şehir içi 500 km yaptım. çevikliği harika, tepkimesi gayet güzel diyeceksinki o zaman niye bu sayfada dolaşıyon sebebi cbf 150 de harika bir motor hangisini alsan pişman olmazsın kuryelere baksan sadece iki motoru kullanıyorlar. uzun lafın kısası ikiside iyi motor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #36682
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    evet manetlerini tutan vidalara monte ediliyor, ürünü ben satıyorum elimde var.
    98 Beygir.....

  3. #36683

    Üyelik
    19 Ocak 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Boxer 150 , CBF 150
    Merhaba arkadaşlar, kendi başlığımda rodajla ilgili sorum vardı ancak cevap alamadım birde buradan deniyeyim şansımı

    Servis ilk 1000 km 4 bin 5 bin devir arası farklı viteslerde yol al dedi ancak kitapçıkta 500 km yazıyor rodaj süresine. 500 km yeterli mi ? Şuan 300 km oldu, Kamyondan tırdan korna yemek ve taciz edilmek cidden insanın sinirini bozuyor..

  4. #36684
    ozgranl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250
    Alıntı ceniver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, kendi başlığımda rodajla ilgili sorum vardı ancak cevap alamadım birde buradan deniyeyim şansımı

    Servis ilk 1000 km 4 bin 5 bin devir arası farklı viteslerde yol al dedi ancak kitapçıkta 500 km yazıyor rodaj süresine. 500 km yeterli mi ? Şuan 300 km oldu, Kamyondan tırdan korna yemek ve taciz edilmek cidden insanın sinirini bozuyor..
    Kitapçıkta belirtilen rakam doğrudur fakat sağlıklı bir rodaj dönemi yaklaşık 1000-1500 km kadar devam etmektedir. Yani siz 500 km dolduktan sonra yağ değişimi yapmadan tapagaz yol almaya başlarsanız buda motor ömrüne olumsuz etki yapacaktır.

    Eğer bu durumdan sıkıldıysanız vaktiniz var ise hafta sonuna güzel bir rota belirleyip aheste aheste gezin hem yeni yerler görün hem de rodajı tamamlayın
    XV

  5. #36685

    Üyelik
    19 Ocak 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Boxer 150 , CBF 150
    Alıntı ozgranl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçıkta belirtilen rakam doğrudur fakat sağlıklı bir rodaj dönemi yaklaşık 1000-1500 km kadar devam etmektedir. Yani siz 500 km dolduktan sonra yağ değişimi yapmadan tapagaz yol almaya başlarsanız buda motor ömrüne olumsuz etki yapacaktır.

    Eğer bu durumdan sıkıldıysanız vaktiniz var ise hafta sonuna güzel bir rota belirleyip aheste aheste gezin hem yeni yerler görün hem de rodajı tamamlayın

    Cevap için teşekkürler hocam, o zaman ulaşım amaçlı kullanmayacağız anlaşılan Bu arada 4 bin - 5bin arası sıfır titreşim gerçekten, merak ettiğim şey üst devirlerde de böyle mi? bekle gör diyeceksiniz biliyorum ama insan meraklanıyor işte

  6. #36686

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun yeni motorun . Kazasız belasız kullanman dileği ile . Birazcık fazla abartmışsın cbf'i , şöyle bi 5-10.000 km yol yap ondan sonra zaten cbf'i yerin dibine sokacaksın . Cbf öyle dediğin gibi aşırı hızlı giden iyi kalkan bir motor değildir . Gaz tepkisi son derece yumuşaktır ve kolay kolay hızlanmaz heleki rampa varsa . Bazı aşırı dik rampalarda 2. viteste yetmiyor o zaman mecbur 1. vitese atarak ilerlemek gerekiyor . 1. vites , 2. vitese göre daha torklu çünkü ama vites aralığı kısa olduğu için hemen 2. vitesi istiyor böyle bi dengesizlik var cbf'te . Ağzında sigara ile hız denemesi yapmanı da kınıyorum . 30 km ile bile gitsen yinede kask takmanı tavsiye ederim . 20 km hızdan sonra kafanı bir yere vurursan beyin travması sonucu ölüm gerçekleşmesi an meselesi olabilir .

    Cbf'in en büyük artısı diğer rakiplerine göre daha konforlu olması ve yedek parçasının daha bol olması . Başka bir artısı yok . Şehiriçinde sorunsuz kullanılabilecek motorlardan birtanesi . Lakin cbf'te düşük hızlarda denge yok lastiklerinin ince olmasından dolayı . Buda düşük hızda seyir halinde etkiliyor insanı . Daha fazla kontrol gerektiriyor buda insanı fazladan yoruyor . Viraj desen oda yok sayılır . Yatış açısı mesafesi kısa çünkü . Tork desen oda yok 5-10 dereceden fazla bayırı görsün hemen nefesi kesilir 90 km'yi geçemez . Bende öğrenmek amaçlı geçen sene almıştım . Kısmet olurda para ayarlayabilirsem satıp daha yüksek cc alacağım inşaallah .

    Genel bakım olarak en fazla 2.000 km'de bir , İpone veya Motul 10 w40 yağ ile değiştirmenizi öneririm . Cbf'ler yağ yakıyor çünkü . Yağsız kalırsa makine yatak yorgan eline alırsın . Fazla agrasif kullanmazsan sakin devirinde kullanırsan , yağ yakma olayı en aza iner .

    Hayırlı olsun tekrardan .
    Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim....Geçen günü düştüm... Anladımki motor koruma faydalı bişey.... İşyerimden çıkarken cbf imle sola yatıverdim....kafamı duvara çarptığımı sonradan anladım...Kask iyi bişey!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:51 ----------

    Bu arada belki eksik anlattım sigara içiyor olsam bile kafamda kaskım vardı...Açılır kaskım var ve bağlamadan yola çıkmam...

    Çin malı çapırdan sonra bana ruya gibi geliyor cbf! O yüzden söylediklerim abartı sayılmaz...

    Dediklerinize kısmen katılıyorum ama kırmızı ışıktan yeşile dönüşte ilk ivmelenmenin tadı harika!

    Hız konusunda da ben zaten 80 den şaşma 90 ı aşma düsturunu arabamda bile kullanan biri olarak yeterli görüyorum.Çapırımda 80-90 lara çıktığımda meret o kadar titriyordu ki neresinden ne kopacak diye hemen hız düşürüyordum ama cbf de 80-90 lara nasıl çıktığımı ile anlamıyorum...

    Umarım daha yüksek cc lere kısa zamanda geçersiniz. Ben şimdilik düşünmüyorum. 1000cc lik motorum olsa bile hız sınırı belli zaten...

  7. #36687

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı ceniver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, kendi başlığımda rodajla ilgili sorum vardı ancak cevap alamadım birde buradan deniyeyim şansımı

    Servis ilk 1000 km 4 bin 5 bin devir arası farklı viteslerde yol al dedi ancak kitapçıkta 500 km yazıyor rodaj süresine. 500 km yeterli mi ? Şuan 300 km oldu, Kamyondan tırdan korna yemek ve taciz edilmek cidden insanın sinirini bozuyor..
    Ben 500 km'ye kadar 5000 deviri, 1000 km'ye kadar da 6 bin deviri geçmeden kullandım. Genelde kitapçıkta rakam verilmezse böyle yapıyorum. Motorun en titreşimli olduğu devirler 5000 - 5500 arasıdır. Üst devirlerde de yağ gibi çalışır, 9 bin devirde giderken bile titreşim yapmaz. Sadece boşta gazlarsanız titreşim olur ama yürürken hep bu şekilde titreşimsiz kalacak. CBF bu açıdan rakipsiz bir motordur. Millet hala titreşim makinalarıyla CBF geçiyorum diye hava atmaya devam etsin. Motorun tek eksisi heyecansız bir motor olması.

  8. #36688

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Bu arada belki eksik anlattım sigara içiyor olsam bile kafamda kaskım vardı...Açılır kaskım var ve bağlamadan yola çıkmam...

    Çin malı çapırdan sonra bana ruya gibi geliyor cbf! O yüzden söylediklerim abartı sayılmaz...

    Dediklerinize kısmen katılıyorum ama kırmızı ışıktan yeşile dönüşte ilk ivmelenmenin tadı harika!

    Hız konusunda da ben zaten 80 den şaşma 90 ı aşma düsturunu arabamda bile kullanan biri olarak yeterli görüyorum.Çapırımda 80-90 lara çıktığımda meret o kadar titriyordu ki neresinden ne kopacak diye hemen hız düşürüyordum ama cbf de 80-90 lara nasıl çıktığımı ile anlamıyorum...

    Umarım daha yüksek cc lere kısa zamanda geçersiniz. Ben şimdilik düşünmüyorum. 1000cc lik motorum olsa bile hız sınırı belli zaten...
    mete_han bunu beğendi.

  9. #36689
    NiGHTMaRe07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    AnTaLYa
    Motosikleti
    2013 honda cbf 150
    Arkadaşlar merhaba..motorunu alalı 2 yıl oldu ve ilk arıza olarak gösterge ampulü patladı araştırmalarım sonucu kendim söktüm ve taktım..2 yilda ampulün patlaması bana bir tuhaf geldi ama neyse.grenaji geri takarken bir parca yere düştü.. Bu parca nereden olduğunu bulamadım ve ne ise yarar bilemiyorum....yoksa bosunami koymuşlar

    PARÇALAR


  10. #36690

    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    ist fatih
    Motosikleti
    cbf 150
    deponun ,alt ön tarafında sağlı sollu 2 adet düz pulu olan vidanın altındaki yuvarlak lastiğin içine giriyor ....
    NiGHTMaRe07 bunu beğendi.

  11. #36691
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, eski sistem olan far duyumuzu ve ampulümüzü (S2 Duy - Armut Ampul) H4 duy ve ampule dönüştürebiliriz. Biraz araştırdım, sağlıklı bilgilere ulaştım. Bu teknik olarak mümkün. Yine 35-35 Halojen H4 ampul kullararak aydınlatmayı biraz olsun iyileştirebileceğimizi düşünüyorum.

    Soldaki ampül bizim ampül, sağdaki ise H4

    http://a1210.hizliresim.com/12/z/fh73v.jpg

    H4 ampul:

    http://a1210.hizliresim.com/12/z/fh75c.jpg

    Bizim farın duy göbeğine oturtan, S2 duyu H4 ampül takmaya uygun hale getiren duy dönüştürücü, oto elektrikçilerden temin etmek mümkün:

    http://a1210.hizliresim.com/12/z/fh76r.jpg

    Yine oto elektrikçilerden H4 soket dişi girişi alıyoruz. Bu ürünün kablolarını keserek makaron veya lehimle motorun S2 far duyundan kabloları çıkartarak, aynı kabloları aynı kutuplara bağlamamız yeterli.

    http://c1210.hizliresim.com/12/z/fh7gm.jpg

    Ampul kutupları aşağıdaki fotoda olduğu gibi.

    http://c1210.hizliresim.com/12/z/fh7lv.jpg

    Bundan sonraki aşama ise gözlemleri paylaşmaktan geçiyor. Ben H4 halojen ampulün, orjinal far ampulünden daha verimli olabileceğini düşünüyorum. Bu H4 ampulün daha yüksek watt lı lambaları var fakat, bizim motor kaldırmayabileceğinden yine 35-35 H4 Halojen tercih edeyoruz. Motorun konjektör, akü kaldırsa bile, far camını hatta iç plastik çerçeveyi dahi eritmesi söz konusu olabiliyormuş. Bu yüzden 35-35 ten şaşmamakta fayda var.

    Kendimde uğraşmıyıcam. Aşağıdaki ürünü (cbf 150 komple far) alarak bi oto elektirikçiye görtürmeyi ve dönüştürtmeyi düşünüyorum. Sonrasında farı değiştirmek zaten kolay.

    http://denizmotortr.com/u-far_komple...onda-3868.html
    Ethem kardeşim, yukarıdaki H4 adaptörü nereden bulabilirim? H4 led far ampülü aldım buna ihtiyacım var. Kartal oto sanayide bulamadım.

  12. #36692
    vabisciler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    cbf 150 . fiesta 1.6 tdci ghia.detroit fuller.
    slm . arkadaşlar aranızda ön amortisör keçesi değişttiren varmı ? ne kadar yağ konuluyor bilen varmı acaba. saygılar.

  13. #36693
    Hans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2012
    Şehir
    İZMİR/KSK
    Motosikleti
    CBF150R
    Selamınaleyküm. hızlı bi öykü..

    apaçide diyebilirsiniz ama görseniz çok şeker çocuğumdur


    alet fişek. yan kapaktaki saçma yer filtre yeri


    sokakta tehlikeli hareketler :O
    https://www.facebook.com/hans35/vide...type=3&theater
    (bi çok insan cbf öyle yanlar mı vs vs sözleri sarfetti. yer izmir küçükpark taşlar kaymak lastikler eski lastiklerim az ciğer.tüüü insanların dibinden geçiyon diyenlerde oldu adamlar haklı ama dayanamıyorum)

    çevre düşmeni değilim ama...


    ah garibim ilk hali


    şu motorun jant boyasından çektiği nedir ya hiç cillop gibi jantım olmadı...


    alet pis ama sıkı.


    bi zamanlar stuntbike bile olduk, oluyoda


    ama Çay Mahalleli olmak bunu gerektirir.


    hah unutmadan.. kask şart abi.



    tamam susuyom bu da son. manyaklıklarla dolu hayat güzeldir.

  14. #36694
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı vabisciler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm . arkadaşlar aranızda ön amortisör keçesi değişttiren varmı ? ne kadar yağ konuluyor bilen varmı acaba. saygılar.
    Yaklasik olarak 250gram ya koyuyorsun repsol 10w diye servisten almistim yagi.Yada servis manuelinde yazdigi gibi amartisor borusunu sonunakadar bastirip ustten olcu aliyorsun yaga deydigi noktaya kadar 165mm.Yagi koyarken birkackere pompalaman getekiyo yag alt noktaya insin dige.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------

    vabisciler bunu beğendi.

  15. #36695
    NiGHTMaRe07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    AnTaLYa
    Motosikleti
    2013 honda cbf 150
    Alıntı 27istanbul27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    deponun ,alt ön tarafında sağlı sollu 2 adet düz pulu olan vidanın altındaki yuvarlak lastiğin içine giriyor ....
    TEŞEKKÜRLER..BİR BAKAYIM SÖYLEDİĞİNİZ YERE..GALİNA GRENAJI SÖKTÜĞÜMÜZ SOMUNLU VİDANIN LASTİĞİNİN İÇİNDEN BAHSEDİYORSUNUZ..
    ÇoK YaZMaYa Ne HaCeT MüHiM oLaN KıSa Ve Öz YaZMaKTıR....

  16. #36696
    ilkadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xtreme Max 210
    Selam,
    Bugün Konşuk Honda'ya gittim ve yıkıldım
    Bildiğiniz üzere motorun stop etme sorunu için gitmiştim. karbüratör temizliği subap ayarı vs yapılır düzelir sanıyordum ki.. motorun yağ yakmasından dolayı sıkıştırmada sorun oluyor dedi usta.
    Bu arada motora 400 km de bir yağ ekliyorum çook ciddi bir yağ eksiltme mevcut. Bu bana en afillisinden dost kazığı oldu keşke de tanıdıktan almasaydım eden yapan Allah'ından bulsun diyorum.
    Arkadaşlarım abilerim serviste yaptıracağım motorumu 500 TL civarında birşey tutuyor. Anadolu yakasında bu işi yapabilecek güvenilir daha uygun bi yer varmı bildiğiniz? varsa değerlendireyim yok ise Honda'ya gideceğim.

  17. #36697
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Benim ilk aldığım cbfimde oyleydi cok yağ yakıyodu,diyeceksin ki ikizamanlı gibi duman atıyodu,ikincisini alırken herşeyine baktım.Satana hiçbirzaman güvenmeyeceksin baban dahi olsa.Bu fiyata sübaplarda dahilmi acaba tam olarak ne yapacaklar.

  18. #36698
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    biraz resim atalim 19200 km geldi..






  19. #36699
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Yola hazirim diyo resmen,koltuk kaplamasi cok guzelmis kaymaz malzemedenmi acaba Orjinali cok kayiyo fren yaptiginda arkadaki direk ustune geliyo.

  20. #36700
    vabisciler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    cbf 150 . fiesta 1.6 tdci ghia.detroit fuller.
    kardeş bilgi için teşekkürler işime yarayacak benim boruların ikiside antalyanın neminden dolayı karıncalanmış . malesef ikisinide değiştireceğim . siz siz olun ön amortisörlere alttaki arkadaşın taktığı gibi körük takın şekli biraz bozuyor ama 200 liradan olmayın . saygılar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

    bu arada kardeş bu ön körükleri nerden uydurdun bilgi veririsen sevinirim bende mecbur aynısını yapacağım . hatta sahil kesimindeki diğer arkadaşlarda yapsın bence.
    bu efe mut'lu


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)

Bu Konudaki Etiketler