Tekrar merhaba. Aradan geçen zamanda bir miktar pratik ve bir ağva gezisinden sonra birkaç tespit ve sorum var.
1. Öncelikle boş vitese alma tavsiyeniz işe yaradı çok teşekkür ederim.
2. Yolda giderken 3-4-5. vitesten yavaşlayıp durmaya yakın 1'e aldığımda diğer vites düşürme sesinden farklı olarak daha yüksek ve şlang diye bir ses geliyor. Normal midir?
3. 1. Vites tork için sanırım. Diğer viteslere nazanaran vites aralığı düşük, motor hemen 2. vitese geçmek istiyor. Doğru mudur?
4. Ağva gezisinde bir yandan rüzgar sesi (Nolan N86 kask ile) bir yandan motor sesi çok yordu. Gezi sonrası 12 saat aralıksız uykuyla anca kendime gelebildim. sanırım motor uzun yol için çokda konforlu değil. Seleden ya da acemiliğimden dolayı (oturuş, duruş pozisyonu) kuyruk sokumum çok ağrıdı.
5. Motorun virajlarda yatışı çok hoş, bu kadarını beklemiyordum doğrusu.
6. Bu motor için uygun fiyatlı yedek parça (orjinal veya yan sanayi) nereden bulabilirim? Güvenilir internet sitesi ve varsa İstanbul anadolu yakası mağaza tavsiyesi verebilirseniz sevinirim.
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
"Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma. Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma. Sessiz kalmak, bir şey bilmediğin anlamına gelmez, çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez." Mevlana Celaleddin Rumi
1. Rica ederim .
2. Seyir halinde iken 1. vitesi hiç kullanmayın yoksa uygun olmayan devirde 1. vitese atarsanız , dediğiniz olay olur yani hareket eden şanzıman bir anda 1. vitese geçirildiği için dönen dişliler o hızı kavrayamadığı için şanzıma aslında zarar veriyorsun ufak ufak . 1. vitesi sadece motoru kaldırırken kullanın veya çok dik bir bayıra geldiğizde 2'den 1'e düşürebilirsiniz zaten o sırada hızınız düşük olur . O yüzden seyir halinde 2.vitesdeyken 25-30 km ile giderken 1'e düşürürseniz tak diye ses gelir . Şanzıma zararlı kısacası vites aralıkları düşük olduğu için . Daha büyük cc'li motorlarda fazla olmaz bu olay .
3. 1. vites diğer viteslere göre daha torklu evet ama vites aralıklarıda çok kısa . Commuter motor olduğu için cbf , 1. vitesi sadece kalkmak amaçlı kullanın . Kalktıktan 3-4 metre sonra 2. vitese alın .
4. Oturuş pozisyonunuz ve kaskınızla alakalı bir durum daha çok . Daha sessiz kask kullanırsanız rüzgar sesinden daha az etkilenmiş olursunuz . Ve uygun otoruş pozisyonu ile seyir ederseniz kalçanızın ağrımaması lazım . Cbf ile 100 km'ye kadar fazla yorulmadan yol alınabiliyor . Ama ondan sonra ufak ufak molalar verip eklemleri hareket ettirmek lazım .
5. Cbf'in yatma açısı baya yeterli ama ince tekerliği olduğu için ve ülkemizde ki asfaltların yüzde 99.9'u toz ve motor şanzıman yağları içerisinde buda yol tutuşunu ve frenajı etkiliyor . Fabrika çıkışlı lastikleriniz varsa değiştirmenizi öneririrm . Bende michelin pilot street var yol tutuşu gayet güzel ama o lastik bile bu asfaltta kaydığı durumlar olabiliyor .
6. Orjinal parça için Honda'nın servislerine gidip oradan temin edeceksiniz parçaları . Çıkma parça tavsiye etmem . Aşırı pahalı sayılmaz zaten cbf'in orjinal parçaları . İlla yan sanayi istiyorsanız grenajdan başka parça kullanmayın . Motor aksamı orjinal kalsın hep . Yan sanayi parçalar için ; https://www.rialli.com/products/cate...honda-cbf-150/
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Tekrar ve hızlıca sizin yardımcı olacağınızı tahmin etmiştim. Çom teşekkür.
1. vites konusunda: durma olayını en son 2. vitese kadar düşürüp durduktan sonra mı 1. vitese almalıyım?
Ben de michelin lastik taktırdım. Yol konusunda haklısınız. Ama lastiklerin yol tutuşu çok iyi gerçekten.
Aslında arayışım çıkma parça değil. Daha çok grenaj için dedğiniz gibi. Ancak rialli.com sitesinde motor parçaları da var. Orjinal ve ithal yazıyor. İhtiyaç halinde bunlar alınmamalı mı, çıkma parça mıdır? Yedek parça için servisler fazla masraflı olabiliyor kanaatindeyim.
Syg.
Ben teşekkür ederim .
1. Evet 2. vitese kadar düşürün vitesi . Tamamen durduğunuzda vites 2.de olsun . Tekrar kalkmak istediğiniz zaman 1'e atıp öyle kalkın . Yan sanayi parçalara çok güvenmeyin . Ben olsam orjinalden şaşmazdım . Zaten kaza düşme vs olmadığı sürece grenajları değiştirmeye gerek kalmaz . Motor aksamında ki parçalarda , debriyaj , krank , piston , şanzıman vs vs bunlarda kolay kolay değişim istemez . Anca debriyaj balatasını değiştirirsiniz diğerlerine nazaran .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Merhaba bir konu hakkinda size danışmayı düşündüm. elimde bir miktar para var sizce orjinal lastikleri michelin lastik ile mi degistireyim yoksa korumali motosiklet pantolonu mu alayim? (dizliklerim var ama sürtünmeye dayanıklı bir pantolon daha güvenilir olur diye düsündüm) cevaplarınizi bekliyorum.İyi akşamlar
Herkese selamlar,
Dün evde çok canım sıkıldı normalde forumdan ilkadamile buluşacaktık ama havanın yağışlı görünmesi nedeniyle riske atmayıp başka bir zamana erteledik. Ne yapayım ne yapayım derken başka bir forumdan stickerları sökülmüş CBF resimleri ilgimi çekti, o gazla inip stickerları söktüm. Buyrun bunlarda resimleri bana daha bir hoş göründü açıkçası..
XV
deponun üstündekileri nasıl söktün. benimde aklımda var böyle bişey ama depo üstündeki stickerları kaldırmak icin herhangi bir uç yok...
Maket bıçağı yardımı ile dikkatlice kaldırırsanız sticker kendiliğinden çıkıyor, çok fazla bir zorluğu yok..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------
Bence sökün Benim bu şekilde hoşuma gitti hem daha farklı durdu hemde gözüme hoş göründü. Sticker konusunda orjinalci değilimdir bana kalırsa motor aksamı dışında birazda motosiklet kendine has olmalı, eski motorum da da bir çok kendi uygulamam vardır. İz konusuna gelince sağ tarafta çok az iz kaldı neden diye sorarsanız ilk söktüğüm yer olduğu için yavaşça çekmek yerine birden çektim dalgınlığıma geldi fakat ancak çok yakından belli oluyor yani oraya özellikle bakarsanız belli olur, arkadaşlarım pek fark etmedi bir şey yok orada dedilerse de ben fark ediyorum. Yapışkan izlerini gaz yağı bulursanız gaz yağı yada hafif benzin ile alabilirsiniz. Daha sonrada sünger yardımıyla cilalı oto şampuanı ile yıkarsanız pırıl pırıl olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------
Resimlerde yer alan X-Treme Max benim eski motorum yakın arkadaşıma sattım, sürekli beraber geziyoruz bakımları da beraber hallediyoruz oda benim sayılır
XV
Çok değerli honda kullanan değerli arkadaşlarım ve kardeşlerim dün cbf150 mi sattım Bursa dan ybr 125 ESD aldım kim ne derse desin arkadaşlar honda benim babamın fabrikasıdan gelmedi fakat ybr alacağınıza gidin çin malı alın japon alacaksan honda be n sadece ikisini kıyaslıyorum konuştuklarımı başka yerlere çekmeyin aldığım motor 2012 model 3500 tl isteyen olursa hemen verebilirim ybr ye artçı olarak ta bindim 5 para etmez uzun yola gitmez mola vermeden yani sadece virajlara sert girersen 10 numara aynı uzun yolu honda ile yaptım akşama dolaşmaya bile gittim ybr ile yaptığım yoldan sonra kendimi nasıl yatağa atacağımı bilemedim hiç durmadan yaptığım yol 470 km sakına arkadaşlar elalemin ağzından anlatılanlar boş benim honda 2007 modeldi sakına ybr şöyle iyi böyle iyi diye yazmayın ağzımı çok pis bozarım zaten burda yamahayı övdükleri için aldım çok sinirliyim adamın ağzından söz bir kere çıkar sözünü verdim sattm,sözünü verdim aldım ama çok pişmanım valla yamahayı baltayla parçalıyacam o kadar sinirliyim yamahayı bu sayfada övenlere diyorum ......yamahanın bayisiyle ortak mı çalışıyonuz allooo motordan anlamıyscak kadar malmısınız birdaha hondanın sayfasında ybr den bahsetmeyin titreşim yok diyorlar yüksek devirlerde7500 -8000 den sonra arı gibi titriyor hondada yok tam gazda ybr motor patlayacakmış gibi oluyor honda da yok ....yok kardeş yok honda da hiçbir sılkıntı aralarında dağlar gibi fark var en güzeli biri Şahin diğeri Mercedes bakın sakına bazı gerizekalıların lafına bakıp ybr almayın yamahayı metheden birine motoru verdim sesi kestiydi ama ben bu bokun diyeyim bu kadar boktan olacağını tahmin etmemiştim en yakın zamanda satıcam alan olursa hemen honda alıcam ve noktayı koyucam.............
Motosikleti tam olarak denemeden, uzun kilometreler yapmadan bilemeyiz ama bir zamanlar YBR125 tecrübem olmuştu ondan yola çıkarak eleştirinizi biraz sert ve abartılı buldum. İki motosikletle de tecrübesi olan biri olarak eksi yanlarını daha açık ve uygun bir dille yazsaydınız bence daha mantıklı bir ileti olurdu. Evet CBF uzun yola daha uygun, selesi YBR'ye göre daha rahat ve konforlu vs vs fakat bu demek değil ki YBR çok vasat bir motor. Sonuçta yıllardır piyasada bulunan ve kendini kanıtlamış bir model ve o motorla problem yaşamadan çok uzun süre kullanan, Avrupa ve dünya turu gerçekleştiren bir çok insan mevcut. Belki de sizin aldığınız motosiklette bir problem vardır. Pişman olmanıza üzüldüm ama bu denli sert bir şekilde marka karalaması yapmanıza anlam veremedim.
Saygılar..
XV
Size ybr 125 ESD nin artısını söyleyeyim mi viraja girişi ve aldığım motor ilk elden aldım motorun hiçbir sıkıntısı yok motor ses olarak yüksek devirde bağırıyor, konfor yok,sele dar,titreşim var ,vitesler çok rahat değil arkadaşıma bugün şu ybr ile turla dedim daha öncede hondayla turlatmıştım mesafe olarak en fazla 3 km kullanmıştır ve bu arkadaşımın uzun yol tecrübesi hiç yoktur ne dedi biliyomusun tek kelimeyle honda dedi bir motoru hiçbir zaman uzun yolda test edicen diye birşey yok eğer uzun yol için kullanım düşünseler kuryeler CBF 150 kullanmaz sadece söz verdiğim için sattım vede söz verdiğim için aldım başka birşey söylemeye gerek yok CBF150kullanan arkadaşlarım sakına başkasından duyupta şöyle iyi böyle iyi diye sakına YBR almayın köyde kullanacaksanız alın yada eşdeğer olarak cg 150-125 köylü motoru alın sağlamlıkta yamahadan bile sağlam ve kaliteli diyebilirim yukarıdaki ybr nin eksileri artı olarak honda da var hondanın sadece eksisi fabrikasyon olarak yağ yakması o da hiç sıkıntı değil şu anda motorumu satsam 50-60-70 bin km deki motorları gözümü kırpmadan alırım hiç durmadan 470 km yaptınmı mola vermeden ben yaptım honda nasıl bindiysem öyle indim ybr de yolda zorunlu mola verdim heryerim uyuştu tekrar motora bindim evde indim ve de ben pert oldum diyecek başka birşey yok artık uzatmayalım motorun sigortasını yaptırayım hemen satışa çıkartıcam gerçekten şu cümle hondayı çok iyi anlatıyor" HONDA HAYAT ONDA" beni dinlediğin için teşekkürler kardeşim
Cbf , ybr'ye göre daha konforlu evet o konuda haklısınız . Ama sağlamlık olarak ybr , cbf'e taş çıkartır . Sonuç olarak bu commuter motorlar beş para etmez . Hepsi fakirin dostu motorlar . Ne adam akıllı fren var , ne düşük hızda denge var . Ne de uzun yol için sağlam torku var . Hiç birisi yok . Bu motorlar sadece şehiriçerisinde kısa kullanımlı mesafelerde ekonomik ve masrafsız oluşlarından dolayı artı avantajları var . Cbf ile Kocaeli - İstanbul arası yapıyorum ortalama git gel 200 km oluyor . Her gittiğimde motora lanet ediyorum . Motorda güç olmadığı için hep sağ şeritte gidebiliyoruz devamlı ve bayırlarda nefesi kesiliyor 80-90'ı geçemiyor bu motorlar . O yüzden en az 250 cc şart daha güvenli sürüp hayatta kalabilmek için . Ama paramız yok mecbur biniyoruz ne yapalım .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)