Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Nisan 2015, 21:47
#36581
Mars motorunu temizlemek icin soktum icini acip guzelce temizledim tekrar toplayip yerine taktim.Marsa bastigimda bosa donmeye basladi,mars motorunda sorun yok test ettim calisiyor,sokmeden once sorun yoktu mars motoru dislisi ve karsiligida saglam nerede yanlis yaptim acaba.
Reklamlar
-
18 Nisan 2015, 22:58
#36582
Herkese merhaba. Yaklaşık 1 ay önce cbf150 ile motosiklet dünyasına adım atmış oldum. Ehliyet, ekipman vs. tamamladıktan sonra kişisel antremanlarla öğrenmeye çalışıyorum. En kısa zamanda bir eğitime gideceğim. Muhtemelen daha önce sorulmuştur, arama yaptım ancak bu kadar ilerleyen bir konuda aradığımı bulmakta zorluk yaşadım. Bu nedenle tekrar olursa şimdiden kusura bakmayın. Motorumla alakalı birkaç sorum olacak, yardımcı olabilirseniz sevinirim.
1. Daha önce eagle eye takan var mı? Varsa görsel paylaşabilirse çok sevinirim. Amacım özellikle gündüz görünürlüğümü biraz daha arttırmak.
2. Motor çalıştıktan veya hareket ettikten sonra boşa çok zor geçiyor. Stop edip tekrar on konumuna aldığımda ise hemen boşa alabiliyorum. Nerede hata yapıyorum veya sıkıntı nedir?
3. Ön fren balatalarının durumu gözle rahatça görülebiliyor ancak arka fren balatasının iyi durumda olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
4. Bu motorda ideal sürüş devri nedir?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
-
18 Nisan 2015, 23:16
#36583
Kocaeli İl Temsilcisi
lac1vert adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba. Yaklaşık 1 ay önce cbf150 ile motosiklet dünyasına adım atmış oldum. Ehliyet, ekipman vs. tamamladıktan sonra kişisel antremanlarla öğrenmeye çalışıyorum. En kısa zamanda bir eğitime gideceğim. Muhtemelen daha önce sorulmuştur, arama yaptım ancak bu kadar ilerleyen bir konuda aradığımı bulmakta zorluk yaşadım. Bu nedenle tekrar olursa şimdiden kusura bakmayın. Motorumla alakalı birkaç sorum olacak, yardımcı olabilirseniz sevinirim.
1. Daha önce eagle eye takan var mı? Varsa görsel paylaşabilirse çok sevinirim. Amacım özellikle gündüz görünürlüğümü biraz daha arttırmak.
2. Motor çalıştıktan veya hareket ettikten sonra boşa çok zor geçiyor. Stop edip tekrar on konumuna aldığımda ise hemen boşa alabiliyorum. Nerede hata yapıyorum veya sıkıntı nedir?
3. Ön fren balatalarının durumu gözle rahatça görülebiliyor ancak arka fren balatasının iyi durumda olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
4. Bu motorda ideal sürüş devri nedir?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
Merhaba hayırlı olsun yeni motorunuz . Kazasız belasız binmek nasip olsun . Eğitim olarak Honda'nın Güvenli Sürüş 1 ve 2 eğitimlerine gitmenizi tavsiye ederim .
1. Eagle eye dediğiniz Angel far'dan bahsediyorsunuz sanırım . Angel far takılabilir yalnız akünüzü zorlayabilir . Angel farlar zaman içerisinde bozuluyorlar . O yüzden orjinalini bozmamanızı tavsiye ederim . Koruma demirlerine 2 tane sis farı taktırın daha iyi olur . Ben öyle yapıyorum şahsen .
2. Motor çalıştıktan sonra boş vitese geçer fakat ayağınız ile iyi ayarlamanız lazım . Boş vitesi motor çalışırken , motor ile duracağınız yerde durup öyle alın boş vitese . Boş vitese alıpta durmaya kalkmayın şanzımana zarar verirsiniz . Duracağınız zaman vitesleri küçülterek 2. vitese kadar gelin . Durmaya yakın debriyaja basın ve hafif vites kolunu indirirek boşa alabilirsiniz . Eğer yine boş vitese geçmiyorsa debriyajı yarım çekip tekrar tam çekin boşa geçecektir .
3. Arka fren balatasını anlamak için servise götürüp baktıracaksınız . Onun dışında arka janta ayar göstergesi var oradan da bakabilirsiniz . http://honda.com.tr/App_Assets/Kilav...1032kttc00.pdf Sayfa 103'e bakın .
4. Cbf ile ideal sürüş için devir aralığı 5. viteste 6 ile 7.500 devir arasıdır . 7500 devirden sonra motor bağırmaya başlıyor . 7500 devirde 95-100 km hız yapıyor . En sakin rahat gittiği devir 5. viteste 6-7 bin devir arasıdır . Yani 80 ile 90 km hız arası .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
18 Nisan 2015, 23:27
#36584
@ezio41 bilgi için teşekkür ederim. Aslında kastım angel eye değil. Otomobillerde DRL için kullanılan eagle eye (1.8cm çapında) ışığını motorda kullanmak. Sis farını da düşündüm ancak bunu öne doğru veririsem özellikle gece öndeki aracı rahatsız ederim diye tahmin ediyorum. Eagle eye lambalarını direk karşıya bakacak şekilde kullanabileceğimi düşünüyorum. Boş vites konusunda tamda sıkıntım durduğumda başlıyor. Örnek vermek gerekirse otopark çıkışı para ödemek için durduğumda boşa almaya çalışıyorum (sol elimi bırakabilmek için). Ama bir türlü geçmiyor. Dediklerinizi denedim ama ben yapamıyorum sanırım. Mecburen motoru stop ediyorum. 3 ve 4'e cevaplar için teşekkürler.
-
18 Nisan 2015, 23:37
#36585
Kocaeli İl Temsilcisi
lac1vert adlı üyeden alıntı
@ezio41 bilgi için teşekkür ederim. Aslında kastım angel eye değil. Otomobillerde DRL için kullanılan eagle eye (1.8cm çapında) ışığını motorda kullanmak. Sis farını da düşündüm ancak bunu öne doğru veririsem özellikle gece öndeki aracı rahatsız ederim diye tahmin ediyorum. Eagle eye lambalarını direk karşıya bakacak şekilde kullanabileceğimi düşünüyorum. Boş vites konusunda tamda sıkıntım durduğumda başlıyor. Örnek vermek gerekirse otopark çıkışı para ödemek için durduğumda boşa almaya çalışıyorum (sol elimi bırakabilmek için). Ama bir türlü geçmiyor. Dediklerinizi denedim ama ben yapamıyorum sanırım. Mecburen motoru stop ediyorum. 3 ve 4'e cevaplar için teşekkürler.
Motoru boşa almak için şunuda deneyebilirsin ; Tamamen durduğunda vites 2'de veya 1'deyse , debriyajı çek ve ara gaz ver bırak . Sonra tekrar dene boşa geçtiğini göreceksin . Eğer yine olmazsa vitesi 1'e al ve gaz vermeden yarım debriyaj yapıp motoru 5-10 santim ileri yürüt tekrar tam çek debriyajı o zaman kesin geçer boşa . Ben teşekkür ederim . Başka sorularında varsa yazabilirsin .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
19 Nisan 2015, 00:35
#36586
serkan-67-78 adlı üyeden alıntı
Arkadaş yanlış anlama burada herkes birbirinden bilgi alışverişi yapıyo kimi kendisi arızayı giderebilir kimisi yapamaz kimininde bütçesi kısıtlıdır kim istemez 20000-30000 tl lik motota binmeyi ustan eğer paragöz değilse yardımcı olursun ben ustaya gittiğimde sadece debriyaj rulmanını değişmesi gerekirken benden motor parası istedi 850 tl ben de kızdım motoru a dan z ye sıfırladım 400 tl ye mal oldu değişeceği parçada kırank rulmanı dedi o yüzden burada kimseyle tantana etmiyelim benim bilmediğim varsa sen öğret senin bilmediğin varsa ben öğreteyim eğer bilmiyorsak ustaya gidelim baktıralım yanlışmıym eğer hala yanlışsam özür dilerim tamammı arkadaşım kusura bakma saygılar[COLOR="Silver"]
Kardeş anladım ben seni ...senin şimdi elin iş tutuyor konuya hakimsin...ama bende dahil olmak üzere çoğu kişi bu işlerdne pek çakmıyor...teoride var bişeyler ama pratik sıfır...ben garanti kapsamındaki motorlarında sorun olan arkadaşlara servisime kefili olup rahatlıkla gönderebiliyorum...garanti dışı olan motorlar içinde tabiki tavsiye ederim ama fiyat konusunda Honda zalimdir fiyatlar fahiştir fakat işçiliğine güvenirim...
bu motor sahibinin tercihine kalmış...ben herkesin bir ustası olması taraftarıyım...mahlende muhitinde bir usta illaki vardır herkesin...cbf150 için konuşuyorum...garantideyse garantiyi bozmasınlar...yağ değişimini düzenli yapsınlar yeter...ama kimi vardır servisle işim olmaz der yağını kendi değiştirir ustasına değiştirir vesaire herkesin kafa yapısı başka...
2007 de Honda kranlı 15 liraydı hatta şakasını yapardı servis ulan 10 tane alında çeyrek niyetine stoklayın...sonra aynı Honda bir gecede bu 15 liralık krankı 190 liraya çıkardı...yani Hondada parça fiyatları kazık bu gerçek işçilik falan çok tuzlu...
birde bazı arkadaşların sorunları öncelikle teşhis istiyor...ustaya gittiğinde o teşhis için üç beş atmak gerekebiliyor veya USTA bi açmam bakmam lazım diyor...bence bu da ince bi tuzak...ulan neyine bakıcan ustaysan zaten iki tur attığında anlarsın88çok egzantirik bi dalgası yoksa...ve sonra sen bırak der usta bunuda istemezsin...ama servis genelde o an teşhisi koyar buna ücret istemez...yaptırmak istersin veya istemezsin o sana kalmış ..teşhis tesbit hususunda ücret alınmayacağını ben taahhüt ederim...benim servisde işler böyle yürüyor...9 yıllık muhabbetin hatırı bu belki...
birde şu var örneğin servis doğru kitler her açıdan tuzludur fiyatlar ama parçaya 1 yıl garanti verir...motoru sıfırladılar (örneğin) takılan parçalar da 1 yıl garantilidir...bu büyük avantaj...benim ustam da var...Ustam Kadıköy Eğitim Mahallesinde...o da servisimin eski başustası...yani hem servisle hem stamla olan diyaloğumu bağlantımı asla koparmam...lastikleri zincir kitini vesaire Kadıköyde değiştirdim...diğer bakımlar garanti dalgasına kadar servis...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
19 Nisan 2015, 21:13
#36587
selamunaleykum daha once soylemistim motoru aldigim adam sifir motor yaptrdi bana o sekilde verdi motoru diye. Motor rodajda oldugu icin usta sibop ayari yapmamas 500 km yapsn gelsn bn sibop ve diger yapilmasi gerekn ayarlari yaprim demis. Motorla 130 km yaptm ama sibop sesi artikca artti su anda motor sesinden cok sibop sesi duyuluyor. Bunun motora bi zarari var mi? Birde bu durum normal mi? Yani motor yeni yapildi diye sibob ayari yapilmaz mi motora bana sacma geldi ama anlamdigim icin bisey demekte istemiyrm. 0543 698 3467 bide numarami vermek istedim eger sesini duymak isterseniz diye.simdiden tesekkurler ilginiz alakaniz icin.
-
20 Nisan 2015, 19:42
#36588
500 falan bekleme git yaptir motor yeni yapildi diye subap ayari 500 km sonra yapilacak diye birsey yok motor toplanirken yapilir 500 veya 1000 de kontrole gidersin.Asiri cok bir subap sesi varsa zararli tabiki.
-
20 Nisan 2015, 21:10
#36589
motorum 2011 anesten sıfır almıştım,ilk 2000 bakımına gittim servis sübap ayarı yaptı olmadı ve rölantide bile .çalışmazdı ,hele soğukken kesinlikle stop ederdi,.çok da yakıyordu,4000 km de hiç servise gitmeyip bakımını da kendim yapıyorum,depoyu söküp sübap ayarların baktım felaket sıkı,kendim bir güzel sübap ayarı yaptım,motor rölantide tın ,tın saymaya
başladı,şu an 16000 km de ve maaşallah saat gibi,ozaman sirkeciden minsk motorlarının zincir muhafazasını alıp taktım hem de 25 tl ye zincirim sıfır gibi,senede bir yağlarım...
-
20 Nisan 2015, 21:28
#36590
Usta bana nasil olsa yine bozulck yapmaya gerek yok demisti. Demekki ugrasmak istemedi. Anlamayan biri icin en iyisi servise gitmek sanirim.biraz tuzlu olur ama en azindan adam gibi ilgilenirler. sinka251 ve 27istanbul27 cevabiniz icn tesekkurler
-
21 Nisan 2015, 15:58
#36591
motorda su anda castrol 10 40 var. ekleme yapıcak olsam farklı markanın 10 40 ı konuldugunda sıkıntı olurmu?
-
21 Nisan 2015, 19:31
#36592
yagiz456 adlı üyeden alıntı
motorda su anda castrol 10 40 var. ekleme yapıcak olsam farklı markanın 10 40 ı konuldugunda sıkıntı olurmu?
Ekleyebilirsin ama yag degisim km si yaklastiysa yagsini degistirmen daha mantikli.
-
21 Nisan 2015, 19:37
#36593
dağ taş gezmeye cıktım 2 defa toplamda 600 km lik 2 gezi yapmıştım. motoru yıkadından sonra bakayım dedim yağ eksilmiş biraz.4100 de değişti. şu anda 5300de. normalde 6000 de değiştiricektım. eksildiği için mecbur ya tamamen değiştiricem yada üstüne ekliyicem. sizce hangisi daha iyi olur?
-
21 Nisan 2015, 20:53
#36594
Eksilen yag fazla ise degistirmeni oneririm yag numarasinida biraz buyutebilirsin 15w50 gibi daha az eksiltebilir.
-
23 Nisan 2015, 23:28
#36595
Herkese selamlar. Istanbuldan 5000 tl. Butce ile cbf ariyorum satmak isteyen olursa msj atabilir yada arayabilir.
-
26 Nisan 2015, 22:04
#36596
-
27 Nisan 2015, 11:48
#36597
Bende c.tesi tek başıma şileye gidip geleyim dedim sonra vazgeçtim. Ağva yolu dediğiniz gibi iyi değil ama zevklidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Arkadaşlar,
iki gündür motorum rolantide stop ediyor. Giderken hiçbir problem yok ancak durduğum an stop ediyor, motor sıcaklığı ile alakası yok 20 km yol gittim durdum yine stop etti anlayamadım.
Bilgili olanlardan yardım rica ederim.
Selamlar
-
27 Nisan 2015, 13:35
#36598
ilkadam adlı üyeden alıntı
Bende c.tesi tek başıma şileye gidip geleyim dedim sonra vazgeçtim. Ağva yolu dediğiniz gibi iyi değil ama zevklidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Arkadaşlar,
iki gündür motorum rolantide stop ediyor. Giderken hiçbir problem yok ancak durduğum an stop ediyor, motor sıcaklığı ile alakası yok 20 km yol gittim durdum yine stop etti anlayamadım.
Bilgili olanlardan yardım rica ederim.
Selamlar
Benim önceki motosiklette( resimdeki Mondial) aynısını yapıyordu. Karbüratör temizliği yapıldıktan sonra bir sıkıntı yaşamadım(karbüratör tinerle temizlendi) buna ek olarak birde motosiklet elektrik kesiyordu(regülatör değişti) o da etkili olabilir bunlar giderildikten sonra aynı sorunu yaşamadım. Umarım çözüm bulursunuz, çözdükten sonra yazarsanız bizde bilgi sahibi oluruz kolay gelsin
-
27 Nisan 2015, 19:25
#36599
ilkadam adlı üyeden alıntı
Bende c.tesi tek başıma şileye gidip geleyim dedim sonra vazgeçtim. Ağva yolu dediğiniz gibi iyi değil ama zevklidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Arkadaşlar,
iki gündür motorum rolantide stop ediyor. Giderken hiçbir problem yok ancak durduğum an stop ediyor, motor sıcaklığı ile alakası yok 20 km yol gittim durdum yine stop etti anlayamadım.
Bilgili olanlardan yardım rica ederim.
Selamlar
Jikle açık kalmış olabilir.
-
27 Nisan 2015, 22:10
#36600
ilkadam adlı üyeden alıntı
Bende c.tesi tek başıma şileye gidip geleyim dedim sonra vazgeçtim. Ağva yolu dediğiniz gibi iyi değil ama zevklidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Arkadaşlar,
iki gündür motorum rolantide stop ediyor. Giderken hiçbir problem yok ancak durduğum an stop ediyor, motor sıcaklığı ile alakası yok 20 km yol gittim durdum yine stop etti anlayamadım.
Bilgili olanlardan yardım rica ederim.
Selamlar
Adem motorun karbüratör üstünde iki adet ayar vidası bulunur biri benzin diğeri hava ayarıdır vidaların üstünde tek parça olarak lastik vardır lastik vidaların üstünü kapatacak şekilde duruyor motorun sağ yan kapağını söktüğün zaman gözükür küçük bir ayarla halledilir eğer halledemezsen karbüratörün benzin memesi tıkanmıştır o zaman karbüratörün temizlenmesi gerekir istersen resmini çekeyim sana telefonla anlatarak uygulamasını yaparsın sıkıntın kalmaz
tamammı kardeşim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)
Bu Konudaki Etiketler