Deeplord
Geçmiş olsun kappa kullanmıştım daha once ona kıyasla malzeme kalitesi daha kotü geldi bana.
Deeplord
Geçmiş olsun kappa kullanmıştım daha once ona kıyasla malzeme kalitesi daha kotü geldi bana.
Ben toptancı dan 4 litrelik yag almayı düşünüyorum castrol fiyatı geçen sene 55 liraydı sanırım aracima almıştım.
Cbf 150 nin model ayırt etmeksizin bir yağ eksiltme kroniği mevcut.
Yağ yakan bir makina denk gelirse önemli olan yağ yaktığı dönemde eksilen yağı tamamlanılarak kullanılıp kullanılmadığı konusundan emin olmanızdır. Yağ eksilttiği halde takip edilmeden eksik yağ ile sürülmüş bir motora talip olursanız zararlı çıkmanız gayet mümkün. Siz satın alsanız bile..satın aldıktan sonra yağ bakımına önemde verseniz.. o motorun size uzun seneler hizmet edebileceğini zannetmiyorum.
Yağ eksilten bir cbf denk gelirse..eski kullanıcı yağ eksilme olayı konusunda hassassa..konuya vakıfsa, motor zorlanmamışsa sorun yaşamazsınız. Ama yağ bakımı önemsenmemiş bir cbf e talip olmanız demek bence bi kaç kez hararet yaptırılmış ikinci el bir arabaya talip olmak gibi bişeydir.
Cbf imi sattım ama,bu gün yina alacak olsam..yağ konusu önemsenmiş..yada önemsediğini bildiğim bir kullanıcıdan..motorlada race yapmıyorsa.. çekinmeden alırım.
Zaman zaman arkdaşlardan telefon gelir..mesaideyken.. cbf 150 siz olan fabrikadan ark..lar. (Abi,,motorum işyeri otoparkında..çıkınca bi yağına bakarmıyız). tabi derim. Bakarım.. 200 gram kadar ilave ettir derim.. o da gider bi servise .3-5 tl verir. yağını tamamlatır..sürüşüne devam eder.. 800-1000 km. de bir bunu yapmaktan korkmayın. Kullanıldığı dönemlerde bunu yaptığını bildiğiniz ikinci el motosikletlere talip olmaktan lütfen çekinmeyin. Ayrıca..yağ değişimlerinde ..yağın tamamen boşaldığına emin olduktan sonra..1000 ml. yerine 1100 ml. koyabilirsiniz. 100 ml. motora zararlı bi yük getirmiyor. Ve böylece 1000 km. bakmasanız dahi olur. Ama bazı servisler abartarak..1200-1300 ml. seviyelerinde yağ koymakta yağ değişimlerinde. Bunu pek tasvip etmiyorum. Ama 100 gram eksik olacağına fazla olmasının hiç bir sakıncası yok.
Yağ yakan bir cbf denk gelmesinden korkma. Yag yaktığını bilmeyen bir cbf 150 kullanıcısının motoruna talip olmaktan kork. Talip olduğun cbf te..motor sağlığını olumsuz etkileyecek seviyede yağ yakma yoksa sorun olmaz... Ama motor ömrünü olumsuz etkileyecek seviyede yağ yakma varsa.ve bkulnıcı bunu bilmiyorsa...bu motor 400-500 ml. belkide daha az yağ ile sürüş yapmış olabilir.
Bu konuda emin olmak istiyorsan.. 2000 km.de bir yağ değişimi yapılıp yapılmadığı konusunu sorgula.. satıcıyı sıkıştır.. yağ konusunu aç. Bakalım ne diyor.. Zaten satıcının açıklamalarından yağına bakmışmı...bakıyormu. Abi bu motorlarda hiç yağ yakma duymadım falan diyen bi kullanıcı ile karşılaşırsan..hemen vedalaş. Yada..abi biz 4000 km.de bir servise düzenli girdik..bak bakım faturalarım mevcut.... bi sorun da yaşamadık..falan denirsede şüphelen. Oldukça eski sayfalarda..4000 km. de bir düzenli servise giren bir kullanıcının şu konu ile ilgili isyanı var...3000-4000. km aralığında.. motor kilitleniyor ve tam olarak hatırlayamıyorum ama..1000-1500 tl. seviyelerinde bir faturadan söz ediyordu..bu ne biçim motor..bilmemne söylene söylene. Demek bu vatandaş..servise girmiş.. 3000 km. yağ çubugunu çekmek yok.. gez babam gez. Yaz var kış var.. Motor yatak saracak seviyede yağ tüketmiş.. motoru yatak sarmış..ve motora ... atıyor.. Motorun hiç suçu yok. Alenen kullanıcı hatası.
İşte böyle bir kullanıcıdan da cbf alırsan.. belki yatak sarmadan 4000.km bir sonraki bakım ve yağ değişimini görebilmiştir. bakıma doğru..karterdeki yağ artık motorda aşınmaları başlatan seviyelere düşmüş..ve bu şekilde kullanılmış..ucu ucuna servise yetişmiş olabilir. Sende bu motoru alırsan elinde patlayabilir.
Önerim mümkün mertebe tanıdıktan alman yönünde olacak.. yada 2000 km. de bir yağ değişim evraklarını iste. Alışverişini hiç tanımadığın biri ile yapacaksan..servis bakımlı olmasına ve serviste kaydı bulunmasına önem ver. mutlaka 2000 km.de bir yağı değiştirilmiş olsun. Hatta motoru düzenli servis bakımına girdiği yetkili serviste teslim al. ustasına sor.. yağ yakması varmıydı..eksik yağ çıkıyormuydu. 2000 km de.200-300 ml. eksik çıkan yağ sorun çıkarmaz.
Abi cbf 150 bu altı üstü.. bu kadar ince eleyip sık dokumaya ne gerek var da diyebilirsin. En kötü motor sende patlarsa sıfırlar.. kullanmaya devam edersin. Çok farklı yorumlarda yapılabilir aslında. 100 bin tl. lik araç değil nihayetinde
Arkadaşlar Bu arada.. Güngör motor Mart ayına kadar acbf 150 gelmeyeceğini.. Fiyatının ise ruhsat plaka ile birlikte 6550 tl. olacağını söyledi. Sakın sıfır alıpta kazık yemeyin. Piyasada..hatta forum ortamımızda dahi..tertemiz ikinci el motorlar mevcut.
İki hafta once aldim takmak nasip olmadi manisada hava sartlarida pek iyi degil. Kisa zamanda takacagim insallah sizin anlattiginiz gibi saglamdir. Gerci ben gorerk aldim. Saglam duruyor hatta guclendirme yapildigini da duydum. Ama gerek yok gibi. Butun cbf uye arkadaslara bende tafsiye ediyorum henuz takmama ragmen.😀 allah yolunuzu acik etsin. Nese dolu gezintiler temennilerimle.👋
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------
Arkadaslar bir sorum olacak. Bayiden motorumu cikardim 2-3 defa yolda kaldim ve bayiyi aradim jikle dediler benzin dediler ve son olarak depo kapagini ac kapa calistir dediler ve motor calisti. Simdi ise ayni sekilde kullaniyorum arada stop ediyor depoyu sok tak devam. sebebi sizce ne olabilir. Bilgisi olan varsa bilgilendirebilirse cok memnun olucam. Tsk.
Merhaba;
Konuya tam anlamıyla vakıf olamamakla beraber fikir yürütmek gerekirse zannedersem benzin deposuna yeteri kadar hava girmiyor ve motosiklet ihtiyacı olan benzini bu nedenden dolayı çekemiyor ve stop ediyor. Depoyu açtığınızda ihtiyacı olan havayı aldığı için tekrar çalışıyor. Büyük ihtimal sorun depo kapağınızda eğer 0 aldıysanız servise götürün değişimini isteyin,gerçi sorun depo kapağında ise 5 dakika içinde yapacaklardır,benim aklıma gelenler bunlar
XV
Aynı sorun benim 2007 model cbf de oldu birden motor pır pır diye duruyor,benzin hortumunu çıkardığımda benzin gelmiyordu kapağı açınca sorun duzeliyırdu.Kapağı açtım parçaladım temizledim aynı düzelme olmadı sonra kendi kendine düzeldi anlamadım benzin kapağında sorun. Belli bi vakum olustuğunda hava alması lazım içeri.
İyi günler.Bende motoru(CBF 150) bayiden ilk teslim aldıktan sonra gaz kolunu hareket ettirir ettirmez motor duruyordu(Stop ediyordu).Servisin 10 metre yakınından iterek geri döndüm.Benzin deposunun altında olan ve depoya hava girmesini sağlayan hortumun fabrika montajı esnasında hatalı takıldığını iddia ettiler ve seleye yakın yerinden depoyu el girecek kadar yukarı aralayıp araya takoz koyarak hortuma ulaştılar,kıvrıldığını ve ezildiğini belirterek düzelttiler.10 km sonra tekrar aynı problem devam etti.Eve gidene kadar 2-3 kere,4-5 km aralıklarla motor durdu,benzin deposu kapağını söküp basıncı dışarı attıktan(Kapağı açınca kendiliğinden kuvvetli basınçla dışarı çıkıyordu ) sonra çalıştırarak devam ettim.Ertesi gün tekrar servise gittim.Bu sefer depoyu iyice kaldırıp hortumları çıkarıp içlerini temizleyip kontrol edip monte ettiler,karbüratörüde temizlediler.O günden(Aralık 2014'ten bu yana)beri bir sorun olmadı.Belki faydası olur diye yazdım.Selametle...
Bu gün Samsun honda bayine gittim, ellerinde cbf 150 yoktu. Mart ayında 2015 modelleri gelecekmiş. Tam hevesliyken, hatta alacakken 2 ay sonraya ertelenmesi sinirlerimi bozdu açıkcası =)
Gel gelelim 2 ay bekledikten sonra inazuma mı alsam diye de düşünceler kafamda kol gezmeye başladı. Sizlerin fikirleri ne olur acaba?
Boy 176, kilo 145-150. tecrübem yok denecek kadar az, yeni başlayacağım gibi gibi =)
Biz de Güngör Motor/Pendik'den aynı cevabı duyduk. Mart ayına kadar Cbf 150 bulmak zor gibi yine de çevre illerde bir ihtimal olabilir. Ayrıca sıfırına bir miktar da zam gelmiş gibi duruyor plaka dahil 6500 dendi. Eğer tecrübeniz yok ya da yok denecek az ise Cbf ile başlayın derim ben. Parçası ucuz ve bol hemen hemen her usta Cbf'nin dilinden anlar. Bence ikinci el temiz bir Cbf alın artan parayla da ekipmanlarınızı tamamlar ya da bol bol gezersiniz
XV
Ekipmanlarımı tamamladım hemen hemen, yani ekipman parası harici motosikleti aldıktan sonrada elimde belirli bir miktar para kalıyordu. hazır 2 3 ay daha mecburi bekleyiş yapacakken dediğim gibi inazumayı almak daha mantıklı geliyor. CBF altımda sivrisinek gibi duracak geliyor =)
Tüm renkler aynı anda kirlenmeye başladı. Birinciliği beyaz'a verdiler...
Yalova/Yoğurtçuoğlu Motorda bir adet gri Cbf vardı. 2011 model 90 km'de dediklerine göre alan kişi hiç kullanmamış,ben sorduğumda 4500 TL fiyat çekmişlerdi daha sonra ne olduysa birden bire motosikletin fiyatın 5000 TL oldu. Sanırım söylenilen fiyatın üzerine eklemek son zamanların modası haline geldi.
XV
Altından daha fazla değer kazan başka motor yoktur,satana alana
bugün motoru yıkarken alt kısmında birşey farkettim 6 ay sonra :D. nedir bu boru tarzı şeyler sormak istedim...
Şeffa olan hortum hava filtre kabına bağlı belli sürelerle tıpasını cıkarıp pislik varsa temizlemen gerekiyo.Siyah olanlar biri karburatör,benzin deposu su gider birde eski kasaysa cbf in akü kutusunun hortumudur.
Selamlar,
Benzin ucuz havalar güzelken dün Köfteci Yusuf,bugünde Yalova/Termal-Çınarcık derken ufak ufak geziler yaptım. Yalova Marina'da bir adaçayı molası verdim. Yolu bu taraflara düşecek olan var ise ya da yakın şehirlerde olanlar var ise bir ekinlik yapalım derim..
Marina'da çekilmiş bir iki fotoğraf atayım
XV
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)