Arkadaşlar, motoruma..zincir dişli seti aldım. ama şöyle yaptım. geçmişte deneyimimle.. orjinal zincirin fazla sık esnemesi sebebiyle..Orjinal dişlileri yetkili servisten aldım. Zincir işinide şöyle yaptım. Piyasadaki üniversal ornigli zincirler..bizim dişliler ile tam olarak uymayabiliyor. Fakat yamaha ybr esd 125 ve ve tvs apachinin orjinal oringli zincirleri bizim dişlilere tam olarak uyuyor. Hele..ybr esd 125 te oringli did marka zincir var.. yamaha yetkili servisine sadece zincirin fiyatını sordum 220 tl dedi. Bu zinciri..yeni kasa ybr kullanan bir arkadaşımdan biliyorum. Piyasada kesinlikle üzerine oringli..başka zincir yok cbf 150 için. Bizim motorun dişlilere de tam oluyor. Fakat fiyatı itibariyle alınmaz. Aynı serviste..tvs apachinin orjinal oringli zinciri vardı. Çok memnun kalırsın dedi satıcı. 85 tl. tavsiye ederim dedi. Bilgi: Bu zincir.. Kocaeli..Bulvar caddesi.. Mondial Yamaha etkili servisinde.. Şişman Motor da. Esneme yapmaz uzun ömürlüdür..oringlidir falan deyince.. görmek istedim. hemen biraz önce almış olduğum dişlilerin üzerinde denedim. dişlilere tam oturuyor. Sıfır boşluk. ileri geri sallayınca dişlinin üzerinde hiç boşluk yok. Hiç tereddüt etmeden aldım. 2015 yaz sezonu için tüm parçalarım hazır. A.. pardon.. michalen takım dış lastik düşünüyorum.
Piyasada...bizim orjinal zincirden çok daha kaliteli..esneme yapmayan..yada bizim orjinal zincire nazaran çok seyrek esneme yapan.. oringsiz zincirler de var. Fakat ismen ne olarak arayacağımı bilemiyorsunuz. Yani markası nedir.. nasıl tarif edilir. Nasıl sorulur..Şu anda motorumun üzerinde 30 bin km dir..oringsiz..cbf 150 nin orjinali olmayan bi zincir var. Onuda bi servisten almıştım zamanında.. Daha zincir yarı gerdirme ömründe. Yani bi 30 bin km daha kesin gider..toplamda 60 bin. ama motorun üzerindeki dişliler orjinal ve 48 binde.. dişlerde deformasyon görmeye başladım. Bu gün orta sehpada arka tekeri bi çevireyim dedim. Zincir gergi ayarı mükemmel. zincir temiz ve yağlı. Fakat.. ön dişli den takır tukur sesler geliyordu. Kapağı açıp baktığımda ön dişlerin baya yenmiş olduğunu gördüm. Ön dişli arka dişliye nazaran daha çabuk bitiyor. Çünki arka dişli 1 kez dönerken aynı anda ön dişli 3 tur dönüş yapıyor. Bir müddet daha kullanıp taktıracağım motora..Gözlemlerimi paylaşırım. En azından orjinal dişlilerle 50 bini göreyim diyorum.
Cekoslovak mali zoncir aldim hic uzama yapmiyo kaliteli zincir linki bu.http://www.motorsikletparcalari.net/tvs-apache-150-zincir-cekoslavak-mali.html#.VASuGHODPqA
cbf in dandik parçalarından biri de zincir takımı ybr kullanırken 35000km de sattım zincir sadece 2 kademe gerilmişti en az bi 100000 gideri var
http://www.sahibinden.com/listing/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-orjinal-cekostavak-zincir-128-bakla-139431964/detail/
ön uzun siperlik ile ilgili bir sorum var. 1.90 boyundayım ön uzun siperlik alsam bana faydası olrmu kullananlar tecrüblerini yazabilirmi ?
arkadaşlar uzun yola çıkarken yanınıza lastik patlaması debriyaj teli gaz teli vs. kopması durumları için neler alıyosunuz. yani yolda kalmamak için yanımızda asgari neler bulundurmamız gereklidir sizce. özellikle lastik patlaması vs için önerilerinizi bekliyorum. bikaç defadır ortalama menzil yol yapıyorum ve bunlara önlem almadığımı farkettim.
konuyu takip ediyorum ama yazıcak pek fırsatım olmadı. zincir kaç kmde değişiyodu arkadaşlar.
yarın istanbul içi küçük bi gezi yapıcam. katılmak isteyen varsa beraber gidebiliriz?
Uzun tur camı , göğsünüzü rüzgardan korur . Özellikle kışın soğuk havalarda iyi olur . Başka bi özelliği yok .
http://www.motoplus.com.tr/urun/9917...-LASTIK-TAMIR- Lastik tamir kiti alarak patlamaya karşı önlem alabilirsiniz hocam uzun yol için .
Tam bilmiyorum ama muhtemelen 30 40 binden sonra değişiyor diye biliyorum .
Ethem76 hocam , dün cbf'i olan bir arkaşın motorunu kullandım , ön diş 15t arka diş 40t idi . Benim 43t'li arka dişime göre motor çok daha iyidi . Motor bağırmadan rahat rahat gidiyordu. Bende karar kıldım 43t'den 40t'ye düşüreceğim muhtemelen . Peki sadece arkayı 40 yapmak yeterli olur mu yoksa , Ön dişliyide 16 mı yapmak gerekir ?
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
[QUOTE=Ezio41;3434033
Ethem76 hocam , dün cbf'i olan bir arkaşın motorunu kullandım , ön diş 15t arka diş 40t idi . Benim 43t'li arka dişime göre motor çok daha iyidi . Motor bağırmadan rahat rahat gidiyordu. Bende karar kıldım 43t'den 40t'ye düşüreceğim muhtemelen . Peki sadece arkayı 40 yapmak yeterli olur mu yoksa , Ön dişliyide 16 mı yapmak gerekir ? [/QUOTE]
43 t arka diş arka diş ten. 40 t ye düşerek yapilan degişiklikle..arka dişli 43 t iken ön dişliyi 16 t yapmak oran olarak aynidir. yani. arkayi 3 diş kucultecegine. önü bir diş büyuttüğünde de ayni oranda degisiklik yapmis olursun. bende 16 t ön disli var. gel bana bi ara. evin önünde 2 dk. ya degistireyim. rialliden almistim ama takmaktan vazgectim. sende arka tekeri bedavadan söktürmemiş olursun ve sifir maliyetle dişli degisimini yapmiş olursun. yalniz.. arkana 70-80 kilo yolcu binerse canin sıkılablir. ben genelde tek gezerim. yolcu almam dersen sorun yok. bu arada.. sen hem arkayi 3 diş kucultcen..bide önu bir diş buyultursen.. motorta fazla tork kaybi yasarsin. deb. balatanin ömrünü cabuk yersin. motoru cok yorar ve cok benzin yakarsin. 1. vites neredeyse 2.vites orani ile ayni olur. böyle bi degisimi tavsiye etmiyorum. ama sadece önü 16 t yada arkayi
40 t dener..uzun vadede test edersin. memnun kalmazsan ..orj.ne dönersin.
Hocam genelde tek kullaniyorum ama elbet arada artcida aliyorum , 70 80 kg'dan fazla arkadaslarda biniyor nadirende olsa Arka disliyi de dusursek o zaman yine artçı alinca üzecek mi bizi ? Yoksa en kötü 42t deneyecegim . Motorun bu halinden de memnunum ama 80 km hizdan sonra stabil 90 100 de bağırıyor resmen motor .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
40 t düz yolda olur. bayir asagida olur. yolcusuzda olur. ama yolcun olmasa bile ana yolda.. hani çok hafif rampa cikişi olan yol kesimleri vardir. bu gibi istikametlerde. 42 t ve 43 t dişli kullaman cbf lere yetisemezsin. hele yolcun da varsa motor iyice siner. hele bi otobuse kamyona sol cekeyim dersin. sola ciktiina pisman olursun. her inisin bir cikisi var. ayrica bu motorda arkamiza yolcuda aliyoruz. en güzeli bu dişli konusunda orjinalden pek uzaklasmamak. pisman olmamk için kuçük bi hareket yap. 42 t dişli tak. her yol koşulunda yolculu..yolcusuz sıkıntısz kullan. ben cok eski tarihlerde eski cbf imde 40 t denemiş.. fazlaca yolculu sürüş yaptigim için.. fazlaca olsuzluklarini yasamis ve 42 t ye geri dönmüştüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:20 ----------
seneler önce..bende 42 t arka dişli.. arkdaşımda 40 t arka dişli var iken..ikimizde yolcusuz Uludağ' a çımıştık. 40 t olan arkadaş (ya motor çekmiyor..keşke takmasaydık) demişti.. ve bana yetişemiyordu. İstediğin dişli modifini yaptıktan sonra..arkana yolcu al.bi Kartepeye çık. dik bi bayırda dur kalk yap. Arkanda yolcu varken ışıklarda kalkarken seriliğine bak. ağır vasıta sollarkenki performansına bak. Karşıdan rüzgar eserken..yolculuyken ivmelenmesine bak. Aklıma gelen en zor şartlar bunlar. Bu şartlarda motorounj tepkisini 43 t orjinal dişlin varken sürüş karakteri ile karşılaştır.. sana göre sorun yoksa..zaten 40 t ile devam edersin.. 42 t den bahsetmiyorum. 42 t de sıkıntı olmaz. 40 t yapmayı denemek istersen..bu şekilde deneyebilirsin.
Bende cb125e var. cbf in ön dişlilerini cb125e de kullanabiliyormuyuz. Bazı satış sitelerinde cbf150+cb125e dişlisi olarak satılıyor ama emin olamadım
CB125e nin ön dişlisinin ic kısmının bazı ölculerini resimde belirttim. Elinde cbf dişlisi olup kontrol edebilecek var mı? Kesin bilgisi olan var mı?
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Elimde cbf 150 orjinal dişli var. 15 t. Ölçüm yaptım..Fakat senin şemanda en sağdaki..0.5 cm olan göbek içi çentik değeri, bende 0.4 cm olarak çıktı. İlk fotoğraf. Diğer ölçülerde sapma yok. Yinede kumpasla yapılmış bir ölçüm değil. Zaten ucuz bi parça. Ben orjinalini 12 tl. ye servisten aldım. Yan sanayisi 8 tl. Yani denenebilir.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)