Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #35601
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Arkadaşlar herkese selam cbf 150 yi 200 cc yapma işinde bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var yazarlarsa sevinirim 200 cc yapmak gibi bir düşüncem var ne dersiniz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #35602
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı altora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese selam cbf 150 yi 200 cc yapma işinde bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var yazarlarsa sevinirim 200 cc yapmak gibi bir düşüncem var ne dersiniz
    geçmiş sayfalarda çok detaylı isim adres ve bilgiler mevcut ....

  3. #35603

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı champion77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muhtemelen senin dişliler ve zincir ömrünü tamamlamıştır ön dişli arka dişliden ufak olduğu için daha çabuk aşınıyor dişlilerin bir yüzü oyularak kanca şeklini alıyor ve ara sıra zincire takılarak tık diye bir ses çıkarıyor tekerleği elinle yavaşça çevir zincir bir ara gerilip bir ara gevşiyorsa dediğim gibi bir problem olabilir tabi zincir yağsız kuruysa da ses yapabilir..
    Motor daha 300 km'de, o yüzden aşınma ile ilgili olacağını sanmıyorum. Bu sabah soğuk motorda ses yoktu. Acaba dün sıcakta gezdiğimden motor ısınıp da böyle bir şey olmuş olabilir mi diyorum ?

  4. #35604

    Üyelik
    28 Haziran 2014
    Şehir
    Kayseri istanbul
    Motosikleti
    Honda cbf 150
    Arkadaşklar benim vites geçişleri çok ses yapıyor zor vitese geçiyor ıphone yag aldım ama yine aynı sizce bu normalmi

  5. #35605
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı Santanaaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşklar benim vites geçişleri çok ses yapıyor zor vitese geçiyor ıphone yag aldım ama yine aynı sizce bu normalmi
    vitesleri değiştirirken ara gazı vererek değiştirin. ayrıca devirsiz vites geçişleri de ses yaptırır. son olarakta debriyaj ayarı kontrolü yapın, kavramayı kesiyormu tamamen maneti sıktığınızda?
    tirmit bunu beğendi.

  6. #35606
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Alıntı mustbe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş sayfalarda çok detaylı isim adres ve bilgiler mevcut ....
    tahminen kaçıncı sayfalardadır malum 1800 sayfa hepsini tarasak birsene sürer
    muhabbeti demleyelim...

  7. #35607

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı altora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tahminen kaçıncı sayfalardadır malum 1800 sayfa hepsini tarasak birsene sürer
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/132578-cbf150-oldu-200cc-artik-yag-da-eksiltmeyecek.html
    mustbe bunu beğendi.

  8. #35608
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Biraz forumu canlandıralım beyler .

    [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG]
    champion77, sinka251 ve tirmit bunu beğendiler.

  9. #35609
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    40 dişli takmak isteyipte tereddütte kalan arkadaşlar. 40 dişli taktım 550 km civarıdır kullanıyorum cok memnunum uzun yolda 7000 devirde 100/kmH ile seyir ediyorum. hem ekonomi hem motor bağırmıyor
    tirmit bunu beğendi.

  10. #35610
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/132578-cbf150-oldu-200cc-artik-yag-da-eksiltmeyecek.html
    seko kardeş saol o sayfayı takip ediyorum ama sayfayı açan faruk abi sonuç yorumlarını henüz yazmadı birde ondan farklı kimler denedi nasıl oldu eski yazıları bulup okumak istiyorum

  11. #35611
    vabisciler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    cbf 150 . fiesta 1.6 tdci ghia.detroit fuller.
    slm usta burda millet topcaseleri söküyor artık . trafik sıkıştırıyor sizin oralarada sıkıntı yok galiba.

  12. #35612
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Gecen durdurdu ehliyet ruhsata bakti arkabagaja birsey demedi,bir ara duymustum sorun yaratiyolarmis ruhsata isletmek gerekiyo.

  13. #35613

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Benim bahsettiğim ses kendiliğinden kayboldu. Sanırım rodajda motorun biraz fazla ısınmasından kaynaklanmıştı. Şimdilik başka sıkıntım kalmadı, sadece vites geçişleri biraz daha sesli hale gelmeye başladı, onu da rodaj yağının bozulmaya başlamasına bağlıyorum ve 1000 km bakımından sonra düzeleceğini düşünüyorum.

  14. #35614
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen bir bakımda kocaelinden kaç istanbul ümraniye D&B ye getir bakım için. Arada ki fark ı Ethem abi iyi bilir
    Orası yeni açıldığında.. bir ark.. ımın cbf 150 sini bakıma götürmüştük. Motoru teslim almaya gittiğimizde. Motor yağ eksiltmişmi.. Çıkan yağı ölçtünüzmü..dediğimde..demek istediğimi anlamamışlardı.. izah etmek zorunda kalmıştım. Cbf 150 servis bakımında karterden çıkan yağın ölçülmesi makbuldür. Motorun yağ yakma eğilimi hakkında bilgi verir. Önlem alınabilmesi için imkan oluşmasına vesile olur. Benim uyarımdan sonra umarım ölçmeye başlamışlardır. DB motor.. istanbul da kuryelerin anasını ağlattıkları cbf 150 leri bakım yapıyolar. benim zaten bana göre çiçek gibi motorumu bana gelin gibi teslim ederler.. Gözüm arkada kalmaz. Ayrıca..2008 den beri cbf 150 kullanıyorum..Teknik olarak doğrusu bu olsa da hiç bir servisin sübap ayarı yapabilmek için motorun tamamen soğuması için 1 gün tuttuğunu hatırlamıyorum. Motoru bir gün tutmadan..yani Kocaeli servise göre tamamiyle soğumadan sübap ayarı yapılmış olması kaynakla hiç sorun yaşamadım.
    tirmit ve rahmi34 bunu beğendiler.

  15. #35615
    soa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    sa arkadaşlar. Bir sorum olacak. 2013 model 2014 mart ayında trafiğe çıkışlı 6400 km deki motorum. feci benzin tüketiyor. . 250 300 km arasında benzini bitiriyor. ortalama 3.4 - 3.5lt / 100km benzin yakıyor. Bunun nedeni ne olabilir. (Çalışmasında bir sorun yok, gitmesinde performansında artma yada azalma yok. )
    tirmit bunu beğendi.

  16. #35616
    sinka251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2007
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    cbf150
    Yedege 350 giryom 390 birkere gordum ama cok sakn kullandigimda.300 cok az bence cokmu sert kullaniyon acaba

  17. #35617
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Benim motorda dün 367 de yedeğe düştü . Rodajdayken 420 lerde düşüyordu yedeğe. Rodajdan sonra daha az yakar diye düşünüyordum ama tam tersi daha çok yakmaya başladı .

  18. #35618
    tirmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    CBF 150 izlenimlerime devam etmek istiyorum.

    Aşağıda yazdığım konuyu okuyanlar sakın aman bu motor alınmazmış gibisinden düşünmesin, zira kararı etkileyecek bir unsur değil.

    Gelelim meseleye. Bu meret Temmuz sıcağında bile jikle kullanmadan çalışmıyor. Daha önce jikleli bir motor kullanmadığım için bu durum bazen can sıkıcı olabiliyor. Nasıl oluyor onu da yazayım, yanlış yapıyorsam düzeltin. Jikleyi çekiyorum, motoru çalıştırıyorum, sonra jikle ile yola koyuluyorum ve doğal olarak unutuyorum. Giderken sorun yok ancak jikle çekili trafikte duracak olursam motor pat stop ediyor. Bir de trafiğin içinde panik olunca epey bir can sıkıcı olabiliyor haliyle.

    Bugün yola yeni koyulmuştum, haliyle jikle çekiliydi. Yakın bir kavşakta durmak zorunda kaldım ve hooop stop. Çalıştır çalışmaz, dört bir tarafım araba doldu. Sakin olmaya çalışarak uğraşmak yerine motordan inip elle kenara almayı daha emniyetli buldum açıkçası. Sonra jikleyi kapatınca daha rahat çalıştı ve tekrar sürüşe devam ettim.

    Sonuç;
    Sürüş esnasında jikleyi kontrol etmek lazım yoksa zora sokabiliyor insanı trafikte. Ama bununda zor yanı motor ısınmadan kapatırsan gene stop ediyor, yani kilit motor sıcaklığında.

    İyi sürüşler.

  19. #35619
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    Alıntı tirmit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF 150 izlenimlerime devam etmek istiyorum.

    Aşağıda yazdığım konuyu okuyanlar sakın aman bu motor alınmazmış gibisinden düşünmesin, zira kararı etkileyecek bir unsur değil.

    Gelelim meseleye. Bu meret Temmuz sıcağında bile jikle kullanmadan çalışmıyor. Daha önce jikleli bir motor kullanmadığım için bu durum bazen can sıkıcı olabiliyor. Nasıl oluyor onu da yazayım, yanlış yapıyorsam düzeltin. Jikleyi çekiyorum, motoru çalıştırıyorum, sonra jikle ile yola koyuluyorum ve doğal olarak unutuyorum. Giderken sorun yok ancak jikle çekili trafikte duracak olursam motor pat stop ediyor. Bir de trafiğin içinde panik olunca epey bir can sıkıcı olabiliyor haliyle.

    Bugün yola yeni koyulmuştum, haliyle jikle çekiliydi. Yakın bir kavşakta durmak zorunda kaldım ve hooop stop. Çalıştır çalışmaz, dört bir tarafım araba doldu. Sakin olmaya çalışarak uğraşmak yerine motordan inip elle kenara almayı daha emniyetli buldum açıkçası. Sonra jikleyi kapatınca daha rahat çalıştı ve tekrar sürüşe devam ettim.

    Sonuç;
    Sürüş esnasında jikleyi kontrol etmek lazım yoksa zora sokabiliyor insanı trafikte. Ama bununda zor yanı motor ısınmadan kapatırsan gene stop ediyor, yani kilit motor sıcaklığında.

    İyi sürüşler.
    benim düşüncem sizin motorunuz da sorun var..
    3.cbf kullanıyorum ve bu sıcaklarda hiç jikle kullanmadım çalıştırırken veya çalıştıktan sonra..
    rolantiyi biraz yükseltin..
    ayrıca jikle açıkken motoru haraket ettirmeyin ..ısınmasını istiyosanız düşük viteste fazla gaz verip ilerleyin..
    ama siz motorunuza bi baktırın bu havada jikleye hiç ihtiyaç yok
    ethemm76, tirmit ve sinka251 bunu beğendiler.

  20. #35620
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı tirmit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF 150 izlenimlerime devam etmek istiyorum.

    Aşağıda yazdığım konuyu okuyanlar sakın aman bu motor alınmazmış gibisinden düşünmesin, zira kararı etkileyecek bir unsur değil.

    Gelelim meseleye. Bu meret Temmuz sıcağında bile jikle kullanmadan çalışmıyor. Daha önce jikleli bir motor kullanmadığım için bu durum bazen can sıkıcı olabiliyor. Nasıl oluyor onu da yazayım, yanlış yapıyorsam düzeltin. Jikleyi çekiyorum, motoru çalıştırıyorum, sonra jikle ile yola koyuluyorum ve doğal olarak unutuyorum. Giderken sorun yok ancak jikle çekili trafikte duracak olursam motor pat stop ediyor. Bir de trafiğin içinde panik olunca epey bir can sıkıcı olabiliyor haliyle.

    Bugün yola yeni koyulmuştum, haliyle jikle çekiliydi. Yakın bir kavşakta durmak zorunda kaldım ve hooop stop. Çalıştır çalışmaz, dört bir tarafım araba doldu. Sakin olmaya çalışarak uğraşmak yerine motordan inip elle kenara almayı daha emniyetli buldum açıkçası. Sonra jikleyi kapatınca daha rahat çalıştı ve tekrar sürüşe devam ettim.

    Sonuç;
    Sürüş esnasında jikleyi kontrol etmek lazım yoksa zora sokabiliyor insanı trafikte. Ama bununda zor yanı motor ısınmadan kapatırsan gene stop ediyor, yani kilit motor sıcaklığında.

    İyi sürüşler.
    Bu havada jikle açmayı geçtim..bi kaç gün çalıştırmadığım zamanlarda bile gaz bile vermeden motor marş alıyor.(2011 model yeni kasa 44 bin kmde) Yazın asla jikle açma ihtiyacı yoktur. Jikleli sürüş yapmayın. Ayrıca jikleyi açık unutunca motorun gazı bıraktığınızda durması motorun değil..sizin kusurunuz. Jikleyi unutmamaya özen gösterin.Yeni kasalarda jikle açıldığında devir de yükseliyor. dolayısıyla jikle açıkken motorunuz gazı bıraktığınızda stop ediyorsa eski kasa mı ? devir göstergesiz.. ve vites göstergeli olan? Rölantiyi 0.1-0.2 d-d. seviyelerinde yükseltip gözlemlemeyi tekrar deneyin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler