Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Haziran 2014, 17:37
#35381
Arkadaşlar.. İphone yağda.. şimdiye kadar kullandığım diğer yağlarda gözlemleyemediğim bi güzellik daha fark ettim. 200 km dir motorumda iphone tam sentetik yağ var. ve ilk defa bu yağı kullandım.
Havalar zaten sıcak gidiyor. 40-50 km uzun sürüş yapıyorum 90-100 km arası hızlarda.. yani motor üst devirlerde çalışıyor.. Bu şekilde sürüş yaptığım zamanlarda önceki yağlarda şu olurdu. Motor yağının aşırı sıcaklıktan dolayı fazla incelmesi kaynaklı, vites geçişleri..uzun sürüşlerinde sonunda hep biraz olsun sertleşir ve kemikleşirdi. Motoru ilk çalıştırdığımız da..sürüşe yeni başladığımız zaman dilimindeki kadar yumuşak ve keyifli..sessiz vites geçişleri motor tamamen ısındıktan sonra ortadan kalkardı. Iphone yağda vitesler hep yumuşak. Motoru yeni çalıştırdığınızda vites geçiş kalitesi ne ise.. motor tamamen ısındıktan sonrada aynı. Bu olumlu gözlemle başka hiç bir yağda karşılaşmadım. birde benim motorum normalde yağ eksiltiyor.. Ama motor bitmesi falan değil.. Yani motorun performansı 10 numara. bayiden alındığı ilk günden beri aynı oranda eksiltiyor. Kocaeli servis..bu yağ ile cbf in yağ eksiltmeyeceğini söylemiş. Şimdi motorun yağ eksiltme eğilimine bakacağım. Umarım dedikleri gibi çıkar bu konuda.
İkinci bir konu.. 2008 den beri cbf 150 kullanıyorum. Motoru sıcak havalarda bile marş basarken.. jiklesiz okey..çalışıyor ama..yine 15-20 saniye gaz kolunu bırakmadan ve motoru hafif devir yaptırarak ısıtmam gerekiyordu. Yoksa marş basıp hemen gazı bırakınca motor stop ediyordu. Bu çok sıkıcı bir konu idi. Yaz sıcaklarında bile motora marş bastıktan sonra gaz kolunu bırakınca stop etmesi konusu. Tamamen düz mantıkla ve basit bi şekilde bu konuyu çözdüm. Senelerdir bu benim nasıl aklıma gelmez diyede kendime gerçekten kızdım. Sadece rölantiyi..0.1-0.2 kadar yükseltin hepsi bu. Şimdi motora 2 gün marş basmasam bile.. gaz koluna dokunmadan ..sadece marş düğmesi ile bile çalışıyor. gaz kolu hafif gaz verirken de marş çok kaliteli bi ateşleme yapıyor ve gazı marş astıktan sonra hemen bırakıyorum motor stop etmeden çalışmaya devam ediyor. Önceden motor sıcakken rölantim 1400 d.d idi.. şimdi 1500-1600 seviyelerinde.. ve bu sorunu böylece kolaylıkla yendim Bu iyileştirmeyi yapmak isteyen ark..lar..rölanti ayarlarını motor sıcakken yapsınlar. harika sonuç alacaklarına eminim.
Bahsettiğim soğukken stop etme problemi.. altın elbiseli adamın cbf 150 tanıtımında bile var.. izleyebilirsiniz.. 4:35 i izleyin.
http://www.youtube.com/watch?v=72tdfU4DTBY
Reklamlar
-
16 Haziran 2014, 20:10
#35382
Kocaeli İl Temsilcisi
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar.. İphone yağda.. şimdiye kadar kullandığım diğer yağlarda gözlemleyemediğim bi güzellik daha fark ettim. 200 km dir motorumda iphone tam sentetik yağ var. ve ilk defa bu yağı kullandım.
Havalar zaten sıcak gidiyor. 40-50 km uzun sürüş yapıyorum 90-100 km arası hızlarda.. yani motor üst devirlerde çalışıyor.. Bu şekilde sürüş yaptığım zamanlarda önceki yağlarda şu olurdu. Motor yağının aşırı sıcaklıktan dolayı fazla incelmesi kaynaklı, vites geçişleri..uzun sürüşlerinde sonunda hep biraz olsun sertleşir ve kemikleşirdi. Motoru ilk çalıştırdığımız da..sürüşe yeni başladığımız zaman dilimindeki kadar yumuşak ve keyifli..sessiz vites geçişleri motor tamamen ısındıktan sonra ortadan kalkardı. Iphone yağda vitesler hep yumuşak. Motoru yeni çalıştırdığınızda vites geçiş kalitesi ne ise.. motor tamamen ısındıktan sonrada aynı. Bu olumlu gözlemle başka hiç bir yağda karşılaşmadım. birde benim motorum normalde yağ eksiltiyor.. Ama motor bitmesi falan değil.. Yani motorun performansı 10 numara. bayiden alındığı ilk günden beri aynı oranda eksiltiyor. Kocaeli servis..bu yağ ile cbf in yağ eksiltmeyeceğini söylemiş. Şimdi motorun yağ eksiltme eğilimine bakacağım. Umarım dedikleri gibi çıkar bu konuda.
İkinci bir konu.. 2008 den beri cbf 150 kullanıyorum. Motoru sıcak havalarda bile marş basarken.. jiklesiz okey..çalışıyor ama..yine 15-20 saniye gaz kolunu bırakmadan ve motoru hafif devir yaptırarak ısıtmam gerekiyordu. Yoksa marş basıp hemen gazı bırakınca motor stop ediyordu. Bu çok sıkıcı bir konu idi. Yaz sıcaklarında bile motora marş bastıktan sonra gaz kolunu bırakınca stop etmesi konusu. Tamamen düz mantıkla ve basit bi şekilde bu konuyu çözdüm. Senelerdir bu benim nasıl aklıma gelmez diyede kendime gerçekten kızdım. Sadece rölantiyi..0.1-0.2 kadar yükseltin hepsi bu. Şimdi motora 2 gün marş basmasam bile.. gaz koluna dokunmadan ..sadece marş düğmesi ile bile çalışıyor. gaz kolu hafif gaz verirken de marş çok kaliteli bi ateşleme yapıyor ve gazı marş astıktan sonra hemen bırakıyorum motor stop etmeden çalışmaya devam ediyor. Önceden motor sıcakken rölantim 1400 d.d idi.. şimdi 1500-1600 seviyelerinde.. ve bu sorunu böylece kolaylıkla yendim
Bu iyileştirmeyi yapmak isteyen ark..lar..rölanti ayarlarını motor sıcakken yapsınlar. harika sonuç alacaklarına eminim.
Bahsettiğim soğukken stop etme problemi.. altın elbiseli adamın cbf 150 tanıtımında bile var.. izleyebilirsiniz.. 4:35 i izleyin.
http://www.youtube.com/watch?v=72tdfU4DTBY
İphone yağ güzeldir , bende de iphone tam sentetik 10 w 40 var Honda Haldızın koyduğu yağ . Vites geçişleri gayet güzel herhangi bir sorun yok . Motoru çalıştırma konusuda gelirsekte benim rolanti ayarımda sizin dediğiniz gibi . Motoru soğukken çalıştırdığımda hiç bir şekilde istop etmiyor , Altın elbiseli adamın videosunda ki gibi
-
16 Haziran 2014, 22:04
#35383
-
16 Haziran 2014, 22:50
#35384
ama 1500 1600 yaz ayları için fazla sanki zaten motor birkaç km yaptıktan sonra ışıklarda dururken bu seviyelerde çalışıyor malum havalar 30 derece civarı artık
gene de denemek isteyenler için güzel fikir
-
17 Haziran 2014, 23:53
#35385
-
18 Haziran 2014, 21:54
#35386
Kocaeli İl Temsilcisi
-
19 Haziran 2014, 09:59
#35387
Selamlar
uzun süre CBF 150 kullanıp CBR 250 test eden kullanan arkadaşlar konuda var ise tecrübeleriniz nelerdir?
Oturuş pozisyonu yorucumu en çok merak ettiğim konu. CBF de dik oturuyoruz CBR da nasıl?
Uzun yolda kullanılabilir mi?
Volkan
HONDA
VOLKAN
-
19 Haziran 2014, 12:18
#35388
45 lira benzin aldım fullendi.
Benzin Litresi 5.02 den.Normal depo 330 Km yol gittim.Şehir içi hepsi.%50 2 kişi kullanımlı.
Yedek depoya aldım 360'a geldi.Daha da giderdi belki ama riske atmak istemedim.(400 de biterdi.)
Bir şey denemek için fullemiştim zaten.Öğrenci adamın ne işi olur.
E çizgisinin üzerindeki ilk beyaz çizgiden itibaren 150 km yolunuz kalıyor.Ona göre.
#Sulh#Hocam o çıt çıtı kot pantolonuna bağlıyorsun.Rüzgardan açılmıyor.
-
19 Haziran 2014, 13:45
#35389
Kocaeli İl Temsilcisi
MerhabaDunya adlı üyeden alıntı
Selamlar
uzun süre CBF 150 kullanıp CBR 250 test eden kullanan arkadaşlar konuda var ise tecrübeleriniz nelerdir?
Oturuş pozisyonu yorucumu en çok merak ettiğim konu. CBF de dik oturuyoruz CBR da nasıl?
Uzun yolda kullanılabilir mi?
Volkan
Cbr 250 test ettim , cbf kadar rahat ve dik oturmuyorsun . Daha öne doğru eğilerek oturuyorsun ama çokta eğilmiyorsun . Uzun yolda nasıl olur bilemem o kadar test etme şansım olmadı .
-
19 Haziran 2014, 16:45
#35390
Selamlar arkadaslar, gecen gun yazmistim lastikle ilgili, irc ve michelin arasinda kaldim. Maddi acidan irc ön- arka140-150 tl arasi, michelin on-arka 250-300 tl arasi. Michelin cok pahali ve irc de o kadar kotu degil. Pirelli on-arka 200 tl. Irc mevsimlik alacagim maddiyattan dolayi.
-
19 Haziran 2014, 17:07
#35391
CBF 150 den sonra ne kullanmalı sizce?
Volkan
-
19 Haziran 2014, 18:58
#35392
Aslina bakarsan, motoru degistirmek bence gelir durumuyla alaki, bakimi, parcasi, vergisi bunlar onemli seyler imkan olsada 250 cc sonra 600 cc enduro ile yolumuza devam etsek.
-
19 Haziran 2014, 19:37
#35393
Kocaeli İl Temsilcisi
CBFMAN adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaslar, gecen gun yazmistim lastikle ilgili, irc ve michelin arasinda kaldim. Maddi acidan irc ön- arka140-150 tl arasi, michelin on-arka 250-300 tl arasi. Michelin cok pahali ve irc de o kadar kotu degil. Pirelli on-arka 200 tl. Irc mevsimlik alacagim maddiyattan dolayi.
Bence biraz daha fazla para verip michelin alın . 1 saat önce dolu yağmura yakalandım yine lastiklerin performansı kuru yoldaymış gibi hissettirdi beni . Ani frenlemede yaptım sırf yağmurda kayacak mı gibisinden . I ıh yok yine kayma yapmadı . Kesinlikle tavsiye ederim
MerhabaDunya adlı üyeden alıntı
CBF 150 den sonra ne kullanmalı sizce?
Volkan
Tamamen paraya ve zevke göre değişir hocam istekler
-
19 Haziran 2014, 22:06
#35394
F54 adlı üyeden alıntı
ama 1500 1600 yaz ayları için fazla sanki zaten motor birkaç km yaptıktan sonra ışıklarda dururken bu seviyelerde çalışıyor malum havalar 30 derece civarı artık
gene de denemek isteyenler için güzel fikir
İnan hiç bir olumsuz yönü yok. Zaten 6000-8000 devir aralığında sürüş yaparken.. ışıklarda durma anında eskiden 1400 d.d olan rölantinin artık 1500-1600 seviyelerinde olmasının hiç bir olumsuzluğunu yaşamıyorum. Tek marşla..hatta gaz dahi vermeden rahat marş alıyor ve asla stop etmiyor. Çok ısınınca motor max. 1600 devirde kalıyor rölanti uzun yolda. Çok hafif ince ayar yapıcam 1500 d.d. seviyelerine geri çekicem. Muhtemelen buda kurtaracak. Haricen tek fark şu oldu. Gaz kolunu birden bırakınca..motor sıcakken motor devrinin rölanti seviyesi,ne inme süresi biraz uzadı. Ama buda problem oluşturacak seviyede değil. Rölantiyi biraz düşürünce buda bir nebze olsun iyileşecektir diye umuyorum.
Lastik konusu geçmişte biraz yukarda.. kendi yorumum.. pirelli lastik alınacaksa.. dra traction serisi asla asvalt latiği değil.. motoru viraja yatırmıyor. motor yatmamak için direniyor. Michalen sürüş kalitesini hiç bir marka lastikte bulamassınız. Prellinin Dura Traction serisi..köy yolları, stabilize yollar. çamur toprak yollar için ok.. ama asvaltta kötü bir lastik. Ayrıca asvalt yolda düşük hızlarda giderken.. lastikleri ilk aldığınız zaman..dişleri henüz tam iken..kalçanızda lastiklerini diş tıkırtı darbesini hissesedebiliyorsunuz. Yani lastik o oranda asvalt lastiği değil. Bende mevcut lastiklerimi bi kaç ay daha kullanayım. halen eni sayılırlar çünki...takım olarak michalen alacağım.
-
20 Haziran 2014, 01:13
#35395
Ben 17 bin km dir Michilen kullanıyorum.Michilenden başka da bu saatten sonra ufak cc için başka lastik almam.
Aynı zamanda bir de enduro lastiği takılı Xl 185 motorum var fakat.Lastikler 1991 model ve Lastiğin dişleri yok.Aşınmış.Öyle söyliyim.
90 la korkusuzca içimde bir gram şüphe olmadan döndüğüm keskin virajları.(Asfalt erimiş ayna gibi olmuş yollardan bahsediyorum,veya döküldükten 1-2 ay sonra üstündeki taşlar erimeye başlamış ölümcül olmuş yollardan bahsediyorum)Cbf ile Michilenle dönemiyorum hemen kaymaya başlıyor.Ha diyeceksiniz tabii ki kayar elbet yani.
Ama sözü şuraya getireceğim.Hafif dura traction gibi dişleri derin ,kalın olursa Türkiye şartlarında bence daha iyi olur.
Ee %100 kaliteli asfaltların %0 kaliteli asfaltlara oranı çok çok az olan ülkede bence daha iyi iş görür diye fikrim.
Ön yargılı değilim 3 bin km sonra da Dura Traction deneyeceğim.
Bu arada Cbf yi satmayı düşünüyorum.Piyasa allak bullak.Çözemiyorum.
2013 5 bin kmdeki aksesuarlı adam 4.750 yazmış
2012 Model Aksesuarsız 15 bindeki adam 5 bin lira yazmış.Kozmetik olarak aynı temizlikte.Haa kaç kere motor inmiş yağ yakma olayı için bilmem.
2009 model 35 bindeki adam 3.750 yazmış.2011 model 24 bindeki adamda 3.750 yazmış.
Ben motoruma ne kadar yazacağım bilemedim.Kararsızım.
2 kere sağa ve sola düşmesi oldu.Bir sağ tarafında çiziği var .Koruma demiri vardı allahtan problem olmadı.
Shad 33 Çanta var.Lastik var(Yeni Dura Traction ve Michilenlerle beraber vereceğim)
Motoru ne zaman servise götürsem harika zenit saati gibi diyorlar.Yağını bile motul koyuyorum.
İyi Geceler.
-
20 Haziran 2014, 04:21
#35396
Kocaeli İl Temsilcisi
sercan2667 adlı üyeden alıntı
Ben 17 bin km dir Michilen kullanıyorum.Michilenden başka da bu saatten sonra ufak cc için başka lastik almam.
Aynı zamanda bir de enduro lastiği takılı Xl 185 motorum var fakat.Lastikler 1991 model ve Lastiğin dişleri yok.Aşınmış.Öyle söyliyim.
90 la korkusuzca içimde bir gram şüphe olmadan döndüğüm keskin virajları.(Asfalt erimiş ayna gibi olmuş yollardan bahsediyorum,veya döküldükten 1-2 ay sonra üstündeki taşlar erimeye başlamış ölümcül olmuş yollardan bahsediyorum)Cbf ile Michilenle dönemiyorum hemen kaymaya başlıyor.Ha diyeceksiniz tabii ki kayar elbet yani.
Ama sözü şuraya getireceğim.Hafif dura traction gibi dişleri derin ,kalın olursa Türkiye şartlarında bence daha iyi olur.
Ee %100 kaliteli asfaltların %0 kaliteli asfaltlara oranı çok çok az olan ülkede bence daha iyi iş görür diye fikrim.
Ön yargılı değilim 3 bin km sonra da Dura Traction deneyeceğim.
Bu arada Cbf yi satmayı düşünüyorum.Piyasa allak bullak.Çözemiyorum.
2013 5 bin kmdeki aksesuarlı adam 4.750 yazmış
2012 Model Aksesuarsız 15 bindeki adam 5 bin lira yazmış.Kozmetik olarak aynı temizlikte.Haa kaç kere motor inmiş yağ yakma olayı için bilmem.
2009 model 35 bindeki adam 3.750 yazmış.2011 model 24 bindeki adamda 3.750 yazmış.
Ben motoruma ne kadar yazacağım bilemedim.Kararsızım.
2 kere sağa ve sola düşmesi oldu.Bir sağ tarafında çiziği var .Koruma demiri vardı allahtan problem olmadı.
Shad 33 Çanta var.Lastik var(Yeni Dura Traction ve Michilenlerle beraber vereceğim)
Motoru ne zaman servise götürsem harika zenit saati gibi diyorlar.Yağını bile motul koyuyorum.
İyi Geceler.
Honda sağolsun sıfır fiyatları zamladığı için 2. el piyasasını öldürdü resmen . Sahibinden com'da 6500 tl ye bile bir sürü cbf ilanı var . Siz motorunuzu kolay bir şekilde fazla zarar etmeyecek bir şekilde uygun bir fiyat yazın yeter . Sahibinden'ki ilanları karşılaştırmak pek sağlıklı olmaz . Mesela ben motoru 5200den aldım sıfır . Eğer 5 10 bin km içersinde satarsam 4900 5000 tl ye satarım . Ki lastik koruma demiri çanta vs dolu . Uçuk rakam olursa almaz kimse
-
20 Haziran 2014, 09:41
#35397
Aynen hocam sormayın.4.250 yazdım. Bende o fiyata almıştım.Bakalım satılmazsada acelesi yok beklerim.
-
21 Haziran 2014, 02:09
#35398
Simdi anes motordayim, lastikle ilgili bir problem yokmus ama ben yinede lastikleri yine irc mevsimlik olarak degistirdim. Winter kislik olanida yine kisin kullanacagim. Irc ile ilgili bir problemim yok. Sonucta iki kere, bizim yolu okumamiz daha onemli, tabiki lastik burda devreye giriyor ama esasen kontrol bizde bitiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:58 ----------
Cbf 150 sert yan canta kullanan arkadaslardan yorum alabilirmiyiz. Ben soft kullaniyordum ama cokta memnun kalmadim. Soft yan cantalari satip sert yan canta almayi dusunuyorum.
-
21 Haziran 2014, 20:41
#35399
CBFMAN adlı üyeden alıntı
Simdi anes motordayim, lastikle ilgili bir problem yokmus ama ben yinede lastikleri yine irc mevsimlik olarak degistirdim. Winter kislik olanida yine kisin kullanacagim. Irc ile ilgili bir problemim yok. Sonucta iki kere, bizim yolu okumamiz daha onemli, tabiki lastik burda devreye giriyor ama esasen kontrol bizde bitiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:58 ----------
Cbf 150 sert yan canta kullanan arkadaslardan yorum alabilirmiyiz. Ben soft kullaniyordum ama cokta memnun kalmadim. Soft yan cantalari satip sert yan canta almayi dusunuyorum.
20000 km duro kullandıktan sonra ırc ye geçtim çok farklı geldi bana memnunum lastiklerden diyorumki bazen ırc böyleyse çok methedilen michelin i tahmin edemiyorum çanta konusundada aynıyız önce soft çanta aldım ama içime sinmedi duruşu tek avantajı körüklü olması çok eşya almasıydı sonra onları satıp kappa 21 lt çantalardan aldım çok memnunum tek hareketle söküp takabiliyorum bide tur camı takınca turinge döndü motor bek güzel oldu
-
21 Haziran 2014, 22:44
#35400
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler