Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #34541
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    2009 yılında cbf 150 aldım sıfır km.plaka ruhsat sigorta hatta ocak haziran bandrolu dahil 3850tl ye aldım.O zaman kuş kafa ybr city ler 50tl falan daha pahalıydı.Honda kasaya hiç bir değişiklik yapmadı,sorunlarını gideremedi.Bu parayı 5390tl yi kesinlikle ama kesinlikle hak eden bir motor değil cbf 150.20.000km yol yaptım cbf le sorunlardan dolayı sattım bıktırdı beni.Şimdi ybr esd ye biniyorum oh be dünya varmış diyorum kendi kendime...

    Şu motora azıcık büyük biraz daha rahat diye 5390tl vermeyin yazık günahtır..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #34542
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Arkadaşlar Belki Birilerinin İşine Yarayabilir,,,

    Cbf 150 Şanzuman seti ve debriyaj seti değişimi...

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tor-yarma.html

  3. #34543
    vabisciler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    cbf 150 . fiesta 1.6 tdci ghia.detroit fuller.
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2009 yılında cbf 150 aldım sıfır km.plaka ruhsat sigorta hatta ocak haziran bandrolu dahil 3850tl ye aldım.O zaman kuş kafa ybr city ler 50tl falan daha pahalıydı.Honda kasaya hiç bir değişiklik yapmadı,sorunlarını gideremedi.Bu parayı 5390tl yi kesinlikle ama kesinlikle hak eden bir motor değil cbf 150.20.000km yol yaptım cbf le sorunlardan dolayı sattım bıktırdı beni.Şimdi ybr esd ye biniyorum oh be dünya varmış diyorum kendi kendime...

    Şu motora azıcık büyük biraz daha rahat diye 5390tl vermeyin yazık günahtır..
    tabi buda bir görüşte ybr kullanan arkadaşlarıma verdim motoru gelenlerin ilk lafı kıskandık vallaha oldu.biz eşşeğe biniyoz diyenlerde vardı bunların hepsi görüş hepsine saygı duyarım.
    cem_34 bunu beğendi.
    bu efe mut'lu

  4. #34544
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    iki motora da binmiş bi vatandaş olarak ybr de ki sağlamlık cbf te yok
    ama görünüş özellikle arka stoplar çok güzel 5500 km dir kullanıyorum sıkıntı da yok cbf yi

    bu gün gidon yükseltme ve depo kılıfı taktım ön cam da vardı gidon yükselince sanki virajlar daha güzel havadan bakıyor hissi verdi tıpkı varadero kullanıyormuş gibi hissettin...

  5. #34545
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Alıntı vabisciler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi buda bir görüşte ybr kullanan arkadaşlarıma verdim motoru gelenlerin ilk lafı kıskandık vallaha oldu.biz eşşeğe biniyoz diyenlerde vardı bunların hepsi görüş hepsine saygı duyarım.
    Evet dediğiniz doğru.Sürüş konforu ve selenin rahatlığı ve büyüklüğü ybr den çok daha iyi ve cbf in cift piston kaliper ön freni ybr den daha iyi.

    Fakat sibop sesi,yağ yakması,zincirin ha bire bollanması,far ampulunun sık patlaması,yağ değişiminden sonra tapadaki pulu değiştirmezsen yağ kaçırması,aynaların arkayı pek göstermemesi,sık sık subap ayarı istemesi vs vs gibi sorunlardan bunalıp satmıştım.

  6. #34546
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki motora da binmiş bi vatandaş olarak ybr de ki sağlamlık cbf te yok
    ama görünüş özellikle arka stoplar çok güzel 5500 km dir kullanıyorum sıkıntı da yok cbf yi

    bu gün gidon yükseltme ve depo kılıfı taktım ön cam da vardı gidon yükselince sanki virajlar daha güzel havadan bakıyor hissi verdi tıpkı varadero kullanıyormuş gibi hissettin...
    fatih özelden yazdım ama yükseltme aparatını özelmi yaptırdın hazırmı aldın??
    birde gdon yükselince debriyaj veya fren teli kasılmıyormu ve diger kablolar...
    NiGHTMaRe07 bunu beğendi.

  7. #34547
    NiGHTMaRe07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    AnTaLYa
    Motosikleti
    2013 honda cbf 150
    fatih kardes foto koyabilirmisin?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki motora da binmiş bi vatandaş olarak ybr de ki sağlamlık cbf te yok
    ama görünüş özellikle arka stoplar çok güzel 5500 km dir kullanıyorum sıkıntı da yok cbf yi

    bu gün gidon yükseltme ve depo kılıfı taktım ön cam da vardı gidon yükselince sanki virajlar daha güzel havadan bakıyor hissi verdi tıpkı varadero kullanıyormuş gibi hissettin...
    fatih kardeş foto yükleyebilir misin?birde ümit arkadasin sorularinida merak ettim..
    ÇoK YaZMaYa Ne HaCeT MüHiM oLaN KıSa Ve Öz YaZMaKTıR....

  8. #34548
    rain planet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 2013
    Evet dediğiniz doğru.Sürüş konforu ve selenin rahatlığı ve büyüklüğü ybr den çok daha iyi ve cbf in cift piston kaliper ön freni ybr den daha iyi.

    Fakat sibop sesi,yağ yakması,zincirin ha bire bollanması,far ampulunun sık patlaması,yağ değişiminden sonra tapadaki pulu değiştirmezsen yağ kaçırması,aynaların arkayı pek göstermemesi,sık sık subap ayarı istemesi vs vs gibi sorunlardan bunalıp satmıştım.
    2012 de ilk motorum yamaha ybr esd idi sıfır almıştım..çok sağlamdı motor ..
    fakat ilk zamanlar vites sorunu vardı biraz... vitesleri kemikli ve takılıyordu...2 den 3 e geçerken falan...ve her servise gidişimde debriyaj kolunun gevşemesini sıktırmakdan bıkmıştım...ama ilk motorum olduğundan bunları asla kafama takmadım.. ve satmamın sebebi de olmadı.
    servis 2000-3000 km den sonra düzelir demişti ve gerçekten düzelmişti...ondan sonra sorun çıkmadı hiç..sonra biraz büyük motora geçmek için motoru 6000 de sattım....ondan sonra berbat bi çinli motora bulaştım....büyük hataydı ama ondan da kurtuldum şükür... ve en son honda cbf 150 aldım.

    şimdi özellikle bu konuyu irdelemek adına söylemek isterimki.. istanbul pendik de ikamet ediyorum ve buralarda her kuryenin altında özellikle cbf 150 var...nedir anlamadım ama yamaha ybr 125 asla görmüyorum altlarında..hepsi cbf 150... sanırım biraz büyüklüğü, atikliği , az yakmasından , ve honda gibi kurumsal bir firmanın arkalarında oluşundan dolayı seçimleri bu yönde sanırım...yoksa ybr ye göre parça fiyatı,peryodik bakımı daha pahalı hondanın...

    dediğim gibi bu kadar şeyden sonra honda cbf 150 nin yağ yakması , parça ve servis ücretinin ybr ye göre fazlalığına ve parça kalitesinin düşüklüğüne rağmen bu kuryelerin altında neden bu motor var bunu irdelemek lazım...kimse istemez sıfır motorun 5000-6000 den sonra çeşitli sıkıntılar çıkarıp hastalanmasını....sinir bozucu.... bırakın motoru , motorculukdan soğutan bir durum ..

    motorum şu anda 250 km de daha ve şu ana kadar memnunum... yakıtıda ybr kadar az yakıyo rodajda olmasına rağmen..
    memnunum dedim ama daha başındayım olayın tabi bunu deneyimleyerek göreceğim ilerleyen zamanlarda ama bir çinlinin vereceği hasarı , olaydan soğumayı vereceğini sanmıyorum...parasıyla rezil olan insanlardan olmam inşallah çünkü daha önce yaşadım bu durumu..
    özellikle son motorum olan çinli motorumdan sonra cbf 150 den elbetteki memnunum..zamanında adi bir motoru almanın ve başına gelen bir sürü sorunun açıklaması "ne kadar ekmek o kadar köfte" oldu..ve bu lafdanda hep nefret ettim...

    yani o zamanlar kaliteli büyük cc li bir motor alamadığım için 250 likler içinde çinli bir motora bulaşmamın bedeli , yolda kalmak , egsozun otobanda yere düşmesi , sinyallerin her hafta patlaması , motorun sürekli teklemesi ve stop etmesi vs....olmuştu benim için..
    hondada bunların olacağını sanmıyorum... ama bunu deneyip göreceğim tabi..
    genede ybr kadar stabil kalitede bir motor olmasa bile 10 üzerinden 9 u hak edecek bir motor cbf 150...kuryelerin altında olmasınada şaşmayın..ybr leri görmüyorum artık kuryelerin altında...

    bu arada o çinlği motora puanım 3 olurdu :D düşünün...

    neyse hayat da her olayda elbetteki bir şans faktörü var...sıfır hayabusa alıp bile sıkıntı yaşayıp canı sıkılanlar vardı bu forumda
    ybr ile mutlu olmana sevindim e-tekin kardeşim... çektiğin sıkıntılara da üzüldüm ama geçti gitti.. kötü deneyimlermiş senin için...

    tekeriniz düz bassın

  9. #34549
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    beyler kablolar sıkıntı yapmıyor
    özel yaptırmadım zaten üniversal parça resim atarım şimdi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152891858079237&set=pcb.101528918 58139237&type=1&theater

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------

    beyler alacak olanlara fiyatta bi güzellik yaptırırım 100/20 gibi

  10. #34550
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Alıntı rain planet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2012 de ilk motorum yamaha ybr esd idi sıfır almıştım..çok sağlamdı motor ..
    fakat ilk zamanlar vites sorunu vardı biraz... vitesleri kemikli ve takılıyordu...2 den 3 e geçerken falan...ve her servise gidişimde debriyaj kolunun gevşemesini sıktırmakdan bıkmıştım...ama ilk motorum olduğundan bunları asla kafama takmadım.. ve satmamın sebebi de olmadı.
    servis 2000-3000 km den sonra düzelir demişti ve gerçekten düzelmişti...ondan sonra sorun çıkmadı hiç..sonra biraz büyük motora geçmek için motoru 6000 de sattım....ondan sonra berbat bi çinli motora bulaştım....büyük hataydı ama ondan da kurtuldum şükür... ve en son honda cbf 150 aldım.

    şimdi özellikle bu konuyu irdelemek adına söylemek isterimki.. istanbul pendik de ikamet ediyorum ve buralarda her kuryenin altında özellikle cbf 150 var...nedir anlamadım ama yamaha ybr 125 asla görmüyorum altlarında..hepsi cbf 150... sanırım biraz büyüklüğü, atikliği , az yakmasından , ve honda gibi kurumsal bir firmanın arkalarında oluşundan dolayı seçimleri bu yönde sanırım...yoksa ybr ye göre parça fiyatı,peryodik bakımı daha pahalı hondanın...

    dediğim gibi bu kadar şeyden sonra honda cbf 150 nin yağ yakması , parça ve servis ücretinin ybr ye göre fazlalığına ve parça kalitesinin düşüklüğüne rağmen bu kuryelerin altında neden bu motor var bunu irdelemek lazım...kimse istemez sıfır motorun 5000-6000 den sonra çeşitli sıkıntılar çıkarıp hastalanmasını....sinir bozucu.... bırakın motoru , motorculukdan soğutan bir durum ..

    motorum şu anda 250 km de daha ve şu ana kadar memnunum... yakıtıda ybr kadar az yakıyo rodajda olmasına rağmen..
    memnunum dedim ama daha başındayım olayın tabi bunu deneyimleyerek göreceğim ilerleyen zamanlarda ama bir çinlinin vereceği hasarı , olaydan soğumayı vereceğini sanmıyorum...parasıyla rezil olan insanlardan olmam inşallah çünkü daha önce yaşadım bu durumu..
    özellikle son motorum olan çinli motorumdan sonra cbf 150 den elbetteki memnunum..zamanında adi bir motoru almanın ve başına gelen bir sürü sorunun açıklaması "ne kadar ekmek o kadar köfte" oldu..ve bu lafdanda hep nefret ettim...

    yani o zamanlar kaliteli büyük cc li bir motor alamadığım için 250 likler içinde çinli bir motora bulaşmamın bedeli , yolda kalmak , egsozun otobanda yere düşmesi , sinyallerin her hafta patlaması , motorun sürekli teklemesi ve stop etmesi vs....olmuştu benim için..
    hondada bunların olacağını sanmıyorum... ama bunu deneyip göreceğim tabi..
    genede ybr kadar stabil kalitede bir motor olmasa bile 10 üzerinden 9 u hak edecek bir motor cbf 150...kuryelerin altında olmasınada şaşmayın..ybr leri görmüyorum artık kuryelerin altında...

    bu arada o çinlği motora puanım 3 olurdu :D düşünün...

    neyse hayat da her olayda elbetteki bir şans faktörü var...sıfır hayabusa alıp bile sıkıntı yaşayıp canı sıkılanlar vardı bu forumda
    ybr ile mutlu olmana sevindim e-tekin kardeşim... çektiğin sıkıntılara da üzüldüm ama geçti gitti.. kötü deneyimlermiş senin için...

    tekeriniz düz bassın
    Dediklerinize tamamen katılıyorum.Az değil 20.000km gezdim ve ilk motorumdu.Sorun yaşamama rağmen güzel anılarım oldu. 2006 yılından beri bir takım sorunlara çare bulamayan veya bu sorunlar umrunda bile olmayan bir firmadır honda.Evet ybr den çok daha konforlu,geniş sele falan var ama bile bile lades demektense gidip ybr aldım.

    Hadi ilk 2yıl bilemedin 3 yıl anlarım ama motor çıkalı nerdeyse 8 sene olmuş ve bir arpa boyu kaliteyi yükseltemediler sorunlara çare bulamadılar şu cbf 150 de.Bu tip strateji uygulayan honda nın bu motoruna bu para vermek bana mantıklı gelmiyor.

    Sorunları olmasa samimi söylüyorum ne ybr ne apaci nede bir başkası cbf 150 nin yanına yaklaşamaz.Ama bu sorunları devam ederken ben bu motora 5390tl vermem.Verenlere saygı duyarım.

    Amacım cbf 150 yi yerden yere vurmak değil,honda yetkililerinin müşterilerinin şikayetlerine kulak asmaması,Bu motorun satış rakamları düşse bir silkenenip biz nerede hata yaptık diye kendilerine sorarlar belki...
    rain planet ve NiGHTMaRe07 bunu beğendiler.

  11. #34551
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediklerinize tamamen katılıyorum.Az değil 20.000km gezdim ve ilk motorumdu.Sorun yaşamama rağmen güzel anılarım oldu. 2006 yılından beri bir takım sorunlara çare bulamayan veya bu sorunlar umrunda bile olmayan bir firmadır honda.Evet ybr den çok daha konforlu,geniş sele falan var ama bile bile lades demektense gidip ybr aldım.

    Hadi ilk 2yıl bilemedin 3 yıl anlarım ama motor çıkalı nerdeyse 8 sene olmuş ve bir arpa boyu kaliteyi yükseltemediler sorunlara çare bulamadılar şu cbf 150 de.Bu tip strateji uygulayan honda nın bu motoruna bu para vermek bana mantıklı gelmiyor.

    Sorunları olmasa samimi söylüyorum ne ybr ne apaci nede bir başkası cbf 150 nin yanına yaklaşamaz.Ama bu sorunları devam ederken ben bu motora 5390tl vermem.Verenlere saygı duyarım.

    Amacım cbf 150 yi yerden yere vurmak değil,honda yetkililerinin müşterilerinin şikayetlerine kulak asmaması,Bu motorun satış rakamları düşse bir silkenenip biz nerede hata yaptık diye kendilerine sorarlar belki...
    honda nın satışları düşse bile bu soruyu sormaz kendi kendine öyle büyük bi firma ki düşünmeye vakit yok ...
    E-TEKİN bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  12. #34552
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı soa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese merhaba kısmetse 0 cbf 150 almayı düşünüyorum. Kocaelinde 0 siyah bulabilirsem yarın alıcam. aksesuarsız alıp sonradan kendim doldurmayı planlıyorum. çünkü alırken aksesuardan baya yüklüce bir para istiyorlar. Yan ayak, motor ve kafa karenajlı koruma demiri, yan ve arka çanta demiri birde uzun tur camı. başlangıçta bunları alıcam. bunlar için daha önce alış veriş yapıp memnun kaldıgınız siteler var mı önerebileceğiniz nereden alıp bakmamı önerirsiniz...
    Kardeşim.. bende Kocaeli..Karamürsel denim.. selam. Şu anda 2008 den beri cbf 150 kullanıyorum.. Şu anki cbf imde sıfır olarak sahip olduğum 2. cbf 150. Allah kaza bela vermesin..Herbizimize.. çok şükür memnunum. Fakat sana şiddetle sıfır almamanı..2. ele yönelmeni tavsiye ediyorum. Bu gün sıfır cbf alıp aksesuarlarını kaliteli bilinen markalar ile tamamlasan.. sana 6000-6500 tl aralığına gelir. Ve sen o motoru iki sene sonra satmaya kalksan 4000 tl ye satamazsın. Ben bu akılsızlığı iki kere yaptım. Şu anda 40 bin km deki motorumu satmaya kalksam.. ne kadar bakımlı ve temiz olursa olsun..şu anda gideri 3300-3500 gibi. Satsam motordan olduğumla kalacağım. Bir daha aynı paraya satmış olduğum motor kadar temizini asla bulamayacağım. Yani km yükseldikçe inanılmaz değer kaybediyor. Cbf 150 altın gibi kıymetlidir.. al..gez gez..zarar etmeden satarsın... gibi söylemlere sakın kanma.. çin malıda..Honda da .. sıfır alıp satmaya niyetlendiğinde..aynı oranda değer kaybediyor. Ben sıfır cibf aldığım dönemlerde 3500-3800 seviyelerinde idi .. Hadi yine belki çok zararım olmayacak kendi açımdan düşününce..ama artık sıfır aksesuarsız fiyatı plaka ruhsat hariç 5.250 tl. oldu. Yazık etme..ikinci el 10 bin km altında ki motorlara bak derim. Heleki ilk motorun olacaksa.. zaten kesinlikle ikinci el ile başlamalısın.

    Bu arada soruna da cevap vereyim. Saydığın ve motoruna almak istediğin aksesuarlar..montaj esnasında motor üzerinde işçilik gerektiren uygulamalar. Dolayısıyla..bunları sen alıpta takmaya çalışma.. Yan ve arka çanta demirlerinin montajı için matkapla çalışılşması da gerekebiliyor. Kafa ve motor koruma demirlerini takarken bi işçilik var. Yanlış bi şey yaparsın vb.. Bence hiç sen uğraşma. Bu aksesuarların hepsini alabileceğin en iyi yer..Ya Pendik Güngör motora git. Yada Ümraniye Db motora git. Kocaeli serviste..istediğin aksesuarları görebileceğini pek sanmıyorum. Bu bahsetmiş olduğum servislere gidersen daha bol çeşit te görebilirsin. İstediğin ürünü satın alıp serviste taktırırsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:03 ----------

    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet dediğiniz doğru.Sürüş konforu ve selenin rahatlığı ve büyüklüğü ybr den çok daha iyi ve cbf in cift piston kaliper ön freni ybr den daha iyi.

    Fakat sibop sesi,yağ yakması,zincirin ha bire bollanması,far ampulunun sık patlaması,yağ değişiminden sonra tapadaki pulu değiştirmezsen yağ kaçırması,aynaların arkayı pek göstermemesi,sık sık subap ayarı istemesi vs vs gibi sorunlardan bunalıp satmıştım.
    Bu sebepler bence cbf 150 yi satmak için asla geçerli olamaz. Bence bi hareket istemişsin.

    40 bin km deki cbf 150 motoruma sadece 2 kez sübap ayarı yapıldı. biri 2000 küsürlü km lerdeydi ..tam hatırlamıyorum.. ikincisi ise 22 bin km de yapıldı. Arada da hiç sübap sesi oluşmadı. Şu anda da yok. 3. sübap ayarını da 50 bin de servis bakımına götürdüğümde düşünüyorum. Cbf 150 nin her serviste sübap ayarı yapılma ihtiyacı bence kesinlikle yok. Bence ya motoru çok sert..devirli kullanıyorsun.. eğer çok sık sübap ayarı kaçırıyorsa.. yada servisin sübap ayarı yaparken sente çakısı kullanmıyor..el yordamına güveniyor. yada sente çakısı kullansada...kitapçıkta belirtilen gibi ayarlamıyor sübap ayarını..65 bin km kullandım cbf 150. Çok kere yazdım..yine yazayım..El ayarına güvenen..sente çakısı kullanmadan..sözde sübap ayarı yapabildiğini söyleyen ustaların uygulamalarına itmat etmeyin. Ya ayar zaten tutmaz.. daha kötü bile olabilir.. yada çok kısa sürede tekrar bozulabilir.

    Karter tapa jontası..buradaki bi oto yedek parçadıdan alıyorum toptan..tanesini 15 krş a alıyorum. Elinde zaten baya var. Bakır tapa kullanıyorum.. sorun yok ve her yağ değişiminde karter tapasını değiştiriyorum.. Bu bence kesinlikle zahmet sayılmaz. Maliyetini konuşmaya gerek dahi yok.

    Çok sık patlayan far ampulü hakkında deneyinmlerimi yazayım.. orjinalmiş gibi görünen yan sanayi far ampulleri kesinlikle çok kısa ömürlü oluyorlar.. asla tavsiye etmiyorum.. hatta kontrol düğmesi uzun modunda iken kısa..kısalar açıkken ..uzunlar yanıyor falan.. böyle dengesiz işler oluyor yan sanayilerde.. fiyatları 2-3 tl. Kesinlikle almayın. Şuna da dikkat edin derim.. piyasada.. Orginal Osram yada Philips far ampulu kutularının içinde yan sanayi far ampulleri var piyasada..Başıma geldi..Böyle bi far ampulu kakaladılar.. Far ampulu satın alırken..kutudan far ampulunu çıkartarak..duyun metal kısmı üzerinde mutlaka markasının yazılı olduğunu görün. Orjinal far ampulunun duyunun metal kısmı üzerinde philips yada osram mutlaka yazmalı. Hiç bir şey yazmıyorsa almayın..yan sanayidir.. 1 ay bile gitmez.. Olur olmaz yerde gece patlayacağı tutar.. Ayrıca aydınlatma performansları da zayıftır çakma ampullerin.. Orj. gibi değil..Orj..philips far ampulünü şu anda belki 1 sene yi aşkın süredir kullanmaktayım.Bu arada..eski kasa cbf kullandıysan geçmişte, far aydınlatması direk aküye bağlı olmadığından dolayı..motore devrine ve dinamonun ürettiği akıma göre kısılıp yandığından bence far ampulü ömrü yeni kasalara göre biraz daha kısa. Eski kasada kullandım.. eski kasada yer yer..devamlı orj..kullandığım halde far ampulu değiştirdiğim oluyordu. Ayrıca..devamlı kullandığın yollar..stabilize..motorun sarsıntıya fazlaca maruz kaldığı tarzda yollarsa..far ampulu ömründe bununla birlikte kısalabilecektir.

    Yağ yakmayıda şöyle yorumlayayım. 40 bindeyim.. motorum yağ yakıyor..evet..ama şöyle..bayiden sıfır alındığı gün..ne kadar yakıyorsa..şu anda da o oranda yakıyor.. yani kesinlikle artma yok. Dolayısıyla motor durumu çok çok iyi. Benim motorumun yağ yakma eğilimine göre yorumlayayım.
    Bende 700-800 km de bir yağ seviyemi kontrol edip. gerektiği kadar..bazen 100..bazen 200 gram yağ ilavesi yapıyorum. Bunu..kullanımda zahmet olarak mı düşünüyorsun. Bu sence bi zahmet mi..ve ybr yi sen bu yuzden mi tercih ettin. Yani sadece bunu yapmamak için mi ybr ye biniyorsun. Ben ise..asla bi zahmet olarak düşünmüyorum ve her yağ kontrolümde.. motorumla ilgildiğim duygusunu bir kez daha yaşayıp mutlu olabiliyorum. Bir çok arkadaşım tarafından olumsuzluk..yada kullanımı zahmetli kıldığı düşünülen cbf in yağ eksiltme eğilimi..şahsen..asla emsal yada rakip başka bir markaya geçmem konusunda beni teşvik etmez. Bu asla bi olumsuzluk değil ve cbf ten vazgeçmeye asla yetmez. Yani bunun için cbf ten inipte ybr ye ben şahsen asla binmem. cc yükseltirsin ..tarz değitirirsin vb. anlarım ama cbf ten sonra ybr.. bence inanılmaz gereksiz bir hareket.

    Arkadaşlar birde şöyle bir gözlemim var. 5-6 ay önce..çarşıdayım..Çarşıda işimi gördüm ve park yerine motorumun yanına ulaştım. kask vb hazırlanıyorum.. yola çıkmak üzereyim. Yola çıkmadan kısa bir süre önce ben hareket etmeden..yanıma bir cbf 150 geldi.. belli ki sıfır almış..sahibi baktım ki..şekil şemalden de belli.. eski motorcu abilerden.. daha önce titanı varmış..250 bin km kullanmış satmış..Muhabbet cbf ten açıldı..yağ yakma muhabbetine geldi konu.. biraz konuştuk.. bana şöyle dedi.. (Bu motoru devirsiz kullanmayacaksın.. motoru bayıltmayacaksın.. redline seviyelerine de pek yaklaşma ama motoru boğma kullanıken..senelerce ekmeğini yersin ) dedi..Bence aman motoru üzmeyeyim yormayayım..az benzin yaksın vb.. fazla devir yaptırmam.. 60-70 arası 5 e takardım..70 ide genelde görmezdim.. Neyse..bu abinin sohbetinden öğüdünden sonra.. ben motoru biraz devirli kullanmaya başladım..Çarşı pazar küçük viteslerde gezerken 2000-3000 devirde gezmeleri bıraktım..biraz daha devirli kullanmaya başladım her koşulda..redline olmayacak şekilde.. baktım motor gerçekten biraz daha canlandı.. Sonra beni gerçekten şaşırtan gözlemim şu oldu. 700-800 km de ir yağ seviye kontrolü yaparım. 800 km kadar olmuştu. yağını kontrol edeyim dedim. Hatta evdne inerken yağımı..hunimi falan almıştım yanıma. Yani kesin yakmıştır.. eklemem gerekecek diye düşüyorum. Bu beklenti ile yağ çubuğunu söktüm..yağa bir baktım..Allah Allah.. hiç eksilme yok.. nasıl olur. Çok şaşırdım. Arkadaşlar.. devirsiz..düşük devirli kullanım.. yağ pompasının yeterli performansta çalışmasına engel olarak.. yağlamanın zayıf olmasını kaynaklı..bununla birlikte yağ tüketiminin oluşmasına sebep oluyor olabilir mi ? Yani aynı sıcaklıkta çalışan ama daha az yağlanan pistonun yağı yakması daha kolay olacaktır mantığı ile düşünürsek..acaba kimimiz yağ yakmıyor..kimiz çok..kimimiz az yakıyor.. sürüş karakterlerimizin farklı olması kaynaklı olabilirmi bu değişiklik.. Çünki çok ilginçtir.. Aynı bayiden yan yana duran..aynı seri.. iki cbf 150 yi satın alın.. Biri yağ yakıyor.. biri yakmıyor yada çok az yakıyor. Peki..her şey aynı..ok de.. ne farklı sizce ? Kullanıcılar farklı Ne dersiniz..Olabilir mi =?

  13. #34553
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Ethem76 söyledikleriniz doğru olabir ama yıl 2014 iken, hala 8yıldan beri sorunlarını çözemeyen bir modeli almam bu saatten sonra.Hemde 5390tl ye.
    rain planet bunu beğendi.

  14. #34554

    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    ist fatih
    Motosikleti
    cbf 150
    Ethem kardeşimiz,ellerine sağlık aynen gerçekleri yazmışsın,2011 eylülde anes motordan sıfır olarak 4000 tl,ye + aksesuar koruma demirleriyle givi çanta 600 tl ye aldım ,geçen 2.5 yılda 12000 km yol yaptım,2000 bakımında sübap ayarı yapıldı ayardan memnun kalmadım,sonunda 8500 kmde kendim yaptım,bu arada 47 yıldır motor kullanan ve 40 yılda oto tamiri yapmış , emekli biriyim,yaz kış demeden istanbulda araba kullanmaktan nefret eden biriyim,motorumuza gelince kaç defada yazdım ben hiç yağ yakmadım her 2000 de yağını kendim değişirim,arka lastğim sport micheln böyle , motorumu seviyorum ,çünkü cbf 150 şehir içi motoru ,kafa kaldırıp ,asfalt kazıyan motor değildir,yeterki sıkıştırma,7000 devri ve azami de 100 ü geçme hiç sorun çıkarmaz,şu anda bana 4500 de verseler satmam,yine alacağım motor bu,neden gidip 6000 tl vereyim ,5 yıl daha kullanırım,hepinize kazasız sürüşler.
    rain planet ve ethemm76 bunu beğendiler.

  15. #34555
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Bende kocaeli Derincedeyim bir hafta önce sıfır cbfimi aldım 5200 tlden şuan 115 kmdeyim ilk vitesli motorum ara ara acemiliklerimiz oluyor vites geçişlerinde ama kullandıkça motorumu sevmeye başladım ve daha da az hata yapmaya başladım . Bende gidip ybr alıcaktım ama arkadaşların tavsiyesine uyarak gittim sıfır cbf aldım . Cbfi almadan önce çok kararsız kaldım acaba alıp pişman olur muyum diye ama hiç pişmanlık yaşamadım gayet rahat ve ivlenmesi gayet güzel motor . rodajda olduğu halde yarım gazı geçmememe rağmen motor bana gaz ver gidecem diye çırpınıyor adeta 5000 deviri geçmiyorum zaten 5. vites 5000 devirlerde 60 65 km hız yapıyor alet yarım gazda 4000 5000 devirleri arasında da vites değiştiriyorum . Depo kısmı hassas ama daha motor yeni olmasına rağmen depoda ufak ufak çizilmeler olmaya başlamış bile bir an önce depo kılıfı almam lazım

  16. #34556

    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    Cbf150
    Hayırlı olsun doğru tercih

    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende kocaeli Derincedeyim bir hafta önce sıfır cbfimi aldım 5200 tlden şuan 115 kmdeyim ilk vitesli motorum ara ara acemiliklerimiz oluyor vites geçişlerinde ama kullandıkça motorumu sevmeye başladım ve daha da az hata yapmaya başladım . Bende gidip ybr alıcaktım ama arkadaşların tavsiyesine uyarak gittim sıfır cbf aldım . Cbfi almadan önce çok kararsız kaldım acaba alıp pişman olur muyum diye ama hiç pişmanlık yaşamadım gayet rahat ve ivlenmesi gayet güzel motor . rodajda olduğu halde yarım gazı geçmememe rağmen motor bana gaz ver gidecem diye çırpınıyor adeta 5000 deviri geçmiyorum zaten 5. vites 5000 devirlerde 60 65 km hız yapıyor alet yarım gazda 4000 5000 devirleri arasında da vites değiştiriyorum . Depo kısmı hassas ama daha motor yeni olmasına rağmen depoda ufak ufak çizilmeler olmaya başlamış bile bir an önce depo kılıfı almam lazım
    CANIM KIZIM HERŞEYİM

  17. #34557
    NiGHTMaRe07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    AnTaLYa
    Motosikleti
    2013 honda cbf 150
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler kablolar sıkıntı yapmıyor
    özel yaptırmadım zaten üniversal parça resim atarım şimdi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152891858079237&set=pcb.101528918 58139237&type=1&theater

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------

    beyler alacak olanlara fiyatta bi güzellik yaptırırım 100/20 gibi
    kardeş fotoyu benmi göremedim yoksa fotodami sıkıntı var..cepten giriyorym belki ondanda olabilir..
    ÇoK YaZMaYa Ne HaCeT MüHiM oLaN KıSa Ve Öz YaZMaKTıR....

  18. #34558

    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    Cbf150
    Gittim gezdim geldim





    rain planet ve NiGHTMaRe07 bunu beğendiler.

  19. #34559
    rain planet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 2013
    bugünde yine 100 km ye yakın yol yaptım..sabah biraz yağmur yağsada akşama doğru hava açtı...

    motor güzel gidiyo valla gerçekten çok seri..... e-5 de biraz seri kullandım motoru...60-70 i geçmesemde bence rodajda bence normalin altında hızlar bu motor için...

    yanlız sabah yine bir iki damla alttan benzin vardı zeminde ...eski çin malı motorum da alttan benzin kaçırıyodu ve aşırı derecede tekleme sorunu vardı karbüratör değiştirdiğim halde sorun çözülmemişti. cbf tekleme varmı yokmu tam anlamadım aslında motor daha rodajda elbet ama benzin akıtma olayını yaptırmam lazım..

    1000 bakımına gittiğimde servise söyleyeceğim...

    motorum şu an 350 km de

  20. #34560
    NiGHTMaRe07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    AnTaLYa
    Motosikleti
    2013 honda cbf 150
    kardeş depo kilifi nasil memnunmusun? kaça aldin ve tam oturuyormu? bende almayi planliyorum..
    ÇoK YaZMaYa Ne HaCeT MüHiM oLaN KıSa Ve Öz YaZMaKTıR....


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler