Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Temmuz 2013, 02:01
#33261
vezir100 adlı üyeden alıntı
Bu sabah sakaryada hafif yağış vardı. Güzelce asfaltlanan oturmuş yollar tam kaymalık yani.
Brenim durolarla viraja hafifçe girerken ön arka kaymaya başladı, ayaklarımla yola vura vura ancak dengeyi sağlayabildim.
Sonuç artık virajdan 100m önce hızımı nerdeyse 30a kadar düşürüyorum. motoru eğerek değil de gidonu çevirerek dönücem nerdeyse.
Tırsak bir motor sürücüsü oldum ben :(.
Ah honda ah 100lira fazla alsaydın da michelin taksaydın şu motora ne olurdu sanki ..
Duroları tek işe yaradıgı nokta o. Tırsak motosiklet sürücüsü yaratmak. Benim geçenlerde başıma bi geldi. Bir süre çok korkak kulladım motoru. Hobi olarak kullandıgım için, yerlerin kurulugundan emin olmadıktan sonra kesinlikle marşa basmıyorum. Sizin de yapmanız gereken o maalesef. Yağış varsa motoruuzdan uzak durunuz. Allah kaza bela vermesin.
Muhammed Karayama
542 718 0324
0 RH (+)
Reklamlar
-
18 Temmuz 2013, 02:18
#33262
Eğer motor temiz bakılmışsa ve 10.000-15.000 km arasındaysa civatalardaki boya renkleri duruyordur. Motoru muhafaza etme şartlarına bağlı olarak 20.000km-30.000km kadar durabilir.
Orjinal zincir dişli seti 20.000km eğer adam temiz bakmışsa 30.000-40.000km kadar dayanır.
Debriyaj balatası ve buji 20.000-30.000km dayanır. (Debriyaj balatası kullanıma göre değişir.)
Vites pedalı ve braketlerdeki basamak lastikleri 30.000-40.000km dayanır. (Nemli şartlara çok mağruz kalırsa bu değer değişebilir
Yukarda yazılanlar doğrumu sizce
-
18 Temmuz 2013, 04:59
#33263
Garip1701 adlı üyeden alıntı
hüseyin güzeeelce bir konu aç. ama anlaşılır düzgün konu başlığı aç..
CBF150 kullanıcıları İftar yapalım mı gibi
ve ondan önce yer mekan seç. şuda şurda yapacağız..git konus. yemek kola bilmem ne ne kadar olacak ortalama..
güzzzel bir organizasyon yap.. katılan olacaktır. amaaa nerde yapacan o var.. gidip gebze sınırında bir yer bulma da
tam ortada olsun ( istanbul için diyorum )
baktık güzel birşey yaptın, Mehmet ( permatiq59 ) halil93(eski motorumun sahibi ) ve ben atlar gelebiliriz belki.
tamamdır abi yarın bu işi araştırıp organize etmeye çalışacağım
kısaca aklımdakiler şudur
istanbulda karşıda hiç bi yeri bilmem etmem o yüzden anadolu yakası ve güzel bi yer olsun hem motorlar için rahat hem sonrası için ve lezzetli olsun istiyorum o yüzden daha önceki motor etkinliklerindede kullanılmış olan ve işinin ehli uzunlar kebap sahil şubesi (pendik) diye düşünüyorum
http://www.uzunlarkebap.com.tr/sahilCafe.asp
fiyat listesi burada var benim sık sık gittiğim bi yer öyle kıytırık bi yer değil karşıdan buraya kebap yemeye gelenler var kişi sayımıza göre fix menü konuşabilirim
mesela çorba + porsiyon adana + meşrubat (ikramları saymıyorum köz biber ezme vs vs.) 15 tl gibi bi rakam oluyor dahada aşağı çekmeye çalışırım kişi sayısana bağlı konuşacağım
zaten böyle bi organizasyonu şehir dışı gelecek arkadaşların uygun olduğu bi tarihte düzenlemek istiyorum ( ethem abiyi ve tekirdağdan sizi kesin bekliyorum salim abi nihat abi vs. tüm cbf çiler olur inşallah
bakalım detaylar daha sonra
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:50 ----------
Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com
arkadaşlar satışa gelen arakadaş budur
-
18 Temmuz 2013, 06:20
#33264
Muhammed Karayama
542 718 0324
0 RH (+)
-
18 Temmuz 2013, 08:28
#33265
evet motorumun yakıtı çok ideal şekilli güzel ama artık bir saatten sonra her insan gibi benimde gönlüm kaymıyor değil. inazumayı bayağı araştıryorum millet öve öve bitiremiyor ama elinden çıkartanda çok aslında 11 lira bu motora verene kadar 13 liraya felan git fazer al gsr600 al değilmi. yakıt beni üzer diye ondanda korkuyorum.
-
18 Temmuz 2013, 08:35
#33266
eger gelirin cok iyi degilse 4 silindir pek akil kari degil.. o fiyatlara er6 falan bulunabilir. yakiti da makuldur. ama ben de olsam inazuma derim..
-
18 Temmuz 2013, 13:10
#33267
Cruzer27 adlı üyeden alıntı
Eğer motor temiz bakılmışsa ve 10.000-15.000 km arasındaysa civatalardaki boya renkleri duruyordur. Motoru muhafaza etme şartlarına bağlı olarak 20.000km-30.000km kadar durabilir.
Orjinal zincir dişli seti 20.000km eğer adam temiz bakmışsa 30.000-40.000km kadar dayanır.
Debriyaj balatası ve buji 20.000-30.000km dayanır. (Debriyaj balatası kullanıma göre değişir.)
Vites pedalı ve braketlerdeki basamak lastikleri 30.000-40.000km dayanır. (Nemli şartlara çok mağruz kalırsa bu değer değişebilir
Yukarda yazılanlar doğrumu sizce
Bu kriterleri tamamen doğru adleder ve 2. el bi motor almaya veya bakmaya bu beklentilerle gidersen, yanlış olduğunu görürsün. Zaman zaman 40-50 bin km deki motorun 10-20 bin km deki motordan daha iyi olduğunu görebilirsin.
Misalen. Motor 20 bin km dedir. Devamlı şehir içinde kullanılmıştır. 40 bin km de, ağırlıklı olarak uzun yolda kullanılan bi motora aynı saat, hatta belki daha bile fazla, sürüş yapmış ve güneşe, dış ortamların deforme edici olumsuzluğuna maruz kalmış olabilir. Yüksek km deki motor düşük km deki motordan daha iyi saklanmış olabilir, yine aynı posizyonla karşılaşırsın. Mesela yüksek km deki motor şehir içine pek girmemiş, düşük km li motora nazaran çok daha iyi koşullarda güneş gösterilmedne saklanmış olabilir.. Dolayısıyla grenajlar, plastik aksam vb olarak düşünüldüğünde yüksek km li motorun durumu düşük km li motorun durumuna göre daha sağlıklı olabilir.
Yine aynı şekilde.. deb. balatası kullanıma, dur kalk yoğunluğuna, deb. kullanım sıklığına göre 15 binde de bitiren de gördüm. 70-80 bin giden de gördüm. Dolayısıyla deb. balatası için kesinlikle .... km de biter. değişim ister demek kesinlikle yanlış.
Vites pedalı braketleri için de basamak lastikleri içinde aynı şeyi söyleyeceğim. 30 bin km mesela, ağırlıklı olarak uzun yolda kullanılan bir motorun peglerine 20 saat basılmış olabilir..Ama uzun yol pek görmemiş, devamlı düşük hızlarda kullanılmış bi motorun yine 30 bin km de misal veriyorum 40-50 saat sürüş yapılmış ve dolayısıyla pegleri aynı km de olan diğer motora göre daha fazla aşınmış olabilir. kullanılmış ve deforme olmuştur. Vatandaşın motoru daha 10 bin km de, devamlı işe gidip geliyor, iş yeri oto parkında gölge açık alan yok, kendisine bi branda atayım üstüne güneş bari görmesin demiyor, motorun halini dış aksamın güneşin etkisiyle yarattığı deformasyonu görseniz 10 bin değil 100 bin sanırsınız.. Ufak bi örnek.
Buji kullanım ve kitapçığa göre değişim aralığı 8 binde bir dir. Kullanım kalitesine göre buji ömrü artmaz veya kısalmaz.
Orjinal zincir dişli kiti de tamamen kullanım kalitesi ve motorun şehir içi girme yoğunluğu (bol vites değiştirme ve fazla dur kalk yapılması) gibi kriterlere göre ömrü farklılıklar gösterir. Benim tespitin, sert kullanıldığı ve çoklukla şehir içi kullanım yapıldığı taktirde 20-25 bin km aralığında zincir gerdirme payı bitiyor ve etik olarak doğru olan da bu bence, dişlilerle birlikte değişmesi gerekebiliyor. Ama kaliteli bi kullanımla fazla şehir içi de görmediyse.. 40-50 bin km leri rahatlıkla grup olarak görüyor..
Dolayısıyla bu tespitlerin be doğru olduklarını pek sanmıyorum.. Bu gün en değerli şey tanıdık bildikten, hangi şartlarda nasıl kullanıldığını bildiğin bi kullanıcıdan motor almak ama ne yazık ki bu da her zaman kısmet olmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------
Arkadaşlar, çok yakın bi akrabama, temiz, servis bakımlı, kronik yağ yakması varsa da kabul edilebilir değerlerde, ilk bakıldığında, incik boncuk incelemeden temiz izlenimi verebilecek mahiyette temiz cbf 150 arıyoruz, Bütçeyi biraz yükselttik. 3500-3800 aralığında bütçemiz var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
gitaryolcusu adlı üyeden alıntı
benim motor 2000km merdivenlerini çıkarken, 2500deki yağ değişimi için ethem abinin daha önceki sayfalarda belittiği Castrol Power Racing 10w-50 yağı kendim alıp gideceğim servise. Uygundur değil mi ?
Mobil tam tam sentetik 15w-50 de alabilirsin, hangisine ulaşabilirsen al. Bu yağ da kullandığım ve çok kaliteli cbf için yazın mükemmel bi seçenektir. Hangisine ulaşabilirsen castrol veya bu, onu al. Fiyatları ortalama olarak aynıdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------
cd0345 adlı üyeden alıntı
tamamdır abi yarın bu işi araştırıp organize etmeye çalışacağım
kısaca aklımdakiler şudur
istanbulda karşıda hiç bi yeri bilmem etmem o yüzden anadolu yakası ve güzel bi yer olsun hem motorlar için rahat hem sonrası için ve lezzetli olsun istiyorum o yüzden daha önceki motor etkinliklerindede kullanılmış olan ve işinin ehli uzunlar kebap sahil şubesi (pendik) diye düşünüyorum
http://www.uzunlarkebap.com.tr/sahilCafe.asp
fiyat listesi burada var benim sık sık gittiğim bi yer öyle kıytırık bi yer değil karşıdan buraya kebap yemeye gelenler var kişi sayımıza göre fix menü konuşabilirim
mesela çorba + porsiyon adana + meşrubat (ikramları saymıyorum köz biber ezme vs vs.) 15 tl gibi bi rakam oluyor dahada aşağı çekmeye çalışırım kişi sayısana bağlı konuşacağım
zaten böyle bi organizasyonu şehir dışı gelecek arkadaşların uygun olduğu bi tarihte düzenlemek istiyorum ( ethem abiyi ve tekirdağdan sizi kesin bekliyorum
salim abi nihat abi vs. tüm cbf çiler olur inşallah
bakalım detaylar daha sonra
Vardiyeli çalışıyorum, ama bu organizasyon, önümüzdeki 2 hafta içinde düzenlendiği taktirde gelme imkanım olabilir, gelmeyi çok isterim.
-
18 Temmuz 2013, 14:21
#33268
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Mobil tam tam sentetik 15w-50 de alabilirsin, hangisine ulaşabilirsen al. Bu yağ da kullandığım ve çok kaliteli cbf için yazın mükemmel bi seçenektir. Hangisine ulaşabilirsen castrol veya bu, onu al. Fiyatları ortalama olarak aynıdır.
Kışın kullanacagımı zannetmiyorum zaten abi. Castrol 4 mevsimdi sanırım. Artık hangisine ilk ulaşırsam.
Muhammed Karayama
542 718 0324
0 RH (+)
-
18 Temmuz 2013, 14:38
#33269
gitaryolcusu adlı üyeden alıntı
Kışın kullanacagımı zannetmiyorum zaten abi. Castrol 4 mevsimdi sanırım. Artık hangisine ilk ulaşırsam.
Aynen, castrol Power Racing 10w-50 4 mevsim kullanılabilir.
-
18 Temmuz 2013, 15:38
#33270
ethem bu 2011 sonrasındakilerde arka dişli eski kasalara göre farklıydı değilmi? bi hatırlatırsan sevinirim. saygılar.
-
18 Temmuz 2013, 15:55
#33271
Değerli arkadaşlar benim bu sele kilidinde sorun var herhalde.Az önce depo kılıfını takıyım dedim açmaz olaydım.15 dkka uğraştım.Sele kilidi bir türlü kilitlenmiyor.Sonunda çok sertçe bastırdım kilitledi.Her seferinde aynı durum açmaya korkuyorum.Mekanizma çalışıyor.Yağı falan tamam ama kilitlemiyor güç uygulamadıkça.
-
18 Temmuz 2013, 15:57
#33272
en arka kısmını tık diye avuç içiyle vur kapanır o zaten iki yüklenince sele esniyor sonrada hep açılacakmış gibi oluyor çok randumanlı bişi değil yani.
-
18 Temmuz 2013, 17:45
#33273
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Vardiyeli çalışıyorum, ama bu organizasyon, önümüzdeki 2 hafta içinde düzenlendiği taktirde gelme imkanım olabilir, gelmeyi çok isterim.
abi ayarlamaya çalışacağım vardiyalı çalışan herkese uyar inşallah
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------
evet arkadaşlar olayı kaba hatlarıyla açıklıyorum
pendik sahil uzunlar kebap şubesinde ayın 28 i veya 4 ü diye düşünüyorum zaman olarak
menü veya indirim yapmıyorlar malesef. tahminimce en fazla 20-30 kişi olunur artçılar filan bende 30 kişi olarak konuştum malesef tek masa olmayacak ancak 2-3 masa yapılabiliyor ama 15 kişi civarı tek masa yapılabiliyormuş.
adamlar çok tutuluyor hafta içi bile her akşam full dolular 2-3 gün önceden rezerve gerekiyor biz grup olacağımız için en az 1 hafat önceden haber vermemiz lazım diye düşünüyorum
fiyatlar şu şekilde
adana-urfa 10tl tavuk şiş 9 ciğer şiş 12 et şiş 12
çorba 4yada 5lira
ayran 2 su 1 sanırım
tatlı isteyenlerde 6 lira kaymaklı künefe harika ;) (isteyen sufle dondurma ve sarma fıstıklıda yiyebilir
yani tatlıyı saymıyorum kafamdaki menü şu
çorba+adana-urfa+ayran yada meşrubat + su = 18 tl civarı bi rakam çıkıyor herkes tamam mıdır konuyu açıyorum birazdan?
Güçte kalabilmek için beygir gücünde hata yapma.
Herkesten hızlı sürmen,yalnız süreceğinin garantisidir...
-
18 Temmuz 2013, 19:56
#33274
KaPTaNHaSaN adlı üyeden alıntı
ethem bu 2011 sonrasındakilerde arka dişli eski kasalara göre farklıydı değilmi? bi hatırlatırsan sevinirim. saygılar.
Evet eski kasaların arka dişlisi 42 t, yeni kasların 43 t, ve yeni kasa cbf sahiplerinin 43 t arka dişlilerini, 42 t ile değiştirmelerini tavsiye ediyorum. Bende dahil olmak üzere değiştirenler çok memnun.
-
18 Temmuz 2013, 20:04
#33275
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Evet eski kasaların arka dişlisi 42 t, yeni kasların 43 t, ve yeni kasa cbf sahiplerinin 43 t arka dişlilerini, 42 t ile değiştirmelerini tavsiye ediyorum. Bende dahil olmak üzere değiştirenler çok memnun.
42t takdımızda devır ne kadar fark edıyor acaba
bide cumartesı motoru 2000 km bakıma gıdıcem bu km de subap ayarı yaptıran varmı benım subaplardan ses gelıyor cunku bide 42t dıslıyı servıstemı taktırmak lazım garanti için ve ne kadar tutuyo bakım + dişli yaklasık olarak
saygılar
-
18 Temmuz 2013, 20:56
#33276
hunter84 adlı üyeden alıntı
42t takdımızda devır ne kadar fark edıyor acaba
bide cumartesı motoru 2000 km bakıma gıdıcem bu km de subap ayarı yaptıran varmı benım subaplardan ses gelıyor cunku bide 42t dıslıyı servıstemı taktırmak lazım garanti için ve ne kadar tutuyo bakım + dişli yaklasık olarak
saygılar
Süpab sesi varsa 4000 bakımı beklenmeden sübap ayarı yapılır sorun olmaz. servisine söyle. 42 t dişli değişimi garantiyi bozmaz. Serviste değiştirirler. Ellerinde 43 t vardır, 42 t yoktur, bilmem ama sen dışardan temin et, servise bakımında götür. Tek orj. arka dişli 30-35 tl olabilir. Tam bilmiyorum. 0,3-0,5 devir/dk seviyelerinde bi kazanım oluyor. Oran küçük gelebilir ama bu bişle motorun son viteste bu 43 t ye nazaran daha düşük devir kullanıyor olması demek. devri daha fazla düşüren daha farklı dişli seçenekleri var, fakat zor koşullarda, yolculu kullanım, köy, yolları dik bayırlar vb.. tork ve çekiş kaybı hissedilmeye başladığı için pek tavsiye etmiyorum.
-
19 Temmuz 2013, 02:30
#33277
2 sene CBF 250 KISA SÜREDİRDE CBF150 kullanan biri olarak honda cbr 600 rr modeline kafayı taktım nasip olursa almayı düşünüyorum, Merak ettiğim konu ne gibi bir acemilik çekerim ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------
cd0345 adlı üyeden alıntı
tamamdır abi yarın bu işi araştırıp organize etmeye çalışacağım
kısaca aklımdakiler şudur
istanbulda karşıda hiç bi yeri bilmem etmem o yüzden anadolu yakası ve güzel bi yer olsun hem motorlar için rahat hem sonrası için ve lezzetli olsun istiyorum o yüzden daha önceki motor etkinliklerindede kullanılmış olan ve işinin ehli uzunlar kebap sahil şubesi (pendik) diye düşünüyorum
http://www.uzunlarkebap.com.tr/sahilCafe.asp
fiyat listesi burada var benim sık sık gittiğim bi yer öyle kıytırık bi yer değil karşıdan buraya kebap yemeye gelenler var kişi sayımıza göre fix menü konuşabilirim
mesela çorba + porsiyon adana + meşrubat (ikramları saymıyorum köz biber ezme vs vs.) 15 tl gibi bi rakam oluyor dahada aşağı çekmeye çalışırım kişi sayısana bağlı konuşacağım
zaten böyle bi organizasyonu şehir dışı gelecek arkadaşların uygun olduğu bi tarihte düzenlemek istiyorum ( ethem abiyi ve tekirdağdan sizi kesin bekliyorum
salim abi nihat abi vs. tüm cbf çiler olur inşallah
bakalım detaylar daha sonra
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:50 ----------
http://imageshack.com/a/img843/2405/abw0.jpgUploaded with
ImageShack.com
http://imageshack.com/a/img41/1381/cyio.jpgUploaded with
ImageShack.com
arkadaşlar satışa gelen arakadaş budur
Pazar günü için dragos sosyal tesislerin de yer ayırttık arkadaşlarla kişi başı 30 lira yalnız yemekler de gerçekten iyi şöyle diyeyim aynı menüler için üsküdar sahil tarafında iftar için 50 ile 60 lira istiyorlar gelicek olan varsa yer rezerve edebilirim ama yarından sonraya yer kalmaz çamlıcaya gidecektik ama 15 gün iftar için yer kalmadı dediler mecbur dragosa gideceğiz arkadaşlarla
-
19 Temmuz 2013, 02:38
#33278
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"
eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
-
19 Temmuz 2013, 02:49
#33279
herkeze iyi geceler
bu aralar bilindiği üzere 2.el yüksek model cbf arıyordum araştırdığım da ise gördüklerime duyduklarıma çok şaşırdım
adam 2 yıl binmiş 15000km yapmış ortalama lastik istiyor 1 yıl sonra muayene istiyor 30 tl ye bi ön cam takmış birde 50 tl ye koruma demiri pazarlık etmeye yanaşmıyor en az isteyen 4250 tl istiyor 50 tl indirim yapmaya yanaşmıyor
bende kızdım gittim 4000 tl peşin verdim 900 tl yi de 6 taksit yaptım anahtar teslim 2013 mod sıfır km aldım
2 el satmaya çalışan arkadaşlarda müşteri bekleye dursun milleti keriz sanıyorlar biz hiç bilmiyoruz motor işini sıfırı ne kadar 2 yaşında olanı ne kadar diye
-
19 Temmuz 2013, 03:35
#33280
Cruzer27 adlı üyeden alıntı
2 sene CBF 250 KISA SÜREDİRDE CBF150 kullanan biri olarak honda cbr 600 rr modeline kafayı taktım nasip olursa almayı düşünüyorum, Merak ettiğim konu ne gibi bir acemilik çekerim ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------
Pazar günü için dragos sosyal tesislerin de yer ayırttık arkadaşlarla kişi başı 30 lira yalnız yemekler de gerçekten iyi
şöyle diyeyim aynı menüler için üsküdar sahil tarafında iftar için 50 ile 60 lira istiyorlar gelicek olan varsa yer rezerve edebilirim ama yarından sonraya yer kalmaz çamlıcaya gidecektik ama 15 gün iftar için yer kalmadı dediler mecbur dragosa gideceğiz arkadaşlarla
dragosta güzel mekan aslında ama 20 kişilik yer varmı acaba ve menü tam olarak nedir?
arkadaşlar bu arada konuyu açtım öğlen vaktiydi modaretör inceleyip yayınlanacak yazdı hala yayınlanmadı nedendir ?
Güçte kalabilmek için beygir gücünde hata yapma.
Herkesten hızlı sürmen,yalnız süreceğinin garantisidir...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler