Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Temmuz 2013, 02:27
#33101
S.Orhan adlı üyeden alıntı
Peki ücret ne aldılar.
Belirttiğim miktarı ödedim abi. 22.5 TL.
Reklamlar
-
10 Temmuz 2013, 02:33
#33102
gitaryolcusu adlı üyeden alıntı
Hocam, D&B motor da yaptırdım 1000 bakımını. 22.5TL ücret ödedim.
bende 100 küsür lira filan diye düşünüyodum. 22.5 lira güzel rakkam hoşuma gitti
bide şunu sormak istiyorum; bu bir sorun mu yoksa normali mi böyle bilmiyorum.
mesela 50 ile gidiyorum ilerde ışık yandı son 5-10 metre kala 3. viteste debriyajı bırakmadan 2 ye ve 1 e atıyorum.
3den 2ye atarken sorun yokta, 2den 1e atarken tırrrrak diye bi ses geliyo. bi kaç metre yakınımdakinin rahatça duyabileceği bi yüksek seste.
bu bitek bende mi var yoksa normali mi bu? yoksa vitesi her değiştirişte debriyajı bırakmakmı lazım?
-
10 Temmuz 2013, 02:39
#33103
SULH adlı üyeden alıntı
bende 100 küsür lira filan diye düşünüyodum. 22.5 lira güzel rakkam hoşuma gitti
bide şunu sormak istiyorum; bu bir sorun mu yoksa normali mi böyle bilmiyorum.
mesela 40 ile gidiyorum ilerde ışık yandı son 5 metre kala 3. viteste debriyajı bırakmadan 2 ye ve 1 e atıyorum.
3den 2ye atarken sorun yokta, 2den 1e atarken tırrrrak diye bi ses geliyo. bi kaç metre yakınımdakinin rahatça duyabileceği bi yüksek seste.
bu bitek bende mi var yoksa normali mi bu? yoksa vitesi her değiştirişte debriyajı bırakmakmı lazım?
8bin bakımı bile 90 lira hocam,okdar da pahallı oldumu ne anlamı kaldı motosiklet kullanmamızın en azından ekonomik motosiklet
bende 12 bin bakımını yaptırıcam motorum 11binde;12bin bakımının ne kadar olduğunu merak ediyorum bakımdan sonra burda paylaşırım...
-
10 Temmuz 2013, 02:58
#33104
-
10 Temmuz 2013, 03:20
#33105
gitaryolcusu adlı üyeden alıntı
Zamanında motosikletler hakkında arastırma yaparken, kırmızı ışıklara gelindiğinde viteslerin hali ne olacak diye bi soru sormuştu birisi. Cevap olarak kimisi debriyajı hiç bırakmadan vitesleri düşürdüğünü belirtmiş, kimisi ise hareket halinde iken vitesleri tek debriyajda düşürmenin zararlı oldugunu; hızın düşmesi ile birlikte kademeli olarak vitesleri teker teker düşürmek gerektiğini söylemişti.
Kii, ben de aynısını yapıyorum. Şu zamana kadar tek debiyajda 1'den fazla vites düşürmedim.
Ek olarak; 2'den 1'e düşürürken ayağımı korkak alıştırdıgım zaman alabiliyorum o sesi.
Hani, 2 den 1'e düşürsem mi düşürmesem mi şeklinde bi ikilem de kalıp, az bişey baskı uygulayınca vitese, dişliler kendinden geçiyor sanıyorum ki.
Bunun da bir teknik açıklaması vardır. Yapılır ise de, ben de memnun olurum.
doğrudur fakat pratiklik olarak tek debriyajda 2 3 vites değiştirmek daha seri oluyo varsa bi bilen öğrenmeyi bekliyorum
-
10 Temmuz 2013, 03:44
#33106
SULH adlı üyeden alıntı
doğrudur fakat pratiklik olarak tek debriyajda 2 3 vites değiştirmek daha seri oluyo
varsa bi bilen öğrenmeyi bekliyorum
en sağlıklısı arkadaşın dediği gibi, hız düşerken bir yandanda viteslerden tek tek geçmek. hem motor freni sağlar hem rahat vites geçişini. 1-2 arasında boş olduğu için o trak sesini çok net duyuyoruz. birde senin motor henüz yeni ilerliyen zamanlarda vites geçişlerin bir nebze yumuşuyacaktır takma kafana
-
10 Temmuz 2013, 10:42
#33107
SULH adlı üyeden alıntı
doğrudur fakat pratiklik olarak tek debriyajda 2 3 vites değiştirmek daha seri oluyo
varsa bi bilen öğrenmeyi bekliyorum
vitesi 2 den 1 e düşürürken mümkün olduğu kadar durma hızına yakın değiştirirsen o tırrrak sesini duymazsın
Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.
-
10 Temmuz 2013, 12:51
#33108
rahmi34 adlı üyeden alıntı
en sağlıklısı arkadaşın dediği gibi, hız düşerken bir yandanda viteslerden tek tek geçmek. hem motor freni sağlar hem rahat vites geçişini. 1-2 arasında boş olduğu için o trak sesini çok net duyuyoruz. birde senin motor henüz yeni ilerliyen zamanlarda vites geçişlerin bir nebze yumuşuyacaktır takma kafana
saol Rahmi, denedim mi hatırlamıyorum ama bugün bu şekilde kullanıcam bakıyım ses oranında azalma veya geçişte yumuşama var mı. kafama taktığımdan değilde tıraktör kullanıyomuşum gibi hissettiriyo tırak turuk duruyorum :D:D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------
mbuyuk adlı üyeden alıntı
vitesi 2 den 1 e düşürürken mümkün olduğu kadar durma hızına yakın değiştirirsen o tırrrak sesini duymazsın
Teşekkür ederim Muharrem abi cevabın için
-
10 Temmuz 2013, 17:21
#33109
forevermore adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yaklaşık 500km oldu. Şu ana kadar inanılmaz memnunum CBF'imden. Özellikle 80-90 km konforu inanılmaz titreşim yok sarsıntı yok motor sesi carıldama zarıldama hiç bir şey yok
Sizlere bir sorum olacak. Kullandığım bazı motosikletlerde dikkat etmeme rağmen civatalarda çok paslanma oluyordu, boyada solma oluyordu. ben yıkadıktan sonra kuruluyorum, yıkarken bulaşık deterjanı ve mikrofiber bez kullanıyorum. akşamları mutlaka branda altında bırakıyorum. Bu şekilde gene civatalarda veya metal aksamlarda bir korozyon olur mu? Boyanın ve metal aksamların aşınmasını paslanmasını solmasını engellemek için sıfır motor için ne gibi önerileriniz olur? Hazır motor yeniyken dikkat edelim.
Herkese iyi forumlar.
Motorunuzu cilalı oto şampuanı ile yıkayın.Bulaşık deterjanı vernikte aşınmaya yol açar ve boyayı soldurur.
-
10 Temmuz 2013, 17:51
#33110
arkadaşlar merhaba nasılsınız ?
ramazanınız mübarek olsun hepinizin
bir süredir tatil yaptığım için yazamıyordum artık motoru değiştirmek istiyorum hiç bi sıkıntım yok motorla ilgili zaten şahsi kullanıcı olduğum için en ufak ses duysam yaptırırım beni bileniniz biliyor motorumda olan olumlu olumsuz herşey yazılı forumda
kısaca motorum 2012 şubat çıkışlı daha 7 ay daha garantisi var 8500 km de 1000 km kadar önce komple silindir değişti garantiden silindirde fabrikasyon çatlak çıktığı için michelin lastik takımı var 500 km de iken takıldı dişleri gayet iyi en az bi 8-9 bin daha gider diye tahmin ediyorum 32 litre çanta var koruma demiri yan ve orta sehpa vs.vs. motor hor kullanılmadı ve üstüne düşülmüştür sıfır gibi değil ufak tefek çizik tabi olur1.5 yılda yaz kış biniyorum genelde kar olmadıkça derin çizik yok kullanımdan kaynaklı kılcal çizikler var onlarda görünmüyor neredeyse herneyse motorun bu güne kadarki tüm bakım fişleri benzin fişleri herşeyi duruyor 250 cc ve üstü motorlarla takas değerlendirilir acelem yok almak isteyen olursa ben motoru değiştirsemde bu topikten kopmam arkasında duracağım motor kefilim gelin bakın görün fiyat olarak piyasasına bakın beni arayın anlaşırız inşallah 0538 213 77 85
not:
ilan koymadım en yakın zamanda motoru temizler sahibindene koyarım ilanı
-
10 Temmuz 2013, 18:52
#33111
-
10 Temmuz 2013, 19:26
#33112
Garip1701 adlı üyeden alıntı
termiz motorun var maşallah.hem yenilendi de
ulen ne şanslısın hee
ne alacan bakalım yeniden ? sonra arama cbf yi
kaşıntısı var ramazan bakalım ne yapıcak cbf i çok arıcak
-
10 Temmuz 2013, 22:27
#33113
gitaryolcusu adlı üyeden alıntı
Belirttiğim miktarı ödedim abi. 22.5 TL.
Daha önce yazdığım gibi işte Muhammed, senden sadece yağ parası almışlar diğer kontroller gözle yapıldığı için vede 1000 bakımında ücret alınmadığı için ödediğin rakam sadece yağın parası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
SULH adlı üyeden alıntı
bende 100 küsür lira filan diye düşünüyodum. 22.5 lira güzel rakkam hoşuma gitti
bide şunu sormak istiyorum; bu bir sorun mu yoksa normali mi böyle bilmiyorum.
mesela 50 ile gidiyorum ilerde ışık yandı son 5-10 metre kala 3. viteste debriyajı bırakmadan 2 ye ve 1 e atıyorum.
3den 2ye atarken sorun yokta, 2den 1e atarken tırrrrak diye bi ses geliyo. bi kaç metre yakınımdakinin rahatça duyabileceği bi yüksek seste.
bu bitek bende mi var yoksa normali mi bu? yoksa vitesi her değiştirişte debriyajı bırakmakmı lazım?
Her seferinde debriyaj yapmana gerek yok.Hızını iyice düşürmeden 1 e kadar inme zaten.Işıklarda durman gerekiyorsa 2 ye kadar düş sonra tek tokatla boşa al bekle.Kalkarken tekrar 1 den başla.Motor yürüyüş halindeyken durma noktasına kadar süratin düşmezse 1 e takmaya kalktığın zaman o ses olur.(Acemiliğinden kaynaklanmakta devirini ayarlayamıyorsun gibi geliyor bana)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------
gitaryolcusu adlı üyeden alıntı
Zamanında motosikletler hakkında arastırma yaparken, kırmızı ışıklara gelindiğinde viteslerin hali ne olacak diye bi soru sormuştu birisi. Cevap olarak kimisi debriyajı hiç bırakmadan vitesleri düşürdüğünü belirtmiş, kimisi ise hareket halinde iken vitesleri tek debriyajda düşürmenin zararlı oldugunu; hızın düşmesi ile birlikte kademeli olarak vitesleri teker teker düşürmek gerektiğini söylemişti.
Kii, ben de aynısını yapıyorum. Şu zamana kadar tek debiyajda 1'den fazla vites düşürmedim.
Ek olarak; 2'den 1'e düşürürken ayağımı korkak alıştırdıgım zaman alabiliyorum o sesi.
Hani, 2 den 1'e düşürsem mi düşürmesem mi şeklinde bi ikilem de kalıp, az bişey baskı uygulayınca vitese, dişliler kendinden geçiyor sanıyorum ki.
Bunun da bir teknik açıklaması vardır. Yapılır ise de, ben de memnun olurum.
Bizim motorların şanzumanlarında sekromenç olmadığından vites değişimlerinde ses olmaması için devir sayısını tutturmanız lazım.Aksi taktirde özellikle vites küçültürken tak tuk sesi kaçınılmazdır.Çok sıkışık anlarda vites küçültmeniz icap ettiğnde ara gazı yapın o esnada vitesi küçültün kesinlikle ses mes duymuyacaksınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------
cd0345 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba nasılsınız ?
ramazanınız mübarek olsun hepinizin
bir süredir tatil yaptığım için yazamıyordum artık motoru değiştirmek istiyorum hiç bi sıkıntım yok motorla ilgili zaten şahsi kullanıcı olduğum için en ufak ses duysam yaptırırım beni bileniniz biliyor motorumda olan olumlu olumsuz herşey yazılı forumda
kısaca motorum 2012 şubat çıkışlı daha 7 ay daha garantisi var 8500 km de 1000 km kadar önce komple silindir değişti garantiden silindirde fabrikasyon çatlak çıktığı için michelin lastik takımı var 500 km de iken takıldı dişleri gayet iyi en az bi 8-9 bin daha gider diye tahmin ediyorum 32 litre çanta var koruma demiri yan ve orta sehpa vs.vs. motor hor kullanılmadı ve üstüne düşülmüştür sıfır gibi değil ufak tefek çizik tabi olur1.5 yılda yaz kış biniyorum genelde kar olmadıkça derin çizik yok kullanımdan kaynaklı kılcal çizikler var onlarda görünmüyor neredeyse herneyse motorun bu güne kadarki tüm bakım fişleri benzin fişleri herşeyi duruyor 250 cc ve üstü motorlarla takas değerlendirilir acelem yok almak isteyen olursa ben motoru değiştirsemde bu topikten kopmam arkasında duracağım motor kefilim gelin bakın görün fiyat olarak piyasasına bakın beni arayın anlaşırız inşallah 0538 213 77 85
not:
ilan koymadım en yakın zamanda motoru temizler sahibindene koyarım ilanı
Hüseyin hayırdır, ya benim gibi cbf i çok özlersin sonra bak.(demedi deme sonra)
-
10 Temmuz 2013, 22:31
#33114
cbf den sonra ne alırsan al özlüyorsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------
Garip1701 adlı üyeden alıntı
termiz motorun var maşallah.hem yenilendi de
ulen ne şanslısın hee
ne alacan bakalım yeniden ? sonra arama cbf yi
GV250 ci yapıcaz onuda ramço
-
10 Temmuz 2013, 22:44
#33115
merhaba arkadaslar...hayirli ramazanlar herkese..hazir vites konusu acilmisken bir soru sormak istiyorum ustalara..motorla 3-4 yada 5. viteste giderken kisa mesafede durmam gerekince debriyaji sikip duruyorum..burada sikinti yok degilmi?ben durunca vitesi cook zor dusuruyorum..bu bir sorunmu acaba..?
-
10 Temmuz 2013, 22:51
#33116
NiGHTMaRe07 adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaslar...hayirli ramazanlar herkese..hazir vites konusu acilmisken bir soru sormak istiyorum ustalara..motorla 3-4 yada 5. viteste giderken kisa mesafede durmam gerekince debriyaji sikip duruyorum..burada sikinti yok degilmi?ben durunca vitesi cook zor dusuruyorum..bu bir sorunmu acaba..?
durduktan sonra vites düşürürken motoru hafif hareket ettirirsen daha rahat düşücektir vitesler
-
10 Temmuz 2013, 22:59
#33117
rahmi34 adlı üyeden alıntı
durduktan sonra vites düşürürken motoru hafif hareket ettirirsen daha rahat düşücektir vitesler
bende o sekilde dusuruyorum ama neden direk tek tek dusmedigini merak ettm..belki bilen vardr diye sormak istedm..
-
11 Temmuz 2013, 00:24
#33118
kaldır motorunu ayaklıga. stop halindeyken bak bakalım 2-3-4-5 gecıyormu şanzımanın yapısından kanyaklı motor orta sehpadayken al 1 e tekeri dondur 2 tekerı dondur 3 tekerı dondur 4.. oyle gider.. lastık hareket edince. serviste denemiştim bunu bende sıra beklerken can sıkıntısından
-
11 Temmuz 2013, 00:58
#33119
S.Orhan adlı üyeden alıntı
Her seferinde debriyaj yapmana gerek yok.Hızını iyice düşürmeden 1 e kadar inme zaten.Işıklarda durman gerekiyorsa 2 ye kadar düş sonra tek tokatla boşa al bekle.Kalkarken tekrar 1 den başla.Motor yürüyüş halindeyken durma noktasına kadar süratin düşmezse 1 e takmaya kalktığın zaman o ses olur.(Acemiliğinden kaynaklanmakta devirini ayarlayamıyorsun gibi geliyor bana)
yarın öyle deniyicem. muhtemelen acemiliğiminde payı vardır tabiki. acemilikten çaylak moduna geçemedim daha bu hafta içinde 1000 kilometre olucak inşallah.
bide çanta almayı düşünüyorum artık çünkü kask eldiven mont dizlik hepsini elimde taşıyorum alışverişmerkezine gidince. çok yorucu oluyo. acaba kaç litre alsam 32 yeter mi
-
11 Temmuz 2013, 00:58
#33120
NiGHTMaRe07 adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaslar...hayirli ramazanlar herkese..hazir vites konusu acilmisken bir soru sormak istiyorum ustalara..motorla 3-4 yada 5. viteste giderken kisa mesafede durmam gerekince debriyaji sikip duruyorum..burada sikinti yok degilmi?ben durunca vitesi cook zor dusuruyorum..bu bir sorunmu acaba..?
Ani duruşlarda üst viteslerde kaldıysanız (ki onu demek istiyorsun sanırım) 1 e kadar düşürmek için ya motoru sağ ayağınızla hafif hareket ettirin yada debriyajı yarım bırakıp tekrar sıkın vitesler kolay düşecektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler