127976794 ilan numaram sahibindene koydum ılgılenen varsa baksın ybr cbf takaslı
127976794 ilan numaram sahibindene koydum ılgılenen varsa baksın ybr cbf takaslı
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...57901317_n.jpg 2009 model
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/576785_102989203173078_257901317_n.jpg
koruma demirlerinde ki paslar için bunları aldım
http://www.hepsiburada.com/liste/mod...oryId=20029250
http://www.hepsiburada.com/liste/mod...oryId=20035749
pas sökücü spryle aldıktan sonra siyah spryi sıkıcam nasıl olur acaba
127976794 nolu ilanımla sahıbınden.com da var mı takas düşünen
Arkadaşlar bugün paslanmış, sararmış egzoz umu boyamış bulunmaktayım. Her işlem sırasında resim çekemedim ama elimden geldiğince anlatıcam. Isıya dayanıklı sprey boya ve 800 numara zımpara ile temizlik ve boyama işlemini yaptım. Öncelikle egzozu çıkarıyoruz. Çıkarırken dikkat edilmesi gereken herhangi birşey yok, egzoz girişinde ki 2 somunu gevşeltip, arka ayak peg inin orada ki somunu da söküp egzoz u dışarı alıyoruz.
Zımpara işini ufak bir yoğur kovasına 2-3 damla pril ve su doldurarak karıştırdım ve zımparayı sulu bir şekilde yaptım; bunun nedeni hem daha ince ve kaygan zımparalama ve zımparayı daha fazla kullanmak.
Egzozun paslı yerlerini iyice zımparaladıktan sonra kurutuyoruz tamamen. Islak olursa boya tutmaz. Egzoz u kuruladıktan sonra boyalama işlemine başlıyoruz. Önce spreyi iyice çalkalıyoruz,
ardından yaklaşık 20-30 cm mesafeden boyamızı egzoz a uygulamaya başlıyoruz. Aynı noktaya sürekli tutmayın yoksa boya akar (Ben akıttım ordan biliyorum :D). İlk kat ı biraz ince atıyoruz sadece astar hesabı. Kuruduktan sonra 2. kat ı atıyoruz düzgünce boyayı iyice yedirerek. O da kuruduktan sonra 3. Kat ı atıyoruz boyayı iyice yayarak yapıyoruz bunuda. Toplam masraf olarak sadece boya ya para verdim 15 tl 600c e dayanıklı boya (sözde) ve 800 numara zımpara ( hediye verdiler ). Bu işlemin sonrasında ki sonuç resimlerde gözüküyor. 1-2 gün kurumaya bırakıcam motor üstünde, iyice kuruduktan sonra motoru kullanmaya başlıcam. Bakalım ne kadar ömrü olacak 15 tl lik boyanın
Egzoz un önce ki hali;
Egzoz un sonra ki hali;
Eeee artık motorumuzun son durumunu paylaşmanın zamanı geldi.Bir kaç aydır atlayıp zıpladık sonunda motoru sıfırladık.(şimdilik)
.
.
.
.
.
.
.
.
url=http://bit.ly/c25MCx][/url]
.
.
.
.
.
Resimlerde dikkat ederseniz kullandığım çanta,dörtlü flashörün anahtarı led li plakalık ve aynalar la ilgili detaylarada yer verdim.
CBf'e daha alçak bir direksiyon takmak istiyorum. Bildiğiniz ve tavsiye edebileceğiniz var mı?
Güzel olmuş ben de bugun yaptım 6 7 saat sonra motoru çalıştırınca durduktan sonra dumanlar gelmeye başladı egzostan
tek kat boya yapmıştım ondan sanırım
birde şu var ısıya dayanıklı dedikleri boyaların çoğu genelde 10 dakikada kuruma süresi vaadediyorlar ama en az 1 2 gün bekletmek lazım 5 6 saat sonra bile kullanınca 30 derece sıcakta duman çıkarmaya başlıyor boyanın sürüldüğü egzostan
Bu arada ebayda CBF150 için bir çok parça buldum birde bu süpersport far olayı nedir fiyatlarda çok uygun
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...at=0&_from=R40
http://www.ebay.com/itm/Self-Adhesiv...item23256e3ef6
hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler abi. motor çok güzel olmuş. tek gözüme takılan son resimde zincir fazla gergin gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
sadece renkli film far a çekmek için
Salim bey motor çok güzel olmuş,kazasız belasız binin inşAllah.
4'lü flaşör düğmesini nerden temin edebiliriz,bu arada siz mi bağladınız yoksa elektrikçi mi ?
Rahmi zincir görüntüdeki kadar gergin değil.Ama çokta gevşek değil.Sebebine gelince benim 2011 deki cbf te arkada 42T dişli vardı.Bu yeni aldığım cbf te 43 dişli var.Servise danıştım.Motor çok bağırıyor,çok çabuk devirleniyor ama sürat yapmıyor dedim.Ön dişli yi 16 yap dedi servisteki arkadaş.Bende ön dişliyi 16 ya çevirdim.Fakat tekeri en öne aldım, zincirde ancak bu kadar boşluk sağlayabildim.Servis zincir boşluğuna uygun dedi.+ bir süre kullandıktan sonra zincir dişliler kendine yer yaptımı zincirdede biraz uzama yapacağından tam şeklini alır dediler.Şuan da ben kullanırkende herhangi bir kasma, sıkma, ses vs.göremiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------
Öncelikle sağolun.Flaşör düğmesini motorsiklet işiyle uğraşan bir arkadaşımdan aldım.Motor elektriği konusundada son derece uzman kendisi, bağlatma işinide ona yaptırdım.Tabii bu arada bende bişiler öğrendim.
Ben bağlatma işinde arkadaşa önce şunu sordum.Tesisatı kescen, delecen, biçeceksen hiç başlama (orjinallik konusunda çok titizim)
Bana verdiği cevap hiç bir yeri kesmicem, delmicem, biçmicem oldu.
Daha sonra akünün oradan ana sigortanın çıkışından ceryan aldık ön tarafa taşıdık.2 nci bir flaşör kullanarak ve 3 ayaklı anahtarımızıda kullanarak sadece ön sinyal lambalarının + soketlerine kabloları iliştirdik.O kadar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------
Evet büyük ihtimalle pilden.(kol saatlerinden biliyom).Şu an benim saat gayet canlı gösteriyo piileri yeni olduğu için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------
Fermanoğlu 4 lü ile ilgili unuttuğum birşeyi söyleyim.Ben 4 lü tesisatını yaptırırken amaca uygun olsun diye kontağa bağlattırmadım.Yani şuan park halindeyken 4 lülerim çalışıyor.Sende yaptırırsan o şekilde yaptır.Onun için akünün oradan ceryan çektik.Kontağa bağımlı olursan 4 lüyü kullanamazsın.Yada motor çalışırken yada sürüş esnasında kullanabilirsin, ama park halinde kullanamazsın.
Ama şöylede bir durum var.Çoluk çocuk motorunu kurcalıyorsa, 4 lü anahtarını gizli bir yere monte edecen yada araya sigorta koyacan akşamları çıkaracan, yada aküden çekilen kabloya iç kısımlara 2 nci bir basit anahtar koyacan 4 lü anahtarına gelen enerjiyi kesecen.Biraz uzun yazdım ama herşeyin bir çaresi var.Yeterki sen iste.
hayırlı olsun abi ALLAH kaza bela vermesin..çok güzel...
Hocam, Salim Abinin kullanbdığı o dörtlü flaşör düğmesini mondial, kanuni yetkili servislerine sor, çin malı scooterların 4 lü flaşör düğmesi o düğme.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:22 ----------
Salim Abi, motorun hayırlı uğurlu olsun inşallah, bende motoru sıfır aldığım ilk gün 43 t dişliyi 42 t ile değiştirmiştim, 43 t uygulamasını yi ihtiyaç fazlası ve gereksiz yapmışlar. Hocam ön 43, arka 16 t tek kullanımda asla sorun olmaz, ama yolculu kullanımda, sollama anında ,karşıdan şiddetli rüzgarın olduğu sürüşlerde biraz can sıkabilir. Birde hafif bayırda olsa fazla tork kaybı hissettirebilir. Aynı koşullarda 42 t veya 43 t dişlili cbf ler sizi kolaylıkla geçebilecektir. Bu modifin en uygun olanı sadece arkayı 42 t yapmak. Yani arkada sadece 1 diş oynamak. Kalkışlar ve ara ivmelenme biraz canınızı sıkabilir. Önde bir diş büyültmek arkada 3 diş küçültmüşsünüz etkisi yaratıyor. İlerki zamanlarda mevcut tork kaybı hoşunuza gitmezse, zaten Nihat'ın motoru kullandınız, ön 15 t arka 42t, en azından bu dişli oranını biliyorsunuz. Mesela Karamürsel İznik arası güzergahı biliyorsunuz. Şu anki dişli oranlarınızla arkayada bi arkadaşımı alayım, şöle bi Karamürsel den İzniğe gideyim, gezeyim, derseniz sorun yaşarsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:35 ----------
Motul, İphone sınıfı kaliteli yağlarda, castrol, bp,shell vb yağlara nazaran daha da olumlu gözlemlerim oldu, fakat aslına bakarsa cbf 150 öyle fazla yağ seçmez, mineral yani madeni olmadığı sürece, yarı sentetik veya tam sentetik olur, 4 mevsim 10w-50, veya yazın 15w-50, kışın 10w-40 kullanabilirsin. Mesela Castrol Power Racing 10w-50 yi 4 mevsim kullan.
Sağol Oğuz en son gene cbf e döndük.Bence her yola gelecek bir makine.Yani ne büyük, şehir içinde kullanamıyom ,zorlanıyom, yakıtı çok dedirdiyor.Nede ufak, arada bir uzun mesafelerede gitmem demiyor.Rampa çıkmam demiyor.Artçılı yüküm ağır gidemem demiyor.Yakıt konusunda 80-90 aralığında çok ekonomik üzmüyor.Daha ne olsun.Üzerine ne giydirsen yakışıyor.Titreşim yok.Hakimiyeti rahat.
EyvAllah Ethem hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------
Sabah ilginç bir olay yaşadım. Zinciri yağlamak yağı aldım garajın dış kısmına koydum içeri girdim motoru çıkarmak için, motoru çıkardım baktım yağ yerinde yok...
Kaşla göz arası gitti zincir yağı.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)