Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #33001
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ramazan kardeşim, buldum, benşim arka frenin çakı gibi olmasının sebebini buldum. Sebep db motor Ön frendede aynı şeyi yaşadım çünki ön fren balatasdı değiştiği zaman,Ön fren balatası 22 binde dğişmişti, ilk 500-1000 km falan fren performansı çok iyi değildi, zamanla açılacağını biliyordum,balata zamanla yumuşayacak ve diske daha iyi adapte olacak ve zamanla fren performansı normale dönecekti. Lakin 1500-2000 km kadar sonra fren performansı aşırı iyileşti. Orjinal balata varkenki posizyondan daha iyi bi hal aldı.

    30 bin de de arka fren balatasını değiştirdim. ilk 1000 km falan ya ne kötü, fren performansı çok zayıf, böyle kalmaz umarım diyordum. Sonra sanırım,frene bastığımızda balataların kampanaya temas eden yüzeyi sürtüne sürdüne kaygan , pürüssüz yüzeyini zamanla attı, şimdi arka frende çakı gibi oldu, kaydırmak çok kolay. Orjinal balatadan daha iyi durumda. Db motor, cbf lere orjinal balatadan daha kaliteli balatalar kullanıyor olabilir, ön fren balatasını 54 tl ye almıştım, hiç unutmuyorum. Kargo ile geldiğinde orjinal japon malı bi ürün olduğunu görmüştüm. Ambalajı falan baya janjanlıydı. Arka balatada 50 küsür bişeydi. Bu gözlemimi db motorda arka fren balatası değiştiren başka bir cbf te de fark ettim. Yani suçlu db motorun kullandığı balatalar Sende db motorda cbf ini satmadan önce fren balatası değiştirseydin aynı ley olacaktı senin maturunada. Hem kazık frende muhtemelen tüm cbf lerin arka kayar diye düşünüyordum. Kimi kolay kayar, kimi zor kayar, ama bence kayar. Bide yani bu motorda, abs falan yok, tehlikeli kritirk bi anda, o posizyondan kurtulmak için panik fren yaparsan zaten motor kayar, düşmeyeceğin varsada düşersin, motosiklette panik fren zaten yapılmamalı, bazı posizyonlastda belkide panik fren yapacağına fren yapmamak dahi daha karlı olabilir. En kritirk anlarımda bile panik fren yapmadım. Bi şekilde kontrollü frenle kaçtım. Orjinal balatalarım varkende panik fren veya frenlere aniden asılındığı taktirde kayarak kaza yapacağım muhtemel çok konumlara girdiğimi hatırlıyorum. Ben frenlerme gayet alışkınım. En kötü tepki süremvarsa,hızımı düşürürün, ağar yara almayacağım bi limite kadar, düşük bi hızla x objeye çakarım. Pnik fren yapıp duramayacağım zaten kesin, kayıpta düşmekten belkide çok daha iyi. Hem şuda var. Motorun arka fren, tekeri kızaklatmazsa muayeneden geçmez falan Bu uygulama hala devam ediyormu muayene istasyonlarında bilmiyorum ama,böyle bi uygulama vardı hatırlarsınız

    Geçen kardeşimlea aramızda konuştuk, bi ara sezon bitmeden Tekirdağ' a ziyaretine gelmeyi istiyoruz kardeşimin motoruyla. Depoyu ortak fulliycez, otobandan 110-130 km/h aralığında tatlı tatlı gidip gelicez inşallah. Lakin cbf ile o yol bitmes :=) Nede olsa günübirlik gelinip gidilecek. Çerkezköy, Gebze kaç km ? Kaç saat sürüyor ortalama. İnşallah niyetimize haiz olalım, tekrar ciddi dicci konuşuruz. Ama böle bişey gönlümüzde var inşallah.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

    ulen pazar pazar bi biz çalışıyoruz galiba kimsecikler yoq baksanıza

    Abicim yumuşadı diyorsun yani balatalar . Çok aşırı sertti yani fren mesafesi vardır nasıl desem frene basma ile kayma arasındaki mesafe çok çok az yani hafif frenliyeyim diye birşey yok direk kayma noktası

    Her zaman in beklerim bizim buralara lafı bile olmaz


    Bu arada benim motor 1800 km oldu bugün baya bi yol yaptık yakında motor ile ilgili konu açacam zaten

    Saygılarımla
    birGarip..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #33002
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ............... Yanlış yere yazmısım. Silemediğim için düzeltme yaptım.

  3. #33003
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    hala iş yerindeyim..
    vay arkadaş yaa.. :( beyaz yakalı köle olduk bildiğin!

  4. #33004
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hala iş yerindeyim..
    vay arkadaş yaa.. :( beyaz yakalı köle olduk bildiğin!
    hocam ben 6 yıldır çalışıyorum. 18 yaşımdan sonra hiç haftasonu bi etkinliğe katılamadım hep çalıştım. bayramlar filanda bizim için fazla mesai. bayramda ne zaman akraba ziyaretine gittim hatırlamıyorum bile.
    bazen düşnüyorum bu insanlar haftasonu geziyo, toplanıyo buluşuyo vs ne iş yapıyo bu adamlar haftasonu izinliler
    benim bünye alışık değil haftasonu izine



    bu arada yarın sabah sirkeciye gidicem tramway ile. motosiklet aksesuarı satan mağazalarına nasıl gidebilirim. bilen tarif edebilir mi?
    gitaryolcusu, oğuzhan40 ve serdar37100 bunu beğendiler.

  5. #33005

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    bu arada yarın sabah sirkeciye gidicem tramway ile. motosiklet aksesuarı satan mağazalarına nasıl gidebilirim. bilen tarif edebilir mi?
    Çok doğru dediniz vallahi.

    Tramvaydan sirkeci duragında inin. Sirkeci tren istasyonu arkanızda kalacak şekilde yolun diğer tarafına geçin. geçtiğiniz tarafta burger king'i göreceksiniz. onun hemen yanındaki sokaktan girin. Düz devam ederken görürsünüz zaten dükkanları. o sokagın birleştiği (Piri reis sok. ) üzerinde de dukkanlar var. Ara sokaklarda da var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    Bu arada bu hafta içerisinde, olmadı önümüzdeki hafta Beykoz-Çubuklu'dan hareketle, Beykozun köylerinden geçerek, rivaya; ordan da şileye gitmek üzere bir motorum bir de ben olmak üzere ufak bi gezi yapmak istiyorum. Yorulma oranıma bağlı olarak, daha ilerisine de gidebilir bu.

    Duyrulur yani.
    SULH bunu beğendi.

  6. #33006

    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF150 ile ilk 400km'mi tamamladım. Motor yaklaşık 5300 kilometreye geldi.
    Cumartesi günü yaklaşık 120km artçılı turladık. Maşallah çok konforlu ve yeterince güçlü.
    46 litrelik çanta da çok işimizi görüyor. 2 kask birden sığıyor, durduğumuz yerlerde yada gittiğimiz mekanlarda kask taşımak zorunda kalmıyoruz.
    Şuan tek eksiğimiz depo kılıfı. Oturduğum yerde (Avcılar) bi mağazada bulduk ama o kadar dandiktiki, o kılıfı toz bezi diye bile kullanmam ben motoruma.
    Tavsiye olan var mı? İnternet üzerinden sipariş verebileceğim ve sorunsuz kullanabileceğim deri depo kılıfı..?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------



    Bireysel olarak hobi amaçlı kullanacaksan CBF150.
    Konforlu, heybetli, güçlü. Parçası bol, kuruyemişçide bile bulabilirsin.

    YBR125 ise 'bence' daha bi iş amaçlı motor. Katır gibi sağlam.
    Onunda yedek parçası bol. Ama fiziki olarak biraz ufak ve CBF150'ye göre güçsüz.

    İkisini de kullanmış biri olarak söylüyorum bunları.

    CBF150'nin yağ yakma konusunu da kafanda çok büyültme.
    Bazı motorlar hiç yakmıyor, bazılarıda 1000km'de 200ml falan eksiltiyorki çokta sorun yapılacak bir miktar değil.
    En olmadı arada eklersin, sorun olmaz.
    verdigınız bilgıler için çok teşekkur ederim. .en mantıklısı hoNda

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------

    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujini kesin değiştir, normalde 8000 km de bir buji değiştirir servisler ve şimdiye kadar sübap ayarı yapılmadıysa mutlaka yaptır, sübap ayarındaki bozukluk, sübap ayarının bozlulması titreşim olarak kendini hisettirebilir. Sübap ayarı hiç yapılmadıysa veya 170 km lik dönüş yolunda motoru fazla devirli kullandıysan sübap ayarı kaçmış ta olabilir. Sübap ayarı fazlaca kaçmış cbf rölanti tutmaz. Fakat servis mutlaka sübap ayarı yaparken sente çakısı kullansın. Sözde ellerinin ayarına güvenen ustalara aman sente çakısı kullanmadan sübap ayarı yaptırma, çok başın ağrız. Birde sol gri kapağın altında karbratörden benzin akıtabileceğin bi vida var. Elinden geliyorsa kendin yap, gelmiyorsa servise söyle, buradan biraz boşa benzin akıtarak, karbratörün içindne hızlı bi benzin geçişi ile karb. temizlenmesini sağlasın. Ayrıca yağ 500 km önce değişmiş, 20w/50 de koymadıysan sorun olmaz ama iklime ve mevsime uygun viz. yağ kullanmadığın taktirde, ihtiyaç fazlası kalın yağ, veya yağ değişiminde konulan fazka yağ, vuruntulu, titreşimli
    çalışmaya sebep olabilir, bu değişkenleri sorgulamanda fayda var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------




    Şu anda Db motordaki depo kılıfları 10 numara, ben 2 ay önce aldım. Foto olsaydı koyardım, tereddütsüz alabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------



    Yağ yakması problem değil, sadece yağ yakıyor diye ybr ye şahsen binmezdim. Problem olan, yağ yakmanın bazı kullanıcılar tarafından bilinmemesi veya önemsenmemesi, eksilen yağın tamamlanmaması dır, eksilen yağı tamamladığın taktirde problem yok, çekinmeden alabilirsin.
    ybr esd ve cbf yle 100 km.lik yola gittik. . .dönüşte cbf yı ben kullandım..ybr nın koltuğu yetersiz ağrı yapıyo. .cbf rahatlıgnın yanında ybr dn daha guçlu hep geçtı benı. .yağ yakma olayı soru işareti bırakıyodu kafamda . .o da bıtti. .saol, .en guzelı siyah cbf

  7. #33007

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    motoru 1000km bakımından sonra ilk defa bugünkü kadar uzun süreli kullandım. 1-1.5 saat kadar kullandıktan sonra farkettim ki; motor zorlanıyor gibi. Rampalarda hiç olmadıgı kadar zorluyor, giderken zorluyor. Bunun yanı sıra, sesi de bir miktar kalınlamış.

    Nedendir ki acaba ?

  8. #33008
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı gitaryolcusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru 1000km bakımından sonra ilk defa bugünkü kadar uzun süreli kullandım. 1-1.5 saat kadar kullandıktan sonra farkettim ki; motor zorlanıyor gibi. Rampalarda hiç olmadıgı kadar zorluyor, giderken zorluyor. Bunun yanı sıra, sesi de bir miktar kalınlamış.

    Nedendir ki acaba ?
    kullanmadan ve dinlemeden anlamak zor açıkcası daha sıfır motor birde

  9. #33009
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı gitaryolcusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru 1000km bakımından sonra ilk defa bugünkü kadar uzun süreli kullandım. 1-1.5 saat kadar kullandıktan sonra farkettim ki; motor zorlanıyor gibi. Rampalarda hiç olmadıgı kadar zorluyor, giderken zorluyor. Bunun yanı sıra, sesi de bir miktar kalınlamış.

    Nedendir ki acaba ?
    Motora bazı servisler, kullanıcı yağına bakmaz, diğer bi yağ değişimine kadar yağ eksiltirse yatak sarmasın diye fazla yağ koyuyor, bu motorun sesinin kalınlaşmasına sebep olabilir ve çekişini düşürür. heleki 1000 km de mesela 200 gram yağ yaktıysa, yağ değişimindede 1 litrenin üzerine 200 gram da fazla yağ konuduysa (Bu uygulamayı hiç onaylamıyorum), sen şu anda motorunu bakıma götürmeden kısa bir süre öncesine nazran karterinde 400 gram fazla yağ ile geziyorsun, bide motordaki orj. yağ 10w-40, bundan sonra motora 15w-50 veya belkide 20w-50 de koyan var, bilemiyorum, bu yağlar bide töleranslı, yani fazla konulduysa, bu olumsuzlukları yaşaman gayet mümkün. 1000 bakımında çıkan yağı ölçtüler mi ? Motorunun 1000 km de ne kadar yağ yaktığını biliyormusun ? Yeni motor alan ark..lar, 1000 bakımlarında mutlaka motordan çıkan yağı ölçtürsünler. Ve ilerki km lerde hangi km de.. ne kadar yağ yaktığını bilsinler, ona göre yağ ilavesi yapsınlar derim. Yağın ne kadar konulduğunu ve hangi yağın kullanıldığını biliyormusun ? 1000 bakımında yağ değişimi harici bi işlem yok, dolayısıyla yağ konusundaki bu bahsettiğim posizyonlardan biri veya bir kaçı bu çekiş kaybını hissetmene sebep vermiş olabilir. Fazla yağı doğru ölçümle yağ çubuğunda görürsün, yağ eksilttikçe çekiş kendine gelecektir. Ama şunada dikkat et, motor yağı motoru kritiğe sokacak seviyelere doğru eksildikçe çekiş inanılmaz seviyede artar, motoru çok iyi kaçmaya başlar, son süratin bile artar, çekiş bu seviyelere kadar iyileşirse buda normal değil. Benim motor 200-300 gram yağ yaktığında, daha çubuğa bakmadan yağ yaktığını anlıyorum, acayip serileşiyor. Aman dikkat, motor açıldı, oh ne iyi gidiyor falan değil, eksilen yağ ile karter içinde daha serbest hareket edebilen krank, silindir piston, motorda bi performans artışına sebep oluyor ve motorun sesi hayli incelik tizleşiyor,buna benzer gözlemler varsa yağın eksilmiş olabileceğinden şüphelenerek kontrol etmekte fayda var. Aynı şekilde motora haddinden fazla yağ konulduysa çekiş kaybı ile karşılaşılabiliyor, ve motorun sesi fazla tok ve kalın çıkıyor.

  10. #33010
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı gitaryolcusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok doğru dediniz vallahi.

    Tramvaydan sirkeci duragında inin. Sirkeci tren istasyonu arkanızda kalacak şekilde yolun diğer tarafına geçin. geçtiğiniz tarafta burger king'i göreceksiniz. onun hemen yanındaki sokaktan girin. Düz devam ederken görürsünüz zaten dükkanları. o sokagın birleştiği (Piri reis sok. ) üzerinde de dukkanlar var. Ara sokaklarda da var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    Bu arada bu hafta içerisinde, olmadı önümüzdeki hafta Beykoz-Çubuklu'dan hareketle, Beykozun köylerinden geçerek, rivaya; ordan da şileye gitmek üzere bir motorum bir de ben olmak üzere ufak bi gezi yapmak istiyorum. Yorulma oranıma bağlı olarak, daha ilerisine de gidebilir bu.

    Duyrulur yani.
    eyvallah hocam. bugün gidemedim geç gördüm mesajınızı. yarın sabah gidicem inşallah isteğime ve cebime göre bişey bulurum. ben eşlik etmek isterim ama zaten benim bugüne kadar yaptığım en uzun yol evimen beykoza kadar bile değildir

  11. #33011

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullanmadan ve dinlemeden anlamak zor açıkcası daha sıfır motor birde
    Öyle tabi. Bakılması şart da, servise gitmekte anlamsız olur; Ethem abi'nin yazdıklarını okuyunca.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motora bazı servisler, kullanıcı yağına bakmaz, diğer bi yağ değişimine kadar yağ eksiltirse yatak sarmasın diye fazla yağ koyuyor, bu motorun sesinin kalınlaşmasına sebep olabilir ve çekişini düşürür. heleki 1000 km de mesela 200 gram yağ yaktıysa, yağ değişimindede 1 litrenin üzerine 200 gram da fazla yağ konuduysa (Bu uygulamayı hiç onaylamıyorum), sen şu anda motorunu bakıma götürmeden kısa bir süre öncesine nazran karterinde 400 gram fazla yağ ile geziyorsun, bide motordaki orj. yağ 10w-40, bundan sonra motora 15w-50 veya belkide 20w-50 de koyan var, bilemiyorum, bu yağlar bide töleranslı, yani fazla konulduysa, bu olumsuzlukları yaşaman gayet mümkün. 1000 bakımında çıkan yağı ölçtüler mi ? Motorunun 1000 km de ne kadar yağ yaktığını biliyormusun ? Yeni motor alan ark..lar, 1000 bakımlarında mutlaka motordan çıkan yağı ölçtürsünler. Ve ilerki km lerde hangi km de.. ne kadar yağ yaktığını bilsinler, ona göre yağ ilavesi yapsınlar derim. Yağın ne kadar konulduğunu ve hangi yağın kullanıldığını biliyormusun ? 1000 bakımında yağ değişimi harici bi işlem yok, dolayısıyla yağ konusundaki bu bahsettiğim posizyonlardan biri veya bir kaçı bu çekiş kaybını hissetmene sebep vermiş olabilir. Fazla yağı doğru ölçümle yağ çubuğunda görürsün, yağ eksilttikçe çekiş kendine gelecektir. Ama şunada dikkat et, motor yağı motoru kritiğe sokacak seviyelere doğru eksildikçe çekiş inanılmaz seviyede artar, motoru çok iyi kaçmaya başlar, son süratin bile artar, çekiş bu seviyelere kadar iyileşirse buda normal değil. Benim motor 200-300 gram yağ yaktığında, daha çubuğa bakmadan yağ yaktığını anlıyorum, acayip serileşiyor. Aman dikkat, motor açıldı, oh ne iyi gidiyor falan değil, eksilen yağ ile karter içinde daha serbest hareket edebilen krank, silindir piston, motorda bi performans artışına sebep oluyor ve motorun sesi hayli incelik tizleşiyor,buna benzer gözlemler varsa yağın eksilmiş olabileceğinden şüphelenerek kontrol etmekte fayda var. Aynı şekilde motora haddinden fazla yağ konulduysa çekiş kaybı ile karşılaşılabiliyor, ve motorun sesi fazla tok ve kalın çıkıyor.
    Ustayla, benim motorun zincirini falan yağlarken muhabbet ediyoduk. Tam o sıra da, çalışanlardan birisi baktım bişey döküyor. Meğersem benim yağmış abi. Halbuki, yağını ölçtürmek daha dükkana girmeden bile aklımdaydı.
    Bugün baktım da motorun yağına. taralı bölgenin ufak bir miktar üstünde gösteriyor yağ.
    Peki Ethem abi, şimdi ne yapmamı önerirsin. ?
    Motoru zorlayınca yağın incelmesi sonucunda yağ yaktıgını biliyoruz. Öyle bişey mi yapsam ki. Zira, fazla yağ konulması durumunda oluşacak komplikasyonların aynıları mevcut zaten bende de. Çekiş kaybı, kalın ses. Belirttiğim sıkıntıdan başka zaten bişey yok motoruda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------

    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah hocam. bugün gidemedim geç gördüm mesajınızı. yarın sabah gidicem inşallah isteğime ve cebime göre bişey bulurum. ben eşlik etmek isterim ama zaten benim bugüne kadar yaptığım en uzun yol evimen beykoza kadar bile değildir
    Beykoz civarında mı oturuyorsunuz hocam. Gidiş-geliş (+-)200km yol boyunca, Kendinize güveniyorsanız memnuniyetle eşlik etmenizi isterim tabi. Ama yok olmaz derseniz, yakın isek, trafiğin az oldugu yerlerde sürüşte yapabiliriz ilerleyen zamanlarda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------

    Zaten bugün, Beykoz-kavacık'ta bi tane cbf 150 gördüm. Takıldım peşine. Baktım motor konşuk'tan alınmış. Dedim keşke ilerde dursa da 2 muhabbet etsek. Asıl olay, kırmızı ışıkta durduk. Arkasına geçtim. En acemi oldugum zamanlarda bile stop ettirmediğim yerde stop ettirince, bi an hayattan soyutlandım yahu. Baya olmuştu ben stop etmeyeli.
    oğuzhan40 bunu beğendi.

  12. #33012
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı gitaryolcusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustayla, benim motorun zincirini falan yağlarken muhabbet ediyoduk. Tam o sıra da, çalışanlardan birisi baktım bişey döküyor. Meğersem benim yağmış abi. Halbuki, yağını ölçtürmek daha dükkana girmeden bile aklımdaydı.
    Bugün baktım da motorun yağına. taralı bölgenin ufak bir miktar üstünde gösteriyor yağ.
    Peki Ethem abi, şimdi ne yapmamı önerirsin. ?
    Motoru zorlayınca yağın incelmesi sonucunda yağ yaktıgını biliyoruz. Öyle bişey mi yapsam ki. Zira, fazla yağ konulması durumunda oluşacak komplikasyonların aynıları mevcut zaten bende de. Çekiş kaybı, kalın ses. Belirttiğim sıkıntıdan başka zaten bişey yok motoruda.
    Yağ ölçümünü doğru yaptıysan ve yağ çubuğunun 1-2 mm kadar üstündeyse sorun olmaz, söylediğin seviyeye göre yorumlarsak ortalama 100 gram fazla yağ var gibi. Problem fazla yağ kaynaklı ise sen hiç bişey yapma, motoruda boş yere yorma, zaten gezdikçe fazla yağı zamanla atar, eğer yağ fazla değilse dahi, bu hissettiğin kalın ses ve çekiş kaybı, 10w-40 olan orjinal yağdan sonra 15w-50 konulduysa da bu şekilde gözlemlemene sebep olabilir. 10w-40 bi nebze olsun daha incedir ve motor daha seri çalışır, sesi daha incerdir. Muhtemelen ya fazla yağ konulmuş, yada 15-w-50 olabir, belki 20w-50 bile olabilir. Bu fark bundan da kaynaklanıyor olabilir. Sen hiç bişey yapma, motorunuda boş yere sıkıştırma. Ama bir daha ki yağ değişiminde mutlaka çıkan yağı ölçmelerini rica et, motorunun xxxx km de ne kadar yaktığını bil. Hangi yağı koyduklarını bil ve fazla yağ koyma uygulamasını çok servis yapıyor, sen yaptırma. 1 lt yağ koydur. Çok servis 4 lt lik ambalaj kullanıyor, yağ çubuğundan baka baka kontrollü yağ değiştiriyor. Aradada fazla atıveriyor. Gerekirse yağını sen temin et, servise öyle git, bakımdan yağ ücretini düşerler. Zaman zaman yağına bakarsın, eksileni kendin tamamlarsın. Motor yağ yakıyor diye haddinden fazla yağ koymak yanlış bi uygulamadır.
    FermanogLu bunu beğendi.

  13. #33013

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ ölçümünü doğru yaptıysan ve yağ çubuğunun 1-2 mm kadar üstündeyse sorun olmaz, söylediğin seviyeye göre yorumlarsak ortalama 100 gram fazla yağ var gibi. Problem fazla yağ kaynaklı ise sen hiç bişey yapma, motoruda boş yere yorma, zaten gezdikçe fazla yağı zamanla atar, eğer yağ fazla değilse dahi, bu hissettiğin kalın ses ve çekiş kaybı, 10w-40 olan orjinal yağdan sonra 15w-50 konulduysa da bu şekilde gözlemlemene sebep olabilir. 10w-40 bi nebze olsun daha incedir ve motor daha seri çalışır, sesi daha incerdir. Muhtemelen ya fazla yağ konulmuş, yada 15-w-50 olabir, belki 20w-50 bile olabilir. Bu fark bundan da kaynaklanıyor olabilir. Sen hiç bişey yapma, motorunuda boş yere sıkıştırma. Ama bir daha ki yağ değişiminde mutlaka çıkan yağı ölçmelerini rica et, motorunun xxxx km de ne kadar yaktığını bil. Hangi yağı koyduklarını bil ve fazla yağ koyma uygulamasını çok servis yapıyor, sen yaptırma. 1 lt yağ koydur. Çok servis 4 lt lik ambalaj kullanıyor, yağ çubuğundan baka baka kontrollü yağ değiştiriyor. Aradada fazla atıveriyor. Gerekirse yağını sen temin et, servise öyle git, bakımdan yağ ücretini düşerler. Zaman zaman yağına bakarsın, eksileni kendin tamamlarsın. Motor yağ yakıyor diye haddinden fazla yağ koymak yanlış bi uygulamadır.
    Tamamdır abi. Çok sağolasın bilgilendirme için.
    Bu da ders olsun; bilene, bilmeyene.
    İçim bir nebze olsun rahatladı yahu. olmadı 2500 yerine, yağı kendim alıp daha erkenden giderim yağ değişimine. Kendim değiştirmeye kalkışırdım da, garanti işini sıkıntıya düşürmek istemiyorum.

  14. #33014
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    2 cbf ci perşembe günü riva tarafında yada porazköy tarafında tek gece kamp yapacağız balık tutmaya çalısacağız ertesi gunde deniz kum güneş katılmak isteyen arkadaşlar varsa bekleriz

    http://www.motosiklet.net/forum/konu...ml#post3081250
    cd0345 bunu beğendi.

  15. #33015
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı gitaryolcusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle tabi. Bakılması şart da, servise gitmekte anlamsız olur; Ethem abi'nin yazdıklarını okuyunca.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------



    Ustayla, benim motorun zincirini falan yağlarken muhabbet ediyoduk. Tam o sıra da, çalışanlardan birisi baktım bişey döküyor. Meğersem benim yağmış abi. Halbuki, yağını ölçtürmek daha dükkana girmeden bile aklımdaydı.
    Bugün baktım da motorun yağına. taralı bölgenin ufak bir miktar üstünde gösteriyor yağ.
    Peki Ethem abi, şimdi ne yapmamı önerirsin. ?
    Motoru zorlayınca yağın incelmesi sonucunda yağ yaktıgını biliyoruz. Öyle bişey mi yapsam ki. Zira, fazla yağ konulması durumunda oluşacak komplikasyonların aynıları mevcut zaten bende de. Çekiş kaybı, kalın ses. Belirttiğim sıkıntıdan başka zaten bişey yok motoruda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------



    Beykoz civarında mı oturuyorsunuz hocam. Gidiş-geliş (+-)200km yol boyunca, Kendinize güveniyorsanız memnuniyetle eşlik etmenizi isterim tabi. Ama yok olmaz derseniz, yakın isek, trafiğin az oldugu yerlerde sürüşte yapabiliriz ilerleyen zamanlarda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------

    Zaten bugün, Beykoz-kavacık'ta bi tane cbf 150 gördüm. Takıldım peşine. Baktım motor konşuk'tan alınmış. Dedim keşke ilerde dursa da 2 muhabbet etsek. Asıl olay, kırmızı ışıkta durduk. Arkasına geçtim. En acemi oldugum zamanlarda bile stop ettirmediğim yerde stop ettirince, bi an hayattan soyutlandım yahu. Baya olmuştu ben stop etmeyeli.
    bayrampaşada oturuyorum ben hocam. yanlış hatırlamıyosam 60 70 km olması lazım haftaya ptesi izinli olucam muhtemelen. büyükçekmeceye denize gidebiliriz. temiz yol

  16. #33016
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Alıntı gitaryolcusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzce'de ki, dükkanları üzerinden, gerçek ve sanal da olmaz üzere hizmet veren, "Dadaş Motor"'u bilen, kullanan var mı acaba ?

    http://dadasmotor.com.tr/ Sitesi burda.
    Dadaş motoru bilirim, de bu yazının Türkçesi var mı?
    mete_han ve blueway2 bunu beğendiler.
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  17. #33017
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    ethem abi yag olarak ne onerirsin bizim makinelere? birde benim motor 5300'de. bakimi ne zaman olacak birdaha?

  18. #33018

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bayrampaşada oturuyorum ben hocam. yanlış hatırlamıyosam 60 70 km olması lazım haftaya ptesi izinli olucam muhtemelen. büyükçekmeceye denize gidebiliriz. temiz yol
    Olmasina olur da. Vardiyali bi is oldugu icin, tam anlamiyla musait bi tek persembe gunleri oluyor. Oda izin gunum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------

    Alıntı sereye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dadaş motoru bilirim, de bu yazının Türkçesi var mı?
    Isletme ile ilgili olarak bir problem vardi, hallettim. Tesekkur ederim.
    Turkce olmayan, yazi iceriginde neresidir acaba? Ilk defa yazim dilimden dolayi uyari aldim.

  19. #33019
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Duran kardeşlerin servis anlayışı nasıl ? Giden varmı?

  20. #33020
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duran kardeşlerin servis anlayışı nasıl ? Giden varmı?
    hiç gitmedim ama hakkında pek iyi şeyler okumadım


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)

Bu Konudaki Etiketler