Ramazan kardeşim, buldum, benşim arka frenin çakı gibi olmasının sebebini buldum. Sebep db motor
Ön frendede aynı şeyi yaşadım çünki ön fren balatasdı değiştiği zaman,Ön fren balatası 22 binde dğişmişti, ilk 500-1000 km falan fren performansı çok iyi değildi, zamanla açılacağını biliyordum,balata zamanla yumuşayacak ve diske daha iyi adapte olacak ve zamanla fren performansı normale dönecekti. Lakin 1500-2000 km kadar sonra fren performansı aşırı iyileşti. Orjinal balata varkenki posizyondan daha iyi bi hal aldı.
30 bin de de arka fren balatasını değiştirdim. ilk 1000 km falan ya ne kötü, fren performansı çok zayıf, böyle kalmaz umarım diyordum. Sonra sanırım,frene bastığımızda balataların kampanaya temas eden yüzeyi sürtüne sürdüne kaygan , pürüssüz yüzeyini zamanla attı, şimdi arka frende çakı gibi oldu, kaydırmak çok kolay. Orjinal balatadan daha iyi durumda. Db motor, cbf lere orjinal balatadan daha kaliteli balatalar kullanıyor olabilir, ön fren balatasını 54 tl ye almıştım, hiç unutmuyorum. Kargo ile geldiğinde orjinal japon malı bi ürün olduğunu görmüştüm. Ambalajı falan baya janjanlıydı. Arka balatada 50 küsür bişeydi. Bu gözlemimi db motorda arka fren balatası değiştiren başka bir cbf te de fark ettim. Yani suçlu db motorun kullandığı balatalar
Sende db motorda cbf ini satmadan önce fren balatası değiştirseydin aynı ley olacaktı senin maturunada. Hem kazık frende muhtemelen tüm cbf lerin arka kayar diye düşünüyordum. Kimi kolay kayar, kimi zor kayar, ama bence kayar. Bide yani bu motorda, abs falan yok, tehlikeli kritirk bi anda, o posizyondan kurtulmak için panik fren yaparsan zaten motor kayar, düşmeyeceğin varsada düşersin, motosiklette panik fren zaten yapılmamalı, bazı posizyonlastda belkide panik fren yapacağına fren yapmamak dahi daha karlı olabilir. En kritirk anlarımda bile panik fren yapmadım. Bi şekilde kontrollü frenle kaçtım. Orjinal balatalarım varkende panik fren veya frenlere aniden asılındığı taktirde kayarak kaza yapacağım muhtemel çok konumlara girdiğimi hatırlıyorum. Ben frenlerme gayet alışkınım. En kötü tepki süremvarsa,hızımı düşürürün, ağar yara almayacağım bi limite kadar, düşük bi hızla x objeye çakarım. Pnik fren yapıp duramayacağım zaten kesin, kayıpta düşmekten belkide çok daha iyi. Hem şuda var. Motorun arka fren, tekeri kızaklatmazsa muayeneden geçmez falan
Bu uygulama hala devam ediyormu muayene istasyonlarında bilmiyorum ama,böyle bi uygulama vardı hatırlarsınız
Geçen kardeşimlea aramızda konuştuk, bi ara sezon bitmeden Tekirdağ' a ziyaretine gelmeyi istiyoruz kardeşimin motoruyla. Depoyu ortak fulliycez, otobandan 110-130 km/h aralığında tatlı tatlı gidip gelicez inşallah. Lakin cbf ile o yol bitmes :=) Nede olsa günübirlik gelinip gidilecek. Çerkezköy, Gebze kaç km ? Kaç saat sürüyor ortalama. İnşallah niyetimize haiz olalım, tekrar ciddi dicci konuşuruz. Ama böle bişey gönlümüzde var inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------
ulen pazar pazar bi biz çalışıyoruz galiba
kimsecikler yoq baksanıza