Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #32401
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı Ercument adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tarifle motor sürülmez, adresmi bu. Alacağın gün forumda haber ver mutlaka yardımcı olacak arkadaşlar çıkar. Cumartesiye denk getirirsen ben yardımcı olurum.
    önerin için teşekkür ederim hocam paylaşıcam yakında. malesef haftasonu izinli bi işde çalışmıyorum :( ama sabah veya akşam olabilir. hondanın güvenli sürüşüne baktım 3 hafta sonra en yakında ki. ben daha önce motoru alıcam ve 425 lira. o kadar para veremem şuanda malesef.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #32402
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    ehliyet kask mont dizlik eldiven vs ?

  3. #32403
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    ehliyeti alıyorum kurstayım.
    kaskı ve eldiveni motorla alıcam. dizlik ve mont yok

  4. #32404
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    yanlıs anlama arkadasım. bunlar senin sağlığın için önerilen seyler.
    gitaryolcusu bunu beğendi.

  5. #32405
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    farkettim hocam problem yokta bu motor bayiden nası gelicek onu çözemedim bi türlü ben 1.90 boyunda 120 kiloyum. artçılı gidersem iyi olucağını pek sanmıyorum

    acemiliğime verin şöyle bi soruda sormak istiyorum. bayiye gittikten sonra satın alıyoruz motoru alıp gidemiyomuyuz bazı arkadaşlar işlemlerden bahsetmiş bazıları motoru aldım 2 gün sonra ruhsatı aldım demiş.

  6. #32406

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    Herkese tekrardan merhaba. motoru teslim alır almaz yazmıştım burda. aşagı yukarı 6-7 saat trafiğin çok az oldugu ve olmadıgı yerlerde bir çok deneme yaptım. Kalkışta stop ettirme problemim çok azaldı. 3.vitese kadar çıkabilirorum. Motor hakimiyetinde sıkıntı yok çok şükür.
    @Salim Bey, yanlıs anladıgım yok ne demek. Bende açık açık söylüyorum zaten. Acemiyim. Trafiğe çıkmak için çok erken diye.

    ek olarak, vitesli motorun tarifle asla ve asla öğrenilemeyeceği kanaatine katılıyorum artık. Teorik olarak ne kadar çok iyi bilsem de motosiklet kullanmayı. Görüyorum ki, göründüğü kadar kolay değilmiş. Tabi zamanla oturacak şeyler bunlar. şimdi 2 arabanın arkasından giderim; yarın bir gün, e-5'e tem'e çıkıp sağ salim seyehat ederim. Zamanla oluşacak tabi.

    Selamlar dilerim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:44 ----------

    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese merhaba. bi kaç gün içinde cbf 150 alıcam bende. istanbulda işini iyi yapan güvenilir bi bayii önerebilir misiniz?
    Konşuk motor'u tavsiye ederim. Ben ordan aldım herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım. Tabi, daha tecrübeli olanları dinlemek asıl tercih meselesi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:46 ----------

    Bir de ben bişey sormak istiyorum yahu. Kafama takıldı kaldı.
    Bayiden çıktıktan sonra, direkt benzinliğe gidip 20tl'lik benzin aldım. Benzini ilk aldıgımda benzin göstergesine bakmadım. Baya bir geç oldu bakmam. Motor şu anda 49km'de. Depoda benzin baya baya sallanıyor. Ama ibre kırmızıda. Işıkta yanmadı. Acaba, gösterge de bir sorun mu vardır ki. Yoksa, 20tl'lik benzin bu kadar az km yapmaz heralde. Ve/veya, acemiliğimin verdiği hatalar haddinden fazla etkiler mi motorun yakıt tüketimini. ?
    Garip bunu beğendi.

  7. #32407
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Hadi bakalım. Alışmana sevindim

    20 tl lik benzin demek yaklaşık 4.5 tl demek

    Bi rahat 120 ederin var ki motor rodajda daha ne yakacağı bilinmez

    Eğer plaka çıkartmadan alayım motoru dersen o zaman hemen alıyorsun ki boş zamanın var ise tabi ki sen çıkart hemen motoru plaka işleri ile uğraş
    gitaryolcusu bunu beğendi.

  8. #32408
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese merhaba. bi kaç gün içinde cbf 150 alıcam bende. istanbul' da işini iyi yapan güvenilir bi bayii önerebilir misiniz?
    Ben Ümraniye DB Motora gitmeni tavsiye ederim, devamında buradan çok kaliteli servis hizmeti de almaya devam edersin.

  9. #32409
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    bugun dikişlerim taze olduğu için motora binememişliğin verdiği sıkıntıyla ramazana mesaj attım. mille çatır çatır motorla gezio yav... diye. sağolsun ramço atladı arabasına geldi beni aldı. istanbul moto fest'e götürdü gezdirdi sırf canım sıkılıyor motora binemiyorum diye 240 km yol yaptı.. Burdan tekrar teşekkür ederim. gitmişken 3-5 bişey alıyım dedim. yazlık eldivenlerim prohell kesik parmaktı kendimi güvende hissetmiyordum ilk işimiz eldiven almak oldu. kız arkadasım için baf aldım derken dayanmadım kendimede bir tane daha aldım kan grubu stickeri falan derken Kemal ATATÜRK stickeri görünce almadan geçemedim. saol ramço keyifli bir gündü... 2 foto atıyorum. aldıklarım ve ramazanla emekarı kara kaçan

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    Garip ve korbygs bunu beğendiler.

  10. #32410
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Güzel bir gündü mehmet

    Senin can sıkıntını bi nefse aldım ise ne ala

    Bir an önce iyileş de motorla gidelim araba beni sıkıyor arkadaş
    Permatiq59 ve ethemm76 bunu beğendiler.

  11. #32411

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    60-61 km sonrasında yedeğe geçmek zorunda kaldım. (20tl'lik ilk yükleme. ) Ya çok enteresan bir durum ile karşı karşıyayım. Ya da, acemiliğim sebebi ile motor benzinin yarısını kendine hibe etti.

    Konu hakkında paylaşacak birşeyi olanların, fikirinlerini almak isterim.

  12. #32412
    Permatiq59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Motosikleti
    KapÇık
    rodaj zamanı bıraz fazla yakabılır. yedeğin boş olduğu için normal olabilir.

  13. #32413
    Emodog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ DL-1000 V-STROM
    Herkese selamlar daha öncede yazdığım gibi 2013 model cbf 150 sahibiyim.Oğlan 1600 km oldu.Şimdi esas soruma gelicek olursak uzun yolda cıbıf 6. vitesi istiyor.6. vitesi yapamıyacağım için dişli büyütme yoluna gitmeyi planlıyorum.Sizden ricam orjinal dişlilerin diş sayısı ve sizce öne kaç dişli takmam gerektiğini sormak isterim.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.Bu arada paçi ruhum kapardı cbf e tgir egsoz alabilirim

  14. #32414
    S.Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2013
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    2013 Simsiyah CBF 150
    Alıntı Emodog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar daha öncede yazdığım gibi 2013 model cbf 150 sahibiyim.Oğlan 1600 km oldu.Şimdi esas soruma gelicek olursak uzun yolda cıbıf 6. vitesi istiyor.6. vitesi yapamıyacağım için dişli büyütme yoluna gitmeyi planlıyorum.Sizden ricam orjinal dişlilerin diş sayısı ve sizce öne kaç dişli takmam gerektiğini sormak isterim.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.Bu arada paçi ruhum kapardı cbf e tgir egsoz alabilirim
    Evet motor 6 istiyor gibi ama maalesef yok.Dişli büyütme yoluna gidersen.Ben denedim ön dişliyi (orjinali 15) 16 yaptım.Süratte pek bişey değişmiyor.Sadece motorun aynı süratte devirini düşürüyor.Yani fazla bağırmıyor.Ama ben düşük süratte performansı düştüğü için orjinal dişlisine geri döndüm.Düşük süratteki performansından kastım şu Devir ve sürat düştüğü zaman 2 inci vitesle tekrar hızlanabiliyorsun.1 e kadar düşmene gerek kalmıyor.Dişliyi değiştirince bu harekette 2 de bayıldığını hissettim Üstelik artçısız kullanımda.

    Sonuç olarak 16 dişli kullanabilirsin ama sürüş ve vites değişimlerinde ufak çaplı değişiklikler yapmanı gerektirebilir.Denemeni tavsiye ederim.Sana en fazla 20 tl ye malolur.Yada kendin söker takarsan 15 tl.(Montajı çok basit ve zincirde değişiklik yapmıyorsun.Sadece tekeri biraz öne alıyorsun.) Montajı hakkında yardımcı olabilirim.Sadece dişlinin önündeki pulu takarken bir püf noktası var o kadar.2 tanede cıvatası.

  15. #32415
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Emodog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar daha öncede yazdığım gibi 2013 model cbf 150 sahibiyim.Oğlan 1600 km oldu.Şimdi esas soruma gelicek olursak uzun yolda cıbıf 6. vitesi istiyor.6. vitesi yapamıyacağım için dişli büyütme yoluna gitmeyi planlıyorum.Sizden ricam orjinal dişlilerin diş sayısı ve sizce öne kaç dişli takmam gerektiğini sormak isterim.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.Bu arada paçi ruhum kapardı cbf e tgir egsoz alabilirim
    Bu konu ile ilgili geçmiş sayfalarda çok çok bilgi var. ama kısaca özet geçeyim. Yeni kasalarda arkada 43 t, eski kasalarda arkada 42 t dişli var. Önde ise iki kasada da 15 t diş var. 16 t ön dişli piyasada var. Fakat ön dişliyi 1 diş büğülttüğün taktirde arkada 3 diş küçültmeye denk oranda dişli değişimi yapmış oluyorsun. Yani bu durumda oran fazla olduğundan bi çok olumsuzluk ta yaşaman söz konusu olabilir. İvmelenmen hayli zayıflar. Yolcu ile bi bayırda durduğun zaman kalkmak için motoru çok fazla zorlaman gerekir, deb. balatanın ömrü kısalır, ara ivmelenmen zayıflar, canın sıkılır. Sollamalar sıkıntı olur, sadede 90-100 km-h sevilelerinde motor orjinal dişli oranına göre çok daha düşük devirler çevirerek seyahat edebilirsin. ama her inişin bir çıkışı vardır. Yokuş yukarı çıkarken canın sıkılır.

    Benim tavsiyem ön dişliye hiç dokunmadan şu anda arka 43 t olan dişlini yine eski kasaların oj. dişlisi olan 42 t ile değiştirmek olacaktır. Bu cbf 150 için yapılabilecek en küçük dişli modifi, daha fazlasını ben tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli ile motor yine 0,2-0,7 devir-dk arası rahatlar, daha düşük devirlerle seyahat imkanın olur ama ön dişli büğültmesinde karşılaşabileceğin olumsuzlukları yaşamazsın. Oran küçük olduğu için motora zarar vermez. Arka 40 hatta 38 t seçenekleri de var ama ben motoru tüm yol biçimlerinde yolculu yolcusuz, iki ağır yolcu dik rampa dur-kalklar vb. hiç bi olumsuzluk yaşamamak adına 42 t arka dişli değişimi haricinde dişli modofi pek tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli bi çok yerden temin edebilirsin. Eski kasaların orjinal dişlisi olduğundan yetk. servislerde dahi bulabilmem mümkün.

    Not: Ben düz yoldan çıkmam, zaten hafif bi kullanıcıyım, hafif bayırlarda çekiş kaybı vb ivmelenmem çok zayıflasada sorun değil. Arkamada yolcu almam dersen, öne 16 t veya arkaya 40 t olur. Ama ben yine derim ki önü 16 t yapacağına arkayı 40 t yap. Çok daha iyidir.

  16. #32416
    S.Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2013
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    2013 Simsiyah CBF 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu ile ilgili geçmiş sayfalarda çok çok bilgi var. ama kısaca özet geçeyim. Yeni kasalarda arkada 43 t, eski kasalarda arkada 42 t dişli var. Önde ise iki kasada da 15 t diş var. 16 t ön dişli piyasada var. Fakat ön dişliyi 1 diş büğülttüğün taktirde arkada 3 diş küçültmeye denk oranda dişli değişimi yapmış oluyorsun. Yani bu durumda oran fazla olduğundan bi çok olumsuzluk ta yaşaman söz konusu olabilir. İvmelenmen hayli zayıflar. Yolcu ile bi bayırda durduğun zaman kalkmak için motoru çok fazla zorlaman gerekir, deb. balatanın ömrü kısalır, ara ivmelenmen zayıflar, canın sıkılır. Sollamalar sıkıntı olur, sadede 90-100 km-h sevilelerinde motor orjinal dişli oranına göre çok daha düşük devirler çevirerek seyahat edebilirsin. ama her inişin bir çıkışı vardır. Yokuş yukarı çıkarken canın sıkılır.

    Benim tavsiyem ön dişliye hiç dokunmadan şu anda arka 43 t olan dişlini yine eski kasaların oj. dişlisi olan 42 t ile değiştirmek olacaktır. Bu cbf 150 için yapılabilecek en küçük dişli modifi, daha fazlasını ben tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli ile motor yine 0,2-0,7 devir-dk arası rahatlar, daha düşük devirlerle seyahat imkanın olur ama ön dişli büğültmesinde karşılaşabileceğin olumsuzlukları yaşamazsın. Oran küçük olduğu için motora zarar vermez. Arka 40 hatta 38 t seçenekleri de var ama ben motoru tüm yol biçimlerinde yolculu yolcusuz, iki ağır yolcu dik rampa dur-kalklar vb. hiç bi olumsuzluk yaşamamak adına 42 t arka dişli değişimi haricinde dişli modofi pek tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli bi çok yerden temin edebilirsin. Eski kasaların orjinal dişlisi olduğundan yetk. servislerde dahi bulabilmem mümkün.

    Not: Ben düz yoldan çıkmam, zaten hafif bi kullanıcıyım, hafif bayırlarda çekiş kaybı vb ivmelenmem çok zayıflasada sorun değil. Arkamada yolcu almam dersen, öne 16 t veya arkaya 40 t olur. Ama ben yine derim ki önü 16 t yapacağına arkayı 40 t yap. Çok daha iyidir.

    Az yukarıda yazdım Ethem bey ben ön dişliyi değişip tecrübe edinen bir kullanıcıyım.Size katılıyorum.Ön dişli değişiminden memnun kalmadım.Orjinaline geri döndüm.Benim motor 2011 arka 42 t o yüzden arka dişliyede hiç dokunmadım.

  17. #32417
    Emodog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    SUZUKİ DL-1000 V-STROM
    Alıntı S.Orhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet motor 6 istiyor gibi ama maalesef yok.Dişli büyütme yoluna gidersen.Ben denedim ön dişliyi (orjinali 15) 16 yaptım.Süratte pek bişey değişmiyor.Sadece motorun aynı süratte devirini düşürüyor.Yani fazla bağırmıyor.Ama ben düşük süratte performansı düştüğü için orjinal dişlisine geri döndüm.Düşük süratteki performansından kastım şu Devir ve sürat düştüğü zaman 2 inci vitesle tekrar hızlanabiliyorsun.1 e kadar düşmene gerek kalmıyor.Dişliyi değiştirince bu harekette 2 de bayıldığını hissettim Üstelik artçısız kullanımda.

    Sonuç olarak 16 dişli kullanabilirsin ama sürüş ve vites değişimlerinde ufak çaplı değişiklikler yapmanı gerektirebilir.Denemeni tavsiye ederim.Sana en fazla 20 tl ye malolur.Yada kendin söker takarsan 15 tl.(Montajı çok basit ve zincirde değişiklik yapmıyorsun.Sadece tekeri biraz öne alıyorsun.) Montajı hakkında yardımcı olabilirim.Sadece dişlinin önündeki pulu takarken bir püf noktası var o kadar.2 tanede cıvatası.
    Cevabınız için teşekkür ederim.2. vitesin ara hızlanması şuan bile yetmiyor bana ki ben 95 kiloyum arkamda birde artıçı oldumu motor yürümüyecek galiba

    ---------- Post added at 19:02 ---------- Previous post was at 19:00 ----------

    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu ile ilgili geçmiş sayfalarda çok çok bilgi var. ama kısaca özet geçeyim. Yeni kasalarda arkada 43 t, eski kasalarda arkada 42 t dişli var. Önde ise iki kasada da 15 t diş var. 16 t ön dişli piyasada var. Fakat ön dişliyi 1 diş büğülttüğün taktirde arkada 3 diş küçültmeye denk oranda dişli değişimi yapmış oluyorsun. Yani bu durumda oran fazla olduğundan bi çok olumsuzluk ta yaşaman söz konusu olabilir. İvmelenmen hayli zayıflar. Yolcu ile bi bayırda durduğun zaman kalkmak için motoru çok fazla zorlaman gerekir, deb. balatanın ömrü kısalır, ara ivmelenmen zayıflar, canın sıkılır. Sollamalar sıkıntı olur, sadede 90-100 km-h sevilelerinde motor orjinal dişli oranına göre çok daha düşük devirler çevirerek seyahat edebilirsin. ama her inişin bir çıkışı vardır. Yokuş yukarı çıkarken canın sıkılır.

    Benim tavsiyem ön dişliye hiç dokunmadan şu anda arka 43 t olan dişlini yine eski kasaların oj. dişlisi olan 42 t ile değiştirmek olacaktır. Bu cbf 150 için yapılabilecek en küçük dişli modifi, daha fazlasını ben tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli ile motor yine 0,2-0,7 devir-dk arası rahatlar, daha düşük devirlerle seyahat imkanın olur ama ön dişli büğültmesinde karşılaşabileceğin olumsuzlukları yaşamazsın. Oran küçük olduğu için motora zarar vermez. Arka 40 hatta 38 t seçenekleri de var ama ben motoru tüm yol biçimlerinde yolculu yolcusuz, iki ağır yolcu dik rampa dur-kalklar vb. hiç bi olumsuzluk yaşamamak adına 42 t arka dişli değişimi haricinde dişli modofi pek tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli bi çok yerden temin edebilirsin. Eski kasaların orjinal dişlisi olduğundan yetk. servislerde dahi bulabilmem mümkün.

    Not: Ben düz yoldan çıkmam, zaten hafif bi kullanıcıyım, hafif bayırlarda çekiş kaybı vb ivmelenmem çok zayıflasada sorun değil. Arkamada yolcu almam dersen, öne 16 t veya arkaya 40 t olur. Ama ben yine derim ki önü 16 t yapacağına arkayı 40 t yap. Çok daha iyidir.
    Ethem bey arka dişliyi ufaltmak daha mantıklı gibi geldi.Arkaya 42 t takmak daha makul gibi geldi.41 bulunabilirmi acaba bu aada sormak istediğim başka bir soru var bu dişli değişiminde herhangi bir zincir değişikliğine gidiyormuyuz ? Birde okulum bittiği zaman (temmuz 20) izmir'den çanakkale edremit düşünüyorum.O geziden döndüğümde ise güney sahillerine inmek istiyorum bakalım neler gerekicek bana
    Sür gari

  18. #32418

    Üyelik
    09 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul - Beykoz
    Motosikleti
    CBF 150' idi. İnşallah yenisine az kaldı.
    Motorumla büyük bir uyum içerisindeyiz. Çok şükür herhangi bir sıkıntım da yok kullanım ile ilgili. Baya alıştım yahu.

    Bu jikle meselesi hakkaten çok illet bişeymiş.

    Birşey paylaşmak istiyorum.
    Bugün motoru ısıttım. 300-400m gidip kapattım. Tekrar çalıştırmak istediğim de, her zaman tek marşta alan motor da 4.marşta çalıştırabildim. Teknik açıdan çok yetersiz oldugum için de biraz telaşlandım açıkçası. Sonraki çalıstırmalarım da, çok sonra 2 kez marşa basmak zorunda kaldım.
    Önemsenecek birşey midir ki acaba.

  19. #32419
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Emodog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabınız için teşekkür ederim.2. vitesin ara hızlanması şuan bile yetmiyor bana ki ben 95 kiloyum arkamda birde artıçı oldumu motor yürümüyecek galiba

    ---------- Post added at 19:02 ---------- Previous post was at 19:00 ----------


    Ethem bey arka dişliyi ufaltmak daha mantıklı gibi geldi.Arkaya 42 t takmak daha makul gibi geldi.41 bulunabilirmi acaba bu aada sormak istediğim başka bir soru var bu dişli değişiminde herhangi bir zincir değişikliğine gidiyormuyuz ? Birde okulum bittiği zaman (temmuz 20) izmir'den çanakkale edremit düşünüyorum.O geziden döndüğümde ise güney sahillerine inmek istiyorum bakalım neler gerekicek bana
    Arka dişliyi ufalttığında eğer zincir gergisi sonlara kadar gelmediyse ve zincirin daha gerdirme payı varsa arkada 1 veya 2 diş ufaltmak için zincir değiştirmen gerekmeyecektir. Ama arka ufaltmadan önce zincir gergin sonlara yakınsa, bakla çıkartmak yerine zinciri değiştirmeni öneririm. Eğer arka dişliyi ufattığında zincir gergin sona gelir veya germe payı kalmazsa, bakla aldırıp kullanmaya devam edersen, ömrü bitmiş zinciri kullanmaya devam etmiş olursun, Allah korusun zincir koparsa kaza bile yaptırır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------

    Alıntı gitaryolcusu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumla büyük bir uyum içerisindeyiz. Çok şükür herhangi bir sıkıntım da yok kullanım ile ilgili. Baya alıştım yahu.

    Bu jikle meselesi hakkaten çok illet bişeymiş.

    Birşey paylaşmak istiyorum.
    Bugün motoru ısıttım. 300-400m gidip kapattım. Tekrar çalıştırmak istediğim de, her zaman tek marşta alan motor da 4.marşta çalıştırabildim. Teknik açıdan çok yetersiz oldugum için de biraz telaşlandım açıkçası. Sonraki çalıstırmalarım da, çok sonra 2 kez marşa basmak zorunda kaldım.
    Önemsenecek birşey midir ki acaba.
    Motoru marş basma esnasında hafif gaz kolu çeviriliyken marş bas, ayrıca motor sıcakken jikle açık unutulmuş olabilir mi ? Yani diğer marş basmalarında ? Motor sıcakken jikle açık konumda marş basmayı denemedim, marş almayı zorlayştırır mı bilemiyorum ama ihtimal. Çok teknik bi konu değil aslında, 40 yıldsa bi böle olması sorun değil,, ama aynı sıkıntı devam ederse her seferinde, bi servise götür, pis benzin vb almış olma, karbratmr pislenmesi kaynaklı vb ? Bunu sorgularsın devam ederse.
    gitaryolcusu bunu beğendi.

  20. #32420
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru marş basma esnasında hafif gaz kolu çeviriliyken marş bas, ayrıca motor sıcakken jikle açık unutulmuş olabilir mi ? Yani diğer marş basmalarında ? Motor sıcakken jikle açık konumda marş basmayı denemedim, marş almayı zorlayştırır mı bilemiyorum ama ihtimal. Çok teknik bi konu değil aslında, 40 yıldsa bi böle olması sorun değil,, ama aynı sıkıntı devam ederse her seferinde, bi servise götür, pis benzin vb almış olma, karbratmr pislenmesi kaynaklı vb ? Bunu sorgularsın devam ederse.
    eğer jikle fazla açıksa, motor boğulacağından istediğiniz kadar marşa basın çalışmaz. boğulduktan sonra çalışması içinde gaz ı sonuna kadar açıp, marş basmayı denemek gerekir.
    gazı sonuna kadar açtığında hava girişini tamamen açıcağınız için çalışacaktır. ben 1 senedir jikleyi hiç kullanmadım, jikleyi açınca çalışmıyor benim motor soğukta :D
    gitaryolcusu bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 42 kullanıcı var. (0 üye ve 42 misafir)

Bu Konudaki Etiketler