Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Mayıs 2013, 02:23
#32401
Ercument adlı üyeden alıntı
Tarifle motor sürülmez, adresmi bu. Alacağın gün forumda haber ver mutlaka yardımcı olacak arkadaşlar çıkar. Cumartesiye denk getirirsen ben yardımcı olurum.
önerin için teşekkür ederim hocam paylaşıcam yakında. malesef haftasonu izinli bi işde çalışmıyorum :( ama sabah veya akşam olabilir. hondanın güvenli sürüşüne baktım 3 hafta sonra en yakında ki. ben daha önce motoru alıcam ve 425 lira. o kadar para veremem şuanda malesef.
Reklamlar
-
25 Mayıs 2013, 02:27
#32402
ehliyet kask mont dizlik eldiven vs ?
-
25 Mayıs 2013, 02:38
#32403
ehliyeti alıyorum kurstayım.
kaskı ve eldiveni motorla alıcam. dizlik ve mont yok
-
25 Mayıs 2013, 02:45
#32404
yanlıs anlama arkadasım. bunlar senin sağlığın için önerilen seyler.
-
25 Mayıs 2013, 02:48
#32405
farkettim hocam problem yokta bu motor bayiden nası gelicek onu çözemedim bi türlü ben 1.90 boyunda 120 kiloyum. artçılı gidersem iyi olucağını pek sanmıyorum
acemiliğime verin şöyle bi soruda sormak istiyorum. bayiye gittikten sonra satın alıyoruz motoru alıp gidemiyomuyuz bazı arkadaşlar işlemlerden bahsetmiş bazıları motoru aldım 2 gün sonra ruhsatı aldım demiş.
-
25 Mayıs 2013, 04:53
#32406
-
25 Mayıs 2013, 12:18
#32407
Hadi bakalım. Alışmana sevindim
20 tl lik benzin demek yaklaşık 4.5 tl demek
Bi rahat 120 ederin var ki motor rodajda daha ne yakacağı bilinmez
Eğer plaka çıkartmadan alayım motoru dersen o zaman hemen alıyorsun ki boş zamanın var ise tabi ki sen çıkart hemen motoru plaka işleri ile uğraş
-
25 Mayıs 2013, 19:46
#32408
SULH adlı üyeden alıntı
herkese merhaba. bi kaç gün içinde cbf 150 alıcam bende. istanbul' da işini iyi yapan güvenilir bi bayii önerebilir misiniz?
Ben Ümraniye DB Motora gitmeni tavsiye ederim, devamında buradan çok kaliteli servis hizmeti de almaya devam edersin.
-
25 Mayıs 2013, 21:07
#32409
-
26 Mayıs 2013, 00:14
#32410
Güzel bir gündü mehmet
Senin can sıkıntını bi nefse aldım ise ne ala
Bir an önce iyileş de motorla gidelim araba beni sıkıyor arkadaş
-
26 Mayıs 2013, 03:29
#32411
60-61 km sonrasında yedeğe geçmek zorunda kaldım. (20tl'lik ilk yükleme. ) Ya çok enteresan bir durum ile karşı karşıyayım. Ya da, acemiliğim sebebi ile motor benzinin yarısını kendine hibe etti.
Konu hakkında paylaşacak birşeyi olanların, fikirinlerini almak isterim.
-
26 Mayıs 2013, 04:31
#32412
rodaj zamanı bıraz fazla yakabılır. yedeğin boş olduğu için normal olabilir.
-
26 Mayıs 2013, 12:14
#32413
Herkese selamlar daha öncede yazdığım gibi 2013 model cbf 150 sahibiyim.Oğlan 1600 km oldu.Şimdi esas soruma gelicek olursak uzun yolda cıbıf 6. vitesi istiyor.6. vitesi yapamıyacağım için dişli büyütme yoluna gitmeyi planlıyorum.Sizden ricam orjinal dişlilerin diş sayısı ve sizce öne kaç dişli takmam gerektiğini sormak isterim.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.Bu arada paçi ruhum kapardı cbf e tgir egsoz alabilirim
-
26 Mayıs 2013, 19:14
#32414
Emodog adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar daha öncede yazdığım gibi 2013 model cbf 150 sahibiyim.Oğlan 1600 km oldu.Şimdi esas soruma gelicek olursak uzun yolda cıbıf 6. vitesi istiyor.6. vitesi yapamıyacağım için dişli büyütme yoluna gitmeyi planlıyorum.Sizden ricam orjinal dişlilerin diş sayısı ve sizce öne kaç dişli takmam gerektiğini sormak isterim.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.Bu arada paçi ruhum kapardı cbf e tgir egsoz alabilirim
Evet motor 6 istiyor gibi ama maalesef yok.Dişli büyütme yoluna gidersen.Ben denedim ön dişliyi (orjinali 15) 16 yaptım.Süratte pek bişey değişmiyor.Sadece motorun aynı süratte devirini düşürüyor.Yani fazla bağırmıyor.Ama ben düşük süratte performansı düştüğü için orjinal dişlisine geri döndüm.Düşük süratteki performansından kastım şu Devir ve sürat düştüğü zaman 2 inci vitesle tekrar hızlanabiliyorsun.1 e kadar düşmene gerek kalmıyor.Dişliyi değiştirince bu harekette 2 de bayıldığını hissettim Üstelik artçısız kullanımda.
Sonuç olarak 16 dişli kullanabilirsin ama sürüş ve vites değişimlerinde ufak çaplı değişiklikler yapmanı gerektirebilir.Denemeni tavsiye ederim.Sana en fazla 20 tl ye malolur.Yada kendin söker takarsan 15 tl.(Montajı çok basit ve zincirde değişiklik yapmıyorsun.Sadece tekeri biraz öne alıyorsun.) Montajı hakkında yardımcı olabilirim.Sadece dişlinin önündeki pulu takarken bir püf noktası var o kadar.2 tanede cıvatası.
-
26 Mayıs 2013, 19:17
#32415
Emodog adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar daha öncede yazdığım gibi 2013 model cbf 150 sahibiyim.Oğlan 1600 km oldu.Şimdi esas soruma gelicek olursak uzun yolda cıbıf 6. vitesi istiyor.6. vitesi yapamıyacağım için dişli büyütme yoluna gitmeyi planlıyorum.Sizden ricam orjinal dişlilerin diş sayısı ve sizce öne kaç dişli takmam gerektiğini sormak isterim.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.Bu arada paçi ruhum kapardı cbf e tgir egsoz alabilirim
Bu konu ile ilgili geçmiş sayfalarda çok çok bilgi var. ama kısaca özet geçeyim. Yeni kasalarda arkada 43 t, eski kasalarda arkada 42 t dişli var. Önde ise iki kasada da 15 t diş var. 16 t ön dişli piyasada var. Fakat ön dişliyi 1 diş büğülttüğün taktirde arkada 3 diş küçültmeye denk oranda dişli değişimi yapmış oluyorsun. Yani bu durumda oran fazla olduğundan bi çok olumsuzluk ta yaşaman söz konusu olabilir. İvmelenmen hayli zayıflar. Yolcu ile bi bayırda durduğun zaman kalkmak için motoru çok fazla zorlaman gerekir, deb. balatanın ömrü kısalır, ara ivmelenmen zayıflar, canın sıkılır. Sollamalar sıkıntı olur, sadede 90-100 km-h sevilelerinde motor orjinal dişli oranına göre çok daha düşük devirler çevirerek seyahat edebilirsin. ama her inişin bir çıkışı vardır. Yokuş yukarı çıkarken canın sıkılır.
Benim tavsiyem ön dişliye hiç dokunmadan şu anda arka 43 t olan dişlini yine eski kasaların oj. dişlisi olan 42 t ile değiştirmek olacaktır. Bu cbf 150 için yapılabilecek en küçük dişli modifi, daha fazlasını ben tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli ile motor yine 0,2-0,7 devir-dk arası rahatlar, daha düşük devirlerle seyahat imkanın olur ama ön dişli büğültmesinde karşılaşabileceğin olumsuzlukları yaşamazsın. Oran küçük olduğu için motora zarar vermez. Arka 40 hatta 38 t seçenekleri de var ama ben motoru tüm yol biçimlerinde yolculu yolcusuz, iki ağır yolcu dik rampa dur-kalklar vb. hiç bi olumsuzluk yaşamamak adına 42 t arka dişli değişimi haricinde dişli modofi pek tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli bi çok yerden temin edebilirsin. Eski kasaların orjinal dişlisi olduğundan yetk. servislerde dahi bulabilmem mümkün.
Not: Ben düz yoldan çıkmam, zaten hafif bi kullanıcıyım, hafif bayırlarda çekiş kaybı vb ivmelenmem çok zayıflasada sorun değil. Arkamada yolcu almam dersen, öne 16 t veya arkaya 40 t olur. Ama ben yine derim ki önü 16 t yapacağına arkayı 40 t yap. Çok daha iyidir.
-
26 Mayıs 2013, 19:42
#32416
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bu konu ile ilgili geçmiş sayfalarda çok çok bilgi var. ama kısaca özet geçeyim. Yeni kasalarda arkada 43 t, eski kasalarda arkada 42 t dişli var. Önde ise iki kasada da 15 t diş var. 16 t ön dişli piyasada var. Fakat ön dişliyi 1 diş büğülttüğün taktirde arkada 3 diş küçültmeye denk oranda dişli değişimi yapmış oluyorsun. Yani bu durumda oran fazla olduğundan bi çok olumsuzluk ta yaşaman söz konusu olabilir. İvmelenmen hayli zayıflar. Yolcu ile bi bayırda durduğun zaman kalkmak için motoru çok fazla zorlaman gerekir, deb. balatanın ömrü kısalır, ara ivmelenmen zayıflar, canın sıkılır. Sollamalar sıkıntı olur, sadede 90-100 km-h sevilelerinde motor orjinal dişli oranına göre çok daha düşük devirler çevirerek seyahat edebilirsin. ama her inişin bir çıkışı vardır. Yokuş yukarı çıkarken canın sıkılır.
Benim tavsiyem ön dişliye hiç dokunmadan şu anda arka 43 t olan dişlini yine eski kasaların oj. dişlisi olan 42 t ile değiştirmek olacaktır. Bu cbf 150 için yapılabilecek en küçük dişli modifi, daha fazlasını ben tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli ile motor yine 0,2-0,7 devir-dk arası rahatlar, daha düşük devirlerle seyahat imkanın olur ama ön dişli büğültmesinde karşılaşabileceğin olumsuzlukları yaşamazsın. Oran küçük olduğu için motora zarar vermez. Arka 40 hatta 38 t seçenekleri de var ama ben motoru tüm yol biçimlerinde yolculu yolcusuz, iki ağır yolcu dik rampa dur-kalklar vb. hiç bi olumsuzluk yaşamamak adına 42 t arka dişli değişimi haricinde dişli modofi pek tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli bi çok yerden temin edebilirsin. Eski kasaların orjinal dişlisi olduğundan yetk. servislerde dahi bulabilmem mümkün.
Not: Ben düz yoldan çıkmam, zaten hafif bi kullanıcıyım, hafif bayırlarda çekiş kaybı vb ivmelenmem çok zayıflasada sorun değil. Arkamada yolcu almam dersen, öne 16 t veya arkaya 40 t olur. Ama ben yine derim ki önü 16 t yapacağına arkayı 40 t yap. Çok daha iyidir.
Az yukarıda yazdım Ethem bey ben ön dişliyi değişip tecrübe edinen bir kullanıcıyım.Size katılıyorum.Ön dişli değişiminden memnun kalmadım.Orjinaline geri döndüm.Benim motor 2011 arka 42 t o yüzden arka dişliyede hiç dokunmadım.
-
26 Mayıs 2013, 20:02
#32417
S.Orhan adlı üyeden alıntı
Evet motor 6 istiyor gibi ama maalesef yok.Dişli büyütme yoluna gidersen.Ben denedim ön dişliyi (orjinali 15) 16 yaptım.Süratte pek bişey değişmiyor.Sadece motorun aynı süratte devirini düşürüyor.Yani fazla bağırmıyor.Ama ben düşük süratte performansı düştüğü için orjinal dişlisine geri döndüm.Düşük süratteki performansından kastım şu Devir ve sürat düştüğü zaman 2 inci vitesle tekrar hızlanabiliyorsun.1 e kadar düşmene gerek kalmıyor.Dişliyi değiştirince bu harekette 2 de bayıldığını hissettim Üstelik artçısız kullanımda.
Sonuç olarak 16 dişli kullanabilirsin ama sürüş ve vites değişimlerinde ufak çaplı değişiklikler yapmanı gerektirebilir.Denemeni tavsiye ederim.Sana en fazla 20 tl ye malolur.Yada kendin söker takarsan 15 tl.(Montajı çok basit ve zincirde değişiklik yapmıyorsun.Sadece tekeri biraz öne alıyorsun.) Montajı hakkında yardımcı olabilirim.Sadece dişlinin önündeki pulu takarken bir püf noktası var o kadar.2 tanede cıvatası.
Cevabınız için teşekkür ederim.2. vitesin ara hızlanması şuan bile yetmiyor bana ki ben 95 kiloyum arkamda birde artıçı oldumu motor yürümüyecek galiba
---------- Post added at 19:02 ---------- Previous post was at 19:00 ----------
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bu konu ile ilgili geçmiş sayfalarda çok çok bilgi var. ama kısaca özet geçeyim. Yeni kasalarda arkada 43 t, eski kasalarda arkada 42 t dişli var. Önde ise iki kasada da 15 t diş var. 16 t ön dişli piyasada var. Fakat ön dişliyi 1 diş büğülttüğün taktirde arkada 3 diş küçültmeye denk oranda dişli değişimi yapmış oluyorsun. Yani bu durumda oran fazla olduğundan bi çok olumsuzluk ta yaşaman söz konusu olabilir. İvmelenmen hayli zayıflar. Yolcu ile bi bayırda durduğun zaman kalkmak için motoru çok fazla zorlaman gerekir, deb. balatanın ömrü kısalır, ara ivmelenmen zayıflar, canın sıkılır. Sollamalar sıkıntı olur, sadede 90-100 km-h sevilelerinde motor orjinal dişli oranına göre çok daha düşük devirler çevirerek seyahat edebilirsin. ama her inişin bir çıkışı vardır. Yokuş yukarı çıkarken canın sıkılır.
Benim tavsiyem ön dişliye hiç dokunmadan şu anda arka 43 t olan dişlini yine eski kasaların oj. dişlisi olan 42 t ile değiştirmek olacaktır. Bu cbf 150 için yapılabilecek en küçük dişli modifi, daha fazlasını ben tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli ile motor yine 0,2-0,7 devir-dk arası rahatlar, daha düşük devirlerle seyahat imkanın olur ama ön dişli büğültmesinde karşılaşabileceğin olumsuzlukları yaşamazsın. Oran küçük olduğu için motora zarar vermez. Arka 40 hatta 38 t seçenekleri de var ama ben motoru tüm yol biçimlerinde yolculu yolcusuz, iki ağır yolcu dik rampa dur-kalklar vb. hiç bi olumsuzluk yaşamamak adına 42 t arka dişli değişimi haricinde dişli modofi pek tavsiye etmiyorum. 42 t arka dişli bi çok yerden temin edebilirsin. Eski kasaların orjinal dişlisi olduğundan yetk. servislerde dahi bulabilmem mümkün.
Not: Ben düz yoldan çıkmam, zaten hafif bi kullanıcıyım, hafif bayırlarda çekiş kaybı vb ivmelenmem çok zayıflasada sorun değil. Arkamada yolcu almam dersen, öne 16 t veya arkaya 40 t olur. Ama ben yine derim ki önü 16 t yapacağına arkayı 40 t yap. Çok daha iyidir.
Ethem bey arka dişliyi ufaltmak daha mantıklı gibi geldi.Arkaya 42 t takmak daha makul gibi geldi.41 bulunabilirmi acaba bu aada sormak istediğim başka bir soru var bu dişli değişiminde herhangi bir zincir değişikliğine gidiyormuyuz ? Birde okulum bittiği zaman (temmuz 20) izmir'den çanakkale edremit düşünüyorum.O geziden döndüğümde ise güney sahillerine inmek istiyorum bakalım neler gerekicek bana
-
27 Mayıs 2013, 04:11
#32418
-
27 Mayıs 2013, 12:04
#32419
Emodog adlı üyeden alıntı
Cevabınız için teşekkür ederim.2. vitesin ara hızlanması şuan bile yetmiyor bana ki ben 95 kiloyum arkamda birde artıçı oldumu motor yürümüyecek galiba
---------- Post added at 19:02 ---------- Previous post was at 19:00 ----------
Ethem bey arka dişliyi ufaltmak daha mantıklı gibi geldi.Arkaya 42 t takmak daha makul gibi geldi.41 bulunabilirmi acaba bu aada sormak istediğim başka bir soru var bu dişli değişiminde herhangi bir zincir değişikliğine gidiyormuyuz ? Birde okulum bittiği zaman (temmuz 20) izmir'den çanakkale edremit düşünüyorum.O geziden döndüğümde ise güney sahillerine inmek istiyorum bakalım neler gerekicek bana
Arka dişliyi ufalttığında eğer zincir gergisi sonlara kadar gelmediyse ve zincirin daha gerdirme payı varsa arkada 1 veya 2 diş ufaltmak için zincir değiştirmen gerekmeyecektir. Ama arka ufaltmadan önce zincir gergin sonlara yakınsa, bakla çıkartmak yerine zinciri değiştirmeni öneririm. Eğer arka dişliyi ufattığında zincir gergin sona gelir veya germe payı kalmazsa, bakla aldırıp kullanmaya devam edersen, ömrü bitmiş zinciri kullanmaya devam etmiş olursun, Allah korusun zincir koparsa kaza bile yaptırır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------
gitaryolcusu adlı üyeden alıntı
Motorumla büyük bir uyum içerisindeyiz. Çok şükür herhangi bir sıkıntım da yok kullanım ile ilgili. Baya alıştım yahu.
Bu jikle meselesi hakkaten çok illet bişeymiş.
Birşey paylaşmak istiyorum.
Bugün motoru ısıttım. 300-400m gidip kapattım. Tekrar çalıştırmak istediğim de, her zaman tek marşta alan motor da 4.marşta çalıştırabildim. Teknik açıdan çok yetersiz oldugum için de biraz telaşlandım açıkçası.
Sonraki çalıstırmalarım da, çok sonra 2 kez marşa basmak zorunda kaldım.
Önemsenecek birşey midir ki acaba.
Motoru marş basma esnasında hafif gaz kolu çeviriliyken marş bas, ayrıca motor sıcakken jikle açık unutulmuş olabilir mi ? Yani diğer marş basmalarında ? Motor sıcakken jikle açık konumda marş basmayı denemedim, marş almayı zorlayştırır mı bilemiyorum ama ihtimal. Çok teknik bi konu değil aslında, 40 yıldsa bi böle olması sorun değil,, ama aynı sıkıntı devam ederse her seferinde, bi servise götür, pis benzin vb almış olma, karbratmr pislenmesi kaynaklı vb ? Bunu sorgularsın devam ederse.
-
27 Mayıs 2013, 13:48
#32420
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Motoru marş basma esnasında hafif gaz kolu çeviriliyken marş bas, ayrıca motor sıcakken jikle açık unutulmuş olabilir mi ? Yani diğer marş basmalarında ? Motor sıcakken jikle açık konumda marş basmayı denemedim, marş almayı zorlayştırır mı bilemiyorum ama ihtimal. Çok teknik bi konu değil aslında, 40 yıldsa bi böle olması sorun değil,, ama aynı sıkıntı devam ederse her seferinde, bi servise götür, pis benzin vb almış olma, karbratmr pislenmesi kaynaklı vb ? Bunu sorgularsın devam ederse.
eğer jikle fazla açıksa, motor boğulacağından istediğiniz kadar marşa basın çalışmaz. boğulduktan sonra çalışması içinde gaz ı sonuna kadar açıp, marş basmayı denemek gerekir.
gazı sonuna kadar açtığında hava girişini tamamen açıcağınız için çalışacaktır. ben 1 senedir jikleyi hiç kullanmadım, jikleyi açınca çalışmıyor benim motor soğukta :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 50 kullanıcı var. (0 üye ve 50 misafir)
Bu Konudaki Etiketler