Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #32101
    ufukgy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Şimdi MT-07 sarı, Önce CBF150 syh
    Umarım faydalı olmuşumdur.
    TheNightHawk Fayda olmaz olurmu çok teşekkür ederim böyle yaklaşımı servis yetkilisinde görmedim, sanırım teknik bir mesleğiniz yada yüksek merakınız var.
    Bilgilendirmeleriniz doğrultusunda denemeler yapayım sonuçlardan haberdar ederim. Sizin araştırmanızı da takip edeceğim.
    Sağlıklı sürüşler dilerim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #32102
    felekman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2013
    Motosikleti
    xenter,cbf150
    Alıntı cd0345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun aramıza hoş geldiniz

    stickersiz gri cbf ilkkez gördüm daha kalıplı durmuş =)
    teşekkür ederim :D bu tarz benimde çok hoşuma gitti. iyi görünüyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------

    Alıntı sercan2667 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sabahları soğukken kendini bariz belli ediyor yol tuşu fln güzel ama.Michilenin de sınırları zorlayınca büyük ihtimalle, asfalt kalitesinden de olsa kaydığını da biliyorum.
    Ama su performansı iyi gerçekten.
    Bu takımları bitirdikten sonra Pirelli Dura Tracktion'u deneyeceğim.
    Orjinal lastikleri olan Duro'nun da çok ısındırınca; yaz sıcağı +bol km üzerine onun tutuşu da iyi oluyor <
    Ama amannn diyim ben asfaltın tadına baktım.Gece özellikle yüksek süratlerde Duro ile viraja girmeye kalkmayın.
    Arka tutsa bile ön çok çabuk bırakıyor.Toparlayamayı bırak ben nasıl düştüğümü bile hatırlamıyorum hala.
    evet bende gece ve sabah erken saatlerde lastikler bilhassa soğuk olduğu için yüksek süratlerden kaçınmaya gayret edeceğim, motoru yeni aldım. 3000 km mondial mr150 vulture kullandım. onunda bilhassa ıslak zeminde lastikleri çok kayıyordu. sanırım üzerinde çin malı lastikler vardı. ama tehlike yaratacak yada asfalta kapaklanacak kadar bir sorun yaşamadan motoru sattım cbf 150 aldım. elbette konfor rahatlığını şimdi çok çok iyi hissediyorum. ancak lastikler kafamı karıştırdı. kurye değilim zevk amaçlı motor kullanıyorum. istanbul şehiriçinde filan kullanıyorum. uzun yola filan çıkmıyorum.

    pirelli konusunda beğenenler çok fazla bende kararsızım

  3. #32103
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Ufukgy rölanti devrini motor sıcakken ayarlayın. Ayar vidası silindir kafasına çok yakın olduğundan elinizi yakmamak için dikkat edin. Benim teknik konulara merakım var ama siz yetkili servislerde çalışanların çok ehil olduklarını zannetmeyin. Ben her işimi kendim görmeye çalışıyor ve bu sayede motor konusunda tecrübe edinmeye çalışıyorum. Şimdiye kadar sibop ayarı ve debriyaj balatası değişimi dışında kalan her şeyi kendim yaptım. En son lastik aldım kendim değiştirdim. Bunlar basit makineler uğraşmaktan korkmayın. Bu arada lastik konusunda dipnot. Lastik havaları lastiğin ısınmasında büyük rol oynar. Havası fazla şişirilen bir lastik çok daha geç ısınır. Ideal ayar soğukken basılan havanın ısınınca 5 psi artmasıdır. Bunu lastik ısınınca kontrol esebilirsiniz. Tek kişi ile 2 kişi binme havalarımız da farklıdır. Ayarlar arka maşanın üzerinde yazıyor. Hepinize sağlıklı sürüşler dilerim.

  4. #32104
    S.Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2013
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    2013 Simsiyah CBF 150
    Alıntı Tolga Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba beyler ;
    Aranızda gösterge panelini hem vitesli, hem devir saatli alan ve montajını yapan var mı ?
    Sayfada acaba resimli olarak paylaşıldı mı ? konu hakkında link verirseniz çok makbul geçer. internetim ultra yavaş olduğundan sabahtan beri kayda değer bilgi bulamadım.
    şimdiden yardımlarınız ve ilginiz için teşekkür ederim.
    Hemşerim mrb.Bir ara tanışalım.
    Şimdi soruna cevap vereyim.Forumda takan kullanan arkadaşlar var.Nasıl nereden temin edeceğinide yazayım.Rialli nin sitesinde var 170 küsür lira.Bununla bir ara bende ilgilenmiştim.Ama sonra orjinali gibi olmaz diye vazgeçtim.Bu konuda bir tüyoda vereyim.Vites göstergesini çalıştıracak kablolar (yaklaşık 7 adet galiba boş lambasının kablosu dahil) şanzumandan çıkışı yapılmış deponun altına kadar geliyormuş galiba.Sen oradan göstergeye kadar olan kısmını bağlatacan diye biliyorum.Ama yinede araştırmadan bu işe kalkışma.

  5. #32105
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Bugün 20.000 Km'yi doldurdum





    S.Orhan ve fatih545 bunu beğendiler.

  6. #32106
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Ethem_76 arkadaştan bilgisi olan var mı? Epeydir yazmıyor bu başlıkta.

  7. #32107
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Alıntı S.Orhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hemşerim mrb.Bir ara tanışalım.
    Şimdi soruna cevap vereyim.Forumda takan kullanan arkadaşlar var.Nasıl nereden temin edeceğinide yazayım.Rialli nin sitesinde var 170 küsür lira.Bununla bir ara bende ilgilenmiştim.Ama sonra orjinali gibi olmaz diye vazgeçtim.Bu konuda bir tüyoda vereyim.Vites göstergesini çalıştıracak kablolar (yaklaşık 7 adet galiba boş lambasının kablosu dahil) şanzumandan çıkışı yapılmış deponun altına kadar geliyormuş galiba.Sen oradan göstergeye kadar olan kısmını bağlatacan diye biliyorum.Ama yinede araştırmadan bu işe kalkışma.
    sahibinden.com da aynı fiyata satan var. nasıl takılacağını yazı ile anlatmış. Ben belki takan vardır ve burda paylaşmıştır diye düşündüm.
    1. Org. San. Bölgesinde Arma filtrenin yanında çalışıyorum. haftaiçi her gün ordayım tanışmak istersen gelebilirsin. Hatta öğlen gel yemekte yeriz
    Çaylar zaten şirketten, Adapzarında tek tabanca geziyorsan bize katılabilirsin. Sürekli haftasonları bir yerlere kaçıyoruz. Görüşmek üzere kal sağlıcakla
    S.Orhan bunu beğendi.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  8. #32108

    Üyelik
    08 Mayıs 2013
    Şehir
    KIRIKKALE
    Motosikleti
    mz 251
    herkese merhaba bende honda cbf 150 almayı pilanlıyorum. ama önce ehliyet

  9. #32109
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700


    ---------- Post added at 12:13 ---------- Previous post was at 11:57 ----------

    Bu gün biraz karbüratör resimleri çektim ve aklımdaki uygulamayı yaptım, işten dönüşte deneyeceğim. Şimdi resimlere geçelim.



    Bu ilk resimde gördüğünüz üzere yeni tip karbüratörün üzerinde bir ayar vidası var. Bu ayar pilot ayarı olabilir. Kurcalamadım bilemiyorum. Vidayı sakın tam sonuna kadar sıkmayın hasar görebilir. Benzin akışını mı yoksa hava akışını mı ayarlıyor şöyle anlaşılır. Vidayı sökünce ucu iğne gibi sivri ise yakıt ayarlıyordur. Böyleyse sıktıkça fakir karışım, açtıkça zengin karışım yapar.



    İkinci resim rölanti ayarı. Gördüğünüz gibi sadece gaz telinin bağlandığı yerin orada ve yakıt ya da hava karışımına gördüğüm kadarıyla etkisi yok.



    Burada karbüratörün markasının Keihin olduğunu görebiliyoruz. Başka bir ayar vidası göremedim. Belki üzeri gizlenmiş olabilir. (ayarının bozulmasını önlemek amaçlı)



    Bu resimde de karbüratörün hava hortumunun rüzgardan daha korunaklı bir şekilde bağlanması projemin ilk denemesini görüyorsunuz. Ucu geriye bakacağından rüzgardan etkilenmeyeceğini ve yan rüzgar yemeyeceğini düşünüyorum. Buraya çekme amacım hortumun bükülmeden gelebileceği uygun yerlerden biri.



    Aynı yerin başka açıdan çekimi



    Bu da benim motor. Yatması kalkması yok Allaha şükür. Maşallahı var




    Bu delik daha önce bahsettiğim ayar vidasına düz uçlu şiş şeklinde uzun bir tornavida ile erişebileceğiniz bir delik. Kapağı sökmem diyorsanız olabilir. Benim kapağın üst vidası düşmüş. Arada bir sıkılığını kontrol etmek gerekiyormuş demek ki.



    Bu resimde de kendi uygulamam olan dijital km saati görülüyor. Aslen kendisi bir bisiklet odometresi ve kablosunu uzatarak modifiye ettim. 119KM hıza kadar gayet düzgün şekilde ölçüm yapabiliyor. Günlük , Haftalık, Aylık grafik kaç km yapılmış, ortalama hız, maksimum hız, sürüş zamanı gibi bilgileri aklında tutuyor. Saati var ve su geçirmez. Otomatik açılıp kapanıyor. Saat ve KM geri sayma özelliği var, yani 500 km sonra haber ver ya da 5 saat sürüşten sonra haber ver diyebiliyorsunuz.



    Bu da nasıl okuma yaptığı. Siyah olan okuyucu diske yapıştırmış olduğum neodmiyum mıknatısın her geçişinde tekerlek çevresine göre hız hesaplamasını yapıyor. Diske kendiliğinden yapışıyor, arada başka bir yapıştırıcı vs yok. Güçlü olduğundan gayet sıkı tutunuyor. Dikkat etmeniz gereken nokta fren kaliperine temas etmeyecek kadar yassı bir mıknatıs seçmeniz. Tabi olarak da çok güçlü bir mıknatıs olması.

    Umarım merak edenlere faydalı olmuşumdur.

    ---------- Post added at 12:33 ---------- Previous post was at 12:13 ----------

    Ufukgy sen ilk resimde göstermiş olduğum vidayı saat yönünün tersine yarım tur çevirip bir dener misin sorunların geçecek mi. Olmazsa eski konumuna geri getir çeyrek tur dene.
    NiGHTMaRe07, sercan2667 ve Garip bunu beğendiler.

  10. #32110
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Selam, bu sabah itibariyle yaklaşık 8 ay aradan sonra tekrar cbf aldım. İlk cbf'im 2010 modeldi yeni aldığım sanki eskisine oranla biraz kalitesiz geldi gözüme plastik aksam ve sele işçiliği olarak. Cbf'i çok çabuk unutmuşum Ninja 250r'dan sonra bisiklet gibi geldi. Hedefim 30.000 km. kullanmak inşallah kazasız belazıs nasip olur.
    Garip bunu beğendi.

  11. #32111
    HeruNolweo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer 150
    Alıntı Ercument adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam, bu sabah itibariyle yaklaşık 8 ay aradan sonra tekrar cbf aldım. İlk cbf'im 2010 modeldi yeni aldığım sanki eskisine oranla biraz kalitesiz geldi gözüme plastik aksam ve sele işçiliği olarak. Cbf'i çok çabuk unutmuşum Ninja 250r'dan sonra bisiklet gibi geldi. Hedefim 30.000 km. kullanmak inşallah kazasız belazıs nasip olur.
    Hayırlı olsun güle güle kullanın
    Ride hard or stay at home

  12. #32112
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Ufukgy bir önceki mesajımı dikkate alma saat yönüne yani vidayı sıkman lazım ki karbüratör daha fakir çalışsın geçen yakıt miktarı kısıtlansın. Kusura bakma çok resim atınca kafam başka yere gitti demek ki.

  13. #32113
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    selamlar herkeze.. iyi paylaşımlar..

    arkadaş güzel yazı yazmış okumanızı tavsiye ederim

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...deki-moto.html
    NiGHTMaRe07 ve S.Orhan bunu beğendiler.
    birGarip..

  14. #32114
    NiGHTMaRe07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    AnTaLYa
    Motosikleti
    2013 honda cbf 150
    merhaba arkadaşlar..nacizane ustalardan bir yardım istiyorum..

    Motoru alalı 1 ay olmadı..rodaj süresindeyim..6000 deviri geçmiyorum..380 km deyim daha..benim 2 sorunum var arkadaşlar..

    1=> motor 1. vitesten 2 ye geçerken LAK diye bir ses geliyor..yani sesli geçiyor..3-4-5 te hiç ses gelmiyor..bu normalmidir..??

    2=> kırmızı ışıkta durduğumda bir türlü boşu bulamıyorum motorda..çoook zor denk getiriyorum..bazen vites kırmızı ışıkta iken değişmiyor gibi oluyor sertleşiyor....bu durumlar normalmidir..??

    şunu itiraf edeyim debriyajlı motor kullanmakta çok yeniyim ve ilk motorum..şimdiden teşekkürler
    ÇoK YaZMaYa Ne HaCeT MüHiM oLaN KıSa Ve Öz YaZMaKTıR....

  15. #32115
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Alıntı NiGHTMaRe07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar..nacizane ustalardan bir yardım istiyorum..

    Motoru alalı 1 ay olmadı..rodaj süresindeyim..6000 deviri geçmiyorum..380 km deyim daha..benim 2 sorunum var arkadaşlar..

    1=> motor 1. vitesten 2 ye geçerken LAK diye bir ses geliyor..yani sesli geçiyor..3-4-5 te hiç ses gelmiyor..bu normalmidir..??

    2=> kırmızı ışıkta durduğumda bir türlü boşu bulamıyorum motorda..çoook zor denk getiriyorum..bazen vites kırmızı ışıkta iken değişmiyor gibi oluyor sertleşiyor....bu durumlar normalmidir..??

    şunu itiraf edeyim debriyajlı motor kullanmakta çok yeniyim ve ilk motorum..şimdiden teşekkürler
    1.sorun için.Rodajda olan Cbf lerde o ses herkes de olmuştur.Geçer.O problem değil.
    2.sorun için:Şimdi en basitinden 1.Viteste olduğunu rahatlıkla anlayabiliyorsan biraz yumuşakca yukarıya doğru atacaksın.Sert atarsan 2'ye geçer zaten.
    Onu biraz da pratik çalışman lazım boş yolda...
    NiGHTMaRe07 bunu beğendi.
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  16. #32116

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Motosikleti
    Honda Nc750x
    Rialli'ye çok fazla güvenmeyin,müşteri memnuniyetini ve geri dönüşünü umursamayan insana değer vermeyen değersiz bir işletme
    mbuyuk ve Garip bunu beğendiler.

  17. #32117
    S.Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2013
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    2013 Simsiyah CBF 150
    Alıntı Tolga Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sahibinden.com da aynı fiyata satan var. nasıl takılacağını yazı ile anlatmış. Ben belki takan vardır ve burda paylaşmıştır diye düşündüm.
    1. Org. San. Bölgesinde Arma filtrenin yanında çalışıyorum. haftaiçi her gün ordayım tanışmak istersen gelebilirsin. Hatta öğlen gel yemekte yeriz
    Çaylar zaten şirketten, Adapzarında tek tabanca geziyorsan bize katılabilirsin. Sürekli haftasonları bir yerlere kaçıyoruz. Görüşmek üzere kal sağlıcakla
    Arma filitreyi biliyorum.Sizin çalıştığınız işyerinin adınıda yazarsanız bulmam kolay olur en kısa zamanda uğramaya çalışırım.Bende 1.Organizenin başında bulunan Tank Palet emeklisiyim.Şu an forumdan arkadaşlarım var zaman zaman geziyoruz ama çok kalabalık olunca sıkıntılar oluyor.Pek tat vermiyor.

  18. #32118
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    merhaba..

    tekleme sorunuma 11.300 km sonra çözümü buldular sonunda.. işini çok iyi yapan trakyanın tek honda servisi yeni işe başlayan müdürü Yıldıray bey ve elemanı Murat usta sayesinde.. çok basit bir işi bile çözememişler..

    sorun , hava hortumunda patlak olması.. ve karbüratöre pislik girmesi. birkaç kez yağmurlu havada kullandım ondan dolayıdır diye tahmin ediyorum..gerçi toz falan da girmiştir.
    tekeleme kesildi. motorumdan şu anda inanılmaz keyif alıyorum çünkü 5000-6000 devir arasında gidemiyordum.tekliyordu ( kesiklik yapıyordu ) 5000 devirde süper zevkli imiş meger.. hemde süper..bazen bakıyorum stop mu etti diye eminim yakıtım da düşecek.. hemde baya düşecek, neden ? teklediği için sürekli yüksek devir kullanıyordum..6500 - 7000 devirde

    demem o ki , trakyada tek olan onur hondayı adam etse etse servis müdür o mükkemmel insan Yıldıray bey eder...

    işte resimler..








    COMTAN bunu beğendi.

  19. #32119
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Bu hava hortumu nerede? Şu motorun alt kısımındaki 3-4 borudan birimi?

  20. #32120
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu hava hortumu nerede? Şu motorun alt kısımındaki 3-4 borudan birimi?
    ucu açık olan değil.. ama tma nerde olduğunu bilmiyorum...1 gün serviste yattı motor basında değildim hocam
    birGarip..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 45 kullanıcı var. (0 üye ve 45 misafir)

Bu Konudaki Etiketler