Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #32081

    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    13' CBR 250 R
    Merhaba arkadaşlar, haftasonu Honda ve Bilkent Üniversitesinin ortak düzenlediği Gymkhana yarışına katıldım ve derece yaptım.
    Ödül olarak Venom'un Atatürk imzalı kaskını verdiler.
    Ancak hem daha iyi bir kaskım olduğu için hemde bedeni olmadığı için almayı düşünen varsa satabilirim.

    http://www.motoplus.com.tr/urun/9901...UNES-VIZ-BEYAZ

    Kask bu, diğer tarafında da Atatürk'ün Kocatepe'de düşünürkenki pozu var, çok şık bir kask.
    Kaskım olmasa takmayı çok isterdim ancak olmuyor.
    Bedeni L
    Kask sıfır kutusunda, mağazadan alacağınızdan farkı yok.
    İlgilenen mesaj atsın lütfen.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #32082
    felekman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2013
    Motosikleti
    xenter,cbf150
    arkadaşlar motorumun üstünde kendi orjinal duro lastikleri var motor 4875 km de. istanbul şehiriçi kullanıyorum genelde gittiğim mesafeler 15 km yi geçmiyor. sizce lastikleri michelin ile değiştirmeli miyim? bazı arkadaşlar lastik konusunda beni baştan uyardı. honda serviste çalışan arkadaşım var, o da abi bekleme asla bugün değiştir michelin tak çifti 220 tl filan dedi. çok yüksek hızlarda gitmiyorum. kışa doğru değiştirsem daha mantıklı olmaz mı?

    birde egzozda katalitik konvertör'e benzeyen tombul aparat var. (tam orta sehpanın ön çamurluğun arkasında) içinden zırıltı geliyor? garantiye girer mi?

  3. #32083
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Kesinlikle Michelin tavsiye ederim...

  4. #32084
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Felekman ben de 2011 de yeni kasa cbf ye geçmiştim bu yaz artık durolar çok kaydırmaya başladı. 2010 üretimiymiş demek ki 3 yılda kullanılamayacak kadar sertleşiyor. Michelin pilot sporty aldım , daha lastikler yeni olmasına rağmen kısa mesafede daha ısınmadan bile yol tutuşunda bariz iyileşme var. Bakalım 500km sonra alışınca uzun yolda nasıl olacak.

  5. #32085
    S.Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2013
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    2013 Simsiyah CBF 150
    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi nacizane fikrim cbr250-cbf150 den sonra ybr bisiklet gibi gelir ilk seversin sonra pişman olursun
    Nihat kardeşim benim bisikletçi esnafı olduğumu biliyorsun zaten.CBF i makam arabası yapacam uzun geziler için düşünüyorum.YBR nin bsikletin az gelişmişi olduğunu da biliyorum.Onu zaten şehir içi işlerimi görmek amaçlı bisiklet niyetine kullanacam.Bir tek avantajım pedal çevirmeyecem.

    Bir başka düşüncem daha var.Uyarsa her ikisini birden satıp sıfır hayallerimin motoru BMW F 650 GS yada ikinci el F 800 düşünüyorum.Ama bir iki sezon iyice araştırıp düşünmek istiyorum.Bu düşüncemden vazda geçebilirim.(Yaşımdan dolayı)

    Vazgeçersem yukarıda yazdığım planım aynen devam edecek.CBF e devam.Çünkü çok doldurdum makinayı.Tam binilecek hale geldi.Bir tek uzun yol için yan çantalarım kaldı.Nasıl birşey alacağıma karar veremiyorum.Senin fikrinide almak isterim.Kappanın K21 leri var en ekonomik.Bir başka alternatif Hudson un sitesinde var heybe şeklinde sert şekil değiştirmeyen deri model.Sende bir fikir verirsen memnun olurum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------

    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi nacizane fikrim cbr250-cbf150 den sonra ybr bisiklet gibi gelir ilk seversin sonra pişman olursun
    Nihat kardeşim benim zaten bisikletçi olduğumu biliyorsun.Bu yaştan sonra pedal çevirmek zor geldiğinden, bisikletin az gelişmişi bir tane YBR alayımda şehir içinde işlerimi görsün diyorum.

    Bu arada CBF ide tam uzun yola hazırladım.Onuda hafta sonları uzun yol amaçlı kullanırım diyorum.Yani oldu makam arabası.YBR yi dolmuş olarak kullanacaz artık.

  6. #32086
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı S.Orhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nihat kardeşim benim bisikletçi esnafı olduğumu biliyorsun zaten.CBF i makam arabası yapacam uzun geziler için düşünüyorum.YBR nin bsikletin az gelişmişi olduğunu da biliyorum.Onu zaten şehir içi işlerimi görmek amaçlı bisiklet niyetine kullanacam.Bir tek avantajım pedal çevirmeyecem.

    Bir başka düşüncem daha var.Uyarsa her ikisini birden satıp sıfır hayallerimin motoru BMW F 650 GS yada ikinci el F 800 düşünüyorum.Ama bir iki sezon iyice araştırıp düşünmek istiyorum.Bu düşüncemden vazda geçebilirim.(Yaşımdan dolayı)

    Vazgeçersem yukarıda yazdığım planım aynen devam edecek.CBF e devam.Çünkü çok doldurdum makinayı.Tam binilecek hale geldi.Bir tek uzun yol için yan çantalarım kaldı.Nasıl birşey alacağıma karar veremiyorum.Senin fikrinide almak isterim.Kappanın K21 leri var en ekonomik.Bir başka alternatif Hudson un sitesinde var heybe şeklinde sert şekil değiştirmeyen deri model.Sende bir fikir verirsen memnun olurum.
    Abi bende dün babamla bursa yaptık geldik yolda gördüğüm tüm motorlar BMW adamlar bu işte uzman ilerde bende düşünüyorum yanımdan vızır vızır geçtiler 120-140 akıyolar Yol için adamlar yapmışlar ama beni korkutan bakım masrafları iyice araştırmak ve en önemlisi doğru düzgün bir adamdan motor bulmak geçmişini bilmek şart yoksa BMW ye bulaşılmaz. Yada honda nc700x olabilir malum honda servis parçası ve yakıtı çok az aklımı çok çeliyor seçeneklerin arasına al derim teknoloji harikası abs de standart. Başkada bize uyacak motor zor sanırım gene hondaya kayıcaz cbf için ise en uygun k21 dediğin gibi motoru heybetli gösteriyor başkasına bulaşma derim kappa kalite sonuçta, ama düşünürüm dersen soft yumuşak çantalar var onlarada bakabilirsin. Ybr mekanik olarak cbf ten üstün yani nazlı motor değil yağını koy devam cbf biraz narin bakım ister bence 2 commuter garajında tutma ben olsam senin yerine vergisiz bir 100cup alırdım ilerde de büyük makina kısmet olursa f650 yine garajında durur sağa sola çarşıya gidersin, yok cup bana uymaz dersen scooter al tadı başka çarşı pazar içinde 1 e 1
    S.Orhan bunu beğendi.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  7. #32087
    felekman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2013
    Motosikleti
    xenter,cbf150
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Felekman ben de 2011 de yeni kasa cbf ye geçmiştim bu yaz artık durolar çok kaydırmaya başladı. 2010 üretimiymiş demek ki 3 yılda kullanılamayacak kadar sertleşiyor. Michelin pilot sporty aldım , daha lastikler yeni olmasına rağmen kısa mesafede daha ısınmadan bile yol tutuşunda bariz iyileşme var. Bakalım 500km sonra alışınca uzun yolda nasıl olacak.
    benim lastikler 4800 km yani tam 1 yıl kullanılmış durumda, daha üstündeki fitilleri bile duruyor. ama bugün servisteki arkadaşım ben seni baştan uyarayım kapıdan çıkarmadan bu lastikleri değiştirelim dedi. kafam takıldı. benim egzozda zırıltı problemi var. can sıkıcı bir ses. garantiye girer mi onu düşünüyorum

  8. #32088
    S.Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2013
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    2013 Simsiyah CBF 150
    Ya forumda bir anormallik var yazdığım cevaplar gitmiyor.siliniyor.sizdede oluyormu.

  9. #32089
    ufukgy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Şimdi MT-07 sarı, Önce CBF150 syh
    Arkadaşlar uzun aradan sonra merhaba,
    2011 martta aldığım motorumdan gayet memnunum ANCAK
    aldığımdan beri varolan ama gözardı edilebilen bir sıkıntım var,
    motor soğukken sağlıklı ısındıkça sıkıntılı çalışıyor (Entersann sıkıntı öyle büyük birşey değil ama kurye arkadaşlara sorduğumda benzer sıkıntılarının olmadığını öğrendim.
    daha önce burdan çözüm bulmaya çalışmıştım (4000 bakımda servis durumu çok sallamamıştı) ancak olmamıştı tekrar görüşünüzü rica ediyorum, maddeler şeklinde yazayım belki ben açıklayamıyorumdur.
    -Motor jikle çekik çalışmıyor, ama jiklesiz yaz kış -10C de bile sorunsuz çalışıyor çalıştırdıktan sonra ısınsın diye jikleyi açtığımda stop ediyor yada devir taş çatlasın 100-150 devir artıyor(o da kışın iyi soğuklarda)
    -Kullanımda hiç sıkıntı yaşamıyorum 105kg.ım düzde 105yapıyor ve ne kadar istersem gidiyor(en uzun 1,5 saat kullandım ve 105'i arada deniyorum sadece öyle kullanmam yoksa) ama özellikle iyice ısındığında, yani mesela sürekli 70-80'le (hatta 40-50 ile) 5-10dk'lık sürekli gidişin ardından -diyelim ki kırmızı ışıkta- duruyorum, elim gazda beklersem sıkıntı yok ama kendi haline rölantiye bırakırsam rölanti 5-10sn. sonra düşüp kalkmaya başlıyor, sonrasında yeşil yandığında gazı vermek istediğimde daha ilk milimetrik harekette ya stop ediyor yada (o kıvamı yakalamayı biraz öğrendim) boğulurmuş gibi tok bir hırıltının ardından yavaşça gaz alıp normal çalışmaya başlıyor.
    -Eksozdan gelen koku bana biraz çiğ gibi keskin geliyor.

    Bu sıkıntılı 3 maddenin ardından benim yorumum hava ayarının biraz kısık olduğu yönünde(4000 bakımda servise anlatmaya çalışırken daha adam kendince bi ayar yapmıştı yanılmıyorsam tam kapatıp 2,5 tur gibi). Ama arada yağ değişimi için ustaya gittiğimde sordum havası yerindemi motorun diye bi tamgaz yaptı éçalışışı iyi motorun" dedi?. Sizin aklınıza gelen başka bir durum olabilir mi? Böyle de kullanıyorum ama hava ayarı kısık olunca uzun vadede motorda sıkıntı oluşturduğunu biliyorum? derdimi anlatabildiğimi umarak sağlıklı sürüşlerde mutluluklar dilerim.

  10. #32090
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı felekman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar herkese merhaba... bende 2. el almış olduğum 2011 model cbf 150 gri honda motorumla sizin aranıza bugün itibariyle katılmış bulunuyorum. çok araştırdım çok kafa yordum ama en sonunda beni de içine çekti bu cbf150... selamlar herkese

    http://i.imgur.com/MwACypcl.jpg
    hayırlı olsun aramıza hoş geldiniz

    stickersiz gri cbf ilkkez gördüm daha kalıplı durmuş =)

  11. #32091
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    bugün lastikleri degişecektim.aklımda mişhelin ve prelli duratraction vardı.
    pirelli daha önceki kullanmıştım çok memnundum..
    suanki motorumdada mişlen vardı ve 3 defa kaymıştım.
    çok ikilem arasında kaldım günlerce düşündüm ve mişlen almak için sabah beşiktaş buz motora gittim.motoru içeri soktum 230 lira fiyat aldım ,
    ve ne olduysa o an oldu adam motora başlamadan vaz geçtım ve çıkıp ordan baska yerde pirelli duratraction taktırdım )
    30 bin km den fazla ömrü var diye duydum bu lastikleri..

  12. #32092
    telmessos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2013
    Motosikleti
    fz6 fazer 2007 kırmızı
    Alıntı ümit_150_zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün lastikleri degişecektim.aklımda mişhelin ve prelli duratraction vardı.
    pirelli daha önceki kullanmıştım çok memnundum..
    suanki motorumdada mişlen vardı ve 3 defa kaymıştım.
    çok ikilem arasında kaldım günlerce düşündüm ve mişlen almak için sabah beşiktaş buz motora gittim.motoru içeri soktum 230 lira fiyat aldım ,
    ve ne olduysa o an oldu adam motora başlamadan vaz geçtım ve çıkıp ordan baska yerde pirelli duratraction taktırdım )
    30 bin km den fazla ömrü var diye duydum bu lastikleri..
    benimde ön lastiğim pirelli duratraction bugüne kadar beni tehlikeye sokacak şekilde hiç kaymadı gerçekten çok memnunum ön lastiğimi gene duratraction veya mt65 alacağım fiyatları ne kadar olmuş?
    Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir... MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  13. #32093
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    Alıntı telmessos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde ön lastiğim pirelli duratraction bugüne kadar beni tehlikeye sokacak şekilde hiç kaymadı gerçekten çok memnunum ön lastiğimi gene duratraction veya mt65 alacağım fiyatları ne kadar olmuş?
    mt 65 artık üretilmiyor diye biliyorum.,
    mt65 in aynı deseninde birebir suan ırc ler var..
    ön arka 170-180 arası fiyat var.(pirelli duratraction)
    ben arkadasın dükkanından aldıgım için tam fiyat bilmiyorum

  14. #32094
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Felekman ben de 2011 de yeni kasa cbf ye geçmiştim bu yaz artık durolar çok kaydırmaya başladı. 2010 üretimiymiş demek ki 3 yılda kullanılamayacak kadar sertleşiyor. Michelin pilot sporty aldım , daha lastikler yeni olmasına rağmen kısa mesafede daha ısınmadan bile yol tutuşunda bariz iyileşme var. Bakalım 500km sonra alışınca uzun yolda nasıl olacak.
    Sabahları soğukken kendini bariz belli ediyor yol tuşu fln güzel ama.Michilenin de sınırları zorlayınca büyük ihtimalle, asfalt kalitesinden de olsa kaydığını da biliyorum.
    Ama su performansı iyi gerçekten.
    Bu takımları bitirdikten sonra Pirelli Dura Tracktion'u deneyeceğim.
    Orjinal lastikleri olan Duro'nun da çok ısındırınca; yaz sıcağı +bol km üzerine onun tutuşu da iyi oluyor <
    Ama amannn diyim ben asfaltın tadına baktım.Gece özellikle yüksek süratlerde Duro ile viraja girmeye kalkmayın.
    Arka tutsa bile ön çok çabuk bırakıyor.Toparlayamayı bırak ben nasıl düştüğümü bile hatırlamıyorum hala.
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  15. #32095
    telmessos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2013
    Motosikleti
    fz6 fazer 2007 kırmızı
    bizim burada bu tip motosiklet lastiği üzerine satış yapan dükkan yok denecek kadar az internetten istemek zorunda kalıyoruz ondada lastiğin bayat kalmış olma ihtimali var lastik üzerine düzgün bir site tavsiyeniz var mı?
    Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir... MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  16. #32096
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Alıntı telmessos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim burada bu tip motosiklet lastiği üzerine satış yapan dükkan yok denecek kadar az internetten istemek zorunda kalıyoruz ondada lastiğin bayat kalmış olma ihtimali var lastik üzerine düzgün bir site tavsiyeniz var mı?
    Buz Motor olabilir.
    Veya yakınlarda Michilen araba lastiği satan yetikili bayisi varsa o da olabilir.Getirttirebiliyorlar.Ben ön lastiği öyle aldım.
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  17. #32097
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı ufukgy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar uzun aradan sonra merhaba,
    2011 martta aldığım motorumdan gayet memnunum ANCAK
    aldığımdan beri varolan ama gözardı edilebilen bir sıkıntım var,
    motor soğukken sağlıklı ısındıkça sıkıntılı çalışıyor (Entersann sıkıntı öyle büyük birşey değil ama kurye arkadaşlara sorduğumda benzer sıkıntılarının olmadığını öğrendim.
    daha önce burdan çözüm bulmaya çalışmıştım (4000 bakımda servis durumu çok sallamamıştı) ancak olmamıştı tekrar görüşünüzü rica ediyorum, maddeler şeklinde yazayım belki ben açıklayamıyorumdur.
    -Motor jikle çekik çalışmıyor, ama jiklesiz yaz kış -10C de bile sorunsuz çalışıyor çalıştırdıktan sonra ısınsın diye jikleyi açtığımda stop ediyor yada devir taş çatlasın 100-150 devir artıyor(o da kışın iyi soğuklarda)
    -Kullanımda hiç sıkıntı yaşamıyorum 105kg.ım düzde 105yapıyor ve ne kadar istersem gidiyor(en uzun 1,5 saat kullandım ve 105'i arada deniyorum sadece öyle kullanmam yoksa) ama özellikle iyice ısındığında, yani mesela sürekli 70-80'le (hatta 40-50 ile) 5-10dk'lık sürekli gidişin ardından -diyelim ki kırmızı ışıkta- duruyorum, elim gazda beklersem sıkıntı yok ama kendi haline rölantiye bırakırsam rölanti 5-10sn. sonra düşüp kalkmaya başlıyor, sonrasında yeşil yandığında gazı vermek istediğimde daha ilk milimetrik harekette ya stop ediyor yada (o kıvamı yakalamayı biraz öğrendim) boğulurmuş gibi tok bir hırıltının ardından yavaşça gaz alıp normal çalışmaya başlıyor.
    -Eksozdan gelen koku bana biraz çiğ gibi keskin geliyor.

    Bu sıkıntılı 3 maddenin ardından benim yorumum hava ayarının biraz kısık olduğu yönünde(4000 bakımda servise anlatmaya çalışırken daha adam kendince bi ayar yapmıştı yanılmıyorsam tam kapatıp 2,5 tur gibi). Ama arada yağ değişimi için ustaya gittiğimde sordum havası yerindemi motorun diye bi tamgaz yaptı éçalışışı iyi motorun" dedi?. Sizin aklınıza gelen başka bir durum olabilir mi? Böyle de kullanıyorum ama hava ayarı kısık olunca uzun vadede motorda sıkıntı oluşturduğunu biliyorum? derdimi anlatabildiğimi umarak sağlıklı sürüşlerde mutluluklar dilerim.
    Merhaba Motorunuzu 2011 de aldığınızı belirtmişsiniz ama modelini yazmamışsınız. 2011 öncesi kelebekli karbüratör 2011 sonrası CV tip diyaframlı karbüratör dür. Anlattığınıza bakarak motorunuzun rölantide zengin karışımla çalıştığını söyleyebilirim. Tam gaz devresi karbüratörlerde farklı bir devredir tam gazda ayarını anlayamazsınız. Yeni tiplerde elle çevirilebilen bir rölanti vidası var. Her iki karbüratörde de motor ısınınca rölantiyi 1400 devire ayarlayın bir de bu şekilde deneyin. Eski tipte jikle ile çalıştırırken gaz vermek gerekirken yenisinde jikle devresi ayrı olduğundan gaz vermeye gerek yoktur. Rölanti ayarı motorun ilk 4/1 hızlanmasına da etki eder. Yanlış ayarda ilk gaz vermede boğulup stop edebilir.

  18. #32098
    ufukgy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Şimdi MT-07 sarı, Önce CBF150 syh
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Motorunuzu 2011 de aldığınızı belirtmişsiniz ama modelini yazmamışsınız. 2011 öncesi kelebekli karbüratör 2011 sonrası CV tip diyaframlı karbüratör dür. Anlattığınıza bakarak motorunuzun rölantide zengin karışımla çalıştığını söyleyebilirim. Tam gaz devresi karbüratörlerde farklı bir devredir tam gazda ayarını anlayamazsınız. Yeni tiplerde elle çevirilebilen bir rölanti vidası var. Her iki karbüratörde de motor ısınınca rölantiyi 1400 devire ayarlayın bir de bu şekilde deneyin. Eski tipte jikle ile çalıştırırken gaz vermek gerekirken yenisinde jikle devresi ayrı olduğundan gaz vermeye gerek yoktur. Rölanti ayarı motorun ilk 4/1 hızlanmasına da etki eder. Yanlış ayarda ilk gaz vermede boğulup stop edebilir.
    Teşekkür ederim.
    Doğru söylüyorsunuz belirtmemişim motorum 2011 model.
    Sıcakken rölanti 1500 (belki 50-100 fazla) 1400 ayarlayıp deneyeceğim. Eğer sorun devam ederse hava ayarına mı bakmalıyım?
    Aklıma gelmişken hava filtrem temiz gibi gerçi değiştireceğim ama (eskiden de sorunu yaşadığım için bu ihtimali göz ardı ediyorum) acaba sorunda buna benzer bi sebep olabilir mi?
    İlginiz için tekrar teşekkür ederim.
    Güvenle, Keyifle, Yıllarca...
    Ufuk Gürkan YILDIRIM

  19. #32099
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Ufukgy hava filtresi kirlenmişse ya da hava emişini etkileyen bir durum var ise motor zengin çalışıyor olabilir. Sele altına bez gibi malzemeler koymayın. Ayrıca bugün benim rölantiye baktım 1200-1250 civarında, sağ tarafta elle çevirilebilen sağ gri kapağın kenarından bakınca görebileceğiniz bir ayar vidası var. Ayarı kısıp bir deneyin. Bir de jikleyi açıp 10mm gaz açıp marşa basıp çalıştırmayı bir deneyin. Hava ayarı için karbüratörün üzerinde ben bir ayar göremedim. Eskilerde yanda hava ayarı için bir ayar vidası vardı. Hatta yan kapakta tornavidanın girebileceği genişlikte bir delik var, oradan tornavida sokup ayarlanabiliyordu. Bu yeni tipte karbüratörün altından ya da şamandıranın yanında iç tarafta görülebilecek bir ayar vidası olabilir. Ana jet ayarı olması lazım. Tam gaz tepkisini ayarlar. Sizin için bu konuyu biraz araştıracağım. Bizlere de faydası olur. Yüksek hızda 6000 devir civarında teklemeye gelince, CV tip karbüratörlerde karbüratörün karışımı düzgün ayarlaması diyaframın atmosferik basınç altında hava alması ile olur. Yüksek hızda karbüratör havalandırma borusundan içeri rüzgar girip diyafram basıncını yükseltiyor olabilir. Tam gaz verince teklemenin geçmesi daha da önce belirttiğim gibi tam gazda karbüratörün farklı bir besleme devresine geçmesi ve diyaframı devreden çıkartması sonucunda kesiklik gidiyor olabilir. Gözlemimde bu havalandırma hortumunun aşağı diğer tahliye hortumları ile indiği ve benimkinde sola bakar vaziyette durduğu. Hortumun uzunluğu müsait olduğundan bu hortumun ucunu grenajın altında rüzgardan daha korunaklı bir konuma uzatıp kesikliğin kesilip kesilmediğini deneyeceğim. Umarım faydalı olmuşumdur.

    CV karbüratörle ilgili bir yazı.

    http://www.chinesescooterreference.c...Carburetor.pdf

    Garip ve S.Orhan bunu beğendiler.

  20. #32100
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Merhaba beyler ;
    Aranızda gösterge panelini hem vitesli, hem devir saatli alan ve montajını yapan var mı ?
    Sayfada acaba resimli olarak paylaşıldı mı ? konu hakkında link verirseniz çok makbul geçer. internetim ultra yavaş olduğundan sabahtan beri kayda değer bilgi bulamadım.
    şimdiden yardımlarınız ve ilginiz için teşekkür ederim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler