2008 CBF 150 aldım. Şimdilik memnunum. Sigorta en düşük 168 TL teklif verildi. Çok pahalı.
Trafik sigortaları uçmuş gitmiş gerçekten.
Özellikle yakıt tüketimi çok şaşırtıcı. Az yakıyor. Arabadan sonra inanılmaz değerler.
Yağ çubuğunu bugün kontrol ettim, tapayı vidalamadan yaptım işlemi ve yarıda olduğunu gördüm.
Yarın hemen yağ ekleyeceğim.
Birkaç sorum olacak
Eminim daha önce cevaplanmıştır ama bulmak ne mümkün.
Motor jikle kapalıyken (yani ileri doğru itilmişken) tek marşta gaz vermeden çalışıyor ve sonrasında da stop etmiyor.
Geçen hafta hava soğukken de, bu hafta hava sıcakken de böyle. Motorun soğuk ya da sıcak olması hiç farketmiyor.
Tek marş ve gaz vermeden çalışması bir soruna işaret midir?
Bir de bunda devir saati yok. Motor sesiyle değiştiriyorum vitesleri ama
yine de 2. vitesten itibaren hız aralıklarını tecrübelerinize göre yazabilir misiniz?
Yolun düz ve rüzgarsız olduğunu varsayalım.
Teşekkürler.
sorununa biraz güldüm..
tek marşta çalışıyor diyorsun jikleyi acmadan..
daha ne istiyorsun ? =)
motorun sesinden anlaman lazım..
ama yakıtı düşürmek istiyorsan cabuk 1-2-3-4 yaparsan daha az yakarsın.
dipgaz yap demiyorum..
1inci viteste kalk 2ye al direkt, 30 40 aştıgında 3 e at, 60 a gelmeden 4 e at gibi=)
bunu kendin sesten anlamalısın =)..
yağ olayına biraz dikkat et
yag yakıyor diyorsan eger 15 40 kullan
1000 de 1 de 1 litre yag al dandik olmasın
ne kadar eksiltiğini kontrol et..
takviye yapma demiyorum, fakat yagın özelliği bozulmuşsa hangi marka olursa olsun eksiltir..
# motosikletle.blogspot
Şimdi tekraar okuyunca ben de güldüm
Ama geçerli sebebim var. Oradan buradan okuduğum bilgilelerde jikle ile çalıştırılmalı gibi şeyler yazılmış.
Bir ana acaba dedim. Yoksa hoş tabi.
Vites bilgileri için teşekkürler. Zaten 2. viteste 30-40 arasında motorun sesi değişiyor ben de 3'e atıyordum.
Diğerlerini de dediğin gibi uygulamaya dikkat ederim. Bu bilgiler iyi oldu.
Yağ önerin için de çok teşekkürler. En iyisi ben toptan değiştireyim yağı.
Çünkü biraz yapışkanlığı azalmış gibi geldi.
Herhangi bir markanın 15-40'ı uygun mudur. yoksa bizim motorlarla daha verimli olan bir marka var mıdır?
şimdi bak yağ nasıl kontrol edeceksin.
cubuktan işaret parmagına birazcık yag sür. sonra baş parmagına biraz sıkıştırara yuvarlak çiz,
parmagını bıraktıgında yapışkanlıgını yitirmemişse (mukavemet gösteriyorsa) o yag özelliğini yitirmemiştir.
yağ konusunda parcacılarda abuk subuk markalarda yaglar var onları kullanma derim..
castrol yada shell olabilir. 20 lira sanırım bir litresi
yagı kontrol et. ne kadar eksilttiğini bil ona göre 10 40 yagdan 15 40 a cık.
10 40 yag zaten ince motor birde ısınınca iyice su gibi oluyor o yağ.
özelliğini de bir süre sonra yitirince hondalar yag yakıyor oluyor.. =)
yagın kralı motul-ipone dur =) ama bizim motorlar bir beden büyük geliyor işte maddiyat olarak
bu arada motorun kaç binde
# motosikletle.blogspot
Çok güzel ve öz bilgiler. Motor 23 BİN'de. Benden önce hep servise girmiş kayıtlar mevcut.
Yağ yakıp yakmadığını henüz değerlendiremiyorum. Motorun ilk sahibi sadece servise bırakırmış motoru.
O yüzden yağ ile ilgili bir bilgisi yok. Bilmiyorum diyor. Anlamam diyor.
Castrol alayım yarın.
Benim, tankların bakımını yapan bir astsubay akrabam var.
Emekliliği geldi sayılır. Ona göre, çiçek yağı bile koysam olurmuş
bak kadıköyde 2 sene toplamda kuryelik yaptım cbf ile cbfin en sevmediğim yanı. yag meselesi geri kalan herşeyine kefilim
yağ olayında ise güzel ve 15 40 yag ile baya düzeliyor.
88 binde rektefe oldu motosiklet ama aşırı derecede eksiltiyordu, 500 600 lira para harcandı. sonra devam sürmeye.
güzel yag almaya bak derim ben. her 1000 1500 km de bir değiştir.. 1 litre yag 25 lira gider 1000 km de parasal olarak
zaten senden istediği cbfin güzel benzin, güzel hava, güzel yağ. başka bişi istemez. geri kalanda gez geze bildiğin kadar.
allah kaza bela vermesin =)
# motosikletle.blogspot
Hüseyin kardeşim, inan aklımın ucundan geçmedi. Fakat, motor 31 binde ve hiç servis bakımı yok. Tüm bakımlarını ben yapıyorum. 2 seninin dolmasınada 1,5 ay kaldı zaten ki, 2 ayrıca akü 2 sene garantili dahi olsa, motorun servis bakım kaydının olmaması, aküyü ayrı tutarlarmıydı bilmiyorum ama, bunu sorun yaparlardı diye düşünüyorum. Gerçi düşününce akü bakım gerektirmeyen kuru akü ve zaten sulu akü de olsa servis bakımının olmaması ile ne ilgisi var dimi. Neyse, aldık bi kere. Ama 2 sene dolmadan akü bitme sorunu yaşayanlar için güzel bir bilgi.
Tam benim aradığım tecrübe işte. Gerçekten çok sağol. İnsanda kan, motorda yağ.
Ne kadar temiz, o kadar iyi. Yakıt açısından çok tasarruflu makine.
Yağ olayını da tavsiyelerin doğrultusunda önem vereceğim.
Yoksa gidişi, duruşu falan iyi gerçekten.
Hepimize kazasız sürüşler. Çok ama çok teşekkürler.
Motorun yağ yakma eğilimi bilinmiyorsa ve takip edilmediyse, sadece servis bakımlarına gidiliyorsa, servis bakımınada motor 4000 km de bir götürülüyorsa, bakımlarda çıkan yağda ölçülmüyorsa, o motor uzun süre eksik yağ ile kullanılmış olabilir. Bu hususa dikkat etmelisin cbf alırken. Eksik yağ ile kullanılmış olma ihtimalini eğer servise 2000 km de bir girdiyse minimuma iner elbette, umarım almayı düşündüğün motor 2000 km de bir servise girmiştir. Cbf 150 yi evladiyelik yapmak istiyorsan kesinlikle eksik yağ ile kullanmayacaksın. Yağ bakımına önem vereceksin. Cbf 150 yağ seçmez, ama uzun vadedeli düşünülüyorsa eksik yağı da sevmez.
evet aynen katılıyorum.
1000 1500 km geçmeden yağı değiştir derim.
bu motosikletin tek sorunu bu..
@subway2 kısa bi zamanda ölcebilecegin bir kapın içine yağı boşalt. ne kadar eksilttiğini anlarsın.
sıfır taze yagı da boş iken koy. ilave etmeki içindeki yagı, temiz yagı da bozmasın..
# motosikletle.blogspot
Ben 22 ayda 31 bin km yaptım, motoru 4 mevsim kullanıyorum ki hatta kışın en soğuk zamanlarında dahi kısa aralıklarla ve sıklıkla uzun yollar yaptım. Estiği zaman işe gider gelirim. 20+20=40 km. Estiği zaman hanımın tarafa gider gelirim 40+40=80 km, sadece çok zaruri değilse yağmurda sürmüyorum. Akünün şarj olmayarak motosikletin uzun süre kullanılmamasından kaynaklanan bi boşalma kesinlikle değil. Ben cbf 150 eski kasada de sulu aküyü, sadece bir kere saf su takviyesi ve kutup başlarının temizlenmesi bakımı yaparak 2 sene kullandım daha önce, sattığım kişide (kardeşim) 2 sene kullandı, toplam da 4 sene. Kardeşimde 4. senin sonunda 3. sahibine satarken aküde bi problem yoktu. Ama artık yeni kasalardaki kuru akünün toplam kullanım ömrünün 2 seneden uzun olduğunu zannetmiyorum. bence 2 seneyi gören yeni kasa kullanıcısı tüm arkadaşlar 85 tl ye acımasınlar ve akülerini yenilesinler derim.
Motoru aldım. Servis kağıtlarını karıştırdım da ortalama 2000'de girmiş. Arada 1500 olan da var 3000 olan da. Ama dediğim gibi ortalama 2000 gibi.
Fakat benden önceki ilk sahibi motordan/mekanikten hiç anlamadığını sadece binip gezdiğini ve sık sık servise soktuğunu söylemişti.
Kayıtları faturaları da mevcut zaten. Bundan sonrası da biraz şans artık. Çünkü ustaya da gösterdik. ikinci elin böyle riskleri var maalesef.
İhtiyacı olanlara kargosunu ödemek koşuluyla verebiirim arkadaşlar aşağıdaki ürünleri
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-cbf-150-icin-sag-sinyal-96530373/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-cbf-150-icin-nerdeyse-ciziksiz-denge-topuzu-96543993/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-cbf-150-icin-ucu-hasarli-on-sag-fren-kolu-96543890/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-2012-cbf-150-den-cikma-hafif-cizikli-ayna-96542784/detay/
motorum 10 bin olduğundan dolayı birde dün garipçe gezisinden sonra motora bir yağ hediye edeyim dedim.
her şeyi hazırladım motoru çıkarttım malzemeleri almaya gittim ki dışarı bi baktım sel hemen motoru gittim yerine koydum dedim bu iş yatar. yarım saat sonra bi daha baktım yerler kurumuş. hemen yeniden motoru çıkardım.
evet ilk önce adını bilmediğim conta gibi bi şey olan şu parçayı 1,5 tl'ye honda servisinden aldım. pardon kitlediler diyecektim.
Babamın karterin altındaki vidayı fazla sıkma uyarısıyla bismillah diyip koyuldum işe. anahtarla gevşettikten sonra elime poşat geçirdim ve vidayı açtım.
orta sehpadan indirip yan ayağa aldım. iyi ki almışım ince halde baya yağ aktı.
babam evde yağlı broşür kağıdında huni yapmıştı ama almayı unutmuşum. sonrada üşendim almaya. hava çok rüzgarlıydı çok yavaşça koydum ama yağı izlemekten gözlerim kaydı
Bu zamana kadar 10-40 yağ kullandım. Fakat motora çok ince geldiğini fark ettim birde önümüz yaz olunca Motul'un 15-50'sini deneyeyim dedim. şimdilik sadece motoru ısıttım. motor hemen ısındı yani 10-40'la ısınma konusunda bir farkı yok. motoru kullandıkça sizlere yağ hakkında bilgi vereceğim.
Motorun yağını en son 2400 km önce değiştirmiştim. motorun yağını önce resimdeki kaba sonra ise yağ kabına aldım. yağ kabına koyduğumda 920 ml yağ vardı. yani 80 ml eksik bunun da bir kısmı yağı kontrol ederken, birazı karterde, birazıda ilk aldığım kovada kalsa. tahminime göre 2400 kmde 30-50 ml yağ yok. yani yağ eksiltmiyor diyebilirim.
Saygılar...
Storm 150 > Cbx 250 Twister> Cbf 150'11
Hayat ve Ben
gerçekten akıllı bir icat olmuş =)
nasıl yapmış nereden almış aynayı ve bagladıgı somunu o kısımı anlamadım
# motosikletle.blogspot
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)