Cbf 150 ye iki kere arka lastik michalen aldım, yolculu kullanım oranım yüksek, yük arkada fazla olunca, michalen lastikler bende biri 8000 km seviyelerinde biride yine 10 bni göremeden arka lastik kabak seviyesine kadar aşındı ve değiştirmek zorunda kalmıştım. Dolayısıyla her 8 -10 binde bir arka michelen lastik değişimi yapmak demek hem pahalı olamsı kaynaklı hemde ömrünün kısa olması kaynaklı kullanım maliyetini hayli arttırdı. Ayrıca lastik aşınmaya başladıkça çapı düştüğü için 5-6 bin km sonra sıfır hali ile karşılaştırdığında aynı hızda motorun kullandığı devirlerde artma olması oldukça can sıkıcı olmaya başlamıştı. Örnek vereyim. Michalen arka tekeri yeni taktığımda motor 80 km/h ta 6000 devirle ilerleyebiliryorken, son anlarında yani lastik 8000 km seviyelerindeyken motor 80 km/h ta 5. viteste 6500 devir çevireye başlıyor, buda ham yakıt sarfiyatını arttıran, hemde motor ömrünü kısaltan bi olumsuzluk bence, ayrıca michalen lastik, yumuşak hamur yapısı nedeniyle arkaya yolcu bindiğinde daha çok ezilerek sürtünmenin artmasına ve çekişin bir nebze düşmesine de sebep oluyor. Yol tutuş ta on numara, üzerine yok ama bu olumsuzluklardan sonra arkaya michalen düşünmüyorum. 10 bin deki arka michaleni söküp swallow takmıştım. Birden motor akıcılık kazanmıştı, 80 ile giderken 6500 çeviren motor 6000 devir çevirmeye başlamıştı. Swallow arkadan inanılmaz memnunum, michalenin yol tutuşunu aratmayacak kadar kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden ben ön michalen, arka swallow devam ediyorum. Gayet memnunum. Şimdiye kadar cbf 150 için piyasada olan bütün lastikleri kullandım diyebilirim. Swallow ile ilgili şöylede bi kaliteli gözlemim var. Arabaların asvaltta fren yaptıklarında çıkan lastik sesini, nasıl tarif edeyim (i-i-i-i-i) ben şimdiye kadar arka tekeri asvaltta kızakladığımda hiç duymamıştım, bu sesi sadece swallow da duydum. Hatta arkamdan araba geliyor kazık fren yaptı ve duramayarak bana vuracak şeklide anlık bi duygu bile yaşamıştım ve çok şaşırmıştım.
Yolculu kullanım için michalen arka.. elbette sürüş güvenliği ve yol tutuş olarak 10 numara. Fakat:
1- Yolculu kullanım yapan için yumuşak hamur yapısı nedeniyle motoru bence biraz zorluyor. ve yolculu kullanım yapan bir numara daha sert lastik tercih etmeli.
2- Yolculu kullanım oranı fazla ise lastik çabuk eriyor. Para para para, her 8-10 bin de bir arka michalen değiştireceksek işimiz var, yandık
Senede 15-20 bin yapıyorum bana gitmez. He senede 3-5 bin binen bu maddenin olumsuzluğunu yaşamaz alabilir.
3- Yolculu kullanım oranı fazla ise 5-6 bin km seviyelerinden sonra lastikteki erime eğilimi artmaya başladıkça çaptan düşme ile birlikte, seyir esnasında motorun daha yüksek devirler çevirmeye başladığını fark ediyorsunuz, moral bozucu, motor ömrü için olumlu değil ve yakıt sarfiyatını arttıran bi etken. Ayrıca bu 0,5 devir seviyelerinde yaşanılan devir artışını eski kasa devir saati olmayan ark..ların anlaması neredeyse imkansız. Bilginize.
Bu şekilde kullanım, hele bide motorda yeni kasa ve 43 t dişli varsa, motor 90-100 km-h seviyeleri bile çok çok yüksek devir çevirecektir. Dikkat etmek lazım. Birde üstüne bu koşullarda kullanılırken mesela mevsim yaz, hava sıcak, motor yağınada bakılmadan, ağar sürücü ve ağoır bi yolcu ile eksik yağ ile geziliyorsa zaten motorun sonu yakın demektir. 20-30 bin seviyelerinde motor yaptırmalara şahit oluyorum, yazık. Bilinçli kullanılan bi cbf 150 nin 20-30 binlerde motor yemesi mümküm değil.
Michalen arka lastik kullanımı ile ilgili gözlemlerim bu şekilde.
Bi kaç ay önce aldığım swallow arka lastikten bir fotoğraf. Viraja yatma kabiliyeti, frenaj ve ıslak yol sürüş yol güvenliği konusunda michaleni aratmayacak kadar kaliteli bi lastik, tavsiye ederim. Yolculu kullanımda da arka michalendeki sıkıntıları asla yaşamıyorum.
http://f1303.hizliresim.com/17/w/lk0y7.jpg