Bayram ertesi motorumu satışa çıkaracağım. 16.000 km.de (bayramda 600 km daha yapacak) ruhsat ta 2011 model, motor 2010 model 10 gün sonra 2 yıl bitecek yani. 3.500 TL. istiyorum.
Bayram ertesi motorumu satışa çıkaracağım. 16.000 km.de (bayramda 600 km daha yapacak) ruhsat ta 2011 model, motor 2010 model 10 gün sonra 2 yıl bitecek yani. 3.500 TL. istiyorum.
Herkese selamlar. Dostlar Allah kısmet ederse ben de aranıza katılacağım. Uzun zamandır kullananları yolda çevirip soruyorum. Özellikle de kurye için kullananlara. Çünkü adamlar günde neredeyse 300-350 km yol yapıyorlar. Bir tanesine sorduğumda 90,000 km yol yapmıştı ve bakımına düzenli devam edersem 20-30,000 km daha götürür demişti. Motor gerçek anlamda İstanbulda yaşıyorum İstanbul yollarına uygun bir motor. Sıfır alacağım motoru. Sizlerin tavsiye edeceği şeyler varmıdır? İyi kötü yorumlarınızı bekliyorum. Saygılar Burak.
Ethem abim grup olarak uzun gezilere çıkıyoruz artık (aynı gün 350 km iki haftadır en uzunları),çok şükür yalnızlığım sona erdi.Fakat gruptaki motorlar mz251,suzukı burgman 400,piaggio x8 200 ve ben cbf 150.virajlı yolda sıkıntı yok ama düz yolda hepside benimkinden hızlı gittiğinden sıkılıyorlar dolayısıyla sen en öne geç ritmi sen belirle diyorlar ve mecburen bende 100'de sabitlemek zorunda kalıyorum.Bu durum motoru nasıl etkiler nasıl sıkıntı olabilir 80 le gidersek beni geziye falan götürmezler
Hiç bir sıkıntı çıkmaz.. neden çıksın ki ? mantık olarak düşünelim....
Motorunuzda devir kesici var, dip gaz gitmiyorsunuz ee o zaman sorun yok.. 100 km gidilmesi gereken en ideal sürat...
hıı benim yaptığım gibi istanbuldan izmite otoyoldan dip gaz 110-120 km ile gidersen ilerde sıkıntı çıkar.. çabuk yıpranır..
malum sizde bide yağ eksiltme olayı var, kontrollu olman lazım... redline a yaklaşmadığın tüm süratlar idealdir..
[QUOTE=ethemm76;2779160]Ben sübap ayarını motor 2500 km de iken İstanbul' da işinin ehli bi yetkili servise yaptırdım. Sentil çakısı kullanarak ayar yapmışlardı ve motordaki şıkıtrılı çalışma tamamen ortadan kalktığı gibi, motor da oldukça sessiz çalışmaya başlamıştı, rölantide kide dengesizlik düzelmüşti Tabi kaliteli bi yetkili servisin sentil çakısında, 0,02 mm lik çakı varmı sorgulama gereğide duymamıştım.[COLOR="Silver"]
Burada öyle bir servis yok sanırım.Sentil çakısını da edinemedim.Ne yapacağım bilemedim.Hayırlısı ramazan bitsin bakıcaz çaresineç
sibob ayarı konusunda sanırım bir yanlışlık var.
Honda CBF150 Kılavuzdaki değerler;
Emme subabı : 0,08 mm.
Egsoz subabı : 0,12 mm.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-degisimi.html
Aynalarda sorun olmamasına sevindim Zaman zaman yaz foruma da bi hareket olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------
[QUOTE=baycall;2779856]Kesinlikle filler çakısı kullanılarak ve kitapçıkta yazan sübap boşluğu değerlerine bağlı kalınarak ve motor tamami ile soğukken, her hangi bi usta tarafından yapılan süpab ayarıda sorun olmayacaktır. Bu hususlar atlanmadan yapılan bi sübap ayarı sorun olmayacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------
Yolcusuz kullanımda 100 ile sabitlemek sıkıntı olmaz. Sadece motor yağ seviyesi, yağ yakma eğilimi kontrolünde olsun. Benim motor normal 70-80 gezilerinde çok az yağ yakarken yolculu, sıcak havalarda 90-100 gezilerinde baya bi yağ yakıyor. Yani devamlı böyle kullanır ve yağına da bakmazsan, motorun da yağ eksilttiyse sorun olabilir. Haricen sorun yaşamazsın. Hel bide 42 t arka dişli varsa, yolcun yoksa, 70-80 kg dan daha hafif değilsen, lastiklerin hala dişli ve basınçları ölçülmüş ve inik değilse 100 km/h ta tuttuğunda motora kesinlikle zarar vermeyecektir. Ha şu olur, ben motorumda 70-80 binleri görmek istiyorum sorunsuz dersen, bu şekilde devamlı kullanım motorun toplam kullanım ömrünü bi miktar düşürebilir. Yani devamlı 6-7 bin devir aralığında ve sakin kullanılan bi motorla, devamlı 8-9 bin devir aralığında kullanılan bi cbf in toplam kullanım ömrü elbette aynı olmayacaktır. Ama bu geziler çok sıklıkla olmuyorsa, zaman zaman oluyorsa, motorun yağına falan da zaten bakıyorsan sorun olmaz. Bu sıcaklarda böyle gezilere çıkarken motorunda 150-200 gram dahi eksik yağ olmasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------
Özellikle yağ bakımlarını ihmal etmediğin sürece ve motoru sıkıştırmadığın sürece senelerce ekmeğini yersin. Cbf 150, bi ybr ye, bi tvs ye benzemez, sıkıştırılmayı pek sevmez. Ara ara gaz kolunu bırakmayı bilmek lazım. Niyetin hayırlı olur inşallah, en kısa zamanda aramızda görmek dileği ile.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------
Devir saati yok ama, yeni kasalarda olmayan devir kesici var ve vites göstergesi var. Eğer motor temizse eski kasa olmasını bi yana bırakarak bu artılarını da göz önünde bulundur bence. Ben eski kasaları sanki biraz daha dayanımı, kullanım ömrü yüksek şeklinde yorumluyorum. Sanki yeni kasalar daha narin gibi, ben eski kasada hiç sorun yaşamaz ken yeni kasada büyük sayılmayacak bi kaç problemle karşılaşmıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------
Ark..lar yukarıda bahsetmiştim, sahibinden e falan lan vermeye uğraşmadan müşteri çıkarsa, buradan ihtiyacı olan bi kardeşim faydalanabilsin isterim. Evi karıştırırken poşet içinde elime geçti. Bir önceki 2009 model cbf ime ait olan komple gösterge panelini satıyorum. İlan linki:
http://www.motosiklet.net/forum/sati...ge-paneli.html
Abi benim motorda devir kesici yok şimdiye kadar öyle bir şeyle karşılaşmadım.
Özellikle yağ bakımlarını ihmal etmediğin sürece ve motoru sıkıştırmadığın sürece senelerce ekmeğini yersin. Cbf 150, bi ybr ye, bi tvs ye benzemez, sıkıştırılmayı pek sevmez. Ara ara gaz kolunu bırakmayı bilmek lazım. Niyetin hayırlı olur inşallah, en kısa zamanda aramızda görmek dileği ile.
Teşekkürler. İnşallah hayırlı olur.
CBF150 comutter bilincine sahip onceligi yakit ekonomisi,ucuz parca,bol servis olan bunun yaninda konfor arayan insanlarin motorudur cbf150. Adamlar comutteri race motor gibi kullaniyolar sonra yag yakiyor gitmiyor vs vs bir ton problemle ugrasiyorlar. Ulke olarak zaten okumayi sevmeyen milletiz. Su servis manuelini ALLAH rizasi icin bir okusak ozaman kimsenin sorunu kalmayacak. Adam cbf150 nin teknik kisminda tek kisi azami surati 90km/h olarak yazmis bunu bosuna yazmamis degilmi? sen bu motoru degerlerinde kullan bak bakalim kac bin km yapicaksin? hiz istiyosan git race motora bin arkadas. 1 seneden beri cbf150 kullaniyorum burada yazilan ne tekleme ne yag yakma ne eksiltme hic bir soruna rastlamadim biraz bilinclenelim ahmetin mehmetin lafina degil teknik olan yazilari kisileri dinleyelim okuyalim sonra sikinti cikinca soru soralim. Her 3-5 sayfada bir yag yakma yag eksiltme konusu aciliyor artik biktik yahu.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Arkadaşlar, elimde 2009 model cbf 150 den çıkma, şu anki motorumdan önce sahip olduğum cbf 150 me ait olan komple, hasarsız ve çiziksiz, sıfıra emsal gösterge paneli mevcut, paneli arızalı olan, kazalı, vb durumda olanlar için, yeni kasa motorunda vites göstergesi olmasını isteyenler için (fakat bu servise sorulmalı, teknik olarak mümkün mü diye) güzel bi fırsat olabilir. Km 33983 km de. İlan linki:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6784913/detay/
Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
Nihat kardeşimin dediği gibi tatlı tatlı gezmesini bilmeyene cbf az gelir, veya ben cbf le basarım diyen de 15-20 bin. Hadi bilemedin 25 bin de yağ yakmaya başlar veya yağ yakma minimumsa artar. Ondan sonra kimse bu ne biçim motormuş bu demesin. Bi ybr, bi apachi gibi motor mekanik dayanımı iyi değil, bunu hep yazıyoruz. Bu gün 40 km lik yolu 70 km/h ı hiç geçmeden geldim. Hayatımın en ketifli yolculuklarından biri olduğunu söyleyebilirim. Gerçekten de benzin göstergesi oynamadı Veya 1 mm falan oynadıysa da ben fark etmemiş olabilirim.
sağol nihat abi güzel ürünler bu 500ml şampuan kaç yıkama dayanırki :S hepsi burada da 7-8 liralık cilalı şampuanlar var iş görürmü?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------
ethem abi valla ben açıkcası kendime güvenmiyorum kendime ait ilk motorum o yüzden yanlış karar vermek istemiyorum biran önce sizlerle tanışıp ince detayına kadar motorumu tamamen tanımak istiyorum abi bi gün musait olduğunda o tarafa gelsem görüşsek ?
aslında bayramda tekirdağ yolculuğunuza katılmak planım vardı ama arife hariç tüm bayram çalışıyorum
ancak abi çalıştığım yer istanbulda tem kenarında viaport avm var oranın bahçesindeki lunapark eğer uyarsa uğrarsanız 1 saatte olsa muhabbet edip sizinle birer çay içmek beni mutlu eder
Bu sıcak günlerde.Soğuk fotolar iyi gelir diye düşündüm İyi Geceler
By sercan2667 at 2012-08-16
By sercan2667 at 2012-08-16
2020 'Tracer 900 İcon Blue
500. km de yazdığım titreşim sorunu öne 16 lık dişli takılınca bitti sayılır... hala 5 bin 5500 devir arası hafif bir titreşim geliyor motora ama 6000 devirde kayboluyor... ama hafif , ani hızlanmada hissetmezsiniz bile...
onun dışında yakıt tüketimi 2.6- 2.8 arası değişiyor benim için... 3 lt yaktıramadım şimdiye kadar...
tek sıkıntım zincir çok çabuk bolalıyor, ne bileyim sık sık zincir gerdirmekten bıktım... hafif bir enduro yapayım zincir şakır şukur... debrajda aynı şekilde sürekli ayarı bozuluyor, usta sıcaktan diyor ama ben biraz dandik buldum , önce innovamda 2 sene hiç ayar yaptırmamıştım, bakımlarda sadece yağı değişri çıkar giderdim kesinlikle innova daha sağlamdı , ama cbf nin yol tutuşu virajlardaki kabiliyeti, oturuş pozisyonu ve 90 -100 km/s hızlardaki stabil gidişi tartışılmaz...
seneye ilk baharda muhtemelen bir f650gs almış olurum ama cbf den vazgeçebilir miyim bilmiyorum, en kötü onu bir akrabama arkadaşıma satmaya çalışır, ara sıra kullanırım diyorum
herkese selamlar...
[QUOTE=K o r @ y;2779870]O ehlini bulmak inanın buralarda biraz zor (yer:osmaniye)
Ethem abi ben de dediklerini yapmaya çalışıyorum ama olumlu sonuç alamadım.Buralarda daha doğrusu internette dahi 0.02mmye sahip bir filler çakısı bulunamamakta.Buradaki ustaların eline çakıyı verip subap ayarını yaptırmayı planladım olmadı.Geçen bir ustaya gittim adam nazlanarak motoru dinledi (sürmeden) "azıcık ses var gerek yok" dedi.İyi de ben 10 km gideyim motorumla şıkır şıkır subap sesi geliyor ve yol uzadıkça şıkırtı çogalıyor.Çözemedim anlayacağın abi.
[QUOTE=baycall;2780611]Cbf 150 kullanma klavuzunun 75. sayfasında sübap ayarı ile ilgili bilgiler var. Burada sübap boşluğu ayarlanırken emme: 0,08 mm, Egsoz: 0,12 mm olmalı diyor.diyor. Yani 0,02 mm diye bi değer yok. Yani böyle bi filler çakısı ihtiyacı yok.
Kendine günü birlik bi gezi planla, Adana da Sucular a gidersin. Osmaniye ye 86 km olarak görünüyor Adana mesafe. Biz bir günde 250+250=500 km dahi keyfi geziler yaptığımız oluyor. Rahat gider gelirsin. Bir gününü ayır, hem motor sürmüş olursun, hemde motorunun istediğin bakımı yaptırma imkanı bulmuş olursun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:01 ----------
Oldukça sert kullanıyor olmalısın, sıcaktan o seviyede deb. ayarı bozmaz ve zincir o sıklıkla esnemiyor, sakin davranırsan bu olumsuzlukları muhtemelen yaşamıyacaksın. 23 bindeyim, arada hiç deb. ayarı yapmadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------
Elbette gelirsek yanına uğramak isteriz, fakat benim bu geziye katılamam ihtimalim söz konusu oldu, ekonomik olarak o gün için cebime 100 tl koymam gerekecek. Bu bütçeyi ayıramamam söz konusu o gün için, belki ben gelemeyebilirim. Ama seni her zaman beklerim. Ne zaman istersen vardiye ve iş durumuma göre karşılarım.
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)