Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #28901
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    sonax şubelerinde bulabilirsin ama biraz pahalı satıyo olabilirler. Ancak tekzen koçtaş gibi yapı marketlerde yada büyük marketlerin oto aksesuar bölümlerinde rahatlıkla bulabilirsin.

    hızlı cila
    http://www.hepsiburada.com/liste/son...oryId=20035738

    şampuan
    cilalı olan
    http://www.hepsiburada.com/liste/son...oryId=20035761
    normal olan
    http://www.hepsiburada.com/liste/son...oryId=20035761
    ikiside güzel ürün fiyatıda uygun
    zaten uzun süre gidiyor bitmesi zor.
    ethemm76 bunu beğendi.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #28902
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Sonax ın namını bende duymuştum, şu anki şampuanım bitince bende sonax şampuan ve cila alayım madem. Saol Nihat kardeşim.

  3. #28903
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonax ın namını bende duymuştum, şu anki şampuanım bitince bende sonax şampuan ve cila alayım madem. Saol Nihat kardeşim.
    abi kimya sektöründe almanlardan şaşmıyacaksın
    mücahit_89 bunu beğendi.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  4. #28904
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    beyler merhaba, yarın sabah bi arkadaşıma cbf150 alıyoruz da benim sormak istediğim bişey var, vakit sıkıntımız olduğundan usta servis falan bulamadık bugün motora kendimiz baktık, motorun arka lastiği olması gerekenden biraz solda gibi geldi bana yani kuyruk plakalık lastik şeklinde yukardan aşağı hizaladığımızda lastiğin ortası plakalık ve far dik bir çizgiye denk gelmiyor, kuyruğa o kadar dikkatli baklım arka peg uzantıları falan çok dengeli duruyor maşada da bi anormallik göremedim ama dediğim gibi lastik arka maşanın sol koluna daha yakın bu normal mi ? bana normal gelmedi, ben mi çok kılım? dik açıyla tam arkadan çekilmiş fotoğraf varsa koyun lütfen bir yandan ben de araştırıyorum... şimdiden teşekkürler

    ---------- Post added 14-08-2012 at 00:16 ---------- Previous post was 13-08-2012 at 23:44 ----------

    BULDUM !!!

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...versiyonu.html

    bu başlıktaki resimlerde de asimetri belli oluyo demekki normal... bana denge bozar gibi geldi, ama kuyruk ve arka pegler çok muntazam göründüğü için normal olmasını ummuştum..
    Ninja

  5. #28905

    Üyelik
    01 Mayıs 2011
    kuyruk yamukluğu kuyruk grenajının montajından kaynaklanıyor.serviste düzeltiliyor
    ethemm76 bunu beğendi.

  6. #28906
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı sedici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyler merhaba, yarın sabah bi arkadaşıma cbf150 alıyoruz da benim sormak istediğim bişey var, vakit sıkıntımız olduğundan usta servis falan bulamadık bugün motora kendimiz baktık, motorun arka lastiği olması gerekenden biraz solda gibi geldi bana yani kuyruk plakalık lastik şeklinde yukardan aşağı hizaladığımızda lastiğin ortası plakalık ve far dik bir çizgiye denk gelmiyor, kuyruğa o kadar dikkatli baklım arka peg uzantıları falan çok dengeli duruyor maşada da bi anormallik göremedim ama dediğim gibi lastik arka maşanın sol koluna daha yakın bu normal mi ? bana normal gelmedi, ben mi çok kılım? dik açıyla tam arkadan çekilmiş fotoğraf varsa koyun lütfen bir yandan ben de araştırıyorum... şimdiden teşekkürler

    ---------- Post added 14-08-2012 at 00:16 ---------- Previous post was 13-08-2012 at 23:44 ----------

    BULDUM !!!

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...versiyonu.html

    bu başlıktaki resimlerde de asimetri belli oluyo demekki normal... bana denge bozar gibi geldi, ama kuyruk ve arka pegler çok muntazam göründüğü için normal olmasını ummuştum..
    Çevremdeki bi çok cbf im arka kuyruk kayıktır, sizin yaptığınız gibi arkadan baktığınızda göze kötü görünmesi haricinde hiç bir olumsuzluğu yok ve Batuhan arkadaşın dediği gibi servisler düzeltebiliyor. Yani sorun yok.

  7. #28907
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çevremdeki bi çok cbf im arka kuyruk kayıktır, sizin yaptığınız gibi arkadan baktığınızda göze kötü görünmesi haricinde hiç bir olumsuzluğu yok ve Batuhan arkadaşın dediği gibi servisler düzeltebiliyor. Yani sorun yok.
    vayyy kuyruğu kayık ethem abi... napıyon..
    sıkıldım gelem mi ?

  8. #28908
    peacetrain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2012
    Şehir
    Ankara
    Arkadaşlar herkese teşekkür ederim, tavsiyelerinize için de. Dün bir hevesle motorun yağını değiştireyim dedim. Bu arada motorum 2008 model 8000 km.de. Fırsat bulabilirsem resimlerini ekleyeceğim. Ankara Ostim sanayide bir ustaya (sözde!!!) gittim. Hava filtresi ve yağ değişimi için 40 tl aldı. Parasında değilim de, nasıl olsa işini yapar diye çok dikkat etmedim. Ben de bir iş yaparken başımda birinin dikilmesini çok sevmem. Usta rahat çalışsın diye çok yanında durmadım. Ustamız önce hava filtresi için yan grenajları söküp hava filtresini bayağı bir aradı. Biraz uzakta durduğum için bayağı sonra farkettim hava filtresinin yerini aradığını. Sele altında olduğunu söyleyince iş çözüldü. Taktığı hava filtresi orjinal değil, çakma. Çünkü tam yuvaya oturmadığı için hava filtresinin kenarkarın pense ile kırarak oturttu yuvaya. 4 senelik orjinal filtresi bile daha düzgün duruyordu yeni taktığından. Yağ değişiminden sonra, boş kutuya bakayım dedim, henüz motorun yağ eksiltme konusunda bir fikrim yok, motora hangi yağdan koyduysa aynısından alayım dedim eğer eksiltme oluyorsa kendim eklerim diye, bir baktım kutuda Castrol 10W-40 Benzinli araçlar için yazıyor. Ustaya neden motorsiklet yağı yerine araba yağı koydun dedim, ustamız önemli olmadığını en az 3000 km gidecek bir yağ olduğunu söyledi. Motorsiklet yağı sadece racing motorsikletler gibi yüksek devirli motorlara konuluyormuş!!! Sizce bu yağı biraz kullanayım mı yoksa hemen değiştirmem mi gerekiyor?
    Fight till the end!!!

  9. #28909
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Arkadaşlar sonunda ehliyetime kavuşuyorum yarın yada perşembe..inşallah..

    Uzun yola giden arkadaşlar..Ana sayfada konu açmak yerine, CBF ile uzun yol yapmış olarak sizlerin tavsiyesini merakla bekliyorum...

    Arife günü Çerkezköy ( tekirdağ ) yola çıkıp , otobandan İstanbul, İzmit, Adapazarı, Akyazı(Bolu) , Mudurnu(Bolu), Nallıhan(Ankara) yapıcaz eşimle.Allah izin verirse...

    Biliyorsunuz motorla pek uzun yol tecrübem yok. ama okunabilecek,araştırabilecek tüüm tavsiyeleri okudum.etkinlik gezi fotolarında neredeyse hepsine baktım (yaklaşık 4 aydır inceliyorum şu anda 75. sayfadayım.. ) oradaki tecrübeleri vs okudum.resimleri inceledim..Tamam yola çıkınca bambaşka olur bu iş ama en azından temel şeyleri öğrendim..Motorumu 1 ay önce 2750 km de almıştım, şu anda 3550 km de.o kadar km yi mahalle arasındaki yollarda trafige hiç çıkmadan ekmek almaya bile gitmeden,mont kask eldiven ile yaptım.öğrenmek için.alıştım da.eşimle de alışsın diye çok gezdik ara sokaklarda.hatta postacı olcam ben diyip duruyor tüm ara sokakları öğrendim diyor neyse, cuma günü 4000 bakımı yaptırıp(4000 olmadı daha,yaparlarsa, yapmazlarsa da Ethem abi gibi birdaha adım atmam ), cumartesi sabah 7 gibi yola çıkmayı düşünüyoruz.Google dan baktığımda 390 km yazan yol aslında buraya tam 410 km. ( 2011 model albea ya göre ) neyse motorla gidince anlıyacağız..Sabırsızlanıyorum..

    CBF ile uzun yola giden arkadaşlar, yorumlarınızı, tavsiyelerinizi merakla bekliyorum..
    birGarip..

  10. #28910
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Garip ; bayramın 2. günü ybr ve cbf ile Tekirdağa geliyoruz.. O zaman uzun yol nasıl yapılır anlatırız kardeşim
    Ethem76, chemical, bide ben

  11. #28911
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garip ; bayramın 2. günü ybr ve cbf ile Tekirdağa geliyoruz.. O zaman uzun yol nasıl yapılır anlatırız kardeşim
    Ethem76, chemical, bide ben
    Koray abicim bide bayramda gelin demiştim size :( kusruma bakmayın ehliyetin çıkacanı duyunca dün aniden karar verdik eşimle.. :(

    üzgünüm gerçekten...
    birGarip..

  12. #28912
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koray abicim bide bayramda gelin demiştim size :( kusruma bakmayın ehliyetin çıkacanı duyunca dün aniden karar verdik eşimle.. :(

    üzgünüm gerçekten...
    Tekirdağ köftesi yiyip gidicez... hemde yol yapıcaz.. malum otoyollarda ücretsiz.. tork canavarı makinalarla tozumuzu attırcaz..
    Nereleri önerirsin bakem.. nereye gidelim..

  13. #28913
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekirdağ köftesi yiyip gidicez... hemde yol yapıcaz.. malum otoyollarda ücretsiz.. tork canavarı makinalarla tozumuzu attırcaz..
    Nereleri önerirsin bakem.. nereye gidelim..
    ben tekirdağa sadece motor almaya gittim başka hiç gitmedim.nerelere gidilir hiiç bilmiyorum.Bayramda gitmeyecek olsaydım daha önceden keşif gezileri yapardım Kumbağ ve uçmakdere ye gidin derim.çok duyuyorum isimlerini.
    birGarip..

  14. #28914
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    O zaman alalim biz bu motoru
    Ninja

  15. #28915
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar sonunda ehliyetime kavuşuyorum yarın yada perşembe..inşallah..

    Uzun yola giden arkadaşlar..Ana sayfada konu açmak yerine, CBF ile uzun yol yapmış olarak sizlerin tavsiyesini merakla bekliyorum...

    Arife günü Çerkezköy ( tekirdağ ) yola çıkıp , otobandan İstanbul, İzmit, Adapazarı, Akyazı(Bolu) , Mudurnu(Bolu), Nallıhan(Ankara) yapıcaz eşimle.Allah izin verirse...


    Temmuz ayında cbf 150 motorumla 3850 km lik. İstanbul-Doğu karadeniz (Batum dahil) -Istanbul gezimi tamamladım. Raporu başka sitelerde yayınladım ancak burası resim formatı yüzünden biraz sıkıntılı yinede sonuç bölümünü ve motor performansı konusunda yorumlarımı aşağıya ekliyorum.


    Biliyorsunuz motorla pek uzun yol tecrübem yok. ama okunabilecek,araştırabilecek tüüm tavsiyeleri okudum.etkinlik gezi fotolarında neredeyse hepsine baktım (yaklaşık 4 aydır inceliyorum şu anda 75. sayfadayım.. ) oradaki tecrübeleri vs okudum.resimleri inceledim..Tamam yola çıkınca bambaşka olur bu iş ama en azından temel şeyleri öğrendim..Motorumu 1 ay önce 2750 km de almıştım, şu anda 3550 km de.o kadar km yi mahalle arasındaki yollarda trafige hiç çıkmadan ekmek almaya bile gitmeden,mont kask eldiven ile yaptım.öğrenmek için.alıştım da.eşimle de alışsın diye çok gezdik ara sokaklarda.hatta postacı olcam ben diyip duruyor tüm ara sokakları öğrendim diyor neyse, cuma günü 4000 bakımı yaptırıp(4000 olmadı daha,yaparlarsa, yapmazlarsa da Ethem abi gibi birdaha adım atmam ), cumartesi sabah 7 gibi yola çıkmayı düşünüyoruz.Google dan baktığımda 390 km yazan yol aslında buraya tam 410 km. ( 2011 model albea ya göre ) neyse motorla gidince anlıyacağız..Sabırsızlanıyorum..

    CBF ile uzun yola giden arkadaşlar, yorumlarınızı, tavsiyelerinizi merakla bekliyorum..
    Sanıyorum, Temmuz ayındaki Karadeniz gezimizde CBF150 'm le 3850 km Istanbul-Batum-Istanbul yapmış birisi olarak. Birkaç yorum ekleyebilirim Biraz eski motorumla kıyaslamalar var,siz aldırmayın onlara...) Aslında geziminizi raporu var ,başka sitelerde yayınlandı...:S Umarım yardımı dokunur...
    Öncelikle parasına göre çok iyi bir motor olduğunu söyleyebilirim. Yok çinmiş yok japonmuş ben onu bunu bilmem. Motora bindiğim zaman bana verdiği lezzete bakarım. Ben CBF ten bunu aldım.Mutlaka tüm motorların artıları ve eksileri var. Bu geziye çıkarken daha önceki tecrübelerim bana otoban harici sürüşte 100 kmlik bir hızın yeterli olduğunu gösterdiği için yola çıktım. Bunu da çoğunlukla tutturduğumu söyleyebilirim.

    ARTILARI
    *Motorun sürüş pozisyonu çok rahat. DL ye yakın ancak biraz daha alçak bir sürüşü var.

    *Kontrol hafifliğininde etkisiyle oldukça rahat.Güç faktörü hariç özellikle arazide DL den çok daha iyi.

    *Ön cam sonradan taktırdım. Öncesinde göğüste patlayan rüzgar şimdi kaskta patlıyor yani daha iyi Daha fazla uzatmayı düşünmüyorum. gerek yok.

    *Parçayı heryerden ucuza bulmak paha biçilemez bir artı.

    *Koruma demirleri almak gerekiyor. Kaliteli değiller ancak 200 liraya motoru çevreliyorsunuz.Ön cam dahil.

    *Frenler kesinlikle Honda faktörü var. Zınk diye duruyor. Debriyaj pamuk gibi.

    *Yakıt beni üzmedi. Ancak beklentilerimin bir tık üstünde kaldı. Bunda benim kilom,yüküm ve hızımın etkisi büyük.250 lik bir motor kadar yaktı 100 km 3.17 litre. Ancak şehiriçinde yedek depo ile beraber 13 litre ile 450 km çıkartır diye hesaplıyorum. O da 100 km 2,7 - 2,8 arası bir değer olur.

    *Önermesem de yokuşaşağı orjinal zincir dişli 130'uda gördüm. Devir saati dipte gidiyor o zaman.

    *Ucuz olması nedeni ile büyük paraları sokakta yatırmıyorsunuz, gönül rahatlığıyla uyku uyuyabilirsiniz

    EKSİLERİ
    *Sele 200 km ve üzeri sürüşlerde rahatsızlık veriyor.Bazı yerlerde tulum yağmurluğumu altıma koyarak kullandım rahat ettiğimi söyleyebilirim.

    *Yanlızsanız otoban sürüşlerinde uzun yokuşlarda motor gücü ve rüzgar etkisinden dolayı bir güç kaybı yaşanabiliyor.90'a 80'e düşebiliyorsunuz. Ancak sonradan farkettiğim F1 yarışlarından hatırladığım bir teknikle öndeki aracın hava boşluğunu yakalarsanız bunu önleyebiliyorsunuz;-) Bu araç sedan ve van tipi bir araç ise 100 110kmh ile peşine takılabiliyorsunuz. Otobüs ,kamyonet olursa yine aynı ancak rüzgar tokatlama yapabiliyor.

    *Uzun yol yapıyorsan motoru öldürmeden gideceksin.Ara hızlanmaları unutun derim. Seni çekip alacak bir motor değil.

    *Orjinal lastikleri Duro ve yer ıslak ise tutunma diye birşey yok. Bu kadar açık..Yumuşak hamurlu Michelin ile sürüş karakterinin çok değiştiğini söylüyorlar ben henüz almadım.

    *Orjinal aynaları berbat yerine YBR nin uzun kollu aynalarından alıp rahat ediyorsunuz. Ankarada 15 liraya takma dahil çiftini değiştirmiştim. Öyle yağmurda soğukta kullanacaksanızda elcik ısıtma yerine harika elinizi içine koyduğunuz cepleri olan el korumaları var.

    *Gidon çok hassas yan yatırmayacaksın yamuluyor:S

    *Rakım konusunda yukarılarda oksijen azaldıkça motorun performansı biraz düşebiliyor. Yani CBF Deniz kenarını ve özellikle Istanbul'u seviyor. Artık asfalt kalitesinden midir? Havasından mıdır? Kendini başka bir motor zannediyor.

    *Yeni modellerde motor devrinden etkilenmemesi daha iyi olsa da aydınlatma için ufak bir müdahale gerekiyor. Uzun yandığında kısa da beraber yansa daha iyi olacak. GÜndüz farları ile sorunu çözdüm sayılır.

    *Kronik yağ yaktığı söyleniyor.Ancak ben tespit edemedim. Yakarsa da eklerim litresi ne kadarki :p

    *Yan ayak bana biraz tuhaf geldi sanki yanlış bir yer ya da ölçüde biraz eğim varsa motor güvenilir durmuyor. Orta ayak en iyisi.
    ethemm76, Garip ve peacetrain bunu beğendiler.
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  16. #28916
    peacetrain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2012
    Şehir
    Ankara
    Player77 - Aynaları Ankara'da nereden almıştınız? Hatırlıyorsanız paylaşır mısınız?
    Fight till the end!!!

  17. #28917
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    Yiba çarşı ,Ulusmotor olması lazım...
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  18. #28918
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Player77 kardeşim, yorumların ve gözlemlerin çok faydalı, teşekkür ederiz. Cbf ile uzun yol yapmayı düşünüpte korkanlara çok güzel bi şekilde cesaret vermiş oldunuz.

    Arkdaşlar, bi kaç sayfa önce motorumun 1000 km de ne kadar yağ yaktığını teşhis edebilmek amacı ile yağ değişimi yaptığımı, yağ olarak 16 tl lik P. Ofisinin 10-40 yarı sentetik motosiklet yağından kullandığımı (Maksimum yağ yakmayı görmek istediğimden dolayı, mevsim yaz olmasına rağmen tam sentetik ve 10-50 veya 15-50 ile ölçüm yapmak istemedim) yazmıştım. 1000 km boyunca yağına hiç bakmayacak. 1000. km de çıkan yağı ölçecek ve yağ tüketimimi bakacaktım. Bu kontrol için 1000 km de karar kıldım. 2000 km beklemiyorum çünki yağ yakma oldukça fazla ve 2000 km de motora hiç yağ ilavesi yapılmadan kullanılamıyor. Motor 22 binde ve 2011 model. Neyse.

    Şu anda 700 km deyim, 10-40 ın motordaki varlığını her an hissetmekteyim zaten, fakat, bi kaç gündür motor eksik yağ belirtileri ile çalışmaya başladığından yağ çubuğunu çekip kontrol etmek istedim. Kesin motorda ölçüm esnasında bana net sonuç verebilecek seviyede yağ eksiltmiş veya yakmış. Her meyse, 1000 km olması için 300 km daha gezmek lazım. İçim el vermedi ve yağ değişimi yapıp hemen yağı ölçeyim dedim. 700 km de 200 gram yağ yok olmuş. Yani ben bu yağ ile 2000 km gezsem, 2000. km de motordan ortalama 500 gram yağ çıkıcak belkide bu sıcaklarda yağın yarısı yok iken 10-40 yağ ile yatak sarıcak. Neyse yağımı değiştirip tamamladım. Ama işin ilginci motorda kesinlikle bi performasn kaybı yok, çekişte düşme yok, eskisinden daha verimli çalışıyor desem yalan olmaz. Bu testi temin edebileceğim en iyi yağ ile yapsaydım bu tüketim 100 gram seviyelerinde mutlaka düşecekti diye de düşünüyorum. Neyse, ileri seviyede bi sorun görmedim. Sadece herhalde sıcaklardan ötürü yağ seviye kontrolümü ve gerekirse ilave periyodumu 1000 km den 500 km ye çekeceğim. Hepsi bu, yinede motorumu seviyorum diyebilirim.

    Merak ettim ve Db motoru aradım. Teknik servis sorumlusu Kasım Beyle görüştüm. Dedim ki. Motorum yağ yakma var. Cbf 150 22 binde. Krank hariç (Krankta kesinlikle bi sorun yok) Silindir piston segman yenilemek istiyorum, ne kadara mal olur. Abi 300-400 tl arası değişir, taksit te yaparız falan deyince bi hoşuma gitti ki sormayın Şu anda motor yenilemeyi düşünmüyorum, böyle kullanırım, ama gerçekten ucuzmuş. Ya hadi sıfır motora binelim barim dersem sıfırlarım Veya satmadan önce sıfırlarım. Alanda hayrını görsün, satılmazsada kullanırım. Neyse, bide işin çok ilginç bi boyutu daha var. İki tane sıfır cbf 150 sahibi oldum, ikisinde de bayiden çıktığı andan itibaren yağ yakma vardır. Yani ben motor sıfırlasamda yağ yakmanın kesilmemesi söz konusu olabilir. Metehan zamanında motor sıfırladığında ilk 1000 bakımında motordan 300 gram eksik yağ çıkmıştı. Yani işin kafa karıştıran kısmı bu aslında, yağ yakman kesin kesilecek te diyemiyor servis aslında. En kötü şu olur, eski motorunu yağ ekleye ekleye 60 bin mi kullandın, al sana sıfır motor yaptık, bunada gerekirse yağ eklersin, sıfır motor, 60 bin performasta düşme olmadan gidersin. En kötü, bu olur, ama şu anda zaten performansta düşme yok. Yani yaptırdığım sıfır motorda yağ yakarsa naparız bilmem. İyisimi performasta düşme, mavi dumanı gözle görme belirtilerini görenekadar kullanalım da diyorum bazen. Bilmiyorum, kışın elim bollaşırsa belki sıfırlarım. Bakalım kısmet..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------

    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben tekirdağa sadece motor almaya gittim başka hiç gitmedim.nerelere gidilir hiiç bilmiyorum.Bayramda gitmeyecek olsaydım daha önceden keşif gezileri yapardım Kumbağ ve uçmakdere ye gidin derim.çok duyuyorum isimlerini.
    Ramazan kardeşim, geldiğimizde karşılaşamayacak olmamıza üzüldüm, umarım başka bi sefer karşılaşma imkanı yakalarız. Bu arada ehliyetin hayırlı uğurlu olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

    Alıntı peacetrain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese teşekkür ederim, tavsiyelerinize için de. Dün bir hevesle motorun yağını değiştireyim dedim. Bu arada motorum 2008 model 8000 km.de. Fırsat bulabilirsem resimlerini ekleyeceğim. Ankara Ostim sanayide bir ustaya (sözde!!!) gittim. Hava filtresi ve yağ değişimi için 40 tl aldı. Parasında değilim de, nasıl olsa işini yapar diye çok dikkat etmedim. Ben de bir iş yaparken başımda birinin dikilmesini çok sevmem. Usta rahat çalışsın diye çok yanında durmadım. Ustamız önce hava filtresi için yan grenajları söküp hava filtresini bayağı bir aradı. Biraz uzakta durduğum için bayağı sonra farkettim hava filtresinin yerini aradığını. Sele altında olduğunu söyleyince iş çözüldü. Taktığı hava filtresi orjinal değil, çakma. Çünkü tam yuvaya oturmadığı için hava filtresinin kenarkarın pense ile kırarak oturttu yuvaya. 4 senelik orjinal filtresi bile daha düzgün duruyordu yeni taktığından. Yağ değişiminden sonra, boş kutuya bakayım dedim, henüz motorun yağ eksiltme konusunda bir fikrim yok, motora hangi yağdan koyduysa aynısından alayım dedim eğer eksiltme oluyorsa kendim eklerim diye, bir baktım kutuda Castrol 10W-40 Benzinli araçlar için yazıyor. Ustaya neden motorsiklet yağı yerine araba yağı koydun dedim, ustamız önemli olmadığını en az 3000 km gidecek bir yağ olduğunu söyledi. Motorsiklet yağı sadece racing motorsikletler gibi yüksek devirli motorlara konuluyormuş!!! Sizce bu yağı biraz kullanayım mı yoksa hemen değiştirmem mi gerekiyor?
    Tam adresine geldin O hava filtresini hiç beklemeden sök, bende yan sanayi, hava filtresi yuvasına zor sığan bi filtre takmıştım. biz kırmadan zor bastırarak oturtmuştuk, fakat o filtrenin hava geçirme özelliği orjinal filtre gibi sağlıklı değil, daha sıkı dokunmuş bi kağıt hamuru var. Yani orjinal gibi değil, havayı zor geçirmemesi kaynaklı benim motorda 0,1 seviyelerinde rölantide düşme ve çekişte hissedilir derecede kayıp oldu. Sende devir saati olmadığı için bu seviyede ufak bi rölanti düşmesini anlayamassın, motorunu çok sık kullanmıyorsan da çekişteki kaybı hissetmezsin, fazla benzin yakarken motorundan performans alamzsın. Hava filtren kesinlikle orjinal olmalı. Yakınlarında servis yoksa, herhangi bi yetkili servisten hesaplarına gerekli mevlayı yatırarak kargo ile satın al ve bir an önce o filtreden kurtul. Kendin tak çıkar, boşuna sevise gitme. 4 tane yıldız vidayı söküp takmaya bakar.

    O yağ ile 3000 km gitmesen bile 1000 km git, ama 3000 km gitme. 3000 km içinde motorda yağ eksilme varsa 10-40 bu sıcaklarda yağ eksiltebilir. 1000 km de 10-470 yağ eksilse bile kritiğe düşmeyecektir. ama 3000 km boyunca takip etmen gerekebilir. 1000 km sonra 10-40 değil de, tam sentetik 10-50 veya 15-50 bi yağ ile değiştirmeni tavsiye ederim. Sana 25 tl lik malzeme kullanmış, 40 tl para almış, hava filtresi ve yağ değişimi için bence hiç servise gitme. Aradaki 15 tl lik fark ile yağın en kralını ve hava filtresinin orjinalini zaten alırsın. Bu arada 8000. km de buji de değiştirilmeli, daha önce değiştirilmediyse bilgin olsun.
    Garip ve peacetrain bunu beğendiler.

  19. #28919
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    @player77

    hocam süper bilgiler olmuş.teşekkürler..özelden senin o yaptığın gezi raporunu da görmek isterim..özel msj ile atabilir misin ?


    @ethem76

    ethem abi çok sevinirdim gerçekden..Özellikle hs den cbf e geçen biri olarak seninle daha çok tanışmak istoyurm açıkcası..

    ama söz, bi gün karsılıcam sizleri.kıyıköy falan yaparız..

    Ehliyeti sonunda alıyorum inşallah.daha rahat bineceğim motora..


    Cuma 4000 bakımda tekleme işini de yaptıracağım bakalım inşallah kesilir..5-6 bin devirde tekleme yapınca gaz vermek zorunda kalıyorum..uzun yola gidilmez öyle..
    birGarip..

  20. #28920
    peacetrain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam adresine geldin O hava filtresini hiç beklemeden sök, bende yan sanayi, hava filtresi yuvasına zor sığan bi filtre takmıştım. biz kırmadan zor bastırarak oturtmuştuk, fakat o filtrenin hava geçirme özelliği orjinal filtre gibi sağlıklı değil, daha sıkı dokunmuş bi kağıt hamuru var. Yani orjinal gibi değil, havayı zor geçirmemesi kaynaklı benim motorda 0,1 seviyelerinde rölantide düşme ve çekişte hissedilir derecede kayıp oldu. Sende devir saati olmadığı için bu seviyede ufak bi rölanti düşmesini anlayamassın, motorunu çok sık kullanmıyorsan da çekişteki kaybı hissetmezsin, fazla benzin yakarken motorundan performans alamzsın. Hava filtren kesinlikle orjinal olmalı. Yakınlarında servis yoksa, herhangi bi yetkili servisten hesaplarına gerekli mevlayı yatırarak kargo ile satın al ve bir an önce o filtreden kurtul. Kendin tak çıkar, boşuna sevise gitme. 4 tane yıldız vidayı söküp takmaya bakar.

    O yağ ile 3000 km gitmesen bile 1000 km git, ama 3000 km gitme. 3000 km içinde motorda yağ eksilme varsa 10-40 bu sıcaklarda yağ eksiltebilir. 1000 km de 10-470 yağ eksilse bile kritiğe düşmeyecektir. ama 3000 km boyunca takip etmen gerekebilir. 1000 km sonra 10-40 değil de, tam sentetik 10-50 veya 15-50 bi yağ ile değiştirmeni tavsiye ederim. Sana 25 tl lik malzeme kullanmış, 40 tl para almış, hava filtresi ve yağ değişimi için bence hiç servise gitme. Aradaki 15 tl lik fark ile yağın en kralını ve hava filtresinin orjinalini zaten alırsın. Bu arada 8000. km de buji de değiştirilmeli, daha önce değiştirilmediyse bilgin olsun.
    Ethemm76-Bu başlığa motoru alana kadar birşey yazmasam da gerçekten de sıkı bir takipçisiydim. Gördüğüm kadarıyla, yaptığınız yorumlar, verdiğiniz bilgiler ve aktardığınız tecrübeler gerçekten objektif. Yazılan her soruyla ilgili bir şekilde bilgi/tecrübeniz varsa paylaşıyorsunuz. Teşekkür ediyorum size. Hep beraber bu şekilde paylaşımcı olursak birçok insanı doğru yönlendirmiş oluruz diye düşünüyorum. Bundan sonra ben de elimden geldiği şekilde yaşadığım şeyleri burada sizlerle paylaşacağım. Bu arada paylaşıldıkça artan tek şey bilgidir bunu da paylaşayım dedim.

    Sanırım haklısınız, aldığımdan beri motoru yaklaşık 100 km kullandım ve hiç stop etme olayı yaşamamıştım. Hava filtresini değiştirdikten sonra dün akşam ışıklarda durduğumda stop etti. Nedeni filtre mi bilemiyorum ama olması muhtemel. Dediğiniz gibi sanki o filtreden hava geçecekmiş gibi durmuyordu. O yüzden çakma dedim zaten. Yan sanayi olayına karşı bir insan değilim. Orjinali gibi kaliteli olmasını beklemiyorum ama en azından yakın bir kalitede olsa da, paralarımız artık yabancı sermaye yerine kendi insanımız da kalsa. Bir şekilde zaten yerli mala verdiğimiz o paralar bize geri döner. Ben bana çok yakın olduğu için orjinal parça bulabileceğim servis yerine sanayiye gitmiştim. Demek ki bundan sonra orjinalden şaşmamak lazım. Orjinal filtrenin de 10 tl yi çok geçeceğini düşünmüyorum. Artık yağ, hava filtresi vb. basit bakımları kendim yapacağım. Bu sanayide kendini usta sananların özgüvenlerine de hayranım. Ben de o özgüven olsa, ABD Başkanlığına aday olurdum

    Bu arada herkesin Kadir Gecesi mübarek olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------

    Alıntı player77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yiba çarşı ,Ulusmotor olması lazım...
    Teşekkürler, bir ara uğradığımda bakacağım. Eğer alırsam güncel fiyatını yazarım.
    Fight till the end!!!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)

Bu Konudaki Etiketler