Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Temmuz 2012, 17:59
#28541
@Hondahastası
Teşekkürler..Daha önceki sayfalarda ayrıntılı detay ile yazdım.incelersin..resim falan da var
@chemical
Evet haklısın ..Denemem gerekiyordu..Ama bu 2011 lerde kronik problem sanırım.Halletmem gerekiyor..Yoksa uyuyamam.Garantiden hallolur sanırım..Ki, motora ilk bakmaya gittiğimde ilk defa vitesli sürmüştüm.biraz acemilik vardı ki o anlık heyecan ile bakmayı unuttum eminim böyle bir olaya bende kızardım bakmıyormusun die, ama insan unutup gidiyor :( onun dışında çok memnunum.Motora alıştım.viteslere vs, rahatca kullanıyorum....Vites geçişleri biraz sert sanki biraz da benzin çok yakıyor gibi.Tam olarak ölçmedim cünkü gezemiyorum site içinde biniyorum..Yağ yakıyormu bilemem.Onu da zamanla deneyecem..
İstanbuldan alıyorum ehliyetimi..Direksiyon sınavına girdikten sonra 2-3 gün içinde alınabilir denmiş burdakilere (Tekirdağ çerkezköy )
Ama istanbuldaki kursum bana bayramdan sonra diyor..Bende bayramda eşimle biyerlere gitmeyi düşünüyordum..Sırf bunun için site içinde sürekli motor üstündeyim alıştırma yapıyordum.Ehliyetini istanbuldan alan arkadaşlar, Gerçekden böylemidir bu durum...
Reklamlar
-
20 Temmuz 2012, 18:19
#28542
ehliyet işi direksiyon sınavından 10 gün sonra elinde olması lazım
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
20 Temmuz 2012, 20:15
#28543
Garip1701 adlı üyeden alıntı
@Hondahastası
Teşekkürler..Daha önceki sayfalarda ayrıntılı detay ile yazdım.incelersin..resim falan da var
@chemical
Evet haklısın ..Denemem gerekiyordu..Ama bu 2011 lerde kronik problem sanırım.Halletmem gerekiyor..Yoksa uyuyamam.Garantiden hallolur sanırım..Ki, motora ilk bakmaya gittiğimde ilk defa vitesli sürmüştüm.biraz acemilik vardı ki o anlık heyecan ile bakmayı unuttum
eminim böyle bir olaya bende kızardım bakmıyormusun die, ama insan unutup gidiyor :( onun dışında çok memnunum.Motora alıştım.viteslere vs, rahatca kullanıyorum....Vites geçişleri biraz sert sanki biraz da benzin çok yakıyor gibi.Tam olarak ölçmedim cünkü gezemiyorum site içinde biniyorum..Yağ yakıyormu bilemem.Onu da zamanla deneyecem..
İstanbuldan alıyorum ehliyetimi..Direksiyon sınavına girdikten sonra 2-3 gün içinde alınabilir denmiş burdakilere (Tekirdağ çerkezköy )
Ama istanbuldaki kursum bana bayramdan sonra diyor..Bende bayramda eşimle biyerlere gitmeyi düşünüyordum..Sırf bunun için site içinde sürekli motor üstündeyim alıştırma yapıyordum.Ehliyetini istanbuldan alan arkadaşlar, Gerçekden böylemidir bu durum...
abi hangi ilçeden aldığın bile değişir kartal pendik sınır kartal 3 gün sonra dosyanı veriyor ortalama pendik 10 günü bulur
yoğunluğa bağlı dosyayı millieğitimden onaylatıyorlar filan filan pendik çok yoğun oluyor bi kursta 200 kişiden fazla olabiliyor kartaldaysa 20-30 kişi anca çıkıyor bi kurstan
-
20 Temmuz 2012, 21:01
#28544
cd0345 adlı üyeden alıntı
abi hangi ilçeden aldığın bile değişir kartal pendik sınır kartal 3 gün sonra dosyanı veriyor ortalama pendik 10 günü bulur
yoğunluğa bağlı dosyayı millieğitimden onaylatıyorlar filan filan pendik çok yoğun oluyor bi kursta 200 kişiden fazla olabiliyor kartaldaysa 20-30 kişi anca çıkıyor bi kurstan
anladım..bilgi için teşekkürler..ilçleri pek bilmem..benimki okmeydanında..
-
20 Temmuz 2012, 21:25
#28545
iyi akşamlar arkadaşlar. bugün ikinci el bir cbf 150 aldım 2012 model 2500 km de. yanlız alır almaz başıma bir iş geldi. aniden önüme bi araba çıktı yandan ve yoğun bir şekilde bisiklet kullanmaktan kalan bir alışkanlıkla debriyaj ve ön frene aynı anda basmamla kendimi asfaltta buldum. bu durumdan nasıl kurtulacağımı bilemiyorum ancak ayak frenini ani durumlarda kullanmayı tamamen atlıyorum. çok yoğun bir şekilde bisiklet de kullanıyordum. bu oradan kalan kötü bir alışknlık olsa gerek. ama bundan nasıl kurtulabilirim bu konuda bana yardımcı olabilecek arkadaşların önerilerini bekliyorum. yani moralim o kadar bozuk ki motoru sırf bu sebepten ve bu alışkanlığımı değiştiremediğim için satmayı bile düşünmeye başladım. yardımını esirgemeyip yorum yazacak arkadaşlara şimiden çok teşekkürler. saygılarımla.
-
21 Temmuz 2012, 00:12
#28546
cbf 150 ye h 4 uzun kısa xenon bagladım valla yol gözümü alıyor artık...
-
21 Temmuz 2012, 01:43
#28547
CİHAN adlı üyeden alıntı
cbf 150 ye h 4 uzun kısa xenon bagladım valla yol gözümü alıyor artık...
Xenon kitinin marka, model, gece performans fotolarını bekliyoruz. İyi günlerde kullan. Elektiriği nereden aldın =? Aküden direk mi, farklı bi yerden mi =?
-
21 Temmuz 2012, 01:49
#28548
CİHAN adlı üyeden alıntı
cbf 150 ye h 4 uzun kısa xenon bagladım valla yol gözümü alıyor artık...
hocam foto bekliyoruz.fiyat alınan yer vs bilgileri de aktarırsan sevinirim
-
21 Temmuz 2012, 05:15
#28549
dohansen adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar arkadaşlar. bugün ikinci el bir cbf 150 aldım 2012 model 2500 km de. yanlız alır almaz başıma bir iş geldi. aniden önüme bi araba çıktı yandan ve yoğun bir şekilde bisiklet kullanmaktan kalan bir alışkanlıkla debriyaj ve ön frene aynı anda basmamla kendimi asfaltta buldum. bu durumdan nasıl kurtulacağımı bilemiyorum ancak ayak frenini ani durumlarda kullanmayı tamamen atlıyorum. çok yoğun bir şekilde bisiklet de kullanıyordum. bu oradan kalan kötü bir alışknlık olsa gerek. ama bundan nasıl kurtulabilirim bu konuda bana yardımcı olabilecek arkadaşların önerilerini bekliyorum. yani moralim o kadar bozuk ki motoru sırf bu sebepten ve bu alışkanlığımı değiştiremediğim için satmayı bile düşünmeye başladım. yardımını esirgemeyip yorum yazacak arkadaşlara şimiden çok teşekkürler. saygılarımla.
iyide cbfin arka freni, ani frende tutmazki anca kızaklar iki kişi isen belki . böyle durumlarda ani kontra yapman lazım ön frende kızaklar çünkü yada çok dengeli fren yapman lazım ikisi bir arada oda zaman alır. motor her zaman tehlike .
-
21 Temmuz 2012, 11:44
#28550
yılmaz çelik adlı üyeden alıntı
arkadaşlar öncelikle hepinize selam ben düzcede oturuyorum bende 2009 model cbf var memnunum motorumdan ama bi soruna kafam takıldı yolda giderken mesela 2. vitesteyim 3. vitese takıp gaza yüklenince motordan bises geliyo sanli karbüratörde hava vanasıvarya o açılıp kapanıyomuş gibi şıkıs şıkır edip duruyo devrini bulunca ses gidiyo bilgisi olan arkadaşlar varsa nedenini söylersaniz sevinirim şimdiden teşekkürler.
Her aracın kendine göre kronik olan mekanik sesleri vardır.Bu da onlardan birtanesidir.Hepsinde bu ses ler varsa proplem yok.Onu iyi bilmek gerekiyor bence....
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------
dohansen adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar arkadaşlar. bugün ikinci el bir cbf 150 aldım 2012 model 2500 km de. yanlız alır almaz başıma bir iş geldi. aniden önüme bi araba çıktı yandan ve yoğun bir şekilde bisiklet kullanmaktan kalan bir alışkanlıkla debriyaj ve ön frene aynı anda basmamla kendimi asfaltta buldum. bu durumdan nasıl kurtulacağımı bilemiyorum ancak ayak frenini ani durumlarda kullanmayı tamamen atlıyorum. çok yoğun bir şekilde bisiklet de kullanıyordum. bu oradan kalan kötü bir alışknlık olsa gerek. ama bundan nasıl kurtulabilirim bu konuda bana yardımcı olabilecek arkadaşların önerilerini bekliyorum. yani moralim o kadar bozuk ki motoru sırf bu sebepten ve bu alışkanlığımı değiştiremediğim için satmayı bile düşünmeye başladım. yardımını esirgemeyip yorum yazacak arkadaşlara şimiden çok teşekkürler. saygılarımla.
Öncelikle hem motosikletin hayırlı olsun hemde geçmiş olsun derim.Bende de şu oldu.Bende daha önce kullandığım motorun vites göstergesi vardı ve vites kullanımı farklıydı.Ama daha sonra sık sık pratik yaptım sakin yerlerde...Sana tavsiyem pratik yapmandır sakin ve asvalt olan yerlerde
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------
CİHAN adlı üyeden alıntı
cbf 150 ye h 4 uzun kısa xenon bagladım valla yol gözümü alıyor artık...
Kardeş hayırlı olsunda "4 uzun kısa xenon" ne demek anlamadım.Bu aldığın orjinal zenonmu oluyor ve kaç paraya aldın öğrenebilirmiyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------
dohansen adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar arkadaşlar. bugün ikinci el bir cbf 150 aldım 2012 model 2500 km de. yanlız alır almaz başıma bir iş geldi. aniden önüme bi araba çıktı yandan ve yoğun bir şekilde bisiklet kullanmaktan kalan bir alışkanlıkla debriyaj ve ön frene aynı anda basmamla kendimi asfaltta buldum. bu durumdan nasıl kurtulacağımı bilemiyorum ancak ayak frenini ani durumlarda kullanmayı tamamen atlıyorum. çok yoğun bir şekilde bisiklet de kullanıyordum. bu oradan kalan kötü bir alışknlık olsa gerek. ama bundan nasıl kurtulabilirim bu konuda bana yardımcı olabilecek arkadaşların önerilerini bekliyorum. yani moralim o kadar bozuk ki motoru sırf bu sebepten ve bu alışkanlığımı değiştiremediğim için satmayı bile düşünmeye başladım. yardımını esirgemeyip yorum yazacak arkadaşlara şimiden çok teşekkürler. saygılarımla.
Ayrıca ben şunu yapıyorum.Durmam gerektiğinde önce arka frene basıyorum yavaşlamaya başladıktan sonra hafifce ön frene basıyorum
-
21 Temmuz 2012, 13:35
#28551
dohansen adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar arkadaşlar. bugün ikinci el bir cbf 150 aldım 2012 model 2500 km de. yanlız alır almaz başıma bir iş geldi. aniden önüme bi araba çıktı yandan ve yoğun bir şekilde bisiklet kullanmaktan kalan bir alışkanlıkla debriyaj ve ön frene aynı anda basmamla kendimi asfaltta buldum. bu durumdan nasıl kurtulacağımı bilemiyorum ancak ayak frenini ani durumlarda kullanmayı tamamen atlıyorum. çok yoğun bir şekilde bisiklet de kullanıyordum. bu oradan kalan kötü bir alışknlık olsa gerek. ama bundan nasıl kurtulabilirim bu konuda bana yardımcı olabilecek arkadaşların önerilerini bekliyorum. yani moralim o kadar bozuk ki motoru sırf bu sebepten ve bu alışkanlığımı değiştiremediğim için satmayı bile düşünmeye başladım. yardımını esirgemeyip yorum yazacak arkadaşlara şimiden çok teşekkürler. saygılarımla.
bende pek kullanmıyordum ilk aldığımda ama acemiliği atana kadar kendime şart koydum genelde hep arkayı kullandım yavaşlayana kadar durmaya yakın önü hafifçe sıktım alıştıktan sonra ön freni daha çok kullanmaya başladım çünkü motosiklette frenlemenin yüksek oranını ön fren karşılıyor ve daha verimli oluyor sende benim gibi yapabilirsin
elin çok gidiyorsa caydırıcı birşey bul ön fren magnetine bant yapıştır elini attığında hissedersin ve arka freni kullanırsın
ancak arka frene birden basarsan kayabilir ben yaşadım bi iki kere ve o an eğer dengeyi sağlayamazsan panik yaparsan kendini yerde bulabilirsin çünkü motor kaymaya başladığı gibi sağa sola bi yre yatmaya çalışıyor sanki
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------
vabisciler adlı üyeden alıntı
iyide cbfin arka freni, ani frende tutmazki anca kızaklar iki kişi isen belki . böyle durumlarda ani kontra yapman lazım ön frende kızaklar çünkü yada çok dengeli fren yapman lazım ikisi bir arada oda zaman alır. motor her zaman tehlike .
bu noktayı atladım haklısın abi ki şahsi kanaatim ön ve arka freni kombine olarak kullanmak ki yüksek cc çoğu motorda bu vardır CBS deniyor bilenler vardır (kombine fren sistemi) bildiğim kadarıyla ön arka disk fren olan motorlarda oluyor mesela arka freni sıkıyorsun arka frenin 3 kaliperse 3 ü ön frenin 3 kaliperse 1 ini kullanıyor gibi
-
21 Temmuz 2012, 14:07
#28552
ya arkadaşlar geçtiğimiz hafta içi uludağa çıktım motorla tek kişi az bir yükle, ama paralı girişten sonra motorun verimi bir hayli düştü. sanki boğuluyor gibi gaz yemiyor. istop edince çalışmakta nazlanıyor. çekişten de düştü. Ama bursaya inince gene bir şey kalmadı. acaba ben motora tırmanış sırasında hararet mi yaptırdım? yoksa rakım çok yüksek olduğu için karbüratör yeterli oksijen alamadı mı anlamadım. bilen varsa bir açıklama beni çok mutlu eder.
birde cbf 150 de hararet göstergesi yok ya nasıl anlarım hararet yaptıracak olsam?
-
21 Temmuz 2012, 14:14
#28553
Evet arkadaşlar, 3800 küsür km lik Istanbul'dan başlayıp Doğu Karadeniz 'e (Batum'a kadar) düzenlediğimiz gezimizi sağ salim noktaladık. Bu esnada motoruda tanımak için iyi bir fırsat oldu. Motor ile ilgili genel kanım sınıfı geçmiştir.
Gerçekten dengeli bir motor virajları harika ve son derece pratik.Kaçkarlara çıkarken standart bir endurocunun her gideceği yere gidebileceğini göstermiştir. (Biraz daha kuvvetli olsa keşke diyor insan)
Frenleri gerçekten başarılı.Daha önceki DL motorumdan daha iyi. (Belki hafifliğinde etkisi vardır)
Orjinal lastikler kuru havada tatminkar ancak ıslak zeminde oynak bir karaktere sahip . Değiştirilmesinde fayda var.
Yakıt konusunu tam ölçmedim ancak kabaca tüm depo yedek dahil 360 -380 km yol alır...Yakıt biraz beklentilerimin üzerinde olsa da %80 tam gaz yol aldığımı düşünürseniz normal sayılabilir.
Yan ayaklık ile sorunumuz var. yüklüyken birşekilde ya sağa ya sola yatmaya meyilli çözemedim bu durumu orta ayak ile idare ediyorum.Bir de gidonumuz gerçekten bu tür darbelere hassas,hemen yamuluyor.:(
Şu gaz kesme hadisesi bende de yaşandı.Belki küçük bir sıkıntı ancak yine de kontrol ettireceğim. Bugün 8000 bakımına gideceğim.Ustaya söyleyeyim.
Koltuk 100 km üzerinde gidiyorsanız kesinlikle rahatsız. Buraya minder havlu birşekilde çözüm bulmanız gerekiyor. Yoksa çok yorucu olabiliyor.
Gidonun orjinalde biraz daha yukarıda konumlanması bileklerin ağrımaması için daha iyi olur diye düşünüyorum.
Merak edenlere uzun yokuşlar biraz bayıyor 70 lere kadar inebiliyorsunuz. Uzun inişlerde de 130'u da gördüğüm oldu. Hafif olduğundan sanırım araçların kuyruklarında olan hava boşluklarından faydalanabiliyorsunuz. Uzun yolda çok arabanın arkasına takıldım (8-10km) farkedebiliyor.Motoru kompresyona sokmakta biraz sıkıntı 5 .vites 4. vites pek farkı yok,keskin viraj öncesi illaki frene dokunmak zorunda kalabiliyorsun.
Ufak tefek şeyleri saymazsak ,gayet yeterli bir motor.
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
-
21 Temmuz 2012, 14:15
#28554
ben şiştiğini bilirim cbf'nin. otobanda hafif rampada gebertici sıcakta 60ı geçemedim ben 86 artçım 50 kilo direk altımda şişti
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
21 Temmuz 2012, 16:07
#28555
Feyizoğlundan Michilenimi aldım.6 taksit aylık 20 lira öğrenci adamız sonuçta. önümüzdeki ayada ön lastiğide alacağım .Philips ampül biraz aydınlatmasını beğenmedim.Arkadan küfür yemiyorum ama çok göz almıyor o güzel.Fakat far yüksekliğini ayarlatırsam geçer gibi gözüküyor.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
21 Temmuz 2012, 18:00
#28556
Ben 10 tl ye 100 50 tl ye 511 km yol yaptım cbf ile uzun yol
-
21 Temmuz 2012, 20:34
#28557
mstfdogru adlı üyeden alıntı
ya arkadaşlar geçtiğimiz hafta içi uludağa çıktım motorla tek kişi az bir yükle, ama paralı girişten sonra motorun verimi bir hayli düştü. sanki boğuluyor gibi gaz yemiyor. istop edince çalışmakta nazlanıyor. çekişten de düştü. Ama bursaya inince gene bir şey kalmadı. acaba ben motora tırmanış sırasında hararet mi yaptırdım? yoksa rakım çok yüksek olduğu için karbüratör yeterli oksijen alamadı mı anlamadım. bilen varsa bir açıklama beni çok mutlu eder.
birde cbf 150 de hararet göstergesi yok ya nasıl anlarım hararet yaptıracak olsam?
Hararet değil 2. seçenek rakımdan dolayı
-
21 Temmuz 2012, 20:58
#28558
mstfdogru adlı üyeden alıntı
ya arkadaşlar geçtiğimiz hafta içi uludağa çıktım motorla tek kişi az bir yükle, ama paralı girişten sonra motorun verimi bir hayli düştü. sanki boğuluyor gibi gaz yemiyor. istop edince çalışmakta nazlanıyor. çekişten de düştü. Ama bursaya inince gene bir şey kalmadı. acaba ben motora tırmanış sırasında hararet mi yaptırdım? yoksa rakım çok yüksek olduğu için karbüratör yeterli oksijen alamadı mı anlamadım. bilen varsa bir açıklama beni çok mutlu eder.
birde cbf 150 de hararet göstergesi yok ya nasıl anlarım hararet yaptıracak olsam?
Rakımın yüksek olmasından dolayı düşen hava basıncı ile birlikte hava filtresinin hava emişi de zayıflıyor. Bende Uludağa iki kere çıktım cbf ile, aynı olumsuzlukları bende gözlemledim. Rölanti çok düşmüştü. 1400 den 1000-1100 seviyelerine kadar düşmüştü, motor neredeyse stop edecek, çekiş inanılmaz düşmüştü. Bursa' ya inince düzelmiti.
-
22 Temmuz 2012, 00:01
#28559
merhabalar,
yorumlar için çok çok teşekkürler. bol bol pratik yapmaya çalışıyorum. şu an sürekli dur kalk ve frenleme teknikleri üstüne çalışıyorum. bir süre de trafiğin yogun olduğu yerlere pek girmeye niyetim yok. öncelikle bu konuda kendimi yetiştirip sonra da ani fren veya panikleme yapmayacağım yerlerde motoru kullanmak sanıyorum en sağlıklıısı olacak. bir de tabi kask harici (kaskım var şükür) diğer tüm ekipmanların eksiksiz olması lazım. mont, eldiven ve dizlikler vs en önemli şeyler bu konuda. eğitimlere de baktım ancak rakamlar uçmuş durumda. allahtan istanbul un en organize şehirleşmesinin ve bol bol boş yolların oldugu kurtköy de oturuyorum. bol bol formula 1 in yakınlarında pratik yapma şansım var. buralarda oturan arkadaşlar varsa beraber çalışabiliriz.
herkese güzel günler, hayırlı sürüşler diliyorum arkadaşlar.
cbf ailesine girmekten son derece mutluyum.
iyi akşamlar.
dogan
-
22 Temmuz 2012, 00:20
#28560
Arkadaşlar, bu gün sabah 08:00 da yola çıkarak, ben kardeşim ve bir arkadaşı ile birlikte 3 motor 150 km lik bi gezi yaptık. Çok fazla sıcağa kalmamak için 13:00 da evlerimizde idik. İzniğe gittik, biraz dinlendikten sonra İznik gölü çevresinden dolanarak Orhangazi-Yalova üzerinden Karamürsel' e döndük. Bu gezi esnasında 20 bin. km yi devirirken tüm rakamların aynı anda döndüğü anı yakalamayı da başardım. İşte iki foto:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)
Bu Konudaki Etiketler