Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Mayıs 2012, 19:04
#27761
Naber beyler bugün ismini vermeyeceğim il dışı bir servise gittim usta tekleme sorununu 5 dk içinde halletti ve sonunada ekledi bıktım bu cbf 150 den yani anlayacğınız yere göğe sırdıramadığınız motor kendi ustasını bile bıktırmış zuhahaha
Reklamlar
-
31 Mayıs 2012, 21:02
#27762
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...85797319/detay Abiler bu tarz bir şey almayı düşünüyorum çünkü fiyatı uygun ybr ve cbf ya da cb tuzlu geliyor bana birde ilk motorum olacak ondan ucuz olsun istiyor bu tarz da bana önerebileceğiniz neler var sağlamlık bakımından beni üzmesin bakımlarını yaptırayım geçsin?
-
31 Mayıs 2012, 21:13
#27763
gklp45 adlı üyeden alıntı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...85797319/detay Abiler bu tarz bir şey almayı düşünüyorum çünkü fiyatı uygun ybr ve cbf ya da cb tuzlu geliyor bana birde ilk motorum olacak ondan ucuz olsun istiyor bu tarz da bana önerebileceğiniz neler var sağlamlık bakımından beni üzmesin bakımlarını yaptırayım geçsin?
linkteki motor benim arkadasimin motoru kocaelide. baslangic icin genelde chopper tavsiye edilmez ama baslayanlarda cok bu motor 250cc olmasina ragmen altindan firlayip gidicek bir motor degil.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
31 Mayıs 2012, 21:36
#27764
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Zincir gerginlik ayarı ve dişli zincir sağ sol açı ayarı (en arkadaki iki ufak somun yardımıyla) dişli değiştikten sonra güzel yapıldımı ? Teker takılırken bu ayar doğru yapılmadıysa orta sehpada teker dönme esnasında diş üstüne binme eğilimi gösterir ve takur tukur bahsettiğin gibi düzensiz bi takım rahatsız edici sesler çıkartır. Şu anda riallinin 42 t dişleri güzel. Chemical nickli Nihat arkdaşımıza da rialliden aldık. Birlikte taktık. Bende rialliden aldım. Gayet memnunuz. Kaymak gibi dişli. Bence bahsettiğim gibi zincir gergi ayarı sağ ve sol dengeli yapılamadı. ayarı iyi yapılmadı ve zincir teker dönerken diş üstüne binme eğilimi gösteriyor. Çok küçük bi ihtimal zincirin fazla bol veya yağsız da olabilir. Zaten şuda var, boşta çalıştırdığın da kasılmayan ve serbesçe dönen tekerden bu şekilde sesler çıkması normal de olabilir. Gözle görülür bir şekilde zincir dişlinmin üzerine binmeye çalışıyor mu ? Birde tekeri orta sehpadayken elinle hızla çevir bakalım ne olacak. Bende motorumu aldığımda orinbgli zincir le almıştım sıfırken bayiden, zincirimden aşırı ses geliyordu, zincir dişli birbirine zamanla alıştı ve şimdi ses gelmiyor. Ölçümlerde zincir gergi ayarında sorun yoksa güzel bi izncir temizliği yap ve biraz zamana bırak, zincir dişli birbirine alışacaktır. Ben denediğim tüm dişlileri rialliden aldım. Sıkıntı yok, rahat ol.
Motor biraz kirli birazdan temizliyicem
Fotolar:
http://e1205.hizliresim.com/x/z/78vc7.jpg
http://e1205.hizliresim.com/x/z/78vkv.jpg
Fotoda görülen tekeri takarken sıktığımız göbek somununu sağ ve solunda ki boşluk, diğer tarftada milimetrik olarak aynı olacak. İlk fotoda göründüğü gibi sağ taraftaki boşluk biraz daha fazla, sol yani motorun ön tarafındaki boşluk daha kısa. Bu boşluk oranı arka tekerin sol tarafında ki somunun ön ve arka boşluğu da aynı olacak. Yoksa teker dönerken zincir dişliye binecektir. Metal levhalar üzerindeki çizgilere güvenme, cetvel vb gibi bişeyle iki taraftaki boşluğu da ön tarafından ölç. Boşluklar farklıysa teker göbek somunununu gevşet ve arkadaki ufak iki somunla gerginliğini ve dengesini doğru olarak ayarlayarak tekrar teker göbek somununu sık. Abi ben yapamam dersen, cetvelle veya boyu sabit herhangi objeyle yaptığın ölçümde farklılık görürsen bu dişliyi takan çok deneyimli servise söyle düzeltsinler. Ama aynıysa zinzir gerginliğini tekrar kontrol et ve zincirini iyice temizleyip yağla ve biraz zamana bırakarak kullanmaya devam et. Muhtemelen bi sorun yok. Bu arada rulmanlarda o kadar kolay dağılmaz, rahat ol.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------
Servisten çıkan motorun eve geldikten sonra gergisinin iyi ayarlanamadığını fark ederek düzelttiğimi çok bilirim. (Senler önce servise gittiğim zamanlarda)
2 farklı servise gittim içim rahat etmedi, fakat 2 side normal dedi, dişli değişimi sonrasında alışma süreciymiş, activa nın rulmanı dağıldığında çok uğraştırmıştı, o yüzden korktum dağılacak rulmanlar diye. yalnız şu milimetrik gergiye tekrar bakmayı düşünüyorum cetvel gibi bir şeyle
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
01 Haziran 2012, 00:00
#27765
gklp45 adlı üyeden alıntı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...85797319/detay Abiler bu tarz bir şey almayı düşünüyorum çünkü fiyatı uygun ybr ve cbf ya da cb tuzlu geliyor bana birde ilk motorum olacak ondan ucuz olsun istiyor bu tarz da bana önerebileceğiniz neler var sağlamlık bakımından beni üzmesin bakımlarını yaptırayım geçsin?
kardeşim sana şöyle birşey diyeyim bende chopper hastasıyım ancak chopper başlangıç motoru alıp soğuyan çok kişi buldum araştırırken o yüzden bi kaç kişiye deneyim sor git bin dene ama ben 2 ay araştırdım vaz geçtim cbf aldım bundan sonra 250cc cbr yada sym wolf ondan sonra 650 dragstar yada suzuki v800 almayı düşünüyorum sende öyle yap bence hiç kendini böyle bi tutkudan uzaklaştırma ben 150 cc 250 cc 650cc 800cc ve 1100cc çeşitli markalarda chopper(aslında cruiser ) motorlara bindim ancak gerçekten bu motorları tarz olarak seviyorsan 600 den aşağı inme derim
başlangıç motoru olarak almamamın bi sebebide lastikler cbf ön arka takım 200 e taktırdım hemde michelin dandik çin malı lastiğin sadece arkasına 150 tl verirsinki bizim çiftine 60-70 lira vermediğimiz durolarla aynı kalite
bizimkilerin 2 katı benzin yakar en az ve 120 yapamazsın 250 lik motorlar 150 lik scuturlar bile senle alay eder bence hiç bulaşma derim ve çok arıza yaratıyor bu tarzları ama illa lacağım diyorsan sıfırda kuba motorun eski keeway kasası var 150 lik ikinci eldede hyosung yada keeway 250 liklere bak derim sky go yuki filan hikaye sana dost tavsiyesi manisa kulada akrabalarım var her sene gelip giderim orda zealsunlar çok yaygın al bi 250cc zealsun bunlarla uğraşma paran yoksa
-
01 Haziran 2012, 00:30
#27766
Abi şimdi şöyle diyeyim yani ben ilk apache alacaktım ucuz diye sonra titreşim + zam geldi vazgeçtim ybr alayım dedim gittim konuştum pahalı geldi cbf desen almış başını gidiyor cb'de 3650 ama herşey dahil 4'ü geçiyor diyorlar pek param yok ondan bu tarza yöneldim ucuz diye sonra aklıma dank etti satarken çok zarar edeceğim ve 250 olduğu için vergisi benzini fazla olacak denk gelirse 2. el ybr ya da cbf olmazsa 2.500 peşin üstü nakit cb olacak sanırım :/
-
01 Haziran 2012, 00:40
#27767
gklp45 adlı üyeden alıntı
Abi şimdi şöyle diyeyim yani ben ilk apache alacaktım ucuz diye sonra titreşim + zam geldi vazgeçtim ybr alayım dedim gittim konuştum pahalı geldi cbf desen almış başını gidiyor cb'de 3650 ama herşey dahil 4'ü geçiyor diyorlar pek param yok ondan bu tarza yöneldim ucuz diye sonra aklıma dank etti satarken çok zarar edeceğim ve 250 olduğu için vergisi benzini fazla olacak denk gelirse 2. el ybr ya da cbf olmazsa 2.500 peşin üstü nakit cb olacak sanırım :/
eğer param yok diyorsan mh 125 drift al mondial sıfır 3650 ye veriyorlar yiğenim alcak buradan çarşamba günü
ama bana kalırsa tvs apache al bende bunu alırken baktım çok ama taksit imkanları hondayı seçtirdi ama babamın arkadaşının tvs sine bindim yeni kasa bi arkadaşında eski kasasına bindim motor olarak aynı heralde bilmiorum ama titreşim olayını abartıyorlar bence sağlam motor ithalatçı firma kosifler bizim burda topselvide evime 200 m uzakta e-5 kenarında adamlar mallarına çok güveniyor ki kışa doğru apache 200 geliyor duyurulur.
-
01 Haziran 2012, 00:48
#27768
Abi titreşim var ya bende kullandım rahatsız ediyor belli km sonra oturuş pozisyonu rahat değil onuda geçtim parçaları kazık
-
01 Haziran 2012, 03:10
#27769
Merhaba arkadaşlar,
CBF150 için arka ve yan çanta demirlerini en uygun nerede bulabilirim.
Ayrıca 35 litrelik bir arka çanta alırsam bunun için demir almaya gerek var mı?
Direkt taksam sıkıntı olur mu?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
-
01 Haziran 2012, 04:09
#27770
cd0345 adlı üyeden alıntı
eğer param yok diyorsan mh 125 drift al mondial sıfır 3650 ye veriyorlar yiğenim alcak buradan çarşamba günü
ama bana kalırsa tvs apache al bende bunu alırken baktım çok ama taksit imkanları hondayı seçtirdi ama babamın arkadaşının tvs sine bindim yeni kasa bi arkadaşında eski kasasına bindim motor olarak aynı heralde bilmiorum ama titreşim olayını abartıyorlar bence sağlam motor ithalatçı firma kosifler bizim burda topselvide evime 200 m uzakta e-5 kenarında adamlar mallarına çok güveniyor ki kışa doğru apache 200 geliyor duyurulur.
o haber doruysa çok güzel bi haber abs li yeni kafa grenajlı cbf150 güzel alettir oo sesizliğini özledim de alıncak bi hali kalmadı artık fiyata bak keşke satmasaydım
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
01 Haziran 2012, 09:31
#27771
mondial50tt adlı üyeden alıntı
2 farklı servise gittim içim rahat etmedi, fakat 2 side normal dedi, dişli değişimi sonrasında alışma süreciymiş, activa nın rulmanı dağıldığında çok uğraştırmıştı, o yüzden korktum dağılacak rulmanlar diye. yalnız şu milimetrik gergiye tekrar bakmayı düşünüyorum cetvel gibi bir şeyle
Motorunda bir şey olmadığına sevindim.Ethem abinin dediklerine ben de bir bakıcam
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
-
01 Haziran 2012, 09:44
#27772
cd0345 adlı üyeden alıntı
eğer param yok diyorsan mh 125 drift al mondial sıfır 3650 ye veriyorlar yiğenim alcak buradan çarşamba günü
ama bana kalırsa tvs apache al bende bunu alırken baktım çok ama taksit imkanları hondayı seçtirdi ama babamın arkadaşının tvs sine bindim yeni kasa bi arkadaşında eski kasasına bindim motor olarak aynı heralde bilmiorum ama titreşim olayını abartıyorlar bence sağlam motor ithalatçı firma kosifler bizim burda topselvide evime 200 m uzakta e-5 kenarında adamlar mallarına çok güveniyor ki kışa doğru apache 200 geliyor duyurulur.
evet bende gidip birebir görüştüm.... zaten evime 10 dakika uzaklıkta ki ankara bayiliğini almak için konuşmaya çağrılmıştım... neyse konu bu değil... apache 150 nin üzerindeki emisyonlar türkiye şartlarına uymadığından gelmemiş daha önce.. ama bu sene 150-200 modeli için baya uğraşıldığı ve emisyonunun düşürülüp getireceği bilgisine sahip oldum..arama model olan 180 lik ve 160 lık gelmeyecekmiş.. ama türkiyede bir kaç tane 160 lık varmış.... oda çok az sayıda gelip bayilere devredilmiş.. bir tanesini denizlde görmüştüm.. cbf e yapılan son zamllarla millet başka arayışlara girdi..
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
01 Haziran 2012, 11:26
#27773
Dün Karaçan'ı tımara götürdüm. 12350km yapmışız beraber.
Hava filtresi 8,15 Lira
Buji 16,15 Lira
Far ampülü 6,95 lira
Yağ Shell 15w-50 Advance 4t ax7 21,18 Lira
1,36 saat işçilik 40,80 Liradan
110 Lira tuttu toplamda , kendimin de yapabileceği bu salak bakım için bu kadar para ödemiş olmak fena içime oturdu ama bu bakım sayesinde Karakaçan'ın kadranı 110 yerine 125km/s hızı görmeye başladı bayır aşağı Demek ki bakım zamanını bir hayli geçirmişim
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
01 Haziran 2012, 11:31
#27774
unsaloc adlı üyeden alıntı
Dün Karaçan'ı tımara götürdüm. 12350km yapmışız beraber.
Hava filtresi 8,15 Lira
Buji 16,15 Lira
Far ampülü 6,95 lira
Yağ Shell 15w-50 Advance 4t ax7 21,18 Lira
1,36 saat işçilik 40,80 Liradan
110 Lira tuttu toplamda , kendimin de yapabileceği bu salak bakım için bu kadar para ödemiş olmak fena içime oturdu ama bu bakım sayesinde Karakaçan'ın kadranı 110 yerine 125km/s hızı görmeye başladı bayır aşağı Demek ki bakım zamanını bir hayli geçirmişim
Ben NKG buji 15 TLye aldım parçacıdan.
Shell marka yağdan memnun musun?
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
-
01 Haziran 2012, 11:51
#27775
Bilmem ben yağlar arasında bir fark hissetmiyorum ? Daha önce Castrol Actevo ve Gulf konmuştu şimdi de Shell koymuşlar ben bir fark sezemiyorum aralarında. Eksiltme var mı diye sormayı unuttum onu merak ettim bak şimdi :(
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
01 Haziran 2012, 12:03
#27776
unsaloc adlı üyeden alıntı
Bilmem ben yağlar arasında bir fark hissetmiyorum ? Daha önce Castrol Actevo ve Gulf konmuştu şimdi de Shell koymuşlar ben bir fark sezemiyorum aralarında. Eksiltme var mı diye sormayı unuttum onu merak ettim bak şimdi :(
Yoktur eksiltme İnsallah.
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
-
01 Haziran 2012, 12:13
#27777
Şimdiye kadar eksiltme vardı da acaba bu değişimde ne kadar eksiltmiş. Yağ marka ve modelinin yağ eksiltmesine etkisi olduğunu söylüyorlar onu denemiş olurdum. Gulf marka kullandığım zaman dikkat etmiştim eksiltiyordu ama miktarını hatırlayamıyorum ?
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
01 Haziran 2012, 12:20
#27778
Ben de 2500de yağ değiştireceğim bakalım.
Bu arada NGK buji aldım orginal mi değil mi anlamadım.Sahtesinin oldugunu yeni duydum:S
AS 150 T, Pars, 100 UKH, Ybr, Cbf150, Fazer, 600F, CB125F, Nmax 155
-
01 Haziran 2012, 22:57
#27779
gklp45 adlı üyeden alıntı
Abi şimdi şöyle diyeyim yani ben ilk apache alacaktım ucuz diye sonra titreşim + zam geldi vazgeçtim ybr alayım dedim gittim konuştum pahalı geldi cbf desen almış başını gidiyor cb'de 3650 ama herşey dahil 4'ü geçiyor diyorlar pek param yok ondan bu tarza yöneldim ucuz diye sonra aklıma dank etti satarken çok zarar edeceğim ve 250 olduğu için vergisi benzini fazla olacak denk gelirse 2. el ybr ya da cbf olmazsa 2.500 peşin üstü nakit cb olacak sanırım :/
o kadar uzun kullanmadım ancak kısa süre kullanımımda rahatsızlık verici seviyeye ulaşmadı ancak piyasasını bilmiyorum yedek parçalarının ya tabiki hiç biri hondayı tutamaz böyle birşey beklemek hondaya ayıp olmazmı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------
Bekapa adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
CBF150 için arka ve yan çanta demirlerini en uygun nerede bulabilirim.
Ayrıca 35 litrelik bir arka çanta alırsam bunun için demir almaya gerek var mı?
Direkt taksam sıkıntı olur mu?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
kesinlikle alma ben 46 takan gördüm altına demir bi lama takıyorlar sapasağlam oluyor ama bende 35 var üstüne 30 kilo çocuğu oturtturdum =) motor çift ayaktayken esneme bile olmadı =)
ama arka çanta demiri farklı birşey buldum burada evimin dibinde dükkan isteyen herkese toptan alıp kargo yapabilirim arkadaşlar ;)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6557528/detay/
-
01 Haziran 2012, 23:07
#27780
baycall adlı üyeden alıntı
Bu arada NGK buji aldım orginal mi değil mi anlamadım.Sahtesinin oldugunu yeni duydum:S
Yetkili servisten aldıysan orjinaldir, ama daha farklı bi yerden aldıysan sorun olabilir. Birde harici yerlerde cbf 150 bujisi adı altında cr7-e hatta cr6-e buıjiler satılıyor. Bizim orj. Buji cr8-e olacak. En azından bunu kontrol edebilirsin Cr7 veya 6 ise sakın takma bile.
Bi kaç gün önce yetkili servis harici bi yerden, orjinal olmayan hava filtresi aldım. Bi taktım. Rölanmti 0.2 seviyelerinde düştü. Çekiş düştü. Ne dandik bi filtreyse hava geçirme özelliği düşüktü. Ertesi gün, yani bu gün orj.. temin ederek taktım. Hemen olumlu farkı fark ettim. Motorun en önemli 3 parçası, bunların düşük kaliteli veya yan sanayisinden uzak durmak lazım. Buji, yağ ve hava filtresi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------
cd0345 adlı üyeden alıntı
bende 35 var üstüne 30 kilo çocuğu oturtturdum =) motor çift ayaktayken esneme bile olmadı =)
Benim eski motorda kappa 35 vardı. Eve 20 kg damacana su taşıyordum. Canavar gibiydi, ne kırılma ne bişey oldu. Şimdi çanta demiri ile birlikte 46 kappa var. Çok daha güzel. Kesinlikle yan çanta vb ek bagaj hacmine ihtiyaç duymuyorum. Market, çarşı, pazar, işimi rahatlıkla zorlanmadan görebiliyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 42 kullanıcı var. (0 üye ve 42 misafir)
Bu Konudaki Etiketler