selam arkadaşlar ethem diyorsa dinleyin onu
lakin dişli konusunda kesin ve kendimden tecrübelerimi söyleyeyim cbf 150 topiği varmış ta heberim yokmuş
kendi motorumu ilk 2000 . km sinde orjinali 42 diş olan ve 40 diş honda titan dişlisiyle servis tavsiyesi üzerine değiştirdim lakin sıkıntı olacağını sanmıyorum servis olarak ,garantiden çıkması gibi, bir sıkıntı olmuş olsaydı değişmezlerdi sanırım
40 dişi taktıktan sonra motorda 10 km kadar garanti rüzgara karşı bir hız elde edildi bu zaman zaman 15 km lik farklar yarattı, vites aralıkları çok uzadı ve kalkışlar yumuşadı ,
fakat daha sonra motorumu römorkla kullanmaya başlayınca sorun olmasada kendi pimpirikliğimden yine eski dişlisi olan 42 dişi taktım , bu gün itibariyle bizim ahmet törtılın motoruyla arka dişlileri değiştik yani benimki 43 diş ahmedinki 42 diş oldu nede olsa 1 diş 1 diştir , bindiğimde aman aman farkı hissetmedim ama ufaktan motor torka bindi fayda faydadır selametle
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Titreme gelen arkadaşlar, egzozunuzun üstündeki parlak korumalığı birazcık sağa sola kanırtın bakiyim, sorununuz ne olacak
Titreme olayı 5000 devirde hissedilmeye başlar 5500 gibi keser, ancak bu ters bir durum değil, biçok cbf de ve benim motorumdada var tork devriyle alakalı bir durum bence...
O titreme aralığı max tork a ulaştığı zaman değil mi. Hatta ben özellikle o titreme ile yokuş çıkarım. (şimdi titreme dicez apache kullananlar aha işte sizin motosikletiniz de titriyor diyecekler )
Dişli değiştiricek arkadaşlar serviste sıkıntı olmuyor. Ben 42t taktım hatta ethem abiyle beraber taktık sonra istanbulda servise gittik sübap ayarı yaptırdığımda sordum arkadaş yok çıkmaz olurmu öyle şey dedi zaten 1 dişi farketmiyolar bile ben söyledim he öylemi dedi sıkıntı yok zaten 2010ların dişlisi 42.
Bu arada AHMET abi sofuoğlu motor yetkili servis falan değil ben istanbula servise gitmeden hondayı aradı öylebir servisimiz yok dedi yoksa ben ön fren diskimi ordan değiştirirdim boşuna para vermezdim bakımlarada oraya gitmeyi düşünmüyorum. Koskoca sofuoğlu demişsin ama adamlar sakaryalı fazla güvenmemek lazım honda yetkili bayisi olsa zaten hondanın sitesinde yazar sürekli güncel hondanın sitesi
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
1000km bakımının üzerinden 200 km kadar yol yaptım. Ama bu dişli ve motor yağı muhabbetlerinden sonra motora konulan 10 40 yag ve 43 t dişli içime sinmiyor doğrusu. Kendim 15-50 yağ ve 42t dişli alıp tekrardan yapsam bakımlarını bi sorun olurmu.ya da servise götürüp mü yaptırsam daha iyi olur sonuçta 50 tl ye patlayacak.Motor açısından bir sıkıntı olurmu abaca siz saygıdeğer kardeşlerim ve abilerime soruyorum
motorunuzdan memnunsanız oldugu gıbı kalabılır. Dişli değiştirenler bende dahil olmak üzere 1. vitesin çabuk bitmesi ve 80-90km/h hızında motorun fazla devir çevirmesi yani fazla bağırması nedeniyle değiştirdik böylece 90km/h hızda rahat ve motoru fazla yormadan yol alabiliyoruz değiştirmenizi tavsiye ederim farkı hissediceksiniz.
yağ konusunda ben aldığımdan beri 10-40w castrol power1 kullanıyorum kocaelide olduğum için yaz-kış kullanıyorum ama siz izmirdesiniz sanırım yazın 10-40 yetersiz gelebilir dediğiniz gibi15-50yada 10-50 ile değiştirmenizi tavsiye ederim.
Dişli ve yağı kendiniz değiştirebiliyorsanız değiştirin garantiden çıkmaz ancak yapamam derseniz mecburen servise gidiceksiniz.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Dişli konusunda bende aynı dertteyim 1. vites çok çabuk bitiyor ve 90 km hzda neredeyse 7000-8000 devirde gidiyorum.umarım 42 t dişli beni tatmin eder.
Yağ konusunda ise İzmirde oturdugum için biraz şüphelerim var. Birde ilk 1000 bakımından sonra viteslerin biraz olsun yumuşamasını bekliyordum beklediğim gibi çıkmadı hala 2 den 1 e alırken takır tukur sesler geliyor bunlarda beni rahatsız ediyor.Sonuçta mal canın yongası,bu motora zor sahip olduk değerini iyi bilmemiz lazım
işte 8000devir çevirmiycek motor 42t takınca devir düşücek ozamanda motor bağırmayı kesicek. yağ konusunda 10-50tercih edebilirsiniz ama 2den 1e yada 1 den 2 ye zaten geçişler sert olur yani ses gelir çünkü önce boşa sonra vitese geçtiği için yağ ile o sesi susturamazsınız önemli olan 2-3-4-5 vites geçişleridir.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
dişli değiştirmek için parçacıya gittim sürekligittiğim yere, adam, değiştirme motoru oynanmaz öyle , mühendisler o kadar uğraşmış , ben 30 yıllık motorcuyum dedi baya bi de konuştuk , sonuç olarak dişliyi alamadım
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
titreşimde diyemeyiz...Kralını çin malında gördüm çünkü.metalik bir hissetme diyelim.Benimkide 55000-60000 arası yapıyor ve kayboluyor.o egzost üzerindeki metalı deniyeceğim.Ama merak ediyorum geçicimi?Benimki daha260 km de.Km yapmış arkadaşlar daha iyi bilir diye düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------
Siz bunu tatbik ettinizmi?
Ahmetçin, sen bence müşteri hizmetlerini ara, bakımını yaptırmış olduğun işletmenin adres ve telefon bilgilerini ver. Yaptıkları uygulamadan bahset. Web sitesinde neden geçmediğini sorgula. Sana (Evet burası bizim onaylı yetkili servisimiz, denildiğinde burada bence paylaş. Çünki Kocaeli gibi bi sanayi kentinde onaylı bi yet. servisimizin olması mükemmel olur. Bana zamanında biz öyle servisin böyle servisiz diyen Honda Onaran motorun çakma yetkili servis olduğunu bu yöntemle öğrenmiştim. Tabi bu öğrendiğin bilgiyi müşteri hizmetlerinden aldıysan o zaman sorun yok demektir. Nerede bu işletme ? Sofuoğlu yani ? Parça falan lazım olursa bilelim en azından.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------
Bence mühendisler ya hiç uğraşmamış, yada hikayeden uğraşmış. Keşke eski kasalarda mühendisler bu konuda çalışmamışlar mı diye sorsaydın. Veya eski kasa ile yeni kasa arasındaki motorun sayısal değerleri aynı olduğu halde dişli oranı neden farklı diye sorsaydın. Neyi iyileştirmişler acaba çok merak ediyorum. Eminin ki o mühendislikte çin de falan yapılmıştır. Yani o seviyede kaliteli. Sana sergilenen servis anlayışı biraz da elinde satın alınmak istemeyen parça bulunmadığında satıcının sergilediği klasik tavıra benziyor. Maden çok başarılı bi mühandislik yapıldı. Motora acayip faydaları var. Neden servisler eski kasa motorları çağırıp ta 42 t olan arka dişlilerini 43 t ile değiştirmiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------
Benim motorda da 5000-5500 devir aralığında hafif ve titreme varmış. 1 sene sonra bu gün fark ettim
slm arkadaşlar ben buraya bilgi almak için yazıyorum. bende 100 lük scooter tarzı motor var 2008 de sıfır almıştım. şimdi motorumu büyütmeyi düşünüyorum 125 lik yada en fazla 150 lik ama ne alacağıma karar veremedim.aranızda deneyimli arkadaşlar vardırr. aklımda ybr 125 yada cbf 150 var ne yapmalıyım. cbf 150 fotoğraflardaki görünüşü aynı eski mobiletlere benziyor yani küçük gibi birde cbf 150 nin şu an ki fiyatı nedir araştırdım değişik fiyatlar çıkıyoo genelde 4800 civarı ama ucuz olan yerlerde var buralardan almak ne kadar güvenli cevaplarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)